Már nekem is sikerült kiválasztanom az összeállítást:
sporting csomag, klíma, high rádió, hátsó fejtámla. telefon előkészítés, oldalvédő gumicsík, központizár.
Jövő héten rendelem meg már csak a szinét kell kitalálni, én valamelyik kékhez vonzódom.
Mit szólsz az összeállításhoz?
A Fiat-ok megbízhatóságáról: nálunk a cégnél volt 6db td punto, melyeket üzletkötők használtak, mindegyikben 150-170 ezer km (3 év) volt, amikor lecseréltük őket 1.4 Bravakra. Ekkora futásteljesítménynél mindegyiken csak 1 garnitúra lengéscsillapítót, kétszer fékbetétet, egyszer féktárcsát, egyszer kerékcsapágyakat kellett cserélni, kivéve a budapesti kollégát, mert az övén a komplett hátsó futóművet fel kellett újítani a rossz utak miatt.
A cégnél a főnöki autó egy Vectra B-volt, ez az egy autó többet volt a szervízben és többe került, mint a hat másik együttvéve! (nem vicc!!)
Hát az bizony lehet. De az is elképzelhető, hogy egyszerűen csak széthajtotta az előző tulaj (vagy tulajok) a motort. Vagy összetörték és 1.4-est tudtak olcsón belerakni a nagy helyére. Az ilyen GTI meg GSI autók átka sajnos ez, tehát hogy rengeteg a leharcolt meg törött példány.
Hogy a Punto-ról is szóljak: nagyon jól megy. Nekünk még a "régi" van, a legalapabb, ráadásul gyári kétszemélyes "teherautó" az 1.1-es motorral, de meglepően fürgén megy. Szépen gyorsul és csendes, az úttartás kiváló, szinte ráragad az útra. Ami még meglepő: ötösben simán lehet 50-el menni, onnan is lehet gyorsítani, a motor nem rázkódással válaszol.
Egy negatívum: nincs szervókormány, és bár így is nagyon könnyen jár, de az áttételezése miatt nagyon sokat kell tekerni.
A Punto II legalább ilyen jó, ha nem jobb, márcsak az alap szervókormány miatt is.
Nem próbáltam még a speedgear vátót de az én 6 sebességes váltóm nagyon király. 120-al mentem eddig maximum akkor semmi (!!!) hangja nem volt az autónak(185/55 15"-os gyári gumik). Globálisan is nagyon csöndes. Szinte alig hallani, hogy jár egyáltalán a motor.
A váltót szerintem egyébként hanyagold. Bár ha jól tudom akkor igy nem is rendelhető m.o.-n. Viszont a Sporting kittet feltétlenül rendelt meg mert csak a gumi amit adnak hozzá többe kerül mint maga a sport kitt.
Viszont ha igy rendeled akkor az autó HGT-nek készül (gyárilag keményebb a futómű stb) meg hát a bőrbevonatu kormány a 15"-os kerekek valamint a spoilerezés nagyon üt (raktam az enyémről képet).
Ne törődj vele, hogy mit mondanak most a kollégák. Mert ha meg fogják látni a autódat megváltozik majd a véleményük.
Valamit nagyon nem értek... GSi műszerfal volt benne, stb... szóval külsőre GSi, de 1,4-es moci volt benne(a forgalmiba legelábbis ez volt írva). Lehet, hogy az előző tulaj kicsit szétfagyasztotta a blokkot (minek a fagyálló címen), és csak 1,4-es mocit tudott szerezni bele.
Valaki próbálta már a speedgear váltót?
Én is egy sportingot fogok venni és játszom a gondolattal, hogy ezzel válasszam főleg a hétsebességes szekvenciális miatt.
Én egy KFT vezetője vagyok és minden ismerősőm cikizik, hogy miért nem valami főnöki autót veszek, de én a kis sportos autókért vagyok oda.
Ami miatt hezitálok az az, hogy a speedgear váltóval rosszabb a gyorsulás és kisebb a végsebesség. Ráadásul én 80%-ban országúton járok.
Tényleg Mongoose úgy 120-140 tájékán mennyie zajos a géped?
Én már nagyon várom a képeket. Bár nem igazán gondolom, hogy hogy lehet, az én változatomat tovább tuningolni. De biztos, hogy vannak apró finomítások.
Egyébként tényleg van valami brutális ebben az autóban.
Én az ELX 1.2-esemmel a múltkor 150 km/h-val tekertem le az M7-esen, tudjátok a zötykölődős (belső) sáv mellett.
Jol birta. Helyenként 160 km/h is mentem. Sik terepen. Tovább nem nyúztam, de szerintem már nem sokat lehet belőle kihozni. (könyv szerint a végsebesség 155 km/h)
Na de ennyi is elég. Semmi rezonancia nem éreztem hogy mindjárt felszállnék.
Bezzeg a régi UNO 75! Hiába volt benne 1.5-ös motor 150 fölött úgy éreztem hogy elszállok, pedig az ment volna még.
A Suzukik 130 km/h kaszniszéthullásárol már nem is beszélve.
akkor bővebben: van 1,8-as és 2,0-es GSi is 8 ill. 16 szeleppel. A lóerők 115-től 150-ig voltak bennük, úgyhogy szépen mentek. Ha véletlenül 1,4si-t akartál írni akkor se oké mer azmeg nem volt, astrában is csak 93-tól. A szimpla egynégyest meg jóhogy odaveri a punto. Az 1,2-es punto is többféle lehet asszem 60-tól 86-ig (v. 82) de nem biztos. Még az is lehet, hogy a legerősebb 1,2-s a 100 pacis astrát is lenyomja...
A hetvegen csinaltam fenykepeket a genfi autoszalonon. Ma vagy holnap felrakom a webre - gyertek vissza a topciba, majd megirom, hogy milyen cimre kerultek! Van egy eleg jol megtuningolt Punto II is. Egyebkent nagyon sokan kinaltak optikai tuningot a kocsira - de valami iszonyu jol nezett ki minden esetben. Van ebben a kocsiben valami eszveszejtoen brutalis.
Teccik ez a minekaszervókormányamikorfélkézzelkinyomokegykocsit. Apukám tekerd meg a lada sportkormányát állóhelyzetben ha ennyire erősnek érzed magad. Szervókormányt én is megtekerek 2 ujjal.
Én is most készülök venni egy '98 7.havi punto-t (tehát még az 1-es változat). Igazából a kedvező részletfizetés, és a használt autókra is érvényes garanica miatt esett rá a választás.(na meg az miatt is, hogy egy 1.2-es "fapad" verzió simán lenyomta az 1.4-es GSI-Kadettunkat)
Valaki írta, hogy a matávos punto-k milyen lestrapált állapotban vannak néhány év használat után. Naigen, de azok napi 200-300km-t futnak, így 2-3 év alatt simán "belemegy" a 100.000 km.
Magas a szervízdíj? Mihez képest? Az újabb fajta "nyugati" kocsik szervize nem olcsó, de ritkábban kell vinni, mint egy öreg ladát, vagy skodát.
Nekem egy PuntoII. HLX-em van.
Nagyon jó az autó!
Csak dicsérni tudom.Nekem nem magas az üléspozició pedig 185cm vagyok.
Nekem a sárga sporting egy kicsit nőiesnek hat!
Ne a HB nél kösd a biztosítást hanem az AXA Coloniánál. Mert nállunk 20% kedvezmény van minden Fiatra...
A II ben nagyon alalcsony az üléshelyzet (lehet állítani a magasságot). Az enyémben akkor mint a Hondámban volt...
Hali,
Átolvasva ez a topic nem egészen a Punto II-ről szól... Szal van nekem egy 96-os Puntom amit öcsém használ, de azért annyit tudok róla, hogy védelmembe vegyem. Nekem csak opelekkel ill. volvoval volt/van tapasztalatom és nekem se volt jó véleményem a Fiatokról mert hittem a szóbeszédnek...:(
Ez a punto viszont van olyan jü minőségű mint a szintén 96-os corsám. Furcsa volt a magas üléshelyzet (196 vagyok), nem nekem találták ki, de normálisabb méretekkel szvsz kényelmesebb.
Ez a punto hót alaptípus, de hiába a gyenge kárpitozás nem zörög benne semmi.
/Viszont egy rokon Astra A-ból ült át Bravaba és szerinte nem tűnik olyan minőségűnek mint az opel. Elromlott az ülésemelője, meg valami szigetelések is elcsúsztak a helyükről (az alaprádió minőségéről nem beszélve). Ez nyilván egyedi eset./
Egy kicsit a topichoz:
A forma bírálata szubjektív, nekem pl. a punto II nagggyyyon bejön.
Mongoose!
A II-ben is magas az üléshelyzet? (ez minden fiatban így van?)
Nekem a HB-nél van cascom a puntora és több mint 9600 Ft havonta (20e önrésszel, 10%-al), aszonták 15%-al drágább biztosítani mert a tolvajok kedvence. De az hogy lehet, hogy a sokkal értékesebb II-re csak 400 Ft-tal több a havidíj?
A Punto II az EURO NCAP törésteszen a lehetséges 5 ből nyégy csillagot kapott.
És kiemelték, hogy az oldalsó ütközés elleni védelem 100% (!!!!!!!!)
Jah és ráadásul a Fiat Punto S60 1.2 alapmodel volt a tesztben.....
Szal: megvan az autóm. Mindenek előtt semmi nem zörög benne viszont gyönyörűszép mind kívülről mind belülről. A Műszerfal pl annyira szép, hogy bár rengetegben ültem de kisautóban még soha nem láttam ilyen szépet.
A Cascom pontosan 10000ft havonta 10%-os vagy 30000ft-os önrésszel úgy hogy külön biztosítás van a 15" os alufelnikre meg a rádióra 100ezer ft értékben...
Az autó szépségéről: Bár csak két napot tudtam eddig használni mert külföldön voltam de azóta már kb 5X megállítottak illetve a Polus parkolójában álltam meg vele 2 percre és már 4-en állták körbe...
Nem tudom, hogy mit lehet kapni 2.7 millióért de az biztos, hogy kivülről a poros nyomába nem ér az autómnak. Remélem nem tüntem nagyképűnek de többek szerint ez az igazság.(lásd a lenti képet)
Bocs, de mindez alapáron, és nem 200.000-ért. Ezt elfelejtettem. És sokkal korszrübb mint a hagyományos. Így számolva egy alap Puntó és egy hasonlóan felszerelt alapmotoros Polo között már egy kisebb vagyon lehet, legalább félmillió.
Az én barátnőm sem egy kigyúrt valaki, de egy átlagszervóval (az Escortunkon) könnyedén elboldogult, egyáltalán nem érezte nehéznek a kormányzást. Sok nő ráadásul úgy vesz kiasutót, hogy nincs benne még átlagszervó sem, és elég jól elbodogulnak vele.
Én nem a szervó létét kifogásoltam, de az extrakönnyű szervó szerintem csak egy kis minorításnak fontos, City kapcsoló nélküli szervós kocsikkal sem nehéz menni.
Érdekes dolgok olvashatók itt. Pl: Follow me home nélkül pár ezerrel olcsóbb lehetne az autó és ez sok. 1 másodperc jobb gyorsulásért félmillió nemsok. Hogy van ez?
Kedves Blasius.
A szervóról az jut eszembe, hogy vannak olyanok mint pl. én akiknek barátnőjük (feleségük) van. Én egy ideje 16 kilós egykezes súlyzókkal bicepszezek így a szervó számomra is értelmetlennek tűnik, de barátnőm örülne neki. Ez a megoldás, hogy egy mérsékelt rásegítés és gomnyomásra nagyobb nagyon sokak igényét elégíti ki.
Nekünk van egy Fiat Punto Van-unk. Teljesen jó, semmi baj nem volt még vele, nagyon jól megy, csendes, a futómű nagyon jó, a rugózás komfortos, az ülések kényelmesek.
Semmi nem zörög, pedig hát a magyar utak...
Régen volt az, hogy a FIAT-ok rossz kidolgozásúak meg zörögnek. A gyár pokoli sok pénzt költött arra, hogy ez megszűnjön. A Punto műszerfala például azért sem zöröghet, mert egyetlen öntvény-tömb az egész.
Az új Punto szerintem a legjobb ajánlat a kategóriájában. Bár mindenki azt vesz, ami neki tetszik, ez ízlés dolga. Nekem tetszik a Punto.
Egyébként valaki azt írta korábban, hogy az Autópiac nem előszériás autót tesztelt. Megnéztem, írják hogy ELŐSZÉRIÁS AUTÓ, és hogy később kipróbáltak egy széria Punto II-t is, és semmi hibát nem tapasztaltak.
Ráadásul szerintem ha kijön egy új modell, először még derülnek ki "gyermekbetegségek", ezeket mindig kijavítják. Érdemes használtautó-katalógusokba beleolvasni, minden autónál írják, hogy "ekkor ezt, ekkor meg emezt javították, ekkortól még jobb", stb...
Sziasztok,
Szerintem a Yaris motor konstrukciója az amivel ujat hozott, de a lényegen nem változtat. Városi dodzsemezésre OK, de családi autónak kicsi, Ha hátra tolod az ulést nincs csomagtartója.Szó ami szó a minősége az utastérnek az jobb mint a Puntóé
De az ár - érték viszonyban jobb a Puntó egy kisebb családnak megteszi, Csak félő ez is zörögni fog 2-3 év múlva. Sajna az olaszok erre nem sokat adnak. PL nézzetek meg 1-2 céges PL. Matávos Puntót sajna nagyon hamar leharcoltakká válnak.
Udv Antoan
Ez nem facelift volt hanem új model!
A Facelift az amit pl az Ibizával meg most a Poloval csináltak.
+ még lenne 1 kérdésem is: Mi az amiben több az ujdonság a Yarisban mint a Puntoban.
Egyébként azért nem lett a Punto az év autója mert nem is nevezték. Ugyan is azért nem is nevezhették mert amikor a válogató volt akkor még nem volt sorozatgyártásban valamit 2 alakalommal nem lehet az év autója ugyanaz a gyár ugyanolyan nevű modelje.
Mondjuk az azért érdekes igy visszagondolva, hogy milyen VW volt utoljára az év autója.....
Na mind 1. Engem nem igazán érdekel mások véleménye. Mármint azzal kapcsolatban, hogy más Polot vesz. Vegyen! Én meg röhögök rajta mert szebb jobb modernebb és bátran állítom, hogy ugyanolyan megbízható autóm van mint neki...
Egyszer már megkapta az év autója díjat a punto, az pedig nem szokás, hogy minden facelift után uyganaz az autó kapja meg az Év autója díjat. SZVSZ a Yaris sokkal több előremutató megoldást hozott mint a Punto II. Bár az tény, hogy legjobban a Toyota Prius érdemelte volna ki a címet, mert az tényleg mérföldkő az autógyártás terén.
Szerintem a Fiat nagyot dobott annak idején a Puntóval. Ez egyik haveromnak Bravaja van és semmi gáz nincs vele kivéve a magas szervízdíjat (ami más márkánál is drága) már majdnem 100 e van benne és még semmi baja nem volt.Az új puntó megérdemelte volna az év autója díjat mert jobb autó mint a yaris. KIforrottabb technologia letisztult vonalak meg az ára igazán jó. 2.6 milláért fullos. Szerintem aki ebben a kategóriában gondolkozik egyértelmű választás a PUNTO. Gondoljunk csak bele hogy 2.6 ért egy alap fapados polot kapunk habár kishazánkban mindenki VW fun.És inkább vesz egy drága autót csak hogy a szomszédok és a barátok nehogy azt mondják milyen szar olasz autót vettél ennyiért. Engem biztos nem érdekelne senki véleménye eldöntöttem hogy ez egy JÓ kis kocsi.