Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

daimlerb Creative Commons License 2000.06.16 0 0 147
Prac

A rozsdáról csak annyit, hogy 2 éve lett kasznizva+fényezve a gépsárkány, és néhány ponton( ajtó alja, szélvédő mellett) elkezdett púposodni a metálfesték. Belenyúlni nem érdemes mert súlyos ezreket kellene rákölteni és 1-2 tél alatt visszajön a rozsda SZVSZ. A teljes átrozsdásodástól pedig még évekre van

Daimlerb

Előzmény: Prac (145)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.14 0 0 146
Az én kocsimban aral olaj van, szerintem tökéletes.

Az én kocsim nem igazán rozsdál, bár vagy 1 hónapja, utánfutóval tolattam és alátört az utánfutó (lámer) és leszakadt a lökhárító végéről az a gumi sarok vagymi. Azért szakadt ki, mert korrodált volt a kaszni. 2000 HUFért hegesztették vissza tökéletesen.

A TV Shop-os dologot pedig remélem viccnek szántad.

Dobcsi.

Előzmény: Prac (145)
Prac Creative Commons License 2000.06.14 0 0 145
Hali!

Hpg, Dobcsi!

Most akkor milyen motorolajat javasoltok? ÖMV, BP, Shell, ESSO... ?

+ A Ti autóitok nem rozsdásodnak (egyáltalán)?

Az a hütő dolog érdekes... :)

A TV-ben mintha hirdettek volna vmi hipi-szupi ilyen motoradalékot. Arra gondoltok?

Csá

Hpg Creative Commons License 2000.06.14 0 0 144
Parc:

Azért tényleg nem kell megijedni, de ha tényleg jót akarsz, nagyon el lehet mélyedni benne. Az a baj, hogy elég kritikus helyen van. A szállodával kapcsolatban, ha rám hallgatsz, úgy csinálod, ahogy szeretnéd. Várhatunk, mehetünk, amit csak megkívántok.

Az olajokról pedig annyit, hogy Shell Rotella D-t ne vegyegyél, de ilyet már szerintem 10 éve nem is gyártanak. Nekünk a Ducatonkba került ilyen annak idején, és télen MEG SE FORGATTA AZ ÖNINDÍTÓ A MOTORT! A tepsit fejre lehetett állítani, és meg sem mozdult. Ez a tojáshab állaga, és nem a motorolajé- normális esetben. Az adalékok tényleg jók, és olajcserénként egy motormosó sem árt bele. Hihetetlen hatás, akár egy lityóval kevesebb fogyasztás! És hallhatóan könnyebb indítás.

Most bontottam szét egy hűtőt (Az alu még mindig jó áron van) :)) És a tapasztalat meglepett: Egy néhány éves csipp-csupp autónak a nagyon tisztának és fényesnek tűnő hűtőjében a lamellák között fél lapátnyi szemét volt. Namost, ez eléggé lerontja a hőleadó-képességet. Egy jó tipp: (Egyik ismerősünk csinálja, 740-es D Volvo:))) Egy visz. finom szövésű műa. ill. réz háló a hűtőrács mögé, de a hűtő elé.

HpG

Dobcsi Creative Commons License 2000.06.14 0 0 143
Balaton rulez, még medumáljuk.

Motorhőmérséklet: nekem télen-nyáron 90-en van.

Kihegesztés: Azért nem olyan vészes az!

Motorolaj: Nagyon sok különbség van! Olvasd el a topicomat az olajakról, és vegyél STP diesel adalékot is, mert az nagyon kafa.

Prac Creative Commons License 2000.06.13 0 0 142
Ismét hali mindenki ebben a dög melegben!

hmmm... Ki kell hegsztetni+szétbontani egy ilyen kis vacakért???

Na mindegy. Más. Az jó, ha a "hőmérő" olyan állandóan a 70 és 80 C között van?

Hp!
Nem rossz szoabárak, de szerintem ha várunk utószezonig, akkor még lejjebb is lehetne vinni (asszem olyan 2500-3000/fő körül már igen jópofákat lehetne szerezni, itt nálunk és gondolom Szárszó is lejjeb megy - vagy nem :)))

Hmm... Asszem tényleg nem ártana egy olajcsere...
Apropó: Van különbség motorolaj és motorolaj között? Nekem most vmi alap MOL van és szerintem jó, persze nincs összehasonlítási alapom...

Csá, Prac a Parc

Hpg Creative Commons License 2000.06.13 0 0 141
Parc:

Kösz a gratulát, de a rozsd-kihegesztéssel vigyázz. Egy ilyen műtéthez, feltéve, hogy tényleg jól megcsinálják, szét kell bontani a fél csomagtartót (lámpa, -körülvevő bakelit csíkok, belső kárpit, drótok, stb..) hogy jól hozzá lehessen férni. Nameg az sem mindegy, hogyan fényezik le. És ezek súlyos ezrek. Szóval beszéld meg vele előre alaposan. Más.

Bizonyára nálatok is jól bírják a gépek a meleget. Ha mégis pár fokkal följebb csúszott volna a hőmérő: Lehet, hogy kevés a hűtővíz, vagy koszos a hűtő (!), vagy esetleg (Mit fogok kapni ezért:) kezdi a végét járni a termosztát. Jó, Jó, tudom, bocs, ez 25 éves kor alatt nem fordulhat elő, addig óramű pontossággal kell szabályoznia. Mi 5 évig közlekedtünk lukas hűtővel, mozt megcsináltattuk, (télen már gőzőlt a motortér:))és 5-8 fokkal lejjebb ment a hőmérő.

Renault:

Ma láttam annak a szürke d-nek a tulajdonosát. Egyszerre értünk oda, de látszólagosan sietni próbált, úgyhogy nem kezdtem el magyarázni neki.

Sok sikert a vásárláshoz.

HpG

Ja, és még valami!

Megvannak a szárszói szobaárak!

2-3 ágyasok 3500 ft/fő/este reggelivel. Teniszpályák, úszómedence, drinkbár, 800 méterre a strand. És nemsokára meglesz a telefon is. Szóljatok, és megadom!

Dobcsi Creative Commons License 2000.06.10 0 0 140
Na előszöris olajcsere gyorsan, aztán karosszériás (ez már nem annyira sürgős) és kihegesztetni a rozsdát.

Dobcsi.

Előzmény: Prac (139)
Prac Creative Commons License 2000.06.10 0 0 139
Na!

Akkor én is gratulálok Hpg-nek (gratula :))és csatlakozom az előttem szólókhoz!

Izé...
Annak az olajnyomásmérő-vacaknak elvileg mikor és hogyan kéne mozognia, ill. mi az optimális állás?

Én kb. 25,000-et nyomtam le a verdával, de még egyszer sem cseréltem olajat... miért? Mert kétszer volt komolyabban szerelőnél a verda és mindkétszer elcsurgatták az egészet azok a *******. Na mindegy, így is lehet... :)
Ja. de most már le fogom... :)

Segítség! kb. két cm2-is részen hátul a bal lámpatest alatt elkezdett felbugyborékolni a festék, vszínű rozsdásodhat. Mit lehet tenni??? (szerencsére máshol ilyet nem tapasztalni... :))

Hali

Hpg Creative Commons License 2000.06.10 0 0 138
Daimler:

Ez a 7 ezrenkénti olajcsere rendkívül pozitív dolog. Egy egyszerű oka van, amit sokan nem látnak be: Az olja nem tud több fémreszeléket elnyelni, ha jó minőségű, ha nem. Az igazi károsodást ez okozza. (Olajszűrő? Hát én nem hiszem. Akkor miért csillog 20 000 után az olaj??)
Kösz az ifót a gázolajról, és további sikeret. Egy tipp, mielőtt télen is használnád: Tegyél belőle a mélyhűtőbe is. És aztán nézd meg, folyik-e még.

HpG

daimlerb Creative Commons License 2000.06.10 0 0 137
Hpg

Állítólag a savtartalmát házilag is meg tudom nézni ( lakmuszpapír), de nem volt rá időm+papírom sincs.Állítólag tiszta gázolaj 6-8 évvel ezelőttről 140/litre áron.
Üdvözöllek az autóstársadalomban, mielőbbi W123-ast.

Dobcsi

Mi a véleményed az olajnyomásomról( lásd Ti milyen motorolajat használtok c. topic)

Cseréljek olajat olyanra, ami jobban bírja a meleg igénybevételt (10W50, 20W50), persze télire megint csere, de én kb7ezrenként cserélni szoktam. Ráadásul váltóban-difiben szintén STP adalék- hiba volna?

Daimlerb

Dobcsi Creative Commons License 2000.06.10 0 0 136
Bocs srácok hogy nem voltam, de olyan jókat kocsikázgattam :))))
Hpg Creative Commons License 2000.06.08 0 0 134
Parc:

(azt hiszem te emlegetted a jogosítványomat még régebben, ha nem, bocsáss meg. ) Szóval ma sikerült levizsgázni forgalomban is, (Sajna Szuzuki, de a B+E-t már tudjuk, hogy 123-massal fogom csinálni.:)) Szóval jövő csütörtökön felveszük a jogosítványt, és már csak a jármű hiányzik.

HpG

Hpg Creative Commons License 2000.06.08 0 0 133
Daimlerb:

Ez a gázolaj-bevizsgálás természetesen érdekelne, de én nem tudok semmit ezügyben. A nagyobb mennyiséghez pedig sok-sok olcsó kilométert. Apropo: Mennyi volt, és milyen? (Ha ez nem túl indiszkrét kérdés.) Megértelek, ha a jelen keretek közt nem válaszolsz. A vákuumos fényszóróhoz gratulálok, én nem tudtam, hogy már a 123-masban is van. A leállítás nálunk is így megy, csináltunk is hozzá egy jó kis indításgátlót.. A csúznis indítás pedig nekem is tetszik, jó poén, hogy mások be sem tudják indítani.

Prac Creative Commons License 2000.06.07 0 0 132
Szintén hali mindenki!

Hmm... Azt hiszem ez a vákum-állító-dolog kimaradt az életemből. Lehet, hogy az enyémen is van ilyen? (lamer vagyok, mi??? :))

Lehet, hogy nekem is be kéne újítanom egy "másik" riasztót. de lehet, hogy nem.

Apropó, kezdődik nálunk az élet!
Ezt kapjátok ki, miket láttam ma egy negyed óra (!) alatt (időrendi sorrendben):
Mercedes W123 - bocs, ez az enyém :)))
Audi TT coupé (madzsarszki)
BMW X5 (német rendszám)
Mercedes Cl 500 ( - " -)
BMW M5 (!!!), zsír új, magyar rendszám !!!!!!!!

Na tiszteletem
Prac

UI: Dobcsi, kész van a lap, majd szólj mikor tudnád átvenni, + hogy kell rá képeket linkelni

daimlerb Creative Commons License 2000.06.07 0 0 131
Hali mindenki

Kígúvadt a szemem, annyit írtatok ,míg nem jártam itt, de ez így van rendjén.

Mosni elég ritkán szoktam, de akkor alaposan, órákig birom dörzsölgetni, simogatni a testét...., ooops, az egy mási topic. Viccet félretéve, ha túl szép az autó, annak ellenére hogy riasztó+baltazár van benne, félek idegen helyen hagyni. ( Megjegyzem, ölég drága Hifi-t építettem bele hónapok hosszú sora alatt).

Csúzlis indítású volt az enyém is, havernak mondtam beindítja, elviheti. Nem vitte.

Lehet hogy nem itt kellene megkérdeznem, de a legolcsóbban hol vizsgálnak be üzemanyagot ( gázolajat?), mert vettem egy jelentősebb mennyiséget, de nem vagyok benne biztos hogy 100%-os.

A vákumos központi halk, az utólag belerakott modern motorosok csattanak mikor ki-be ugrálnak (sajna nekem is ez van, egyik előnye, hogy gyorsabb)

A fényszórómagasságállító(húúú) nekem a W123-as ban vákumos, és a leállítását is ezzel oldották meg a gépsárkánynak.

Daimlerb

Hpg Creative Commons License 2000.06.07 0 0 130
Renault:

Benzinesből talán többféle is volt, mind D-ből:
200, 220, 230, 240, 250, 280, 300. Ha nincs D, akkor az B-t jelent. Namost szerintem erre a sok félére azért volt szükség, mert elkezdték fúrni a 250-es hengereit. De hát a fúró kopott... Egy idő után a hengerek össztérfogata 100 ccm-mel kevesebb lett, s ekkor elkezdték a 240-es táblák felragasztását. És így tovább...
Extraként: A nemtudom milyen s osztályban(lehet, hogy 126, de abszolut nem tudom) volt 450-es is!
Persze 400-as is, stb..:)

HpG

Hpg Creative Commons License 2000.06.06 0 0 128
Parc:

A vákuumos kp zárnak egyáltalán nincs hanga, ugyanis a w124-esben is ilyen van. Sőt, a lámpák dőlésszögét is tudod az utastérből állitani, szintén vákuumal. Egy kis szusszanás, és ha lefeküdt a hátulja, már is lej??jebb tudod állítania lámpákat. A jogsim meg készül, már csak a forgalmi van hátra.

Gratulálok a jubileumhoz. A következő: 200, majd 220, 240, (Docsi!), természetesen 250!, 280, és végül 300. Majd jöhetnek a motorszámok, és végül a legyártott darabszám. (2-3 millió:)) Sokk sikert a klubbnak.

HpG

Prac Creative Commons License 2000.06.05 0 0 127
Az mák...
Az enyémet még nem törték fel. Mellesleg van benne maszek riasztó (előző tulaj). bekapcsolható vilogó! Nagyon rulez!
A Te hifid milyen? úgy kb-ra?

Prac

Előzmény: Dobcsi (126)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 126
Az enyémben is elég komoly hifi van. A riasztót azért tettem bele, mert feltörték és elvitték a hangfalakat a kalap tartóból.
De nagy mákom volt, mert ott volt az előlap a térképzsebpen és azt nem találták meg. És mellette volt az ócsó napszemüvegem is. De ezek inkább a videokazettát vitték el a kesztyűtartóból.
Hehe :))

Dobcsi.

Előzmény: Prac (125)
Prac Creative Commons License 2000.06.05 0 0 125
Dobcsi!

csetelhetünk itt is!
Megvolt a 123. !!!
történelem :)))

akkor a vákumos amit pl. a Corsánkban is van, hogy amikor bezár, akkor a hangja olyan mintha kalapáccsal verték volna bele?

50 ezer. hmmm... akkor te is költöttél az autódra.
Én a hifi miatt gondolkozom riasztón...

Előzmény: Dobcsi (124)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 124
50 ezer volt a riasztó, centrál és a szerelés együtt. Korekten megcsinálták, GT riasztó ami a centrált is vezérli.
Egyébként a kocsiban volt gyári centrál, persze vákumos. De ez már nem működött benne amikor megvettem. A szerelők szerint olcsóbb volt így, hogy raktak bele egy új elektromosat. Persze az is lehet hogy átvágtak :)))

Dobcsi.

Előzmény: Prac (122)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 123
W123
Prac Creative Commons License 2000.06.05 0 0 122
Na már csak egy hozzászólás... :)

Dobcsi!
Még filózom. A gond az, hogy mennyivel vágnak át, hisz ez relatív nagy munka egy-két égő-cseréért (arra is gondolok, hogy nem lehetett az, mert EGYSZERRE égett ki a középkonzol és a műszerfal...). Mellesleg. A tiedben van risztó? Mennyi volt? Össze van kötve a centrállal (az enyém olyan fapados, hogy még az sincs benne :))?

Hpg!

Bocs, elfelejtettem :) - Apropó hogy állsz akkor a jogsival (mikor lesz meg?)

R9!

Szerintem ne ódzkodj annyira a 300-astól, ha jó állapotú akkor megéri, nem is fogyaszt annyival többet (asszem 9 körül lehet tartani...). Viszont az adótöbblet és a kötelező-többlet nem tudom mennyi. Szerinted?

Happy Jubilemot akkor mindenkinek!
Prac

Dobcsi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 121
Kicsit off leszek, bocsi a többiektöl.

Renault 9:

Most olvastam írásod a Miskolci topicban. Mi egy suliban érettségiztünk! :)))
Kicsi a világ, úgy láccik. Én speciel baromira nem jött be az a suli, Te hogy voltál vele?
A választ szerintem küldd mélben.

Dobcsi.

Előzmény: Törölt nick (119)
Dobcsi Creative Commons License 2000.06.05 0 0 120
Na még 3 hozzászóllás a 123ig :)))

Sziasztok!

Nekem kulcsos indítású a kocsi, de az izzítást még az előző tulaj rákötötte egy gombra. (Zavar is, majd megcsináltattom benne a relét és akkor újra gyári állapotú lesz) De az autóban gyorsizzítás van, úgyhogy -20 C fokban is 7-8 másodperc és már indul is.

Prac: Egy jó szerelő nyugodtan szétbonthatja a műszerfalat!

Erröl az jut eszembe amikor a risztót szereltettem a kocsimba, hamarabb mentem el az autóért, és nem semmi látvány fogadott. Minden ajtó kárpit lennt, egy faszi furógéppel fúrja a tűzfalat, egész műszerfal kinn, tetőkárpit megbontva, másik ember alig látszik ki a csomagtartóból. A műszerfal nem semmi ahogy kinézett: km/h óra, gyújtáskapcsoló kinn, kesztyűtartó szétbontva, stb.
Le is döbebentem rendesen! Azt mondja a szerelő: "Ma már nem lesz kész, holnap délelőtt gyere vissza".
Na mondtam is magamban, hogy a kocsinak csá :))
De amikor másnap visszamentem már az udvaron állt, teljesen összepakolva, beriasztózva :)))

Szóval a lényeg hogy nem kell félni az ilyen nagy munkáktól sem, mert megéri hogy tökéletes legyen az autó.

Dobcsi.

Hpg Creative Commons License 2000.06.05 0 0 118
Parc:

Mint azt már elmondottam, nekem egyenlőre jogosítványom sincsen. Csakhogy, a múltkor volt nálunk egy Böhömke névre hallgató 240D automata, és ugye ezt nem hagyhattam ki. Kiállás-beállás, mellékutcák, stb. Na az gombos volt, és láttam a gombon valami nyílszerűséget, s erre kérdeztem most. Egyébként köszi a választ, de a szivató részen kívül minden másr rájöttem. (azért tolni nem olyan nagy élmény:) ) 1380 kg!

Renault:

A suli fele menet már egy hete látok porosodni egy jónak tűnő szürke 123-mast, (Nem a portól szürke), de valószínűleg 300-as. (Nincs felirat, ezek általában 300D-k. Ha úgy gondolod, megadhatnál egy számot, és én raknék rá egy cetlit, aztán a többi a Ti dolgotok. Egy telefont megérne, hátha nem 300-as. És tényleg jól néz ki. Koca lámpa, meg minden.. Szóval ha gondolod.

HpG

Prac Creative Commons License 2000.06.04 0 0 117
Üdv mindenki!

Dobcsi!
OK. Mellesleg nem kívánom szétbontani az egész műszerfalat, legfeljebb lassan megyek esténként... Nehogy a szerelő elbarmoljon vmit... :))

HPG!

Miért, neked nem gombos van??? :) - mellesleg azt meddig gyártották?
Ja, az enyém az, úgyhogy akkor mesélek róla. Király, mert minden egyes "utasom" eddig ámuldozott, hogy sikerül elindítanom... :) - ja, nekik nem sikerült :)). Működése: a slusszkulcs csak az akkut "szabadítja rá" a gépre. A gombot egy pontig húzva izzítasz, majd amikor gondolod (nem alszik el ugyanis a lámpa) továbbhúzod és láss csodát, vmi "kerregést" hallasz előről, na az már a beindult motor hangja :). A gombot lehet forgatni, de ennek funkciója télen lényeges csak (szinte...). Ennek lényege: ha a gombot balra forgatod, növeli az alapjáratban beadott üzemanyag mennyiségét (kvázi szivató...), persze csak finoman (elvégre német autóban ülünk vagy mi :)), és így hidegben gyorsabban bemelegszik és jobb is neki. a jobbra forgatást ki is tudod talán találni... :). Ja. KB ennyi...

R9!

Szerintem se spórolj az autó állapotán. Mellesleg ha egy újabb 200D-t fogsz ki, akkor az talán megy is úgy, mint egy régebbi 240D, vagy egy félroncs 300D... :). Sok szerencsét a választáshoz... :)

Daimler!

Nálad nem csak egy pár napig szokott tartani a tiszta autó (esküszöm nem megyek vele annyit, de kínkeserves hosszú tisztogatás után már pár nappal leszarják a madarak, poros lesz, stb.... brrrrr...:()?

Csá, Prac

Hpg Creative Commons License 2000.06.04 0 0 116
Renault:

Tökéletesen megértelek, na meg ha már tunya, legyen még tunyább. Az olcsó hússal is egyet értek, főleg, ha azt veszed, röpke 5 év múlva az első 123-masok oldtimerré lépnek elő. És akkor már esetleg nőhet is az értékük, pontosabban az áruk felnőhet a valós értékükhöz.

Az izzítás időtartamával kapcsolatban senki többet??

HpG

Hpg Creative Commons License 2000.06.03 0 0 114
Daimler:

Na nem baj, azért kösz. Egyébként honlapodat még azelött megtaláltam, mielött forumoztam volna.

Renault:

Rákérdeztél az említett 300D-re? Mert már nem parkol ott, ahol eddig. (Azt hiszem elköltözött a munkahelye. )

HpG

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!