Olyan járművekre gondoltam, amelyek nem megőrizve lettek eredeti állapotban, hanem visszaalakítva. Ebből már kevesebb van.
Ott van pl az ezres vili. Acélvázasított, utolsó forgalmi állapotban van kiállítva. Ez persze részemről nem a legjobb példa, mert szerintem így jobban néz ki. De 801-802-t visszaalakíthatták volna. Így persze szegény 601 bánná, ezért kéne egy másik MIX. Annyit mondok, hogy schaku, fényszóró, középcsukló, forgóváz, satöbbi.
sokan vannak még, akik valaha vezették, csak egy ismétlő tanfolyás kéne..
Azért a HÉVes kollegák szerint ennél kicsit bonyolultabb a kép, amit én el is hiszek nekik. Azt is talán sokan tudjátok, hogy a hatóság által engedélyezett Lamb.-> Knorr fékátlakítás ellenére fékre negyon gyengusok voltak a végén ezek a szerelvények. Ez is nagymértékben gátolja a rendszeres nosztalgiamentetben való részvételét.
Másrészt egész egyszerűen szólva a technikát üzemeltető és ismerő szakik kiörögedtek javarészt, sajna.
Hali! Két M.VIII-hoz kellene még négy pót, és nyáron, hétvégén (mondjuk csak vasárnap) menetrend szerint nappal normál díjszabással járhatna. A turisták is örülnének neki. A személyzet se gond, sokan vannak még, akik valaha vezették, csak egy ismétlő tanfolyás kéne....szép álom....
Értem, kösz a választ. Hogy mi minden kell a működtetéséhez? Bizti van Tigris-alkatrész, elektronikusan kompatibilisek. ;) Remélem, a 120 éves ünnepségen menni is fog, nagyon jó lenne...
Mindegy, én ezt valahol hallottam, annyi biztos, hogy nem nagyon tudok olyan járműről, ami eredeti állapotban lett felújítva.
Ezért elnézést kérek, legközelebb nem írok olyat, amit nem megerősített forrásból hallok, de az biztos, hogy nem én találtam ki.
Lehet egy másik magyarázat is a felújítási témára:
Egyértelműen a pénz. Valszeg túl sokba kerülne eredeti állapotban felújítani egy járművet, de nagyon megérné, főleg ha közlekedéstörténeti emlékként védetté nyilvánítják, amit persze nem mindig tartanak be azok a társaságok, amelyek selejtezik a szóban forgó gépet. Sok példa volt már erre, most ha csak néhányat említenék, akkor is lenne tíz perc, amíg begépelem, úgyhogy ezt most nem teszem meg.
De például az M VIII esetében célszerű lett volna egy olyan egységet meghagyni, amely menetrendszerinti forgalomban közlekedett, így ez két motorkocsit és legalábbb egy pótkocsit jelentene. Ennél nagyobb őröltség már csak az lenne, ha pl. az MXa-kat kezdik selejtezni (remélem erre még várhatunk néhány évtizedet) és meghagynak belőle pl. egy középkocsit, ami a két motor nélkül sz*rt se ér.
És ide sorolhatom a 100-as BKV trolit is. Hol van most?
Kb ott, ahol 803-602-804 vagy még egy páran. Helyette "őrzik" a 156-os trolit, ami szintén olyan "jó" állapotban van, hogy hú...
Megvenném én kilóra, egy lottó ötös birtokában, ne félj :-)))
Valamennyi állagmegóvást megérdemelnének szegénykék, hogy legalább tovább ne romoljanak. A saját érdeketekben: annál kevesebbet kell később melózni rajtuk.
Igazából ha annó 20 évvel ezelőtt (asszem '87-ben ment utoljára) normálisan le lett konzerválva (víztelenítés stb.), akkor a kazánvizsgán kívül nem igazán lehet vele probléma (hiszen nem volt kitéve az időjárás viszontagságainak). Szóval szerintem viszonylag kevés pénzből (olcsóbban, mint mondjuk a 27-est) forgalomba lehetne helyezni az a gépet.
Mindenesetre ha azt a tramwayt láthatnám üzem közben, visszavonnám az összes rossz szót, amit a BKV-ra mondtam :P
Igazság szerint, gimi óta nem tanulok angolt, ennek egyébként már van vagy bő 2 és fél éve, viszont német tanfolyamra járok és ebből a nyelvből is érettségiztem.
Ez nem tudom mennyire lehet gond. Bár tisztában vagyok vele, hogy a két nyelv közül, (angol v. német) az angol a főbb nyelv.
Visszakerestem, de nem találtam infót róla: Óbuda és Aquincum elág között az előjelző előtt (voltaképp még Óbuda területén, a sövényben) felállítottak egy kétfényű jelzőt. Az közös kijárati jelzőként fog funkcionálni?
Nem csak a fékvizsga a gond, egy elég tekinteélyes hosszúságú lista sorolja fel, hogy mi minden kéne a működtetéshez (levegő /elektromos rendszer szinten).
Petkém, csak Neked mondom négyszemközt: nem hiszem hogy a mi feladatunk a Vasi kocsit megmenteni, ésúgy gondolom, hogy a Volánok is szeretik annyira a buszaikat és van annyi affinitásuk, hogy majd ők félreteszik, felújítják.
Ha már régi járművek. Itt kissé OFF. Álíltólag az utolsó egyenes műszerfalas IK 260-as a Vasi Volánnál van, és már régóta helyközis tartalék kocsi. Nem műzeumban lenne a helye a közeljövőben?