Kewéről hozták valszeg felújításra, a gödöllői vonalon 21 állandó állomásítású MXa-n (901...944 és 971...74) kívül nem dolgozik más típusú vonat, legfeljebb különmenetekben és próbafutáson.
Ma reggel elvitték 853-627-854-et, de tegnap még lefotóztam, ittvan:
Az ilyen "munka" mindig azt "dicséri", akinél a "pénz" van!! Gondolom, nem az ön-minősítés a fontos, hanem a végeredmény, ami a HÉV Üzemigazgatóság ezzel - is - megbízott munkatársainak közreműködésével jött létre! A mű pedig a "kevei" vonalon látható! off
Ez csak egy egyszerűsített eszmefuttatás volt. De lehet, hogyha lenne elég pénz, felső körökben elgondolkodnának ezen. Gondolok itt pl. a chip-kártyás rendszerre. Itt ugye a pénztárak kikerülnének a BKV-ból. Szóbeszéd szintem hallottam már a J.J. üzemek, kocsiszín kiszervezéséről is. Bár a kocsiszín-forgalom összevonásáról is hallottam már, hangsúlyozom, szóbeszéd szinten!
"Érdeklődőm, a Gödöllői utasonak meddig kell várni a fejlesztésekre?"
Sokáig! Fogjatok össze minél többen és írjatok utaspanaszt, hogy miért kell nektek is akkora összeget fizetni mondjuk 10 km zötykölődésért, mint egy utasnak mondjuk a szentendrei vonalon! Sajnos azt tapasztalom, hogy csak a kellő darabszámú utaspanasszal foglalkoznak.
Csak egy kis pontosítás - A mű a HÉV Jelző és Biztosítóberendezési Üzem és a HÉV Infrastruktúra Szakszolgálat munkáját minősíti :))). Persze a "keveiek" sem álltak ellen...
Perszehogy! Szal 847-624-848 nagyegységben teljesít(ett) szolgálatot 849-625-850-nel. Szabadkikötő után elég erős füstszagot lehetett érezni a 624-ben. Mint az a Lágymányosi hídnál kiderült, az egyik forgózsámoly környékéről jött a füst. Olyan műanyagos-gumis szaga volt. Borárosra még beértünk (miután a vezér kiiktatta a részt), de h azután mi történt vele nemtom.
Igen, tegnap este volt szerencsém észrevenni, csak amikor a 19:35-ös vonattal indultam, figyeltem, először 19:34-et mutatott, majd átváltott 19:36-ra. Érdekes...
..és ráadásul azt a modern technikát valakinek ki kell csengetni,ami ugyebár nem kevés pénz.Szerintem ettől a közeljövőben nem kell féljünk,féljenek az unokáink.. :-)
Hát...! Azért egy automata bizberrel, amit egy kájefté tart karban, esetleg új motorvonatokkal amiket mondjuk 30 éves karbantartással vesznek meg, sok embert meglehet spórolni. De a mv-ket is robotpilótára lehet cserélni, bár ez inkább alagutas rendszernél használatos.
Az 500,- Ft-os órabér különbség egy dolog. Talán "bosszantó" lenne, de nem több, ha 12867,- helyett 12367,- Ft lenne egy HÉV jv órabére csak azért, mert ő a HÉV-nél van, nem a trolinál. Nézzük az arányokat! :((( Inkább ne...
Buszra, trolira nincs jogsim, de azokkal manőverezni nem rosszabb, mint egy teherautóval (garázsban elég is a buszra a "C"), arra pedig van. Valamilyen rendszerbeli hiányosság folytán HÉV-re is kaptam vezetői engedélyt. Az utasok kb. egyformák, csak éppen a busznál mindössze 3-4 ajtón, nálunk meg 9-24 ajtón mocorognak. A busznál a megállóban 12-20 métert kell áttekinteni, nálunk 50-105 méterre van tőled az utolsó ajtó. A busz fékútja és a megállási idő még simán belefér abba, ameddig egy átlagember előrelátása terjed, tehát könnyebben el tudja kerülni a veszélyes dolgokat, ha akarja, még ha jóval több is van belőlük. A HÉV vészfékezéssel 130 méter körüli távolságon és jó 15 mp alatt áll meg 60-ról, ennyire előre kombinálni, hogy mi lesz, vagy még inkább mi lehet, az már nem egyszerű. Pedig a szabálytiszteleten túlmenően ez kell leginkább ahhoz, hogy elkerüld a balesetet.
Hol is van az a gyalogos a gázolás előtt 15 másodperccel a sínektől, aki normál tempóban, 60 fokos szögben, a vonatnak háttal halad a sínek felé? Sokszor nem is látod!!! Nem akarom misztifikálni, de sztem maradhatunk annyiban, hogy az a HÉV járművezető, aki nagyrészt eseménymentesen vezet, az legalább ugyanakkora értékű munkát letesz az asztalra, mint a busz-, troli-, vagy villamosvezető, a fogasról meg tán ne is beszéljünk! Örülök, ha van valaki, aki ezt a rendszert érti, már ha egyáltalán van benne bármi racionalitás. Sztem csak "így alakult". Nem akarom lebecsülni a fogast, de megy 30-cal se, van egy útátjárójuk, és ők sem szállítanak több külföldi turistát, mint a gödöllői vagy a szentendrei vonatok, a hivatásforgalmuk meg minimális.
Ehhez képest nézzük már meg, hogy a HÉV egy viszonylatkm-re vetítve hányszorosát viszi el a busznak, vagy a trolinak??? Nézzük már meg, hogy az egy férőhelykm-re, utaskm-re vagy akármire vetített balesetek száma hol mekkora? És abból mennyi is a saját hibás? Amíg akár csak egy baleset is van nálunk, addig nem lehetünk nyugodtak... de akkor milyen idegesek lehetnek a busznál, trolinál, stb??? És még a hibaelhárításról nem is beszéltünk, de azt hiszem mindenki tudja, hogy sokkal nagyobb gebaszt okoz egy fekve maradt HÉV, mint 10 lerobbant trolibusz. Hogy innen nézve az alap-órabér miért kb. fele a HÉV-nél, mint a trolinál? Hát azért mert:
Bocsi,hogy bele szólok de ha te hibázol szemet hunyhatnak felette de ha a vezér akkor neki nem nézik el és ezért nincsenek megfizetve nem ugy mint ti.Ja és a bedolgozó is jobban keres szerintem ez igenis szomoru dolog. A vezér nem kap plusz pénzt a mindennapos munkájáért nem ugy mint a kaller aki azért kap pluszt ami a kötelessége azaz a jegy árusítás és pótdíjazás !!!!!!! SZERINTEM ez a CIKI
De ha nincs pályás, felsős, bizt.ber.-es, a műszak nem tolja a feneke alá a bádogdobozt, a bakter nem hajigálja a vasat, a szolgálattevő nem húz jelzőt akkor a vezér urunk nagyon árva marad!
A vasutasdi társasjáték, egyik szereplőjét sem lehet kihagyni.
Érdeklődőm, a Gödöllői utasonak meddig kell várni a fejlesztésekre?
Mert a BKV honlapján feltettek, egy prezentációt, hogy most 120 éves a HÉV.
De abban a Gödöllői vonalat meg se emlitik, és fejlesztések érdekes módón csak a másik 3 vonalra mentek? :(
Miben reménykedjünk igy?Egyáltalán megmarad a HÉV vagy azt is összecsomagolják, és lehúzzák a rólót? Jó múltkoriban hallottam járművezetőket beszélgetni, és ők se sok jót jósóltak a vonalnak , nem is csodálkozom, olvasva az előző hozzászólásokat, ha ennyi pénzért nem maradnak meg a HÉV-nél.
Lehetnek, több milliárd értékű új szerelvények ... lehetnek bármilyen jól karbantartva, lehet az ellenőr bármilyen jól kvalifikált, és több nyelven beszélő.
Ha nem vezeti a járművet senki, akkor csak a koncsiszínben fog csillogni, az ellenőr meg csak a megállóban állhat rostokolva ...