A gödöllői vonalon Örs Vezér terén és Cinkotán gépi bemondás van,(Cinkotán nem olyan rég óta),a többi állomáson a forgalmisták gyönyörű hangját hallhatjátok :-)
1. Battyhány téren kívül van más állomás is, ahol élőszavas hangosbemondó van, ahol pl. ezt mondja be a néni, vagy a bácsi: Vonat érkezik a 2. vg.-ra, az érkező szerelvény 21:40-kor indul Szentendre áll.-ra?
Annyit tudok, hogy Szentendrén és Békásmegyeren gépi úton töreténik az utastájékoztatás!
2. Battyhány téren, ill. ha van más állomásokon is élőszavas utastájékozatás, akkor ott, vagy ezeken a helyeken, ha több is van ilyen, van más feladata is az adott néninek, vagy bácsinak a hangosbemondáson kívül?
Tudom, Danka-könyv, de sztem valaki okos itt is megoszthatná a néppel! :)
És ha már áramszedő: a jelenleg futó motorvonatoknál is három lépcsőben emelkedik és süllyed le a szedő vagy 1000 V-nál és egyenáramnál (illetve a terhelő áram és a fentiek nagysága alapján használt vezetékkeresztetszet és -felfüggesztés) esetén ennek nincs (akkora) jelentősége?
Erről jut eszembe: valaki tudna valami infót (esetleg képet) közzétenni az MX-ek eredeti fékezőszelepéről? A Danka-könyv szerintem több ponton sötétség, talán itt...
Mivel a légsűrítők főüzemi berendezések, ezért ahhoz, hogy levegőt termeljen, a szedőnek fent kell lennie.
Hogy ezt galibát áthidalják, létezik olyan készség, hogy segédlégsűrítő, ami akkumulátorról működik és termel annyi lehetőt, hogy a szedők felvezérelhetőek legyenek, a rugók ellenében.