Keresés

Részletes keresés

efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12698
Emilcímem küldtem postagalambbal! :))
Előzmény: kopaszkapitany (12696)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12697
:((((((((
Előzmény: kopaszkapitany (12695)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12696
Sajnos ez sincs a tarsolyomban....:-((((

Mail nem publikus igy nem tudom elküldenia képet....
Előzmény: efeszté (12694)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12695
Sajnos nincs a tarsolyomban....:-(((
Előzmény: **BPO-700** (12689)
efeszté Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12694

Óóóóóóóóóóó de gyönyörű kép!Ezt el tetszik küldeni nekem emilben is?:)

Azért a 948-asnak jobban örültem volna... :(

 

Előzmény: kopaszkapitany (12684)
FLR-726 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12693
Van még róla képed?Ha igen feltennéd?
Előzmény: kopaszkapitany (12684)
FLR-726 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12692
Az nem kifejezés!!!!:)
Előzmény: ICS MÁNIÁS (12690)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12691

Köszönöm szépen!

 

Előzmény: ICS MÁNIÁS (12690)
ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12690
DE SZÉP!!!!
Előzmény: kopaszkapitany (12684)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12689
998
Előzmény: kopaszkapitany (12688)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12688
ilyen psz-ú HÉV nincs ilyen....:-))))
Előzmény: **BPO-700** (12687)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12687
Öööööööö.......
Előzmény: kopaszkapitany (12686)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12686
Az melyik?
Előzmény: **BPO-700** (12685)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12685
Kedveskémről van?
Előzmény: kopaszkapitany (12684)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12684


Battyhány téren

Infós Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12683

Na?

Ha publikus, mesélj! ;-)

Előzmény: IKARUS 435 (12665)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12682
Köszönöm a bíztatást,igen Obuda állomás
Előzmény: **BPO-700** (12681)
**BPO-700** Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12681

Hát, hajrá!

 

Ez Óbuda állomás?

Előzmény: kopaszkapitany (12677)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12680
Így nem lehet látni,próbáld fehérrel vagy ne a sötét részre rakd a feliratot
Előzmény: kopaszkapitany (12679)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12679


Így jobb?

Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12678
Te jobb színt nem találtál?Ez olyan ....tudodmilyen:-DDDD
Előzmény: kopaszkapitany (12677)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12677


Nem tudom mióta fórumozok a HÉV mániásoknál,de képet raknék fel....

Infós Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12676

Az a baj, hogy kéne egy pontrendszer, ami tartalmazza a személyi kompetenciákat, a tanfolyam elkezdéséhez egyáltalán szükséges általános műveltségi és műszaki ismereteket, valamint a tanfolyam (vagy bármilyen kiképzés) esetén átadandó tudásanyag mennyiségét, és persze színvonalát. Ezen kívül ebben a pontrendszerben kéne súlyozni, hogy a dolgozók munkavégzése, a munkavégzés körülménye mennyire nehézkes, mennyire ergonómikus, mennyire egészségromboló. Például utóbbi alapján nyilván többet keresne egy gőzmozdonyvezető, mint egy tipp-topp új villamos motorvonat motorkocsivezetője.

Azonkívül — mivel a bérben óhatatlanul megjelenik — fontos lenne figyelembe venni azt, hogy az adott ágazatra (vagy akár csak az adott dolgozóra) mekkora szükség van, mennyire fontos ő a társaság életében (ez alapján keres sokat egy menedzser), mekkora hasznot hoz.

Persze megjenne óhatatlanul is a fluktuáció valamilyen formában benne, mert ugye a nagy mozgás a cégnek sem tesz jót egy értéken felül (meg egy érték alatt sem, de az inkább az ökonómia asztala).

Ha van egy abszolút pontrendszered, akkor a cégen belüli munkaviszonyok értékelhetőek, összemérhető, hogy pl. hányszor fontosabb egy művezető, mint egy vállalati jogász.

(Egyébként ennek a pontrendszernek neve is van, és alapvetően nem hülyeség, a MÁV HR-e alkalmazza is, de ez itt OFF.)

Ha ki tudod deríteni, hogy miért hány pontot adnak, akkor azt is meg fogod tudni, hogy ki miért annyit kap, amennyit. :-)

(Persze ehhez hozzájön a cég adott gazdasági helyzete, és persze a Mt. és a többi vonatkozó jogszabályelőírásai a bérek megállapítására.)

 

Tartok tőle, hogy egy trolival nehéz manőverezni, a kiképzésük viszonylag bonyolult, meg merem kockáztatni, hogy több stressz éri őket, mint egy autóbuszvezetőt (nyilván fajlagosan, és azért több, mert egy trolis nem tud úgy kikerülni valakit/valamit, mint egy buszos. Meg a buszosnak nincs váltója), kicsit olyan, mint a villamosvezető és a buszvezető egyben. :)

Egyébként érdekes, hogy a trolikat a Közlekedési Főfelügyelet Vasúti Felügyelete (vagy valami hasonló) vizsgáztatja. - mert kötöttpályás jármű. :)))

A fogasnál pedig el tudom képzelni, hogy — mivel nyáron komoly kirakatvonalként üzemel —, a túljelentkezésből adódó válogatási lehetőségek miatt ilyen magas a bér.

Metrónál a pszichológiai alkalmasság kemény, hiszen csak egy csőben kell egész nap (egész életben?) rohangálni, alagúti pótlékot is kapnak (bár azt kap a Batthyány téri forgalmi szolgálattevő is), de csak megviselheti az embert hosszú távon..

 

Persze ezek csak tippek, jogosítványom egyik felsorolt járműre sincsen. :)

Sajnos nagyon sok érvet lehetne felhozni mellette és ellene, bármelyik ágazatról is beszélünk, lehet, hogy itt is egy szép kis vita fog kialakulni megint...

 

 

Előzmény: andand (12673)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12675
Tessékmondani hol járnak ilyen szinezésű hévek?:-DDD
Előzmény: M41 2143 (12674)
M41 2143 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12674

 

:-)))

andand Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12673

Sziasztok,

Annak idején vagy itt , vagy máshol olvastam, hogy a HÉV járművezetők órabére jelentősen elmarad más üzemágak bérezésétől.

Kellett, mostanság késziteni, egy tanulmányt, és ennek megírásához kértem segitséget illetve választ, a BKV csatornáin keresztül.

A levél:

 

Tisztelt BKV Zrt Űgyfélszolgálat,
Közlekedéssel foglalkozó ember vagyok, és egy beszámolót próbálnék
elkésziteni egy témáról.
Busz, villamos, vagy Elővárosi vasút? címmel és próbáltam adatok
gyűjteni ami sikeresen meg is történt.
De kiváncsi lennék , egy szilárd tényre, szoktam bőngészni a megfelelő
fórumokat, és egy érdekes adatra bukkantam.
De szeretném, ha megerősitennék ezt vagy cáfolnák ,illetve bérezés
terén milyen gyakorlatot kővet a BKV ZRT?
Ha meglehet tudni (és nem kezelik titokként és kiadható) a kezdő
Buszvezető, Villamos illetve HÉV vezető órabérét, akkor szeretném
megtudni.
Mert egy topicban a következő hozzászólást olvastam:
A lényege az volt ,hogy a kezdő villamosvezető és hévvezető között az
órabér különbség 390 FT.

Tényleg igaza van annak a fórumozónak, ha egyáltalán igaz az
adat ,hogy 390 Ft lenne az órabér különbség?
Ha igen, akkor mi indokolja ezt nagy különbséget a tanfolyam hossza
mármint az egyik, hosszabb lehet a másiknál?Vagy a munkavégzés?

Illetve kiváncsi lennék, egy összehasonlitás erejéig milyen átlagos
bruttó órabére van, buszvezetőnek, villamasvezetőnek és a HÉV
vezetőnek, ha nem titkos és kiadhatóak részemre ezek az adatok.

Előre is köszönöm
Megtisztelő válaszát ,és ha kiadhatóak az adatokat.

                                                              Üdvözlettel
                                                                Batli Andrea

 

S a válasz:

Köszönjük, hogy észrevételével megtisztelte Társaságunkat. 

 

A BKV ZRt. egyes területein a járművezetők átlagos bruttó bére közel azonos szinten mozog. Az egyes területek közötti különbözőséget a helyi sajátosságok okozzák. Pl.: az órabérek milyen szinten tartalmazzák az egyes járatok nehézségét, a munkafegyelmi vétségek hogy kerülnek figyelembe vételre stb. Ezek miatt van különbség a kezdő járművezetői órabérek között.

Reméljük, hogy sikerült segítséget nyújtanunk a beszámoló összeállításához.

 

Köszönjük, hogy időt és energiát fordított arra, hogy írjon nekünk, Társaságunk járművein kellemes utazást kívánunk Önnek.

 

Gondoltam kicsit utánajárok a dolgoknak, mert nagyon kiváncsivá tett ez a "gyors" (a levelet Február 2-án írtam és a válasz Február 23-án jött)  kissé nyers válaszlevél.

Amennyit sikerült kideritenem, hogy a bruttó órabérekbe jelentős eltérések vannak,

persze megértem valamelyest, mert nem ugyanaz kötött pályás járművet és egy buszt összehasonlitani ...

De a kötöttpályán belül is hatalmas eltéréseket tapasztaltam ...

Kviáncsi lennék a fórumozók véleményére is, miért lehet ez?A másik kérdésem a fönökséghez lenne, miért nincsenek megbecsülve bizonyos jármű vezetését válaló munkaválalók?

A toplista:

Trolibusz

Fogaskerekű

Villamos

Metró

Busz

MFAV

HÉV

 

Az órabéreket szándékosan nem akarom itt hangoztatni, legyen elég annyi ,hogy az első és utolsó között majdnem 500 FT különbség van ...

De úgy láttom vannak még a szakmájukhoz hűséges emberek, de nem értem meg ezt a nagy különbséget.

Andi

HEV_mxa Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12672

Sziasztok!!!

Imádom a Csepeli hévet és sok vasút szimulátoros játékban csináltam meg a csepeli hév vonalát, de 1 mindig is hiányzott ezek a bemondóhangok!!!!

ha valaki meg tudná szerezni a Csepeli HÉV bemondóhangjait azt nagyon megköszönném!!!

Itt az e-mail címem amire elküldhetitek a hangokat ha van

 

 zspeti91@freemail.hu

 

Előre is köszönöm!!!!!

Üdv!!!

M41 2143 Creative Commons License 2007.02.24 0 0 12671

:-)))))))))

 

Hát ez van.

Péntek volt tegnap, a tököm tele volt má mindennel, örültem a hétvégének, ilyenkor nem tudok gondolkodni.

 

Ez van...

:-))))

Előzmény: Sir Rooth (12666)
GABEN352 Creative Commons License 2007.02.23 0 0 12670

 

ezt máról

kopaszkapitany Creative Commons License 2007.02.23 0 0 12669

1105 753 1106

1103 752 1104

 

mindkettő volt Cinkotán a  főműhelyben megszépülni 2005-ben.

Előzmény: M41 2143 (12648)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!