Tegnap este, olyan fél nyolc tájban, Békáson, láttam egy vonatot, ami, feltételezésem szerint, Szentendréről tartott Battyhány tér felé, mint szolgálati vonat.
Csak érdeklődöm, hogy micélból lett leközlekedtettve?
Netán, valamilyen rendkívüli okból kifolyólag? Esetleg nem lett volna induló-, vagy tartalék HÉV a másnapi kezdéshez?
Illetve az utánna közlekedő 19:32-kor induló menetrendszerinti szerelvény vezére kapott valamit, netán írásbeli rendelkezést, vagy csak egyszerűen lerakott ott valakit?
Nem láttam, hogy mi történt ott, mert én a peron másik végén álltam, és most rám jött a kiváncsiskodhatnék!
A válaszotokat, mint mindig most is előre is köszönöm!
Sőt, hogy szebb legyen, ma a Tényekben a Combino újabb döglődéséről számoltak be és ott is forgózsámolyt mondtak. Vagy ők Combino-lták ki, vagy az mondta, aki nyilatkozott nekik...
Kewéről hozták valszeg felújításra, a gödöllői vonalon 21 állandó állomásítású MXa-n (901...944 és 971...74) kívül nem dolgozik más típusú vonat, legfeljebb különmenetekben és próbafutáson.
Ma reggel elvitték 853-627-854-et, de tegnap még lefotóztam, ittvan:
Az ilyen "munka" mindig azt "dicséri", akinél a "pénz" van!! Gondolom, nem az ön-minősítés a fontos, hanem a végeredmény, ami a HÉV Üzemigazgatóság ezzel - is - megbízott munkatársainak közreműködésével jött létre! A mű pedig a "kevei" vonalon látható! off
Ez csak egy egyszerűsített eszmefuttatás volt. De lehet, hogyha lenne elég pénz, felső körökben elgondolkodnának ezen. Gondolok itt pl. a chip-kártyás rendszerre. Itt ugye a pénztárak kikerülnének a BKV-ból. Szóbeszéd szintem hallottam már a J.J. üzemek, kocsiszín kiszervezéséről is. Bár a kocsiszín-forgalom összevonásáról is hallottam már, hangsúlyozom, szóbeszéd szinten!
"Érdeklődőm, a Gödöllői utasonak meddig kell várni a fejlesztésekre?"
Sokáig! Fogjatok össze minél többen és írjatok utaspanaszt, hogy miért kell nektek is akkora összeget fizetni mondjuk 10 km zötykölődésért, mint egy utasnak mondjuk a szentendrei vonalon! Sajnos azt tapasztalom, hogy csak a kellő darabszámú utaspanasszal foglalkoznak.
Csak egy kis pontosítás - A mű a HÉV Jelző és Biztosítóberendezési Üzem és a HÉV Infrastruktúra Szakszolgálat munkáját minősíti :))). Persze a "keveiek" sem álltak ellen...
Perszehogy! Szal 847-624-848 nagyegységben teljesít(ett) szolgálatot 849-625-850-nel. Szabadkikötő után elég erős füstszagot lehetett érezni a 624-ben. Mint az a Lágymányosi hídnál kiderült, az egyik forgózsámoly környékéről jött a füst. Olyan műanyagos-gumis szaga volt. Borárosra még beértünk (miután a vezér kiiktatta a részt), de h azután mi történt vele nemtom.
Igen, tegnap este volt szerencsém észrevenni, csak amikor a 19:35-ös vonattal indultam, figyeltem, először 19:34-et mutatott, majd átváltott 19:36-ra. Érdekes...
..és ráadásul azt a modern technikát valakinek ki kell csengetni,ami ugyebár nem kevés pénz.Szerintem ettől a közeljövőben nem kell féljünk,féljenek az unokáink.. :-)
Hát...! Azért egy automata bizberrel, amit egy kájefté tart karban, esetleg új motorvonatokkal amiket mondjuk 30 éves karbantartással vesznek meg, sok embert meglehet spórolni. De a mv-ket is robotpilótára lehet cserélni, bár ez inkább alagutas rendszernél használatos.
Az 500,- Ft-os órabér különbség egy dolog. Talán "bosszantó" lenne, de nem több, ha 12867,- helyett 12367,- Ft lenne egy HÉV jv órabére csak azért, mert ő a HÉV-nél van, nem a trolinál. Nézzük az arányokat! :((( Inkább ne...
Buszra, trolira nincs jogsim, de azokkal manőverezni nem rosszabb, mint egy teherautóval (garázsban elég is a buszra a "C"), arra pedig van. Valamilyen rendszerbeli hiányosság folytán HÉV-re is kaptam vezetői engedélyt. Az utasok kb. egyformák, csak éppen a busznál mindössze 3-4 ajtón, nálunk meg 9-24 ajtón mocorognak. A busznál a megállóban 12-20 métert kell áttekinteni, nálunk 50-105 méterre van tőled az utolsó ajtó. A busz fékútja és a megállási idő még simán belefér abba, ameddig egy átlagember előrelátása terjed, tehát könnyebben el tudja kerülni a veszélyes dolgokat, ha akarja, még ha jóval több is van belőlük. A HÉV vészfékezéssel 130 méter körüli távolságon és jó 15 mp alatt áll meg 60-ról, ennyire előre kombinálni, hogy mi lesz, vagy még inkább mi lehet, az már nem egyszerű. Pedig a szabálytiszteleten túlmenően ez kell leginkább ahhoz, hogy elkerüld a balesetet.
Hol is van az a gyalogos a gázolás előtt 15 másodperccel a sínektől, aki normál tempóban, 60 fokos szögben, a vonatnak háttal halad a sínek felé? Sokszor nem is látod!!! Nem akarom misztifikálni, de sztem maradhatunk annyiban, hogy az a HÉV járművezető, aki nagyrészt eseménymentesen vezet, az legalább ugyanakkora értékű munkát letesz az asztalra, mint a busz-, troli-, vagy villamosvezető, a fogasról meg tán ne is beszéljünk! Örülök, ha van valaki, aki ezt a rendszert érti, már ha egyáltalán van benne bármi racionalitás. Sztem csak "így alakult". Nem akarom lebecsülni a fogast, de megy 30-cal se, van egy útátjárójuk, és ők sem szállítanak több külföldi turistát, mint a gödöllői vagy a szentendrei vonatok, a hivatásforgalmuk meg minimális.
Ehhez képest nézzük már meg, hogy a HÉV egy viszonylatkm-re vetítve hányszorosát viszi el a busznak, vagy a trolinak??? Nézzük már meg, hogy az egy férőhelykm-re, utaskm-re vagy akármire vetített balesetek száma hol mekkora? És abból mennyi is a saját hibás? Amíg akár csak egy baleset is van nálunk, addig nem lehetünk nyugodtak... de akkor milyen idegesek lehetnek a busznál, trolinál, stb??? És még a hibaelhárításról nem is beszéltünk, de azt hiszem mindenki tudja, hogy sokkal nagyobb gebaszt okoz egy fekve maradt HÉV, mint 10 lerobbant trolibusz. Hogy innen nézve az alap-órabér miért kb. fele a HÉV-nél, mint a trolinál? Hát azért mert: