Van két paramétered, az egyik a kuka utas, aki csak akkor hallja meg, hogy végállomás, amikor a fülébe ordítod (és éppen vevő is az információra, azaz érdekli az elhangzott téma), a másik paraméter pedig az, akit rohadtul nem érdekel, hogy mikor merre van, mert ezer és egy éve minden nap erre ingázik, és éppen aludni szeretne.
Nos, a két paraméterrel megalkotott rendszerünknek nem mindig van megoldása.
Kicsit olyan ez, mint a világítás-nem világítás esete. Valaki aludni akar, valaki olvasni és/vagy a tájban gyönyörködni.
Igen, de pl. Mátyásföld Imre utcánál bemondja... repülőtéren meg annyit mond, hogy "Má"... a többinél meg semmit, de kb. 1 hónapja meg mindegyiknél bemondta.
De hogyha lehet állítgatni, akkor a vezetők mért nem emelik fel valami olyan hangerőre, amit lehet érteni?
"Nem világít a másik se mert sorba vannak kapcsolva, (...)"
És a néha-néha felbukkanó félszemű vonatok pedig foglalatzárlatosak, mi? :-)
"(...) és csak az egyik égett ki, de mindkettőt kicserélik."
Igen, mert az izzóknak olyan lelkiviláguk van, hogy könnyen kinyiffan a régebbi, ha nem cserélik. Vagy nem? :-) Bár sztem ez inkább élettartam-kérdés, mint kapcsolástechnika.
"902 meg más is mint a többi, és több áramot is ad az izzónak."
Nem fogsz találni a maradék motorkocsik között sem olyat, ahol két, egymástól különböző motorkocsi izzója ugyanakkora áramot venne fel. :-)
Nem világít a másik se mert sorba vannak kapcsolva, és csak az egyik égett ki, de mindkettőt kicserélik. 902 meg más is mint a többi, és több áramot is ad az izzónak.
Nekem is érdekesnek tűnt, hogy egyszerre ég ki, de aztán mondták, hogy soros.