Én erre azt mondom: a próféta szóljon belőled. :-))) Én emlékszem arra a régi nosztalgiás-kistarcsai napokra,nagyon sok érdeklődő volt,nem tudom,miért kellett megszüntetni.Pedig szvsz tuti lenne rá igény!Remélem olyan is olvassa ezt a topicot,aki tud tenni valamit az ügy érdekében...
Ha emlékeztek még rá tűző napsütés és rekkenő hőség volt. Az ünnepségen a főpolgármester-helyettes úr és a vezérigazgató-helyettes úr is ott volt, beszédet is mondtak.
Azután a beszéd és a meleg hatására megismétlődött a Tanu c. filmből ismert jelenet. Az, amikor az Angolpark sokkja után Pelikán rohanva hoz egy pohár vizet az ájuldozó Bástya elvtársnak.
Az akkor mosolyogtató volt. Most tíz év elteltével gondoljuk csak el, hogy nézne ki, ha a vezérigazgató-helyettes úr rohanna egy pohár vizet lötyögtetve a főpolgármester-helyettes úr után.
Teherszállítás a BKV-nál régóta (talán 1995? óta) nincs, a személyszállítás pedig erősen más alapokon nyugszik. Szal a SZÜSZ-t és a P. 1-est* (no meg a P. 5-öst) elfelejtheted vagy legalábbis nem sokat kell belőle használni. :-(((
*Ezt már csak azért is, mert a HÉV-nél a P. 1-es a pályás utasítás, kb. a MÁV-os D.54-nek felel meg. :)
Így van ahogy leírtad. Tanfolyam, vizsga, majd beosztás szerinti munkavégzés. De ez általános pénztáros képzés, változó munkahellyel, egyáltalán nem biztos, hogy HÉV közelben.
Ne haragudj, hogy így lehordtam a céget, de évek óta várom, hogy végre megint felülhessek erre a motorkocsira, utoljára a csepeli gyorsvasút évfordulóján volt alkalmam rá. Nyilván kevés a keret, hogy működtessék, de szomorú, hogy ott állnak, és egy középszintű vezető éves jutalmából tellene fékvizsgára, de hát...mindig a piszkos anyagiak. Örülök, hogy végre történik velük valami, és hogy talán a kistarcsai napok keretében idén megint megjáratják egy kicsit. Azt hiszem, ez az öreg jószág megérdemli.
Angol nyelvvizsgád van? A HÉV pénztáraknál egyénileg felkészülsz, majd levizsgáztatnak. Ha sikerült, dolgozhatsz. A Metrosoknál nem tudom mi a helyzet.
Mostanság, a tőlem megszokott módón, újból munkaügyben zavarnálak titeket. Az imént lapozgattam a mai metró újságot, és talán egy számomra alkalmas dologra lettem figyelmes!:)
Nem tudom, hogy a hír igaz-e, amit az újságban olvastam, de a lap szerint a BKV Zrt. Jegy- és Bérletértékesítési Szakszolgálata munkatársat keres
JEGY- ÉS BÉRLETPÉNZTÁROS munkakörbe. Illetve, hogy az önéletrajzokat fax számra kérik, hogy küldjék a jelentkezők.
A kérdésem annyi lenne, hogy azt akit felvesznek az önéletrajz alapján, azzal elvégeztetnek egy x hónapos tanfolyamot, cégen belül, és azután, ha megfelelt, akkor beosztják dolgozni?
Ezt csak azért kérdezem, mert már tudom régebben írtam ide, hogy MÁV-os pénztári ismereteim vannak, bár már nem hiszem, hogy mindenre emlékszem, így 9 hónap elteltével.
Szóval csak a segítségeteket szeretném kérni újfent, hogyha én a hét valamelyik napján elküldöm az önéletrajzom, akkor szerintetek mire számíthatok?
Ja tényleg 120. Addig rövidítettem mondandóm amíg már én se értem. :) Szóval a lényeg az volt, hogy lesz-e olyan ünnepség mint 10éve de úgy látom nem nagyon :S
Sokszor éri a vád a társaságot, hogy a közelmúltben nem foglalkoztunk a múzeális értékek megőrzésével elég intenzíven. Az elmúlt három évben legalább 50 milliót elköltöttünk járműfelújításra. Tekintve a BKV helyzetét, ez nem kevés szerintem.
(Persze lehetne még többet is csinálni: 2806, Ik 620, Ik60T és a többi)
Lásd:
1929-es Rowan fogaskerekű szerelvény felújítása
- 27-es pályaszámú HÉV gőzös felújítása
- MIXA hév szerelvény állagmegóvása (3 kocsi)
- MVIII-PXV hév szerelvény állagmegóvása (2 kocsi)
- Az un. ACseV dízel-elektromos -100 éves- motor és pótkocsi közép-felújítása jelenleg fejeződik be.
- 3 leromlott állapotú, de már kiállított teherkocsi felújítása folyik
- A 3200-as UV villamos arculatjavítása az 50 éves évfordulóra (azóta a múzeumba került már)
- Jelenleg egy UV pótkocsit készítünk elő hasonló céllal.
- A 436-os, nosztalgiaüzemre alkalmas kocsi állagmegóvása is folyik.
- A 600-as pályaszámú Ikarus 260T trolibusz is megújítás alatt van.
SzL
Ui: A hozzászólásom féloff, jól látjátok hogy a HÉV is helyet kap benne erősen.
Nincs ilyen törvény, természetesen. Amúgy ha lenne is bajosan vonatkozhatna a BKV által megőrzött jármű BKV által finanszírozott felújítására.
És igen, voltak negatív példák, értékesnek tekinthető dolgok is vesztek el a múltban.
Amíg a BKV-nál dolgozom, addig bármely poziciómba azon leszek (és ebben társaim is lesznek, vannak), hogy ilyen ne legyen többet, másrészt örömmel látom a pozitív példákat, ha és amennyiben valamit sikerül megújítanunk, megmentenünk, széppé és működőképessé tennünk.
Kezdjük azzal hogy ami ipartörténeti emlék azt is törvény védi a vállalat mégis össze vágott jópár védett dolgot. Szóval amelyik eljut odaág annak is örülni kell hogy egyáltalán megcsinálják.
Nemrég hallottam, hogy van egy olyan törvény, amely szerint a járműveket csak az utolsó forgalmi állapot szerint újíthatják fel.
Ez miért jó?
Régebben már mondtam, hogy jó lenne a következő forgalomból kivonásra ítélt MIX/a-t MIX álapotában, csuklóval és vízcsepp alakú fényszóródobozzal felújítani és Szentendrére vinni. De ezexerint nem...
persze ott rohad meg szentendrén...ha a cégen múlik
Mindig nagy "örömmel" olvasom a közlekedésbarátok ilyen jellegű "pozitív" reakcióit.
Ezúton tájékoztatlak benneteket hogy a P XV (511) és M VIII (251) állagmegóvása folyik, a fényezése most készült el a HÉV-es és külsős munkatársak előkészítésében és kivitelezésében, melyhez az anyagi forrást a BKV Zrt. biztosította.
Na, ahogy elnézem a helyszínt, kétségeim támadtak...az az igazság, hogy ahonnan leszedtem, ott "haraszti mittudomén" jpg. volt a kép címe...akkor vajon hol lehet...?