Keresés

Részletes keresés

Infós Creative Commons License 2007.03.09 0 0 12893

Mintha a moderátor kért volna valamit a minap.

Szerény véleményem szerint érdemes tartania hozzá magát az embernek, megelőzendő egy esetleges kitiltást. :-)

Előzmény: M41 2143 (12889)
paca664 Creative Commons License 2007.03.09 0 0 12892
Igen, az M0 építés miatt van vágányzár, előreláthatólag őszig.
Előzmény: M41 2143 (12890)
Airbus A320 Creative Commons License 2007.03.09 0 0 12891

Sziasztok!

Ma reggel mentem befelé a HÉV-vel de a Szépvölgyi út és a margit híd között megálltunk.Elösször azt gondoltam ,hogy piros a szemaform.Aztán a vezető bemondta ,hogy azzonnal megyünk tovább. Majd szépen 5perc várakozás után elindultunk és akkor vettem észre ,hogy a kifelé menő HÉV is ott áll melletünk ,de résnyire nyitott ajtókkal. Majd mikor hátulról láttam ,hogy a vezető vagy nem tudom ki leghátul volt ,de fogalmam sincs ,hogy mit csinál.

M41 2143 Creative Commons License 2007.03.09 0 0 12890

A Csömör-Kistarcsa vonal már egy hete járhatatlan pályarész jelzővel (piros négyzet) van fedezve, gondolom az építkezés miatt, ahova egyébként ma hozták meg az első oszlopokat.

Tud erről valaki valamit?

M41 2143 Creative Commons License 2007.03.09 0 0 12889

Képek máról:

 Mégegy 71-es! Csakazértis :-))))

 

Ott a jobb szélen ő 774, 1147-48 közepe?

kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.09 0 0 12888

 

2007.03.06-i szállítás

mjulius Creative Commons License 2007.03.08 0 0 12887

Szervusztok!

 

Laci nem hiszed  el, hogy történt VJSZ-beli javítás utáni selejtezés....

 

Nos utánaérdeklődtem az akkoriban a topon lévő nagy tapasztalatú és sokat látott HÉV-es kollegáktól.  (ezt Te is megteheted a múzeumban)

A kérdéses szerelvény:  a 813-607-814 psz. M IX/A 

1992-ben a VJSZ-nél szétszerelték, az üres lemezszekrényt átvitték a MÁV Északiba sörétezésre és karosszéria munkákra. Onnan györörűen megjavítva barnára alapozva visszajött és két évig a VJSZ udvarán várta a sorsát. Nem tudták összeszerelni ( megjavítani) arra hivatkoztak, hogy elvesztek az alkatrészek, nincs megfelelő dokumentáció, bonyolult a szerkezet stb. de nevetséges semmitmondó indokokat soroltak.  Végül 1994-körül a KAV-nál összevágták.  Béke szegény poraira.  

 

Tehát Üzemihang lenti állítása egyáltalán nem túlzás, ez sajnos szomorú valóság.

 

Üdvözlettel      MJ

Előzmény: Törölt nick (12881)
G. Bear Creative Commons License 2007.03.08 0 0 12886

Üdv Mindenkinek!

 

Ha még emlékeztek a tavalyi 1 halálesetes járműtűzre, mi is volt itt akkor???

Olyan sok marhaság kiesik néha mindannyiunk száján, hogy ha az mind megvalósulna... Sztem ne pánikoljatok, előre a szervezeti változások miatt. Arra meg réges-régen rájöhettetek volna, hogyha változtatni akarnak, akkor fognak is, és nem sokat tudsz vele mit kezdeni, legfeljebb alakítani lehet.

 

Egyébként meg nem biztos, hogy egyértelműen rosszat akarnak, vagy rosszul sül el. Csak egy példa: mindenki odaáig volt a gyógyszertámogatás átalakítása miatt, pánik jobbra-balra, csak azt nem hallotta meg senki, hogy ebből árverseny lehet, amiből mi járhatunk jobban. Kislányom gyógyszerére megszűnt a támogatás, felment a duplájára... Nem telt bele két hét, lépett a gyártó, és most 1/3 annyiba kerül, azaz a kiindulási állapothoz képest 2/3 részére esett vissza.

 

Ezen kívül a megszüntetést és összevonást nem mindig szó szerint kell érteni, lehet, hogy pl csak az adminisztrációt vonják össze, a szakemberekre mindig szükség lesz. Max kikerül Kft-be, ami azért nyilván érzékeny húzás lesz, mert esetleg kiderül, hogy kevesebb ember is el tudja végezni ugyanazt a munkát. Ettől függetlenül nem biztos, hogy elbocsájtás lesz, mert ha van esze a vállalkozónak, előremenekül, és szerez más munkát is külső cégektől. Ugyanis egy leépítés alatt általában csak a valós érték 1/4-1/2 része jön be, a használati értéke meg mindig nagyobb egy meglévő dolognak, mint amennyiért használtan el tudod adni.

 

Remélem, hogy a többség jól fog járni végül, akármi is történik.

Krumpliszsák Creative Commons License 2007.03.08 0 0 12885
Próbáltam valami ésszerűséget keresni a dologban alvás előtt.... nem sikerült. De lenne egy kérdésem.... Pénzügyileg miért érne meg ez a lépés?
M.VIII Creative Commons License 2007.03.07 0 0 12884
Tudom...
Előzmény: Krumpliszsák (12883)
Krumpliszsák Creative Commons License 2007.03.07 0 0 12883
Ki nézi a dolgozók érdekeit....? segítek... senki.....
Előzmény: M.VIII (12882)
M.VIII Creative Commons License 2007.03.07 0 0 12882

Hali!

 

Csatlakozom Sz. L. -hoz, így is marha nehéz kiadni a megfelelő szerelvény-mennyiséget...csak akkor selejteznek, ha SE új gépeket kap.

 

"A korábbi szakembergárdát már régen elbocsájtották, nincsenek  HÉV járművezetők, -mozdonyvezetők, nincsenek tolató és szállító mozdonyok, nincs javítási dokumentáció"

 

A jelenlegi cinkotai szakembergárdát meg szélnek eresztik? Őket nem "vonják össze"? Érdekes...tipikus gyökér magyar-BKV-kormány-stb. gondolkodás és megvalósítás....

Előzmény: üzemihang (12878)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.07 0 0 12881

MXI/A kisegységet a VJSZ- beli javítást követően le kellett selejtezni, mert nem tudták soha többet üzembe helyezni.

 

Idézet Tőled. Azért ez így túlzás, nemde? Te sem gondolhatod komolyan.

 

SzL

Előzmény: üzemihang (12878)
paca664 Creative Commons License 2007.03.07 0 0 12880

Az nálam inkább komu lenne.

 

Csitítani próbálom a kedélyeket, mivel egyelőre még el nem döntött dolgokról megy pánikolás. Itt a fórumon én is hallok nagyon sok mindent, szépséghibájuk, hogy nemhogy döntés, de előterjesztés sem született róluk.

 

Csak az a biztos, ami már megtörtént.

Előzmény: Fickó bácsi (12872)
Állítólag Creative Commons License 2007.03.07 0 0 12879

Üdvözlet!

OFF

Sajnos ez most az összes önkormányzati és állami cégnél így működik, nemcsak a BKV-nál. Ez a trend.

ON

Előzmény: üzemihang (12878)
üzemihang Creative Commons License 2007.03.07 0 0 12878

Szevasztok fiúk!

 

Jelenleg a BKV "megújításához" döntés előkészítés zajlik. A HÉV -et az átszervezés több változata érintheti. Ezek röviden az alábbiak:

 

1. a teljes HÉV járműfenntartást vállalkozásba adják( javítások J1, J2, karbantartás E1-től V3-ig) úgy, hogy a teljes szakszolgálatot átadják a VJSZ-nek, az üzemek maradnak, csak tulajdonosi táblát cserélnek....

 

2. A J1, J2 értéknövelő javításokat  átadják a VJSZ-nek.....V3 marad az üzemeknél.

 

3. Cinkota üzem javítócsarnokát, forgóváz és motorjavító műhelyét és egyéb objektumokat lekerítik, az üzemnek ezt a részét és az épületet eladják (úgy mint a GJSZ-t, vagy a Vágóhídi telepet) és az épület nélkül maradt járműjavítón megesik a VJSZ kicsi szíve és átveszi őket.  

 

4. A fenti változatok különféle keveredése és Villamos ÜI-al való összevonás.

 

A járműjavítás  átszervezését a teljesség igénye nélkül  nézetem szerint az alábbi tényezők nehezítik:

  • A VJSZ-nél kb. 15 éve már nem javítottak HÉV-et (kivéve a kiégett kocsik kocsiszekrényeinek lakatos munkáit). Egy MXI/A kisegységet a VJSZ- beli javítást követően le kellett selejtezni, mert nem tudták soha többet üzembe helyezni.
  • A korábbi szakembergárdát már régen elbocsájtották, nincsenek  HÉV járművezetők, -mozdonyvezetők, nincsenek tolató és szállító mozdonyok, nincs javítási dokumentáció.
  • Sokkal magasabb óradíjjal dolgoznak, mint  jelenleg a HÉV.
  • A VJSZ-nél nincs 1000 V felső vez. feszültség. Az Albertirsai úttól a Törökőrön át a Kerepesi útig nincs felső vezeték tartó oszlop sem.  A lakótelep mellett vannak ugyan oszlopok, de a vizszintes tartók már nincsenek és az egész szakaszon nincs tápkábel. (Örstől a VJSZ-ig). 
  • A "megjavított" vonatot, a GBM és GHM motorokat  vontatási feszültség hiányában nem tudják lepróbálni, nincs motorvizsgáló próbaterem.
  • Javítás utáni 200 km futópróbák a Gödöllői vonalon tarthatók, a VJSZ-től Örs-ig felső vezeték hiányában , csak mozdony tudja húzni a vonatot 8 db kapun keresztül (metró területen  át tolatásvezetővel,  a magáncéget 48 órával előre kell értesíteni a kapunyitásról stb. )  fel Törökőrre a Kerepesi és a Nagy Lajos Király úton keresztül. Örsön tudják csak javítás után üzembe helyezni először a vonatot ha sikerül ..... és mi van ha nem sikerül?
  • A mozdony kihúzza a próbavonatot hajnal 6 óra előtt az Örsre, de a futópróba csak a reggeli csúcs után8.30-kor  kezdhető, addig a 3. vágányon várakozik a próba. Mi történik ha műsz. hibás vonat van Örsön, ha a 3. vágány már foglalt? A futópróbát a délutáni csúcsig be kell fejezni, legkésőbb 13.00.
  • Cinkotai üzem eladásra tervezett része javarészt eladásképtelen (egy szűk utcán megközelíthető, a csarnok beázik, a közművek elválaszthatatlanok, felújításra szorulnak, illetve csak nagy ráfordítással privatizálhatók, éjszaka a tárolóhelyen a szerelvények a szervizcsarnok kapujái megtöltik az udvart) vagy csak néhány családi ház áráért bocsáthatók áruba. Ez a befolyt összeg nem változtat jelentősen semmit a BKV siralmas anyagi helyzetén, illetve ezt a pénzt biztosan rá kell költeni a VJSZ-re azért, hogy ott a HÉV javításhoz megteremtsék a szükséges minimális feltételeket.
  • A gazdaságilag évek óta vergődő VJSZ-t megmenti ugyan a BKV az átszervezéssel az ellehetetlenüléstől, de a HÉV-et a bizonytalan kimenetelű jármű javítással kritikus helyzetbe sodorja. (lásd a villamos ÜI.)
  • Csak látszatintézkedések történnek, a 15 éves jól működő HÉV javítást felboritják, létszám leépítés, elbocsájtások várhatók.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12877
Igy akarnak spórolni....a többi nem számít hogy mi lesz utána,lényeg hogy végreakarják hajtani.
Előzmény: rubi80 (12876)
rubi80 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12876

A múltkor a szentendrei vonalat védtem,persze csak viccből,meg hogy arrafelé lakom,de ezt most nem értem.A külterület nem olcsóbb,mint az Örs és környéke?Arról nem is beszélve,hogy nagyon feltartaná a forgalmat a ki-be járogató HÉV,ráadásul a környék két legforgalmasabb útján,meg hogy a vágányépítés is komoly dugót fog okozni.

Vagy nem azért találták ezt ki,mert össze akarják vonni a 2-es metrót+a gödöllői vonalat,és ez az első fázisa?Javítsatok ki,ha hülyeségeket beszélek.

Előzmény: kopaszkapitany (12862)
Nohabf Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12875

Üdv!

 

Én is támogatnám hogy ne zárják be Cinkotát!!!

 

Nagy marhaság lenne nomeg semmi értelme.

Előzmény: kopaszkapitany (12862)
Bálint23-24 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12874
Szia! Én is hallottam hasolnókat sajnos. Nem tudom, hogy igaz-e a hír...
Előzmény: kopaszkapitany (12862)
Bálint23-24 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12873
Szia! szerintem a kérdéses durrogás azért lehetett mert lehet, hogy kisebb volt az érintkezők légrése a kelleténél.... (8mm + - 1 mm) de az is lehet, hogy valami szét volt esve a zárkapcsolón.
Előzmény: reszelozsir (12864)
Fickó bácsi Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12872
Ez most az orosz kérdő névmás részes esete latin betűkkel?
Előzmény: paca664 (12867)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12871
Obuda állomás
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12870
Szintén Angyalföld állomás
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12869
Angyalföld állomás
M41 2143 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12868

Én cinkotán láttam.

 

Beállt a műhelybe a vonat azt egyből szedték is szét az MXa-t.

Pont akor nem viszek fényképezőt!!

:-((

 

Előzmény: ZE (12866)
paca664 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12867
Kamu.
Előzmény: kopaszkapitany (12862)
ZE Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12866
Az Őrsről kifelé az előbb ment egy három kocsiból meg elöl-hátul egy-egy Bobo-ból álló szerelvény kifelé.
Dash 9 Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12865

Üdv!

 

Én ezt már tényként hallottam. Sőt hallottam olyat is, hogy a kocsiszín is kikerűl a BKV-ból, vagy a forgalomhoz kapcsolják.

Előzmény: kopaszkapitany (12862)
reszelozsir Creative Commons License 2007.03.06 0 0 12864
Szakmaibb...

Múlt héten az egyik szerelvény zárkapcsolói villanyfékre a 9. és 11. fokozaton a szokásosnál nagyobbat szóltak, pedig nem is lett elengedve négyesen... :D Mitől lehet?
MXA és sima kapcsolóműves volt.

=)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!