Mért van az hogy a Cinkotai vonalon az összes kisegység páros vége Gödöllő fele néz, kivéve a 937-938as és a 971-972es?Kimaradtak a deltázásból?Meg mégegy kérdés,idén szeptemberben a 973-974est megdeltázták?
Nincs meghatározva a félpantinál hogy merre kell állnia, a technikai okok miatt áll arra amerre. Ez pedig a levegő bekötő cső. Innen kapja a süritett levegőt, amikor felemelkedik. Erre a a felére tették a gyártók a szelepet a szedőn.
Minden szerelvényen részben biztonsági, részben technikai okok miatt vannak két szedők. Igaz amit írtál, ha az egyik elromlik, a másikkal el tud menni a X állomásig. De a szedők cserélgetve vannak, mármint páros napokon a kezdöpont felöli szedőket, páratlan napokon a végpont felöli szedőket használják, igy nem csak az az egy (ha annyi lenne rajta) kopik.
"Mert ugye olyan közel vannak egymáshoz, h azokat felsővezeték-meghibásodásnál nem lehet 'áthidalásra' használni." Nálunk ez tudtommal TILOS!!!!! Nem lehet szedővel két tápszakaszt összekötni.
Két kérdésem lenne a szedőkkel kapcsolatban (azért itt kérdezem, mert láttam, h itt szó volt róla) 1.: a félpantográfnál meg van határozva, h melyik irányban álljon? Van arra vmi szabály, vagy csak így jött ki? 2.: miért van az MXa-n két szedő? Talán biztonsági okokból, ha az egyikkel esetleg vmi gond lenne? Mert ugye olyan közel vannak egymáshoz, h azokat felsővezeték-meghibásodásnál nem lehet 'áthidalásra' használni.
Értem. Tehát nem valószínű, hogy ott áll Szentendrén... Ősszel, mikor a deltavágánynál voltam (lásd korábbi képes beszámolómat), nem láttam ott 84-est.
Abban az időben ('50-es, '60-as években) a sebészet tankönyvek is behatóan foglalkoztak a kérdéssel, hasonlóképpen, mint a kötőtűvel végzett abortusz nyomaival.
Vagy valahol a járműtelepen. Igen valószínűtlennek tartom, hogy egy múzeumi védettséget élvező járművet elbontsanak. Bizonyosan tudnék róla. Csak úgy, mint az elszállításáról is. Ezért kizárásos alapon feltételezem, Szentendrén van.