Keresés

Részletes keresés

Zénóka23 Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12289
Milyen jó kis berendezés. És milyen sok minden van rajta! :-))
Előzmény: M41 2143 (12287)
Cablecar Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12288
Szia IKARUS 465!
Sajnálom, hogy magadra vetted a kiegészítő hozzászólásomat. Nem ez volt a szándékom.
Ismerem a problémádat, és tudom, hogy nagyon érdeklődő vagy a tömegközlekedés - mint szakma - iránt. Már a bemutatkozáskor írtál róla. Az eddigi hsz.-eid és érdeklődéseid is erre utalnak. Nem a Te inged ez, ne vedd magadra.
Írkálnak itt néha egyesek akiké lehetne de azok….

A HÉV-nél rendszeresített hangosbemondó munkakör nincs. Nem tudom, hogy valamikor volt-e?
Ifjonc koromban (néhány évtizede) amikor még a MÁV-nál voltam fszt., a nagyobb csomóponti állomásokon még volt hangosbemondói munkakör. Itt dolgoztak olyan emberek, akiknek valamilyen egészségi problémájuk keletkezett, és nem lehettek I. csoportososak. A kisebb állomásokon a hangosbemondást ott is az fszt-k végezték.
Hogy most mi van nem tudom, de úgy hallom, hogy ott is sok helyen automatizálják a hangosbemondást.

Batthyány téren az a hír járja, hogy a biztosító berendezés rekonstrukciójához kapcsolódva még ez évben automatizálják az utastájékoztatást. Ez állítólag terv, de hogy ez a szó mit jelenthet manapság?....

A néni-bácsi témához csak azért reagáltam, mert tudom, hogy a hozzá nem értőnek kivülről az fszt, diszpécser munkakör nem látszik, hogy milyen.....és most nem akarom ismételni a jellemzőit.
Üdv.
Cablecar


Előzmény: IKARUS 435 (12285)
M41 2143 Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12287

Egykis fotózgatás Cinkotán, Kerepesen és Mogyorón ma délután:

 

Infós Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12286

Sztem kérdezd meg a főnököket, legfeljebb a KEPSZ-nél a doki majd elmondja, hogy mi a pálya, ha a főnökök nem tudják (bár miért ne tudnák?).. :))

Hátha.. :)))))

Előzmény: IKARUS 435 (12285)
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12285

Szia Cablecar!

 

Amiért most ez a téma fölkerült ide, az csak azért történt meg, mert érdeklődtem.

Csak tudni szerettem volna, hogy, mivel én a szentendrei vonal mentén lakom, és halottam már, ebből az okból kifolyólag, hogy Battyhány tér vá.-on élőszavas utastájékoztatás van.

Kiváncsi voltam rá, hogy a HÉV-nél ugyanúgy működik-e, mint MÁV-on. De már Infós és a te hsz.-aitokból megálapítottam, hogy igen.

Én személy szerint nem akartam megsérteni senkit csak abból az indokból kérdeztem ezt, mert tavaly júniusban végeztem el egy vasutas sulit és most el szeretnék helyezkedni a BKV-nál!

Csak egy nagy probléma van, hogy én le vagyok százalékolva, de már nagyon régóta érdekel a tömegközlekedés!

Ezért bátorkodtam érdeklődni, hogy pl. az élőszavas utastájékoztatás, (amit esetleg én is el tudnék végezni) hogyan is működik a HÉV-nél!

Amúgy én is mélyen tisztelem és becsülöm ezeket az embereket, akik napi x órában, sűrű vonatközlekedés mellet még tájékoztatnak is, talált tárgyakkal-, utas panaszokkal foglalkoznak stb.

A "néni", ill. "bácsi" kifelyezéssel pedig szintén nem akartam senkit sem megsérteni, csak hirtelen ez az álltalános megfogalmazás jutott eszembe.

Előzmény: Cablecar (12280)
M41 2143 Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12284
Cablecar Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12283
Jól van na! A görgetősáv félúton elkadt és nem jutottam el a hsz.-od végére. Persze ez csak magyarázkodás, egyébként igazad van.
Előzmény: Infós (12281)
redlord Creative Commons License 2007.01.24 0 0 12282
Nem bizony, a járható ívsugarat a forgócsap táv és a tengelytáv határozza meg
Előzmény: boembike13 (12278)
Infós Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12281

Pedig igyekeztem ezeket is átemelni... :PP

Mindenesetre köszönöm szépen a kiegészítést! :)

Előzmény: Cablecar (12280)
Cablecar Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12280
Csak kiegészíteni szeretném a hsz.-odat, hogy a HÉV fszt-k, diszpécserek a hangosbemondáson felül ilyen apró pici dolgokat is végeznek - amiket Te a MÁV-ra vonatkozóan a hsz.-odban leírtál. Végzik ezt a reggeli és délutáni csúcsban irányonkénti 5,6,7 perces vonatkövetés mellet.
Persze ezek mellett vannak még kisebb járulékos feladatok, pld.: utaskapcsolat(panaszok kezelése stb.), elveszett tárgyak kerestetése, kezelése, kijelölt állomásokon jegyárusítás, stb.
Nénik-bácsik?
Nem "kor" és nem "nem" kérdése. Ami nagyon fontos( mint sok más szakmához is):elhivatottság, megfelelő elméleti és gyakorlati tudás, rátermettség( modjuk úgy is, hogy rendkívüli helyzetekhez való alkalmazkodó képesség).
Bocs a kiegészítésért.

Előzmény: Infós (12269)
Dash 9 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12279
A sűrített levegő az áramszedő felemelkedéséhez önmagában nem elég. Az csak a lehúzó rugót nyomja össze, így a felhúzórugók fel tuják emelni a karokat. Leengedéskor a levegőt kieresztik a lehúzó rugó elől, így az - mivel nagyobb az ereje a felhúzórugókénál - lehúzza az áramszedőt.
Előzmény: Infós (12261)
boembike13 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12278
Ezek szerint a bontható csatlás nem jelent korlátot a bejárható ívsugárban...
Előzmény: redlord (12277)
redlord Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12277

A HÉV-nél rendszerben lévő motorvonatokon 60m a legkisebb járható ívsugár.

és mindegy hogy 3 vagy 6 kocsi. "by Danka"

Előzmény: boembike13 (12276)
boembike13 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12276
Tudja é valaki hogy mekkora a saját erőből minimális bejárható ívsugár csatolt MXA-nál (3+3)?
Infós Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12275

Hát, ha már analógiák, akkor a HÉV-es diszpécser kicsit olyan, mint a MÁV-os menetirányító. :))

 

(És én inkább úgy mondanám, hogy más HÉV és a MÁV egy fszt. tev. köre alapján is, de azért vannak hasonlóságok (már a "v" betűn túl is), párhuzamok. - az, hogy ugyanúgy működik, túlzás szvsz...)

Előzmény: IKARUS 435 (12272)
pakk88 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12274
A diszpécser a munkáltatói jogkör gyakorlásán kívül bármilyen forgalmi és forgalommal nem összefüggő esemény bekövetkeztekor intézkedési jogkörrel rendelkezik.
Előzmény: IKARUS 435 (12272)
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12273

Azért köszi mégegyszer neked is!:))))

Tévedni emberi dolog!:))))

Előzmény: Sir Rooth (12265)
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.01.23 0 0 12272

Mégegyszer köszönöm szépen a bőséges válaszod!

Pontosan nem tudtam, hogy a HÉV-nél is ugyanígy működnek-e a dolgok, mint a MÁV-nál, élőszavas utastájékoztatás esetén is.:)

Illetve, ha már ennyire benne vagyok a kérdezősködésben, akkor érdeklődnék affelől is, hogy egy diszpécsernek milyen munkaköri kötelessége van?

Szvsz., bár lehet, hogy tévesek az infóim, és nem is teljes, de tudtommal eme munkakört betöltő személy köteles intézkedni a forgalom további lebonyolításáról, pl.: gázolásnál, vagy felsővezeték szakadásnál, miután a jv.-től és az fszt.-től értesült az adott helyzetről.

Bocsi, ha sokat kérdezősködöm, de most rámjött az érdeklődhetnék!:)

Előzmény: Infós (12269)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12271

Leitatom forralt borral akkor biztos hogy nem fogjuk megérteni....:-)

(nem kell komolyan venni,munkahelyen szeszes ital fogyasztása szigorúan TILOS!)

Előzmény: efeszté (12268)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12270
Héhéhéhééééé!!
Azért mert halkan beszélek nem kell cikizni:-))))
Előzmény: efeszté (12268)
Infós Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12269

"(...), akkor ott, vagy ezeken a helyeken, ha több is van ilyen, van más feladata is az adott néninek, vagy bácsinak a hangosbemondáson kívül?"

Hát, minden más. :)
Jelzőt állít a vonatoknak és a tolatásoknak (és engedélyezi ezen mozgásokat), rendelkezik a vonatszemélyzet felé, tartja a kapcsolatot a szomszéd szolgálati hellyel (Aquincum elágazás), átveszi a talált tárgyakat, utaspanaszokat kezel, ha nála akarnak panaszt tenni..
Kb. mint egy nagyvasúti forgalmista, ugyanis az ő titulusa is rendelkező forgalmi szolgálattevő. :))

A MÁV Zrt-nél érvényes munkaköri leírás alapján (részlet):

4.Fő feladatok és a feladatok végeredménye (maximum 8 pontban):
1.)Az üzemirányító központtal együttműködve, az utasítás előírásainak és a technológiáknak a betartásával szervezi, irányítja és lebonyolítja a felügyeletére bízott területen (állomás, nyíltvonal), a vonatközlekedést és a tolatási mozgásokat. Vonatot meneszt, melynek végrehajtása során gondoskodik a vonatközlekedés és a tolatási mozgások biztonságos lebonyolításáról, annak érdekében, hogy az előállított termék megfeleljen a minőségi elvárásoknak.
3.)Forgalmi végrehajtó tevékenysége során gondoskodik a vonatforgalmi értesítések megtételéről, közlemények adásáról és nyugtázásáról, írásbeli rendelkezések kiállításáról és kézbesítéséről. A vonatközlekedéssel és a tolatási mozgásokkal összefüggésben lévő, a szabályozásoknak megfelelő előjegyzéseket, nyilvántartásokat vezet, a megfelelő tájékoztatás, az utasításszerű, balesetmentes munkavégzés végrehajtása és az ellenőrzés hatékonyságának biztosítása érdekében.
4.)A vonatközlekedés és a tolatási mozgások lebonyolítására – a kezelési szabályzatoknak megfelelően – kezeli, illetve kezelteti a biztosítóberendezéseket, a távközlési eszközöket (telefon, hangosbemondó, utasítást adó rádió, vizuális utastájékoztató), a felsővezetékhez tartozó kapcsolókat és egyéb szükséges berendezéseket, a biztonságos és tervszerű munkavégzés érdekében.
5.)Rendkívüli események (baleset), a technológiát zavaró vágányzári és egyéb építési munkák esetén szervező tevékenységével forgalomszabályozási intézkedéseket tesz az üzemirányítással és az állomásvezetéssel összhangban, ezzel biztosítva a technológiai rend helyreállítását, a menetrendszerű közlekedést.
6.)A felügyeletére bízott területen munkát végzők felé – tekintet nélkül arra, mely üzletág, szakterület munkavállalója, vagy idegen fél – rendelkezési jogosultságával biztosítja a vonatközlekedés és tolatás biztonságos lebonyolítását. Hatáskörébe tartozó kérdésekben önálló döntésre jogosult.
7.)A megfelelő adatszolgáltatás biztosítására, a rendelkezésre álló számítógépes rendszereket (SZIR, KÖFE) kezeli, illetve kezelteti, amely segíti a vonatokkal összefüggő információkhoz való hozzáférést, valamint – a minőségbiztosítási rendszer keretében – adatokat biztosít a forgalmi igazgatóság tevékenységének minőségi mérésére.

 

Tudás:
- szakképzettség, szaktudás, nyelvtudás:

Középfokú állami iskolai végzettség (azaz érettségi - én), 
forgalmi és forgalmi önállósító vizsga,
munkavédelmi, tűzvédelmi vizsga,
villamos felsővezetéki és kapcsolásra jogosító vizsga,
biztosítóberendezés kezelési vizsga,
SZIR felhasználói alapvizsga, (HÉV-nél ilyen nincs, van viszont AULI)

 

- ismeretek:
Helyismeret
A tevékenységéhez kapcsolódó más szervezetek utasításaiban megfogalmazott szabályok és kapcsolatrendszerének az ismerete.
Menetrendi és elegytovábbítási ismeretek
A működési területére vonatkozó technológiák ismerete.

 

Gyakorlat:
Szakmai gyakorlat / vezetési gyakorlat:
Az O 1. sz. Utasítás előírásai szerint

 

Viselkedési jellemzők:
szervezőkészség,
gyors döntési képesség,
stressztűrő képesség,
konfliktuskezelő képesség
figyelem megosztó képesség


Hát, kb. ezt csinálja egy HÉV-es fszt is, ilyen tudástárral, kisebb eltérésekkel.

Előzmény: IKARUS 435 (12264)
efeszté Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12268

Érteni nem biztos hogy értenénk :-)

 

Előzmény: kopaszkapitany (12267)
kopaszkapitany Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12267
Eltudom képzelni hogy Rooth bemondana:-))))
Előzmény: efeszté (12266)
efeszté Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12266
A gödöllői vonalon Örs Vezér terén és Cinkotán gépi bemondás van,(Cinkotán nem olyan rég óta),a többi állomáson a forgalmisták gyönyörű hangját hallhatjátok :-)
Előzmény: Sir Rooth (12265)
Sir Rooth Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12265
Fúúú asszem Cinkotán is olyan...De nem esküdnék meg rá de nekem ugy rémlik
Előzmény: IKARUS 435 (12264)
IKARUS 435 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12264

Sziasztok!

 

Lenne két kérdésem:

1. Battyhány téren kívül van más állomás is, ahol élőszavas hangosbemondó van, ahol pl. ezt mondja be a néni, vagy a bácsi: Vonat érkezik a 2. vg.-ra, az érkező szerelvény 21:40-kor indul Szentendre áll.-ra?

Annyit tudok, hogy Szentendrén és Békásmegyeren gépi úton töreténik az utastájékoztatás!

2. Battyhány téren, ill. ha van más állomásokon is élőszavas utastájékozatás, akkor ott, vagy ezeken a helyeken, ha több is van ilyen, van más feladata is az adott néninek, vagy bácsinak a hangosbemondáson kívül?

Válaszotokat, ezúton is köszönöm!

 

Infós Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12263

Hát, a műszaki részéhez csak autodidakta módon konyítok. :)

Nemhogy papírom nincs róla, de még igazán el sem magyarázta senki... :)))

Lehet, hogy végig kéne ülni egyszer egy járművezető-tanfolyamot?! :)))

Előzmény: Dash 9 (12262)
Dash 9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12262

Pedig ezt neked kellene tudni! :-))

Vagy nem jók az infóid? :-))

Előzmény: Infós (12261)
Infós Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12261

Most már engem is kezd érdekelni! :))

Tudom, Danka-könyv, de sztem valaki okos itt is megoszthatná a néppel! :)

És ha már áramszedő: a jelenleg futó motorvonatoknál is három lépcsőben emelkedik és süllyed le a szedő vagy 1000 V-nál és egyenáramnál (illetve a terhelő áram és a fentiek nagysága alapján használt vezetékkeresztetszet és -felfüggesztés) esetén ennek nincs (akkora) jelentősége?

Előzmény: Dash 9 (12260)
Dash 9 Creative Commons License 2007.01.22 0 0 12260

Üdv!

 

"Az áramszedő léghengerben lévő

rugó húzza le a szedőt a sűrített

levegő pedig a rugóerőt legyőzve

emeli fel az áramszedőt."

 

Még így sem tökéletes!

Előzmény: Törölt nick (12244)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!