Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Mongoose Creative Commons License 2000.02.09 0 0 9
Látom Blasius itt is rámtaláltal nem csak a Terminal autós fórumban...

Szóval nekem a Punto előtt amit most veszek egy Civicem volt előtte pedig egy Puntom amit ujjonan vetem.
Lehet, hogy szerinted (akitől most ünnepélyesen megkérdezném, hogy hány Puntoja Bravoja Bravája volt eddig hogy ennyire ismeri őket)a Fiatnak rosz a minősége de ehhez képest én az előző Puntommal 4 év alatt 85ezer kilómétert tettem meg. 99% ban városban. Ezalatt elkopott a kuplungtárcsa amit cserélni kelett.
Sok? Megbízhatatlan???? Akkor mi nem az???
Egyébként mielőtt megrendeltem a Puntomat volt nállam egy darab kipróbálásra. Sőt a terminalon szerveztünk autós találkozót ahol is 2 uj Punto tulaj is jelen volt.
Egy HLX és egy ELX az elx ben már majdnem 10000km van. Egy lány használj a városban.
Eérdekes hogy ezeknek az autóknak semmilyen meghibásodása nem volt. ezeket hogy tudod magyatrázni.
Szerinted a Tvingo vagy az Escort legeső generációjával nem volt probléma.
Csak, hogy tudd a szomszédunk a legelső generációs Tvingóbol vett és kétszer vitte a Renaultos tréler a ház elől a szervízbe.
Ettől még szar a Renault? Nem. Sőt nagyon jó.
De a Fiat is az. A minősége pedig a Német autókéval vetekszik. Nézd meg itt a Bravo topicot, vagy a Whatacar felmérését ahol is a Bravo a 3. legmegbízhatóbb autónak bizonyult....

Előzmény: I. Blasius (8)
I. Blasius Creative Commons License 2000.02.09 0 0 8

Azért kedves Mongoose nem minden autóra jellemző az, hogy állandóan tönkremegy benne valami. Szerintem az öt japán autógyár összes termékét összeadva történik annyi hiba a megvétel után, mint a FIAT-okban egyedül.

Sőt, a családunk Twingoja, és Ford Escortja is sikeresen vészelte át az első 30.000 km-t, pedig egyik sem tartozik a megbízhatóságukról ismert márkák közé.

Sajnálom, hogy a FIATnak még mindíg minőségi problémái vannak, annak ellenére, hogy állítólag a Punto a világ egyik legkorszerűbb gyárában (Melfi) készül. (legalábbis a Punto I. ott készült, gondolom a II. -est is ott gyártják.)

Ettől függetlenül tényleg szép a 3 ajtós Punto, ha a lökhárítója színre van fújva, de ahogy elnézem az utcán futó új Puntokat, a többség inkább az alapmodellt veszi, ami elég csúnya a szürke lökhárítókkal, és az 5 ajtóval. Akkor már inkább egy új Twingot vennék, az legalább jól néz ki alapáron is, és megy úgy mint a 60 LE-s Punto.

Mongoose Creative Commons License 2000.02.08 0 0 7
Hali!!

Nekem nemsokára jön meg a Punto Soportingom ami pont így fog kinézni:



A hibákkal kapcsolatban:
Minen model indulásánál vannak hibák amik sajnos soha nem kiküszöbölhetőek. Ezt el kell fogadni amikor az ember egy bármilyen autót vesz ami új modell.
Pl: Az egyik ismerősömnek van egy vadonat új S80-as Volvoja amin már mind a 4 lengéscsillapítót ki kellett cserélni mert "nyikorog" az autó valamint a lámpák is beáztak. Sajnos ezek az apró hibákl minden új modell indulására jellemzők. De pont ezért van a garanciális szervíz, hogy ezek kijavítsa...

Előzmény: totyi (6)
totyi Creative Commons License 2000.02.08 0 0 6
Idén vettem át az új Puntómat. Az átvétel napján hazavittem, majd azonnal vissza kellett vinnem mivel elromlott az ülés hidraulikája. Javítás után ismét hazavittem, majd ismét vissza mert elromlott az index kapcsoló.Ki kell cserélni, de várni kell míg megrendelik. Az autó nem tett meg össz.400 km-t. Amúgy nagyon jól megy , "eddig más baja nem volt"
Wickking Creative Commons License 2000.02.05 0 0 5
Szerintem alaptípusú Puntót nem éri meg venni, mert kb 200 eFt-tal olcsóbb mint az ELX felszereltség, viszont az ELX kb 300 eFt-tal többet tud.
Lehet hogy kicsit hülyén írtam le de a lényeg hogy a defi 100 eFt!
chuckyboy Creative Commons License 2000.02.03 0 0 4
No nézzük:-)

Az új Puntoból a 3 ajtós extrás változat jól néz ki, az összes többi szerintem "visszalépés" (külsőt tekintve).

Felszereltsége viszont jó tud lenni, ha valaki megfizeti.
Olasz belső király!

De azért egyenlőre maradok az előző 5 ajtós 75 ELX puntónál :-)

gabek Creative Commons License 2000.02.02 0 0 3
Az indexen található a következő:

Elektromos (fajta)hiba?

Az új Fiat Punto és a csúcsforgalomban tevegelő/elefántozó/zsiráfozó reklámspot bemutatása óta tudjuk, hogy itt egy új faj született. Annyiban még kiegészítésre szorul ez az alaptézis, hogy két azonos kinézetű Puntót legfeljebb a márkakereskedők udvarán lehet látni. A felszereltség szinte autóról autóra változik. Három és ötajtós, színre fújt lökhárítójú, és motorháztetőig felnyúló egybeszabott hűtőrácsos kisautók furikáznak az utakon. A hátsó lámpasor teljesen a tetőig felnyúlik, a háromajtós karosszériaváltozatnál a lámpatest hátsó sarka szárnyszerűen kiáll. Messziről megismerni, hogy Puntóról van szó, a konkrét különbségek csak néhány lépésről tűnnek szembe.

Az autó külseje a tervezés első lépésében csak virtuálisan, a számítógép képernyőjén létezett. A korábbi kerekítések és ívek helyére szögletek és ívek léptek. A lapos, széles fényszórók üvege ablaküveg-simaságú, mögötte középen pislog az első index tengelyirányban megnyújtott prizmája. A motorháztető közepén a húszas évekből visszahozott márkajelzés trónol: kék alapon ezüst felirat, koszorútól övezve. A cég centenáriumának évében az új Punto kapta meg először ezt a márkajelzést, amely később folyamatosan minden Fiatra felkerül.

Puntóból Magyarhonban hetente több száz darabot vásárolnak. Leggyakrabban az alapmodellt, a 60 lóerős 1.2 literest keresik, lehetőleg teljesen kihagyva a választható pluszfelszereltséget. Pedig az egyel erősebb Punto (1.2 16v, 80 lóerő) a haladás jegyében a mechanikus-bowdenes közvetítés helyett már elektronikus gázpedált kapott, az alacsony fogyasztású 1.9-es JTD (80 lóerős dízel) pedig hatalmas, 196 Nm-es nyomatékával - ha úgy adódik - sportautóként sprintel.

A kereskedők szerint az emberek teljesen rákattantak az elektromos kormányszervóra, ami persze alapban jár minden Puntóhoz. Ez a fejlesztés egyébként nem valami elvetendő hóbort szüleménye. Az elektromos rásegítés csak akkor pazarolja az energiát, amikor valóban szükség van a kormányrudazat mozgatására. Egyenes haladáskor például nem terheli a motort, szemben az olajszivattyús szervóval, amelynek nem ilyen egyszerű kiiktatni a hajtását. Az új Puntókba a parkolás megkönnyítésére egy még könnyebb volántekergetést lehetővé tevő üzemmódot is beépítettek. A CITY gomb parancsára azonnal pihekönnyűvé, kisujjal pörgethetővé válik a kormánykerék, és 50 kilométeres sebesség alatt haladva így is marad.

Mármint elméletileg, mert az általunk kipróbált Puntónál (1.2 8v, ELX) a CITY gomb lenyomása teljesen hatástalan maradt, csak az alapszervó működött. Az autó látványosan küzdött a belsejében támadt kisebbfajta elektronikus zűrökkel, annak dacára, hogy csak párszáz kilométer futott a gyártása óta. A kilométer-számláló 409 km-nél leállt, és ezután a sebességmérő sem moccant meg többé. A haladási sebességre empirikus módszerrel, a fordulatszámmérőből lehetett következtetni. Ötödikben 2500/min úgy 95-100 km/h körüli sebességet jelent. Az autó kézikönyvében igazság szerint ki kellett volna keresni, hogy a júzernek milyen tanácsokat oszt a sok kontrollámpa egyidejű felgyulladásakor. Nem lehet kellemes az új autó megvétele után ilyen hibákkal szembesülni. Természetesen ilyen körülmények között az autó végsebességét vagy az alulkormányzottságot eszünkbe se jutott tesztelgetni.

Fiat Punto
Az öneladó autótípus, aminek igazából még reklám sem kell. Az európai eladási listákon a régi Punto éveken keresztül lenyomott minden riválist, 1995-ben az év autójának is megválasztották. Az 1993-ban indított modell átszabása tulajdonképpen időszerű volt. A konszern attól tarthatott, hogy a korral a lendület és a sikerszéria is végetér. Így tavaly júliusban a 100 éves Fiat az új Puntóval lepte meg magát. Az új jövevény extravagáns vonalairól megoszlanak a vélemények, de a családi hagyományt a sikeresség tekintetében biztosan követni fogja.
Bár az ABS és a kézifék visszajelzője folyamatosan égett a műszerfalban, és nem üzemelt a középkonzolba betagolt gyári magnó sem, hibátlannak tűntek az elektromos ablakemelők. Az autó járóképes volt, működtek az indexek és a külső fények. Biztató volt, hogy a motor biztosan beindult, hiszen elromolhatott volna az indításgátló, esetleg a gyújtáskapcsolóba és -kulcsba beépített CODE azonosító ellenőrzése is. A felhasználói kézikönyv szerint utóbbi esetben egy kártyára felírt 4 vagy 6 jegyű számkódot kell beadni a gázpedál ütemes lenyomásával. Szerencsére ezt nem kellett gyakorolni.

Mivel a fűtési rendszert mechanikus tekertyűkkel lehet állítgatni, fűteni rendesen lehetett, de jeges úton az ABS megmutatta, hogy a visszajelzőlámpa nem viccöl, tényleg hatástalan a blokkolásgátló. Nagyobb sebességgel haladva enyhe zümmögés hallatszott, mint egy távoli repülőgép hangja, lámpánál állva pedig a padlólemezen érezni lehetett a motor rezgését. Egyébként az 1.2-es motor ellenére repült a Punto, száraz úton haladva, és a műszerfalon izzó fényeket elfelejtve azt is lehetett volna gondolni, hogy semmi baja. Ha a sajnálatos meghibásodások elmaradnak, csupa jót kellett volna ebbe a cikkbe írni.

Az autó saját lábán ment vissza a szervízbe. Az átvizsgálásakor kiderült, hogy a Pesten tapasztalható sózás kicsinálta az ABS jeladóit. A hátsó kerekeknél tényleg feltűnő, hogy a hosszirányú bekötőkaron rögzített fékvezeték és elektromos kábel tompítás nélkül kapja az arcába, amit a kerék mögötte/felette felcsap.

2000. február 1.

BGC Creative Commons License 2000.02.02 0 0 2
Szerintem nagyon csúnya lett az előző szebb volt.
Az 1.2-es 80 lóerős motort azért kipróbálnám, de én inkább ezeket szerelném bele a régi kasztniba.
Talán a következő jobb lesz!
gabek Creative Commons License 2000.01.29 0 0 1
Szerintem nagyon csúnyácskára és ormótlanra sikeredett. Az előző sokkal szebb volt.

GABEK

DRszp Creative Commons License 2000.01.29 0 0 0
Hali! Én valamikor a jövőhét végén, illetve az azt követő hét elején veszem át -remélem-, bizom benne nem csalódom.
Wickking Creative Commons License 2000.01.29 0 0 topiknyitó
Mi a véleményetek róla? Én meg vagyok vele maximálisan elégedve!
A FIAT ismét nagyot alkotott!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!