Ma reggel mentem befelé a HÉV-vel de a Szépvölgyi út és a margit híd között megálltunk.Elösször azt gondoltam ,hogy piros a szemaform.Aztán a vezető bemondta ,hogy azzonnal megyünk tovább. Majd szépen 5perc várakozás után elindultunk és akkor vettem észre ,hogy a kifelé menő HÉV is ott áll melletünk ,de résnyire nyitott ajtókkal. Majd mikor hátulról láttam ,hogy a vezető vagy nem tudom ki leghátul volt ,de fogalmam sincs ,hogy mit csinál.
A Csömör-Kistarcsa vonal már egy hete járhatatlan pályarész jelzővel (piros négyzet) van fedezve, gondolom az építkezés miatt, ahova egyébként ma hozták meg az első oszlopokat.
Laci nem hiszed el, hogy történt VJSZ-beli javítás utáni selejtezés....
Nos utánaérdeklődtem az akkoriban a topon lévő nagy tapasztalatú és sokat látott HÉV-es kollegáktól. (ezt Te is megteheted a múzeumban)
A kérdéses szerelvény: a 813-607-814 psz. M IX/A
1992-ben a VJSZ-nél szétszerelték, az üres lemezszekrényt átvitték a MÁV Északiba sörétezésre és karosszéria munkákra. Onnan györörűen megjavítva barnára alapozva visszajött és két évig a VJSZ udvarán várta a sorsát. Nem tudták összeszerelni ( megjavítani) arra hivatkoztak, hogy elvesztek az alkatrészek, nincs megfelelő dokumentáció, bonyolult a szerkezet stb. de nevetséges semmitmondó indokokat soroltak. Végül 1994-körül a KAV-nál összevágták. Béke szegény poraira.
Tehát Üzemihang lenti állítása egyáltalán nem túlzás, ez sajnos szomorú valóság.
Ha még emlékeztek a tavalyi 1 halálesetes járműtűzre, mi is volt itt akkor???
Olyan sok marhaság kiesik néha mindannyiunk száján, hogy ha az mind megvalósulna... Sztem ne pánikoljatok, előre a szervezeti változások miatt. Arra meg réges-régen rájöhettetek volna, hogyha változtatni akarnak, akkor fognak is, és nem sokat tudsz vele mit kezdeni, legfeljebb alakítani lehet.
Egyébként meg nem biztos, hogy egyértelműen rosszat akarnak, vagy rosszul sül el. Csak egy példa: mindenki odaáig volt a gyógyszertámogatás átalakítása miatt, pánik jobbra-balra, csak azt nem hallotta meg senki, hogy ebből árverseny lehet, amiből mi járhatunk jobban. Kislányom gyógyszerére megszűnt a támogatás, felment a duplájára... Nem telt bele két hét, lépett a gyártó, és most 1/3 annyiba kerül, azaz a kiindulási állapothoz képest 2/3 részére esett vissza.
Ezen kívül a megszüntetést és összevonást nem mindig szó szerint kell érteni, lehet, hogy pl csak az adminisztrációt vonják össze, a szakemberekre mindig szükség lesz. Max kikerül Kft-be, ami azért nyilván érzékeny húzás lesz, mert esetleg kiderül, hogy kevesebb ember is el tudja végezni ugyanazt a munkát. Ettől függetlenül nem biztos, hogy elbocsájtás lesz, mert ha van esze a vállalkozónak, előremenekül, és szerez más munkát is külső cégektől. Ugyanis egy leépítés alatt általában csak a valós érték 1/4-1/2 része jön be, a használati értéke meg mindig nagyobb egy meglévő dolognak, mint amennyiért használtan el tudod adni.
Remélem, hogy a többség jól fog járni végül, akármi is történik.
Csatlakozom Sz. L. -hoz, így is marha nehéz kiadni a megfelelő szerelvény-mennyiséget...csak akkor selejteznek, ha SE új gépeket kap.
"A korábbi szakembergárdát már régen elbocsájtották, nincsenek HÉV járművezetők, -mozdonyvezetők, nincsenek tolató és szállító mozdonyok, nincs javítási dokumentáció"
A jelenlegi cinkotai szakembergárdát meg szélnek eresztik? Őket nem "vonják össze"? Érdekes...tipikus gyökér magyar-BKV-kormány-stb. gondolkodás és megvalósítás....
Csitítani próbálom a kedélyeket, mivel egyelőre még el nem döntött dolgokról megy pánikolás. Itt a fórumon én is hallok nagyon sok mindent, szépséghibájuk, hogy nemhogy döntés, de előterjesztés sem született róluk.
Jelenleg a BKV "megújításához" döntés előkészítés zajlik. A HÉV -et az átszervezés több változata érintheti. Ezek röviden az alábbiak:
1. a teljes HÉV járműfenntartást vállalkozásba adják( javítások J1, J2, karbantartás E1-től V3-ig) úgy, hogy a teljes szakszolgálatot átadják a VJSZ-nek, az üzemek maradnak, csak tulajdonosi táblát cserélnek....
2. A J1, J2 értéknövelő javításokat átadják a VJSZ-nek.....V3 marad az üzemeknél.
3. Cinkota üzem javítócsarnokát, forgóváz és motorjavító műhelyét és egyéb objektumokat lekerítik, az üzemnek ezt a részét és az épületet eladják (úgy mint a GJSZ-t, vagy a Vágóhídi telepet) és az épület nélkül maradt járműjavítón megesik a VJSZ kicsi szíve és átveszi őket.
4. A fenti változatok különféle keveredése és Villamos ÜI-al való összevonás.
A járműjavítás átszervezését a teljesség igénye nélkül nézetem szerint az alábbi tényezők nehezítik:
A VJSZ-nél kb. 15 éve már nem javítottak HÉV-et (kivéve a kiégett kocsik kocsiszekrényeinek lakatos munkáit). Egy MXI/A kisegységet a VJSZ- beli javítást követően le kellett selejtezni, mert nem tudták soha többet üzembe helyezni.
A korábbi szakembergárdát már régen elbocsájtották, nincsenek HÉV járművezetők, -mozdonyvezetők, nincsenek tolató és szállító mozdonyok, nincs javítási dokumentáció.
Sokkal magasabb óradíjjal dolgoznak, mint jelenleg a HÉV.
A VJSZ-nél nincs 1000 V felső vez. feszültség. Az Albertirsai úttól a Törökőrön át a Kerepesi útig nincs felső vezeték tartó oszlop sem. A lakótelep mellett vannak ugyan oszlopok, de a vizszintes tartók már nincsenek és az egész szakaszon nincs tápkábel. (Örstől a VJSZ-ig).
A "megjavított" vonatot, a GBM és GHM motorokat vontatási feszültség hiányában nem tudják lepróbálni, nincs motorvizsgáló próbaterem.
Javítás utáni 200 km futópróbák a Gödöllői vonalon tarthatók, a VJSZ-től Örs-ig felső vezeték hiányában , csak mozdony tudja húzni a vonatot 8 db kapun keresztül (metró területen át tolatásvezetővel, a magáncéget 48 órával előre kell értesíteni a kapunyitásról stb. ) fel Törökőrre a Kerepesi és a Nagy Lajos Király úton keresztül. Örsön tudják csak javítás után üzembe helyezni először a vonatot ha sikerül ..... és mi van ha nem sikerül?
A mozdony kihúzza a próbavonatot hajnal 6 óra előtt az Örsre, de a futópróba csak a reggeli csúcs után8.30-kor kezdhető, addig a 3. vágányon várakozik a próba. Mi történik ha műsz. hibás vonat van Örsön, ha a 3. vágány már foglalt? A futópróbát a délutáni csúcsig be kell fejezni, legkésőbb 13.00.
Cinkotai üzem eladásra tervezett része javarészt eladásképtelen (egy szűk utcán megközelíthető, a csarnok beázik, a közművek elválaszthatatlanok, felújításra szorulnak, illetve csak nagy ráfordítással privatizálhatók, éjszaka a tárolóhelyen a szerelvények a szervizcsarnok kapujái megtöltik az udvart) vagy csak néhány családi ház áráért bocsáthatók áruba. Ez a befolyt összeg nem változtat jelentősen semmit a BKV siralmas anyagi helyzetén, illetve ezt a pénzt biztosan rá kell költeni a VJSZ-re azért, hogy ott a HÉV javításhoz megteremtsék a szükséges minimális feltételeket.
A gazdaságilag évek óta vergődő VJSZ-t megmenti ugyan a BKV az átszervezéssel az ellehetetlenüléstől, de a HÉV-et a bizonytalan kimenetelű jármű javítással kritikus helyzetbe sodorja. (lásd a villamos ÜI.)
Csak látszatintézkedések történnek, a 15 éves jól működő HÉV javítást felboritják, létszám leépítés, elbocsájtások várhatók.
A múltkor a szentendrei vonalat védtem,persze csak viccből,meg hogy arrafelé lakom,de ezt most nem értem.A külterület nem olcsóbb,mint az Örs és környéke?Arról nem is beszélve,hogy nagyon feltartaná a forgalmat a ki-be járogató HÉV,ráadásul a környék két legforgalmasabb útján,meg hogy a vágányépítés is komoly dugót fog okozni.
Vagy nem azért találták ezt ki,mert össze akarják vonni a 2-es metrót+a gödöllői vonalat,és ez az első fázisa?Javítsatok ki,ha hülyeségeket beszélek.
Szia! szerintem a kérdéses durrogás azért lehetett mert lehet, hogy kisebb volt az érintkezők légrése a kelleténél.... (8mm + - 1 mm) de az is lehet, hogy valami szét volt esve a zárkapcsolón.
Múlt héten az egyik szerelvény zárkapcsolói villanyfékre a 9. és 11. fokozaton a szokásosnál nagyobbat szóltak, pedig nem is lett elengedve négyesen... :D Mitől lehet? MXA és sima kapcsolóműves volt.