De ha nincs pályás, felsős, bizt.ber.-es, a műszak nem tolja a feneke alá a bádogdobozt, a bakter nem hajigálja a vasat, a szolgálattevő nem húz jelzőt akkor a vezér urunk nagyon árva marad!
A vasutasdi társasjáték, egyik szereplőjét sem lehet kihagyni.
Érdeklődőm, a Gödöllői utasonak meddig kell várni a fejlesztésekre?
Mert a BKV honlapján feltettek, egy prezentációt, hogy most 120 éves a HÉV.
De abban a Gödöllői vonalat meg se emlitik, és fejlesztések érdekes módón csak a másik 3 vonalra mentek? :(
Miben reménykedjünk igy?Egyáltalán megmarad a HÉV vagy azt is összecsomagolják, és lehúzzák a rólót? Jó múltkoriban hallottam járművezetőket beszélgetni, és ők se sok jót jósóltak a vonalnak , nem is csodálkozom, olvasva az előző hozzászólásokat, ha ennyi pénzért nem maradnak meg a HÉV-nél.
Lehetnek, több milliárd értékű új szerelvények ... lehetnek bármilyen jól karbantartva, lehet az ellenőr bármilyen jól kvalifikált, és több nyelven beszélő.
Ha nem vezeti a járművet senki, akkor csak a koncsiszínben fog csillogni, az ellenőr meg csak a megállóban állhat rostokolva ...
Gondolom a különböző bérek között itt a létszám játszik.. Mindig is a buszosok voltak a legtöbben... Ez rohadt nagy összeg, ha belegondolsz, hiszen a Cégnek vannak járulékos kiadásai is minden munkavállaló után, gondolj csak akár a természetbeni egyenruha-ellátásra, vagy a EHO-ra. A tavaly megszűnt 62-es vasútvonal (egy része) legnagyobb költsége a munkabér volt, ami nem meglepő, de az egyenruha is tetemes összeget emésztett fel.
"(...), szerintem a vasúti közlekedés sokkal veszélyesebb mint a közüti, abból a szempontból nézzve, ha történik valami, annak szomorú a vége általában ..."
Igen, de összegszerűen több baleset történik városi közlekedési járművekkel, mint vasúti járművekkel.. Bekanyarodó autó a villamos elé, nem megfelelő oldaltávolság tartása a busznál.. Törnek azért szépen a BKV járművei..
Tudod, hogy hányan halnak meg a közutaton egy évben és hányan vasúttal összefüggésbe hozott balesetben (a vasúti útátjáró is ide számít!)? Durva...
"Másrészt amit feszegettél, ha teljesen logikusan végiggondoljuk, akkor a járművezetők tartanak el mindenkit a cégen belül, hiszen ők szállitják az embereket..."
Ha így nézem, akkor igen... Ha úgy, akkor meg a legfontosabb a jó megjelenésű, legalább kommunikáció szakos diplomával rendelkező jól fésült ellenőr, mert a céget rajta keresztül ítélik meg a legtöbben. Abból pedig sok kéne, nagyon sok ismerve a városlakók ezzel kapcsolatos hozzáállását.. Viszont egy jól kvalifikált személyt meg meg kell fizetni, különben nem (úgy) csinálja.
Viszont nagyon fontos a menetrend, fontos a járművek általános műszaki állapota, fontos a különféle utastájékoztató rendszerek hatásfoka (megjelenített adatok, rendelkezésre állás etc.), szóval akkor a legtöbbet a külső Kft. takarítói, a karbantartók vagy a távközlősök keresnék... Sehogy sem jó, ez így. :))))))
Ezért jó ez a pontrendszer. És persze azért nem, mert igen nehézkesen mérhetőek azon értékek, ami alapján a pontozás zajlik.
Sztem érdemes lenne a bedolgozó, az a másodállású dolgozók bérét is górcső alá venni. Ha már lúd... :-)
Azért bennem logikusan megfogalmazódik a kérdés, amit ezzel kapcsolatban feszegettél.
Tényleg jó lenne egy pontrendszer, szerintem a vasúti közlekedés sokkal veszélyesebb mint a közüti, abból a szempontból nézzve, ha történik valami, annak szomorú a vége általában ...
Másrészt amit feszegettél, ha teljesen logikusan végiggondoljuk, akkor a járművezetők tartanak el mindenkit a cégen belül, hiszen ők szállitják az embereket...
Ha ők nem lennének egy közlekedési cég se tudna megélni, tehát a művezető, a menedzser se tudná milyen munka után megkapni a pénzét.
Még egy adalék. Nekem tizenegynéhány év után, pedig nem vagyok "sittes", jócskán nem éri el az órabérem a kezdő villamosvezetőét. Sajnos a szakszervezet is csak a többi üzemággal együtt szokott lépni, külön nem. Szerintem kéne egy kb 5 éves konzepció a HÉV járművezetők bérfelzárkóztatására.