Keresés

Részletes keresés

ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2007.03.15 0 0 13013
Köszönöm! :-)
Előzmény: mjulius (12992)
lecskó Creative Commons License 2007.03.15 0 0 13012

 

Igen

Előzmény: Sir Rooth (12971)
lecskó Creative Commons License 2007.03.15 0 0 13011

Bocs!

 

A"927-928" J2

Előzmény: mjulius (12992)
G. Bear Creative Commons License 2007.03.15 0 0 13010

Hm... szerintem nem csak jó, okos is az a barát. Egy jó 10-15 éves késéssel történnek ugyan a dolgok, mégis olyan "de ja vu"-s a helyzet.

Előzmény: Cablecar (13006)
Bálint23-24 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13009
Köszönöm szépen a választ! Az elöbbi felére magam is tudtam a választ, hiszen itt nálunk én szereltem be az összeset, tehát volt időm kiismerni a szerkezetet :))) Ki is volt akkor a fönököm? :))))
Amugy szerintem nagyon jó kis ketyere, eléggé megbízható, és kevés a meghíbásodás. Álltalában a kis relé szokott összeégni benne. Ezt leszámitva igen üzembiztos. Ezért is érdeklődtem, hogy miért csak nálunk vannak ezek felszerelve. Sokat panaszkodtak anno (az elöttét-ellenállásos időkben) a járművezetők, hogy amikor átmennek a szakasz-szigetők alatt és elmegy a töltés, alig láttak valamit, mert ugy leesett az akkumulátor fesz, és igy ugye az ellenállás is kisebb feszültséget "redukált" le, ergo nem 24 volt az izzókon hanem sokkal kevesebb.
Előzmény: mjulius (12991)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13008
;D (ez volt a végén)
Előzmény: Dash 9 (12996)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13007
861-862 viszont szép lett!!
Előzmény: M.VIII (13002)
Cablecar Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13006
MÁV
Egy jó barátom azt mondta , hogy a BKV sem fogja elkerülni azt ami a MÁV-nál végbement. Össze-vissza szervezték a céget, menetrendszerűen váltották a felső, középső, alsóbb vezetést, és a cég állapota nem hogy javult volna, folyamatosan romlott.Ld. jelen állapotokat, és …….
Lehet, hogy igaza lesz? És Bp lakossága?
Előzmény: Infós (13001)
M.VIII Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13005
A 4-es és a 7-es billenytű egymás alatt van.... :)))
Előzmény: FKU-911 (13003)
M.VIII Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13004
Ja, tényleg...hisz azt építem modellben... :))) (de égő...)
Előzmény: FKU-911 (13003)
FKU-911 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13003

Nem kötözködésből, de:

 

" 951-646-952 "

 

 

951-676-952

Előzmény: M.VIII (13002)
M.VIII Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13002
Hali!

UH-n most épp a 951-646-952 van V3-ason...mást nem láttam.
Előzmény: mjulius (12992)
Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13001

Van egy teóriám:

Ha fogsz egy nagy céget, akkor ő nem fog olyan hatékonysággal működni, mint ahogy azt az előzetes, súlyozatlan számítások indokolnák. Tehát ha feltesszük, hogy egy dolgozó egy hónap alatt 168 órát dolgozik, és ezzel a munkaidővel x teljesítményt ér el a cége, akkor nyilván y munkavállaló esetén ez a mennyiség y*x. Sztem azonban inkább (y*x)^k, ahol a k egy valamilyen, egynél kisebb nagyvállalati tényező, ami függ attól, hogy mennyire is nagy a vállalat (azzal fordítottan arányos).

A napokban megint felreppent, hogy a HÉV ÜI-t összevonják valamivel. Hogy mivel, az nem derült ki. A buszoknál is kavarnak valamit. És ugye az, hogy ez jó-e (pl. a Pongrácz telepre bezárni a trolik közé a buszokat), csak nézőpont kérdése. Amikor jön egy új titán, akkor ő kitalálja, hogy megoldja a százéves problémákat, jelesül pl. el lehet adni az egyik részleget a gyárban, mert külső cégtől olcsóbban, szagosabban meg lehet venni ugyanazt a szolgáltatást (pl. a könyvelést). Aztán kiderül, hogy tulajdonképpen nem is olcsóbb, sőt: drágább. Persze ez is mihez képest. Nyilván a könyvelő cég profitját is a megbízóitól kapja, így a megbízónak azt is ki kell gazdálkodnia, nála az kiadásként fog jelentkezni. Viszont lehet, hogy ő a munkabérekkel áll cudarul, így a számlázás ez esetben már jól jön. Aztán lehet, hogy tíz-húsz év múlva fordul a kocka: már nem jó, hogy külső cég könyvel, mert mennyivel olcsóbb lenne, ha házon belül maradna, "csak" könyvelőket kell felvenni. Ez már egy újabb titán feladata.

Ezt látom a MÁV-nál is: hol onnan ide, hol innen oda szerveznek egy egységet. A célokat nagyon hangzatosan meg lehet fogalmazni (pl. "Európai vasutat teremtünk!"), csak valahogy mindig hiba csúszik a végrehajtásba. Talán az emberek nem érzik magukénak az ilyen nagy cégeket, aminek talán oka lehet az információáramlás nehézsége (ajánlott olvasmány: http://www.jobpark.hu/671.php) vagy egyszerűen az, hogy valaki ugyanannál az asztalnál ül már tíz éve, de a hatodik, egymástól különböző munkakörben, más szervezeti egységben. Így aztán nem érdekli ez az egész költség- és munkaerő-optimalizálásról szóló téma, időpocsékolásnak tartja.

 

"Fentről meghatározzák a feladatokat, hozzá rendelik a költségeket, és elvárásokat."

Igen, ha a feladatok egyértelműek és hasonlóan egyértelműen végrehajthatóak. Ha nincs "melyik ujjamba is harapjak?"-szindróma, akkor bizonyára gond sincsen. Gond akkor van, ha kompromisszumot kell kötni, akármi miatt is. Ennek oka lehet pl. a nem kellően sok tőke, így már a szervezet(i egység) rangsorolni kényszerül a tennivalókat. Ilyenkor már a lobbi is megjelenik, nem is kavart okozva ezzel.

 

"Mi is akkor a jó?"

Ha ezt meg tudnám mondani, akkor nem járnék iskolába, inkább nyitnék egyet. :-))

Talán a "teljes mellszélességgel a cégért" és hasonlóan hangzatos, de mára megfakult szlogenek mögött rejlő célokért való küzdés lenne a megoldás? Nem tudom.

Előzmény: Cablecar (13000)
Cablecar Creative Commons License 2007.03.14 0 0 13000
Az utolsó bekezdésed nem igazán értem. Mi is akkor a jó? Ismereteim szerint nagy cégeknél világszerte alkalmazzák és sikeresek az egyes –speciális tevékenységet végző csoportok – divízióba történő szervezése. Ha jól tudom iskolába jársz, és ezt a témát ismereteim szerint mindenütt tanítják. Fentről meghatározzák a feladatokat, hozzá rendelik a költségeket, és elvárásokat.
A HÉV 1997 óta ilyen szervezeti formában működik, szerintem sikeresen. A MÁV-os időben sem tudták teljesen beolvasztani a MÁV-ba, azon belül, mint egy kis sziget funkcionált.
A szelek bármikor, bármerről fújnak, a HÉV átmenet a nagyvasút, a metró és a közúti villamos között. Nagyon speciális üzem. Tervező asztalnál mindent, mindennel össze lehet kotyvasztani, hátha attól jobb ízű lesz a leves, de a HÉV bárhova történő bekotyvasztása olyan lenne, mintha egy tányérba kerülne a halászlé és a túrós csusza.
Valószínűleg ezért nem tették ezt fennállása óta. A metróval összehozott kényszerházasság sem volt sikeres (a vonalak sorra amortizálódtak, a csepeli vonal pedig kis híján lezárásra került.)
Előzmény: Infós (12998)
M41 2143 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12999

Mai érdekes és ritka összeállítás:

901-651-902 - 919-660-920 nagyegységben, szépen néz ki a két félszedővel.

És valószínűleg sikerült a vonaton hagynom a fényképezőgépem tokját(a gép nélkül szerencsére, az nem volt benne)   :-(

 

 

Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12998

Az, hogy ki mivel akar (szeretne) és tud kacérkodni, sok mindentől függ. Például attól, hogy az adott helyzetben érdemes-e neki kacérkodni ezen gondolatokkal. Persze lehet, hogy objektíven érdemes lenne, de mégis: félve az ágyba kerülő lófejtől: inkább nem ugrál, szépen bólogat, néha együttérez. Persze lehet, hogy az illető vehemensebb, akkor akár egy egész levágott ménes sem tudja eltéríteni attól a szándékától, hogy ő márpedig tűzön-vizen keresztülvigye a vágyait. - persze a lehetőségéhez (szerzett és elért kapcsolatokhoz, eredményekhez) képest.

Az, hogy nincs pénz vagy van pénz csak hozzáállás kérdése. Jutna, ha Valaki nagyon akarná, hogy pl. minden felszíni járműre GPS kerüljön (vagy hogy a rádiók négykilences megbízhatósággal és rendelkezésre állással üzemeljenek). Csak félő, hogy ez a Valaki a nagyon akarásban olyan darázsfészekbe nyúlna, amiért holnaptól már csak a part széléről tudna akarni nagyon valamit. Viszont ha Valaki szépen, lassan, lépésről-lépésre akciózik, akkor várhatóan a változás olyan kicsi lesz, hogy fel sem tűnik a darázsfészeknek, viszont abban nagyon eredményes lesz, lévén nem fog szemetszúrni egyik ellenlábasnak (mondhatni: nem lóg ki a lófej). Ebben a nullához konvergáló változás-sebességben az a buktató, hogy előferdülhet: valaki, aki kellően a part szélére szorult és ott nem érzi jól magát, szóváteszi, hogy Valaki nem csinál semmit. Ami persze nem igaz, csak "megfontoltan haladó".

 

Tehát az egész csak attól függ, hogy mennyi pénzmag áll rendelkezésre. Ha n+1 forintja van a Cégnek (ahol n az éppen szükséges pénzmennyiség), akkor már csak az ellenszéllel kell foglalkozni (ez viszont a hátszél feladata is. És mivel jellemzően mindenki ellenszél és hátszél is egyben, ez a művelet felemészti a cégnél dolgozó minden munkavállaló minden munka- és szabadidejét, amíg valaki, akinek nincsen ellenszele ezt szóvá nem teszi ott, ahová nem ér el a darázsfészek. Ekkor mindenki kicsit foglalkozik azzal, amire a felsőbb hatalom úgy gondolja, hogy neki a feladata, majd kis idő múlva újra fogy a munkaidő "hasznos" eltöltésére fordított energia. Aztán megint rászólás fentről, aztán megint .... És a kör folytatódik.

Minél nagyobb egy vállalat, annál lehetetlenebb összehozni egy olyan csapatot, ahol senki nem tol és húz senkit. - egyik irányba sem. Hiszen ezzel pont attól lenne megfosztva az egyén, amitől ő embernek vallja magát, amitől emberebb a legintelligensebb gépnél is: tud szart kavarni.

Előzmény: G. Bear (12994)
Infós Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12997
Lehet, hogy üldözési mánia, de az a hír járja, hogy többen olvassák ezt a topicot, mint írnak ide. Az álmoskönyvek szerint pedig jobb félni, mint megijedni. :)))
Előzmény: G. Bear (12993)
Dash 9 Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12996
A tükrök csak később kerültek a vonatokra.
Előzmény: Törölt nick (12990)
Krumpliszsák Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12995
Én azt mikor Nagyiccén egy hajléktalant kilökött a cimborája a vonat elé... az meg nyugotan eszegetett....13évesen eléggé megrendítő volt látni és elsétálni mellette....
Előzmény: kopaszkapitany (12984)
G. Bear Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12994

Erősen kétkedem abban, hogy jelenleg a műszaknál bárki ilyesmivel kacérkodna... Amúgy sem járunk élen a korszerű dolgok előnyben részesítése terén, ha csinálunk is valamit, azt először kőből próbáljuk meg pattintással előállítani. Mostanság még ráadásul mindig azt hallani, hogy ennyire meg annyira nincs pénz. És az is tény, hogy átgondolt fejlesztéssel a GPS-re rengeteg mindent rá lehetne bízni (az ajtóvezérlés blokkolásától az információs berendezés vezérlésén keresztül a menetrendfigyelésen át a diszpécseri monitorozásig még akár a vonatbefolyásolást is), de tartok tőle, hogy ezen nem érdemes törnünk a buksit... Bár az elsők között lennék a támogatók sorában!

 

Halihó!

Előzmény: Infós (12958)
G. Bear Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12993

Hali!

 

Nanemááá gyerekek, ezt ugye ti se gondoljátok komolyan??? Lehet, hogy én vagyok naív, de el nem tudom képzelni, hogy emiatt bárkiben is beindul a vezérhangya és nyilvános akasztás keretében méreg segítségével főbe lövi a motorászt... Ti legalábbis úgy csináltok. Nem lehet, hogy kissé túlzásba viszitek az üldözési mániát? Arról nem is beszélve, hogy azon a délutánon valószínűleg elindult eccer-kéccer az a szerelvény Békásról és egyáltalán nem biztos, hogy mindig ugyanaz a vezér vitte. De az tény, hogyha azonnal és főleg megfelelően "cool"-turált formában szólsz nekem egy hasonló esetben, akkor én tuti megköszönöm és orvosolom a problémát, s ezzel tényleg mindenki jobban jár. Azon viszont nem szabad csodálkozni, hogy ha itt komoly dolog (mondjuk úgy "köztörvényes") kerül felszínre, akkor megkeresik a hibást. De nem vagyok benne biztos, hogy ilyenből olyan nagyon sok lett volna.

Előzmény: Infós (12942)
mjulius Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12992

Szia!

 

927-928 V3, Cinkota műhely, 907-908 V3 Cinkota Műhely,  915-916 V3 és 905-906 V3 Dunaharaszti műhely,  903-904 J1 Cinkota műhely.

Előzmény: ICS MÁNIÁS (12979)
mjulius Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12991

Szia Bálint!

 

 A feltett kérdésedre válaszolva; -  Igen, csak a ráckevei vonal szerelvényei lettek felszerelve a fényszóró stabilizátorral 2001-ben.  A kis berendezés hasonló (szinte mindenben megegyezik) a metrónál használt kütyühöz. Előnye, hogy a kapcsolásának köszönhetően kisimítja a feszüktségingadozási csúcsokat, ezzel megnöveli az izzók élettartamát. Valamint, ritkábban fordul elő olyan meghibásodás, hogy az egyik izzó kiég és utána pillanatokon belül kiég a másik is, ezáltal a jármű világítás nélkül marad. A vezér alig lát valamit, lassabban megy, elveri a forgalmat, a balesetveszélyről és az F 2 előírásairól jobb, ha nem is szólunk.  

 

Ha azt kérdeznéd, hogy miért nincs ez minden járműre felszerelve, akkor azt tudom válaszolni, hogy ez  az újítás szakmai berkekben nagyon erős szakmai ellenszelet kapott, amit véleményem szerint az "ellenérdekelt" felek gerjesztettek. 

 

 

Előzmény: Bálint23-24 (12969)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 12990
És a tükröket már a gyárban letörték?? ;D
Előzmény: emtiza (12986)
v_peti Creative Commons License 2007.03.13 0 0 12989
Ott is lehet, de én legutoljár az Örsfelé menet találkoztam ezzel még valamikor tavaly nyáron.
Előzmény: rubi80 (12950)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.13 0 0 12988
A kedvencem...:-)
Köszönöm!
Előzmény: emtiza (12986)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.13 0 0 12987
Ne hari átküldenéd nekem légyszíves,nem találom igaz minden képet letöröltem egy hülye gomb miatt...
Előzmény: emtiza (12983)
emtiza Creative Commons License 2007.03.13 0 0 12986
Akkor ez is ott lenne? A helyszín ugyanaz.
Előzmény: Hamster (12985)
Hamster Creative Commons License 2007.03.13 0 0 12985
(Ez SZVSZ nem a gyár, hanem a lipcsei, vagy valami hasonló vásár.)
Előzmény: emtiza (12980)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.13 0 0 12984
Sose felejtem el Római fürdői gázolást,egy öltönyős úr rosszul lett a megállóban pont HÉV elé esett,és keresztül ment....azt a látványt,és nem most történt kb 8 éve.
Előzmény: emtiza (12982)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!