Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zak Creative Commons License 2000.02.15 0 0 30
Lieber Blasius,

mért fáj az a kormánykönnyítô kütyü? Egy sport- vagy sportos kocsival szerinted nem parkol az ember szűk helyen, ahol folyton forgatni kell a karikát? És különben is, csak akkor könnyít, ha bekapcsolod, ha meg nem, akkor jó közvetlen érzés.

I. Blasius Creative Commons License 2000.02.15 0 0 29

Kedves Wicking!

Abban egyet értek veld, hogy a city gomb lányoknál sokat segít. (ezt én is írtam, hogy ez a funkció nekik való)

Csakhogy Mongoose egy Sporting Puntot vett, amiben szerintem idétlen egy ilyen kormányzást segítő ketyere, főleg, hogy e miatt, és gondolom a Follow me home rendszer miatt tartja korszerűbbnek a Puntot, még a Yarisnal is, ami azért furcsa, a Toyota messze korszerűbb autókat állít elő SZVSZ.
A minőségi hibákról pedig majd pár év múlva tudunk vitatkozni, addigra biztos előjönnek majd a típushibák. Bár Mongoose ingerült hozzászólásaiból nekem úgy tűnik, hogy ő fél a hibáktól, csak így akarja önmagának bizonygatni, hogy jó döntést hozott, amikor Puntot rendelt, ahelyett, hogy vett volna egy szuper jó használt Hondat.

Előzmény: Wickking (28)
Wickking Creative Commons License 2000.02.14 0 0 28
Kedves Blasius!

Nemtom vezettél-e már Punto II-t? Ha nem akkor elárulom, hogy a könnyitett szervot nem sokkal könnyebb tekerni, mint az olyan autók szervójánál amelyek a sebesség növelésével válnak nehezebben tekerhetővé pl: Rover. Ez Puntónál ugyanúgy megvan csak még a city-t kapcsolgathatva eldöntheted a nehézség fokát is.

Egyébként engem speciál hormontermelésben is megindit ha pl egy jó kis tyúk 1 ujjával tekergeti az új Punto kormánykerekét. De ezzel nem hiszem hogy csak egyedül lennék igy.

Mongoose Creative Commons License 2000.02.11 0 0 27
Ajánlom mindenkinekl a figyelmébe a What Car (www.whatcar.co.uk)cimű Angol szaklapot amelyben igen sokat dicsérik a Fiatokat.
Itt a használt autóknál kiemelik, hogy a 3. legkevesebb meghibásodás a RAC felmérése szerint a FIAT Bravo-Brava párosnál volt.
A megkérdezett autótipusoknál az összes Angliában futó típusra kiterjedt a felmérés.

Egyébként a Német autós ujságokra is nagyon jellemző, hogy a Német tipusok nagy előnnyel indulnak nálluk hiszen nem ritka, hogy egy jobb teszt után nagy hirdetési felületet látunk az adott márkával.

Előzmény: I. Blasius (26)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.11 0 0 26

Kedves zak!

A németekre valóban jellemző, hogy a saját autóikat tartják minden kategóriában a legjobbnak, de sjnos én csak a német autósújságoknak vagyok rendszeres olvasója. Egyszer én is megnézném mondjuk az Auto Oggi-t, hogy ők mennyire sztárolják a saját autóikat.

Néha az Autó2 egy-egy téma kapcsán idéz külföldi autóslapokból, a legviccesebb a francia újság volt, amely toronymagasan a Citroen Xsarat tartotta a kategória legjobbjának...

Előzmény: Zak (25)
Zak Creative Commons License 2000.02.11 0 0 25
Ha van valakinek más forrása, mint német autósújságok (brit, spanyol, francia, olasz) akkor tegye már közzé legyen szíves, hogy ôk hogyan állnak a témához! Komolyan kíváncsi vagyok rá.
Zak Creative Commons License 2000.02.11 0 0 24
Kedves Blasius,

jó-jó, de könyörgöm, miért kell mindig a németekre hivatkozni? Teljesen más vezetési stílus, más szervizelési stílus, más körülmények az utakon. Nézzük a magyar viszonyokat!!! Nálunk nem jellemzô az, hogy 180-al lesüvítek naponta mondjuk Székesfehérvárra vagy Hatvanba meg vissza, és a (soxor) lamer márkaszervizekbe hordom az autót, maximum annyit teszek vele, hogy tankolok + lemosom, az ablakmosó folyadékot meg tegye bele a benzinkutas. A németek meg ugyanúgy default utálják az olasz autókat, mint a franciákat, és nagyon nagy jóindulat kell hozzá, hogy ne szôrözzenek minden apró hibán. Pl. volt erre egy aranyos ügy: vagy 10 éve Herr X. Y. Universitätsprofessor, Uni Göttingen, (apám révén ismertem is) baráti kapcsolat útján elcsípett olcsón egy új, V6-os Renault 25 bemutatóautót. Csakhogy az egyetemi kollégáknak baromira nem tetszett, hogy egy neves német irodalmár francia autót használjon, ezért kijárták, hogy a dékániból szóljanak neki, az egyetem segít anyagilag (!!!), csak vegyen már valami rendes német verdát. (Nem vett, mert irodalmár lévén neki kurvára mindegy volt, hogy milyen gyártmány, csak menjen és kényelmes legyen, és teljesen elégedett volt a megszokott R25-tel.)

Ja, ha ragaszkodunk a német értékítéletekhez: Emlékeim szerint az ADAC írta tavaly, hogy a 3 évesnél fiatalabb kocsik között a Bravo/Brava az, amit a kötelezôkön kívül a legritkábban kell szervizbe vinni. Egyébként azt mmeg ár egy másik, Fiat vs. Opel topicban megbeszéltük, hogy a Fiat-kasznikon a Tipo '88-as beindítása óta NINCS ami rozsdásodjon.

Előzmény: I. Blasius (22)
META TOM Creative Commons License 2000.02.11 0 0 23
Előre kell bocsátanom, hogy nem vagyok Fiat hívő, de a régi Puntóról (Sporting kivitel) csak jót tudok mondani. A helyzet az, hogy a nyáron Angliában 11 napig jatottam egyet, 545 mérföldet tettem bele, 2 volt benne, tehát vadiúj volt. (AVIS kocsi volt, a történeti hűség kedvéért)
Jobbkormányos volt , természetesen, (nagyon rulez, mindent bal kézzel kell csinálni) de a műélvezetben nem zavart. Jól ment a sztrádán, könnyű volt leparkolni vele (kellemes szervója volt, és a kis kocsit egyébként sem volt nehéz elsütni), az egyetlen, ami nem működött,a távvezérlős kulcs: Nem volt üzembe helyezve és én sem tudtam a security card nélkül megtenni. De ezt leszámítva én jobban élveztem, mint a Merci A160-at vagy a VW Polot, ami a legrosszabb választás volt. (Ezek is bérautók voltak.)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.11 0 0 22

Az év autóit általában európai gyártású autók közül választják. A FIAT valóban az elmúlt húsz évben a legnagyobb autógyártónak számított Európában, a modelljei kalendőek voltak főleg az áruk miatt, és az újságírók szimpátiáját is megnyerték a mutatós külsejükkel. A tartósság, megbízhatóság vizsgálata nem szempont ilyenkor.

Nagyon mókás dolog olvasgatni az ADAC Pannanstatistik- jét, és a TÜV által ismert autótípusok hibáit, amelyben a bevett modellek meghibásodási rátája van benne. A FIAT, és konszernmárkái az utólsó harmadban tanyáznak, a kocsik elektronikai rendszere általában hamar elromlik (tisztelet a kevés kivételnek), sokuk rozsdásodhat is (igaz ez nem csak a Fiatra jellemző, az Opel ebben a bajnok), a Fiatnál talán csak a Citroenek produkálnak több hibát.

A német újságok is kerek-perec elismerik, hogy a japán autók megbízhatósága, és tartóssága példás. Olan olaszt autót nem igen láttam az Autó Bild használtautó tesztjeiben, amely 4 évnél idősebb lett volna, és az ajánlott minősítést meghaladta, vagy elérte volna.
Én nem a szervókormány létét kritizáltam, csak azt, hogy egy sportos autóba minek kislányoknak való kormánytekerést megkönnyítő gomb.
Ha egy autó sportos jellegű, akkor nincs szüksége ilyen fölösleges dologra, főleg, hogy eggyel több ok, ami meghibásodhat egy Fiatban.

Azt pedig hülyeségnek tartom, hogy azt állítod, hogy szerintem az autó felesleges találmány, én ilyet sehol nem állítottam.

Előzmény: Mongoose (21)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.11 0 0 21
Reméltem, hogy vannak még normálisan gondolkodó emberek...
A Suzuki ellen nem hozok fel érveket mert a két autó összehasonlitása is nevetséges.

De Azért egy gondoloat ereéig még folytatnám a mondókát:
Ha az elektromos szervókormány fölösleges extra nem pedig minden autógyártó álltal követendő előrelépés. Amivel üzemanyagot, fizikai erőt, szervizelési költségeket takaritunk meg a kényelem melett.
Akkor Blasius úgy gondolom, hogy szerinted az Autó maga is felesleges találmány hiszen járhatnánk még mindíg gyalog vagy lovaskocsival...

Valamint lehet, hogy az Olaszok nem tudnak autót gyártnai, meg igy szarok meg úgy szarok ehhez képes 100éve csinálják a szart és folyamatosan az élmezőnyben vannak a szarabbnál szarabb autóikkal Gondolok pl. itt a rengeteg év autója díjra (is)...

Előzmény: Wickking (20)
Wickking Creative Commons License 2000.02.10 0 0 20
Kedves Basius!

A Suzuki autókat szerintem össze se lehet mérni a Fiatokkal. Abszolút nem egy kategória. Egy-két suzuki úgy van összetákolva mint anno a Dácsiák. A fószer felállt vele két kerékkel a patkára és nem tudta kinyitni a saját ajtaját, mert éppen nem volt idális a kocsinak az a dőlésszög.
Úgyhogy énis csak sajnálni tudlak, ha inkább vennél egy full extrás Suzukit, mint egy Sporting Puntot!!

Előzmény: I. Blasius (19)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.10 0 0 19

Kedves Zak!

Mivel ez nem Suzuki topic, én pedig nem vagyok Suzuki mániás, csak annyit jegyzek meg, hogy
Mongoose feltette a költői kérdést, hogy van-e olyan jó felszereltségű autó a magyar piacon, amelyik a Puntoval felvenné a versenyt ár, és menetteljesítmények terén.
SZVSZ megbízhatóság, és menetteljesítmények terén a Suzuki felveszi a versenyt a Puntoval.

Engem meglepett, hogy amikor 1,6-os Suzukiban utaztam többször is,az árához képest! milyen jól megy, milyen keveset fogyaszt, és, hogy annyira nem fapados, mint ahogy a népi bölcsesség tartja.

Természetesen design, és biztonság terén sokkal jobb a FIAT, bár a tesztek alapján 100-al ütközve mindekettőben meghalhat a vezető.

Előzmény: Zak (18)
Zak Creative Commons License 2000.02.10 0 0 18
Te Blasius, ugye nem gondolod komolyan, hogy egy 15 vagy hány évvel ezelôtti konstrukciójú Swift bármiben (aktív/passzív biztonság, térkínálat, design, motor) jobb, mint egy Punto II.? A Swiftben egy velem hasonló méretű emberrel (178 cm, 95 kiló) az elsô üléseken bôszen nem férünk el egymás mellett, jobb egy vagy a kabátja folyton beleakad a sebváltóba, a Puntoban meg azért ugyancsak el lehet lenni. Két Fiatom volt eddig, egy Tipo meg egy Brava, és állítom, hogy mindkettô legalább úgy össze volt rakva, mint a szerencsetlen Astra, amit még használok néha (a ß@r Corsáról nem is beszélve). A Tipon pl. 1 (egy) sorjás műanyag élet nem lehetett találni, nem zörgött, Bp-Tatabánya-Bp vonalon stabil 120-al 6l alatt fogyasztott, és nagyobb belül, mint egy Passat. Mit kell még? Na mindegy, én télleg elfogult italophil autóbuzi vagyok - mi már ismerjük egymást amúgy is más topicokból... ;-)))) Ja, Suzuki Sedant meg amikor utoljára vezettem pár hete, nem mertem vele 120-nál többet menni, mert egyszerűen instabil.

A kiskategóriában meg imho nem etikus összehasonlítani egy 80 LE motort egy 100 LE-ssel, ilyen könnyű gépeknél baromi sokat számít az a 20 LE.

Suzukit különben asszem esetleg én is vennek :-))) de csakis harmadik autónak, és csakis egy 3ajtós 1.3-ast, amiben a Subaru viszkodiffis összkerékmeghajtása van. Mert ilyent a Fiat nem kínál. :-)))

Mongoose Creative Commons License 2000.02.10 0 0 17
Asszem most jutottunk el a vita végére.
Aki egy Suzukit többre tart egy Punto II nél azal sajnos nem tudok vitatkozni illetve nem akarok. Inkább nagyon mélyen és nagyon őszintén sajnálom.
Előzmény: I. Blasius (16)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.10 0 0 16

Végül is, ha az embernek a felszereltség a legfontosabb az adott árért, akkor lehet, hogy a Puntonál kevés jobb vétel akad.

Csak SZVSZ a jelenlegi ár, bevezető ár, úgy mint annak idején a Ford Focusnál (jelenleg azonos felszereltség mellett szinte drágább a Golfnál).

Bár ha ennyi pénzem lenne, és új autót vennék, én inkább egy extrákkal teletömött Suzuki Sedant vennék, 1,6-os motorral. A gyorsulása kb a Puntoéval egyezik, a végsebessége nagyobb, és szerintem kevésbé hajlamos a hibákra, mivel egy abszolút kiforrott (bizonyos szempontból ugyan egy kicsit el is avult) autóról van szó. Lehet, hogy a Punto gyerekbetegségei megszűnnek majd idővel, de jelenleg még küszködik szereléssi hibákkal.

Ha a Poloról beszélünk (én ugyan nem vagyok VW mániás, nézd meg a japán vs német autó topicot)
de azért a VW 1,4-es motorja 100 LE-vel 188 as végsebességet ad, ami azért több a Fiaténál.

Mongoose Creative Commons License 2000.02.10 0 0 15
Az is nagyon érdekes, hogy ennek ellére az irák, hogy kategóriája legjobb autója lett.
A Yaris tény, hogy korszerűbb motorral rendelkezik de a felszereltség terén és az ár érték terén messze a Punto alatt marad.
Ezt az Autó Magazin is kiemelte és emiatt nyerte meg az összehasonlító tesztet.

A Terminal fórummal kapcsolatban:
Oda nem fanatikusok hanem FIAT TULAJDONOSOK írnak. Akik próbálják az beszükült: az olasz autó szar a Német autó az isten dogmát hajtogató embereket felvilágosítani, hogy bocsi de rohadtul nincs igazatok mert nekem ilyen autóm van és nem igaz amiket innen onnan hallasz.
Persze az értelmesebje azt mondja, hogy: ha ez igaz akkor már tényleg nem rosszak a fiatok.
A másik változat aki azt mondja, hogy fanatikusok vagyunk és kész.

Abból, hogy 1 hétig jártál egy kölcsönzői Punto alaptipussal amit mindenki hajt mint az állat talán nem kéne semmilyen következtetés levonni.
Pláne nem az elhasználódásról.
Valamint: Mondj 1 (!!) olyan felszereltségű és menetteljesítményű autót mint a Punto HLX 2,6 millió forintért.
Ha tudsz akkor ok.

Ha pedig a műszaki adatokat elemzed akkor pláne le kell, hogy döbbentselek de az 1.4-es Polo 100LE vel és 400 ezer (!!!!!) forinttal drágábban lényegesen kissebb felszereltséggel 1 másodpercel gyorsul jobban. A Sportingnál pedig 0.4 másodpercel.
Talán állíthatjuk, hogy ez a külömbség 0.

A Twingo után még jó, hogy nem érzed erősnek a Punto-t hiszen a twingo 300kg.
Egy karambolnál aztán már előjöhetnek a külömbségek....
Arról nem is beszélve, hogy hogy néz ki a Twingo bár ez egyéni izlés kérdése.

Előzmény: I. Blasius (14)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.10 0 0 14

A FIATok minőségéről onnan tudok, hogy egy hétig használtam egy Punto I-et 55 LE-vel bérautóként, volt benne kb 50 ezer, de azért elég lehasználtnak tűnt, arról nem is beszélve, hogy országúton is nyolc litert evett, pedig 100 km/h-nál nem mentem gyorsabban.

Most az egy dolog, hogy az alap Punto gyorsulása a katalógus szerint 14,3, a tesztek alapján 16 s, a Twingoé, 13,4, a tesztek szerint 15, hanem amikor az ember benne ül, akkor nem érzi a Puntot elég erősnek (én az 55 LE-s ben éreztem ezt, valószínűleg a 60 LE-s sem jobb, mert az autó súlyosabb lett). A Puntohoz a 80 LE-s motor dukál, azzal már jól megy, de egy 1,3-mas Yaris, vagy egy 1,4 100 LE-s Polo lenyomja, a tesztek és a mérési eredmények alapján.
Azon pedig jót röhögtrem, amit a terminalon írtál, hogy a punto korszerűbb a Yarisnál. Az alap Punto motorja vagy 20 éves konstrukció (f.i.r.e motorok), a Yarisé, viszont világújdonság volt.
Bár lehet, hogy az elektromos szervókormányért vagy úgy oda, a City funkcióval, de az kislányoknak való, egy normális ember el tudja tekerni a szervot könnyítés nélkül is, sőt szervo nélkül is el lehet vezetni egy punto nagyságú autót.

A másik érdekes tapasztalatom egy autómentőssel volt, aki azt mondta, hogy rengeteg Barvot, és Bravat kellett az út mellől elszállítani, mert lerobbantak. A fickó szerette a FIATokat, de elismerte, hogy sokszor meghibásodnak.

A FIAT topicokra azért kár hagyatkozni, főleg ami a terminalon levőt illeti, mert oda olyan fanatikusok írogatnak mint te, és néhány hasonszőrű, akik szerint az az autó, amit jelenleg birtokolnak, az a világ legjobb autója, tehát jelenleg a Punto az.

Nagyon érdekes, hogy a Fiat Punto Autó Piacban levő tesztjében kiemelték, hogy vannak összeszerelési hiányosságook, pedig a tesztelt autó nem próbagyártásból származott.

Előzmény: Mongoose (13)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.10 0 0 13
Én ezt nem értem....
Mi a baja a Fiatok minőségének?????????
Olvasd már el a Bravo topicot. Vagy a Terminalon a Fiat topicot.
A kérdés még mindíg áll. Hány Puntod Bravod Bravad volt, hogy ilyen határozottan ismered a minőségüket?
Még valami. A "gyenge menetteljesítményű alap Punto" még mindíg jobban megy mint a te Tvingod!

A 350000db-ot nem én találtam ki hanem az AutoPlusz magazinban olvastam.

Előzmény: I. Blasius (12)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.09 0 0 12

Jó, én megértem, hogy valaki inkább megvesz egy gyenge menetteljesítményű alap Puntot, ahelyett, hogy várna rá, főleg, hogy ha egy Fiat jól felszerelt, akkor több minden hibásodhat meg benne.

Azért a 350.000 Punto fél év alatt kicsit soknak tűnik, de lehet, hogy igazad van, és külföldön mindenki arra vágyik, hogy Puntoja legyen.

Lehet, hogy a Fiat több év után nyereséges lesz, főleg, ha a konszern többi márkája hozza a kívánt szintet. A Lancia Lybranak lehet esélye, így talán fellendül a Fiat konszern is, és ezzel talán az autóik minősége is javul, ami azért rájuk fér, igaz nem csak a Fiatra.

Előzmény: Mongoose (10)
Wickking Creative Commons License 2000.02.09 0 0 11
Hát nem tudom, de itt Veszprémben szinte csak ELX-es Puntok rohangálnak, talán van 1-2 alap is, igaz a Sportingra biztos várni kell.

Egyébként szerintem a Twingonál csököttebb elejű autót rég találtak ki!
Ha frontál puszizol valakivel nincs aki megmentsen attól, hogy átruccanj a szomszéd autóba egy teára.

Egyébként az én Puntómnak sincs semmi baja pedig már 4 hónapos.

Mongoose Creative Commons License 2000.02.09 0 0 10
Még valami:
Azért látsz most csak sima alaptípusokat mert CSAK EZ LEHET KAPNI!!!!!!
A nagyobb változatokra várni kell. Csak egy két darab jött edig belőlük ugyan is külföldön óriási az igény az uj Puntora ezért magyarország a háttérbe szorult.
Viszont az alaptípus már van.
Én a Sportingra majdnem 4 hónapig vártam és nemsokára vehetem át...
Egyébként eddig Európában 350000 új Puntot adtak el.....
Előzmény: Mongoose (9)
Mongoose Creative Commons License 2000.02.09 0 0 9
Látom Blasius itt is rámtaláltal nem csak a Terminal autós fórumban...

Szóval nekem a Punto előtt amit most veszek egy Civicem volt előtte pedig egy Puntom amit ujjonan vetem.
Lehet, hogy szerinted (akitől most ünnepélyesen megkérdezném, hogy hány Puntoja Bravoja Bravája volt eddig hogy ennyire ismeri őket)a Fiatnak rosz a minősége de ehhez képest én az előző Puntommal 4 év alatt 85ezer kilómétert tettem meg. 99% ban városban. Ezalatt elkopott a kuplungtárcsa amit cserélni kelett.
Sok? Megbízhatatlan???? Akkor mi nem az???
Egyébként mielőtt megrendeltem a Puntomat volt nállam egy darab kipróbálásra. Sőt a terminalon szerveztünk autós találkozót ahol is 2 uj Punto tulaj is jelen volt.
Egy HLX és egy ELX az elx ben már majdnem 10000km van. Egy lány használj a városban.
Eérdekes hogy ezeknek az autóknak semmilyen meghibásodása nem volt. ezeket hogy tudod magyatrázni.
Szerinted a Tvingo vagy az Escort legeső generációjával nem volt probléma.
Csak, hogy tudd a szomszédunk a legelső generációs Tvingóbol vett és kétszer vitte a Renaultos tréler a ház elől a szervízbe.
Ettől még szar a Renault? Nem. Sőt nagyon jó.
De a Fiat is az. A minősége pedig a Német autókéval vetekszik. Nézd meg itt a Bravo topicot, vagy a Whatacar felmérését ahol is a Bravo a 3. legmegbízhatóbb autónak bizonyult....

Előzmény: I. Blasius (8)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.09 0 0 8

Azért kedves Mongoose nem minden autóra jellemző az, hogy állandóan tönkremegy benne valami. Szerintem az öt japán autógyár összes termékét összeadva történik annyi hiba a megvétel után, mint a FIAT-okban egyedül.

Sőt, a családunk Twingoja, és Ford Escortja is sikeresen vészelte át az első 30.000 km-t, pedig egyik sem tartozik a megbízhatóságukról ismert márkák közé.

Sajnálom, hogy a FIATnak még mindíg minőségi problémái vannak, annak ellenére, hogy állítólag a Punto a világ egyik legkorszerűbb gyárában (Melfi) készül. (legalábbis a Punto I. ott készült, gondolom a II. -est is ott gyártják.)

Ettől függetlenül tényleg szép a 3 ajtós Punto, ha a lökhárítója színre van fújva, de ahogy elnézem az utcán futó új Puntokat, a többség inkább az alapmodellt veszi, ami elég csúnya a szürke lökhárítókkal, és az 5 ajtóval. Akkor már inkább egy új Twingot vennék, az legalább jól néz ki alapáron is, és megy úgy mint a 60 LE-s Punto.

Mongoose Creative Commons License 2000.02.08 0 0 7
Hali!!

Nekem nemsokára jön meg a Punto Soportingom ami pont így fog kinézni:



A hibákkal kapcsolatban:
Minen model indulásánál vannak hibák amik sajnos soha nem kiküszöbölhetőek. Ezt el kell fogadni amikor az ember egy bármilyen autót vesz ami új modell.
Pl: Az egyik ismerősömnek van egy vadonat új S80-as Volvoja amin már mind a 4 lengéscsillapítót ki kellett cserélni mert "nyikorog" az autó valamint a lámpák is beáztak. Sajnos ezek az apró hibákl minden új modell indulására jellemzők. De pont ezért van a garanciális szervíz, hogy ezek kijavítsa...

Előzmény: totyi (6)
totyi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 6
Idén vettem át az új Puntómat. Az átvétel napján hazavittem, majd azonnal vissza kellett vinnem mivel elromlott az ülés hidraulikája. Javítás után ismét hazavittem, majd ismét vissza mert elromlott az index kapcsoló.Ki kell cserélni, de várni kell míg megrendelik. Az autó nem tett meg össz.400 km-t. Amúgy nagyon jól megy , "eddig más baja nem volt"
Wickking Creative Commons License 2000.02.05 0 0 5
Szerintem alaptípusú Puntót nem éri meg venni, mert kb 200 eFt-tal olcsóbb mint az ELX felszereltség, viszont az ELX kb 300 eFt-tal többet tud.
Lehet hogy kicsit hülyén írtam le de a lényeg hogy a defi 100 eFt!
chuckyboy Creative Commons License 2000.02.03 0 0 4
No nézzük:-)

Az új Puntoból a 3 ajtós extrás változat jól néz ki, az összes többi szerintem "visszalépés" (külsőt tekintve).

Felszereltsége viszont jó tud lenni, ha valaki megfizeti.
Olasz belső király!

De azért egyenlőre maradok az előző 5 ajtós 75 ELX puntónál :-)

gabek Creative Commons License 2000.02.02 0 0 3
Az indexen található a következő:

Elektromos (fajta)hiba?

Az új Fiat Punto és a csúcsforgalomban tevegelő/elefántozó/zsiráfozó reklámspot bemutatása óta tudjuk, hogy itt egy új faj született. Annyiban még kiegészítésre szorul ez az alaptézis, hogy két azonos kinézetű Puntót legfeljebb a márkakereskedők udvarán lehet látni. A felszereltség szinte autóról autóra változik. Három és ötajtós, színre fújt lökhárítójú, és motorháztetőig felnyúló egybeszabott hűtőrácsos kisautók furikáznak az utakon. A hátsó lámpasor teljesen a tetőig felnyúlik, a háromajtós karosszériaváltozatnál a lámpatest hátsó sarka szárnyszerűen kiáll. Messziről megismerni, hogy Puntóról van szó, a konkrét különbségek csak néhány lépésről tűnnek szembe.

Az autó külseje a tervezés első lépésében csak virtuálisan, a számítógép képernyőjén létezett. A korábbi kerekítések és ívek helyére szögletek és ívek léptek. A lapos, széles fényszórók üvege ablaküveg-simaságú, mögötte középen pislog az első index tengelyirányban megnyújtott prizmája. A motorháztető közepén a húszas évekből visszahozott márkajelzés trónol: kék alapon ezüst felirat, koszorútól övezve. A cég centenáriumának évében az új Punto kapta meg először ezt a márkajelzést, amely később folyamatosan minden Fiatra felkerül.

Puntóból Magyarhonban hetente több száz darabot vásárolnak. Leggyakrabban az alapmodellt, a 60 lóerős 1.2 literest keresik, lehetőleg teljesen kihagyva a választható pluszfelszereltséget. Pedig az egyel erősebb Punto (1.2 16v, 80 lóerő) a haladás jegyében a mechanikus-bowdenes közvetítés helyett már elektronikus gázpedált kapott, az alacsony fogyasztású 1.9-es JTD (80 lóerős dízel) pedig hatalmas, 196 Nm-es nyomatékával - ha úgy adódik - sportautóként sprintel.

A kereskedők szerint az emberek teljesen rákattantak az elektromos kormányszervóra, ami persze alapban jár minden Puntóhoz. Ez a fejlesztés egyébként nem valami elvetendő hóbort szüleménye. Az elektromos rásegítés csak akkor pazarolja az energiát, amikor valóban szükség van a kormányrudazat mozgatására. Egyenes haladáskor például nem terheli a motort, szemben az olajszivattyús szervóval, amelynek nem ilyen egyszerű kiiktatni a hajtását. Az új Puntókba a parkolás megkönnyítésére egy még könnyebb volántekergetést lehetővé tevő üzemmódot is beépítettek. A CITY gomb parancsára azonnal pihekönnyűvé, kisujjal pörgethetővé válik a kormánykerék, és 50 kilométeres sebesség alatt haladva így is marad.

Mármint elméletileg, mert az általunk kipróbált Puntónál (1.2 8v, ELX) a CITY gomb lenyomása teljesen hatástalan maradt, csak az alapszervó működött. Az autó látványosan küzdött a belsejében támadt kisebbfajta elektronikus zűrökkel, annak dacára, hogy csak párszáz kilométer futott a gyártása óta. A kilométer-számláló 409 km-nél leállt, és ezután a sebességmérő sem moccant meg többé. A haladási sebességre empirikus módszerrel, a fordulatszámmérőből lehetett következtetni. Ötödikben 2500/min úgy 95-100 km/h körüli sebességet jelent. Az autó kézikönyvében igazság szerint ki kellett volna keresni, hogy a júzernek milyen tanácsokat oszt a sok kontrollámpa egyidejű felgyulladásakor. Nem lehet kellemes az új autó megvétele után ilyen hibákkal szembesülni. Természetesen ilyen körülmények között az autó végsebességét vagy az alulkormányzottságot eszünkbe se jutott tesztelgetni.

Fiat Punto
Az öneladó autótípus, aminek igazából még reklám sem kell. Az európai eladási listákon a régi Punto éveken keresztül lenyomott minden riválist, 1995-ben az év autójának is megválasztották. Az 1993-ban indított modell átszabása tulajdonképpen időszerű volt. A konszern attól tarthatott, hogy a korral a lendület és a sikerszéria is végetér. Így tavaly júliusban a 100 éves Fiat az új Puntóval lepte meg magát. Az új jövevény extravagáns vonalairól megoszlanak a vélemények, de a családi hagyományt a sikeresség tekintetében biztosan követni fogja.
Bár az ABS és a kézifék visszajelzője folyamatosan égett a műszerfalban, és nem üzemelt a középkonzolba betagolt gyári magnó sem, hibátlannak tűntek az elektromos ablakemelők. Az autó járóképes volt, működtek az indexek és a külső fények. Biztató volt, hogy a motor biztosan beindult, hiszen elromolhatott volna az indításgátló, esetleg a gyújtáskapcsolóba és -kulcsba beépített CODE azonosító ellenőrzése is. A felhasználói kézikönyv szerint utóbbi esetben egy kártyára felírt 4 vagy 6 jegyű számkódot kell beadni a gázpedál ütemes lenyomásával. Szerencsére ezt nem kellett gyakorolni.

Mivel a fűtési rendszert mechanikus tekertyűkkel lehet állítgatni, fűteni rendesen lehetett, de jeges úton az ABS megmutatta, hogy a visszajelzőlámpa nem viccöl, tényleg hatástalan a blokkolásgátló. Nagyobb sebességgel haladva enyhe zümmögés hallatszott, mint egy távoli repülőgép hangja, lámpánál állva pedig a padlólemezen érezni lehetett a motor rezgését. Egyébként az 1.2-es motor ellenére repült a Punto, száraz úton haladva, és a műszerfalon izzó fényeket elfelejtve azt is lehetett volna gondolni, hogy semmi baja. Ha a sajnálatos meghibásodások elmaradnak, csupa jót kellett volna ebbe a cikkbe írni.

Az autó saját lábán ment vissza a szervízbe. Az átvizsgálásakor kiderült, hogy a Pesten tapasztalható sózás kicsinálta az ABS jeladóit. A hátsó kerekeknél tényleg feltűnő, hogy a hosszirányú bekötőkaron rögzített fékvezeték és elektromos kábel tompítás nélkül kapja az arcába, amit a kerék mögötte/felette felcsap.

2000. február 1.

BGC Creative Commons License 2000.02.02 0 0 2
Szerintem nagyon csúnya lett az előző szebb volt.
Az 1.2-es 80 lóerős motort azért kipróbálnám, de én inkább ezeket szerelném bele a régi kasztniba.
Talán a következő jobb lesz!
gabek Creative Commons License 2000.01.29 0 0 1
Szerintem nagyon csúnyácskára és ormótlanra sikeredett. Az előző sokkal szebb volt.

GABEK

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!