Keresés

Részletes keresés

IKARUS 435 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 13200

Szia!

 

Számítástechnikából érettségiztem, 2004. júniusában, Word, Excel, alapismeretekből.

Tavaly szeptemberben vaciláltam az ECDL számtech tanfolyamon és német tanfolyamon és végül az utóbbinál döntöttem!:)

Köszi az eddigi segítségeidet!:)

Előzmény: Dash 9 (13196)
M41 2143 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 13199

Bocs, megint pontatlan voltam:

 

Olyan járművekre gondoltam, amelyek nem megőrizve lettek eredeti állapotban, hanem visszaalakítva. Ebből már kevesebb van.

 

Ott van pl az ezres vili. Acélvázasított, utolsó forgalmi állapotban van kiállítva. Ez persze részemről nem a legjobb példa, mert szerintem így jobban néz ki. De 801-802-t visszaalakíthatták volna.  Így persze szegény 601 bánná, ezért kéne egy másik MIX. Annyit mondok, hogy schaku, fényszóró, középcsukló, forgóváz, satöbbi.

Előzmény: paca664 (13191)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 13198

sokan vannak még, akik valaha vezették, csak egy ismétlő tanfolyás kéne..

 

 

 

Azért a HÉVes kollegák szerint ennél kicsit bonyolultabb a kép, amit én el is hiszek nekik. Azt is talán sokan tudjátok, hogy a hatóság által engedélyezett Lamb.-> Knorr fékátlakítás ellenére fékre negyon gyengusok voltak a végén ezek a szerelvények. Ez is nagymértékben gátolja a rendszeres nosztalgiamentetben való részvételét.

Másrészt egész egyszerűen szólva a technikát üzemeltető és ismerő szakik kiörögedtek javarészt, sajna.

 

SzL

 

Előzmény: M.VIII (13195)
Dash 9 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 13197

"(remélem erre még várhatunk néhány évtizedet)"

 

Szvsz többen vannak akik inkább abban bíznak, hogy a lehető leghamarabb lecserélik őket.

Előzmény: M41 2143 (13190)
Dash 9 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 13196

Üdv!

 

Megkérdem, hogy a németet elfogadják-e az angol helyett. Elfelejtettem írni, hogy számítógépes ismeretről szóló valamilyen papírodnak is kell lennie.

Előzmény: IKARUS 435 (13181)
M.VIII Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13195
Hali! Két M.VIII-hoz kellene még négy pót, és nyáron, hétvégén (mondjuk csak vasárnap) menetrend szerint nappal normál díjszabással járhatna. A turisták is örülnének neki. A személyzet se gond, sokan vannak még, akik valaha vezették, csak egy ismétlő tanfolyás kéne....szép álom....
Előzmény: M41 2143 (13190)
M.VIII Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13194
Értem, kösz a választ. Hogy mi minden kell a működtetéséhez? Bizti van Tigris-alkatrész, elektronikusan kompatibilisek. ;) Remélem, a 120 éves ünnepségen menni is fog, nagyon jó lenne...
Előzmény: Törölt nick (13178)
M41 2143 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13193

Még csak kétszer voltam ott...

:-P

 

Tőlem túl messze van.

:-)

Előzmény: paca664 (13191)
Infós Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13192

"Megvenném én kilóra, egy lottó ötös birtokában, ne félj!"

Ha az öreganyámnak pöcse lett volna....

Most, jelenleg nincs rá pénz, úgy néz ki. :-((

 

"Valamennyi állagmegóvást megérdemelnének szegénykék, (...)"

Annál szvsz sokkal, de sokkal többet megérdemelnének. De ennyire futja, úgy néz ki.

Előzmény: Zolcsi67 (13189)
paca664 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13191

annyi biztos, hogy nem nagyon tudok olyan járműről, ami eredeti állapotban lett felújítva.

 

Akkor legközelebb jobban nézz körül Szentendrén.

Előzmény: M41 2143 (13190)
M41 2143 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13190

Mindegy, én ezt valahol hallottam, annyi biztos, hogy nem nagyon tudok olyan járműről, ami eredeti állapotban lett felújítva.

 

Ezért elnézést kérek, legközelebb nem írok olyat, amit nem megerősített forrásból hallok, de az biztos, hogy nem én találtam ki.

 

Lehet egy másik magyarázat is a felújítási témára:

Egyértelműen a pénz. Valszeg túl sokba kerülne eredeti állapotban felújítani egy járművet, de nagyon megérné, főleg ha közlekedéstörténeti emlékként védetté nyilvánítják, amit persze nem mindig tartanak be azok a társaságok, amelyek selejtezik a szóban forgó gépet. Sok példa volt már erre, most ha csak néhányat említenék, akkor is lenne tíz perc, amíg begépelem, úgyhogy ezt most nem teszem meg.

 

De például az M VIII esetében célszerű lett volna egy olyan egységet meghagyni, amely menetrendszerinti forgalomban közlekedett, így ez két motorkocsit és legalábbb egy pótkocsit jelentene. Ennél nagyobb őröltség már csak az lenne, ha pl. az MXa-kat kezdik selejtezni (remélem erre még várhatunk néhány évtizedet) és meghagynak belőle pl. egy középkocsit, ami a két motor nélkül sz*rt se ér.

 

És ide sorolhatom a 100-as BKV trolit is. Hol van most?

Kb ott, ahol 803-602-804 vagy még egy páran. Helyette "őrzik" a 156-os trolit, ami szintén olyan "jó" állapotban van, hogy hú...

 

Előzmény: Törölt nick (13150)
Zolcsi67 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13189

Megvenném én kilóra, egy lottó ötös birtokában, ne félj :-)))

 

Valamennyi állagmegóvást megérdemelnének szegénykék, hogy legalább tovább ne romoljanak. A saját érdeketekben: annál kevesebbet kell később melózni rajtuk.

Előzmény: Infós (13186)
szanthoa Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13188

Igazából ha annó 20 évvel ezelőtt (asszem '87-ben ment utoljára) normálisan le lett konzerválva (víztelenítés stb.), akkor a kazánvizsgán kívül nem igazán lehet vele probléma (hiszen nem volt kitéve az időjárás viszontagságainak). Szóval szerintem viszonylag kevés pénzből (olcsóbban, mint mondjuk a 27-est) forgalomba lehetne helyezni az a gépet.

Mindenesetre ha azt a tramwayt láthatnám üzem közben, visszavonnám az összes rossz szót, amit a BKV-ra mondtam :P

Előzmény: Törölt nick (13177)
Infós Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13187

Na ja, de tulképp ebből a szempontból mindegy is, hogy 11 vagy 12 éve. :-)

Mindenesetre köszi! ;-)

Előzmény: attus germanicus (13183)
Infós Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13186
Fizeted? :-)
Előzmény: Zolcsi67 (13185)
Zolcsi67 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13185
A szentendrei parajossal csinálnátok már valamit, mielőtt végérvényesen szétrohad minden....
Előzmény: Törölt nick (13152)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13184
Köszi!
Előzmény: Infós (13180)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13183

>Teherszállítás a BKV-nál régóta (talán 1995? óta) nincs

Hivatalosan a BKV járművein a teherszállítás 1996.november 15-től szűnt meg.

Bővebben ITT

Előzmény: Infós (13168)
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13182

Szia!

 

Valami nekem is rémlett, hogy úgy kb. 10 éve szünhetett meg az ÁFU a BKV-nál, így gondolom csak személypénztáros létezik a BKV-nál!

Előzmény: Infós (13168)
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13181

Szia!

 

Angol nyelvvizsgával nem rendelkezem!

Igazság szerint, gimi óta nem tanulok angolt, ennek egyébként már van vagy bő 2 és fél éve, viszont német tanfolyamra járok és ebből a nyelvből is érettségiztem.

Ez nem tudom mennyire lehet gond. Bár tisztában vagyok vele, hogy a két nyelv közül, (angol v. német) az angol a főbb nyelv.

Előzmény: Dash 9 (13162)
Infós Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13180
Ha minden igaz, akkor Aq/K neve lesz neki és "Állomásköz fedező jelző" lesz a funkciója. :-)
Előzmény: benbe.extra.hu (13179)
benbe.extra.hu Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13179
Üdv!

Visszakerestem, de nem találtam infót róla: Óbuda és Aquincum elág között az előjelző előtt (voltaképp még Óbuda területén, a sövényben) felállítottak egy kétfényű jelzőt. Az közös kijárati jelzőként fog funkcionálni?
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13178

Nem csak a fékvizsga a gond, egy elég tekinteélyes hosszúságú lista sorolja fel, hogy mi minden kéne a működtetéshez (levegő /elektromos rendszer szinten).

 

 

SzL

Előzmény: M.VIII (13163)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13177

Kazánvizsga szükséges lenne az biztos, de a MÁV-os kollegák együttműködésével ez sem lenne lehetetlen.

 

SzL

Előzmény: szanthoa (13164)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13176

Gondolom a 120 éves vonalon, annak a pesti végpontján lenne ésszerű, de konkrétan még nem tudom.

 

SzL

Előzmény: M.VIII (13165)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13175

Viszonylag távol, elég rég nem ment.

 

SzL

Előzmény: Ep128 (13173)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13174

Petkém, csak Neked mondom négyszemközt: nem hiszem hogy a mi feladatunk a Vasi kocsit megmenteni, ésúgy gondolom, hogy a Volánok is szeretik annyira a buszaikat és van annyi affinitásuk, hogy majd ők félreteszik, felújítják.

 

SzL

Előzmény: v_peti (13172)
Ep128 Creative Commons License 2007.03.21 0 0 13173
A 801-802 mennyire van az üzemképességtől...? (Makó-Jeruzsálem, vagy...? :-P)
v_peti Creative Commons License 2007.03.20 0 0 13172
Ha már régi járművek. Itt kissé OFF. Álíltólag az utolsó egyenes műszerfalas IK 260-as a Vasi Volánnál van, és már régóta helyközis tartalék kocsi. Nem műzeumban lenne a helye a közeljövőben?
Előzmény: Törölt nick (13150)
paca664 Creative Commons License 2007.03.20 0 0 13171
Elképzeltem. :)
Előzmény: Fickó bácsi (13169)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!