Attól tartok a BB - nagyon helyesen - nem a közönségnek készítette aktuális albumát. Annak idején 93-ban szerencsére pl a DM sem így tette, s mégis mi lett belőle? Egy SOFAD, a legjobb DM lemez... :-)))
Szerintem a Jóslaton igazából csak 1 kommerszebb hangzású dal van (Érints meg).
Azt viszont, hogy mit nevezhetünk slágernek, valóban közönség dönti el...
A klasszikus szintipop feeling-nek manapság már tényleg nincs sok esélye, de ilyen alapokon azért lehet, maibb hangzású igényes zenét írni... A Shape-pel ezen vagyunk. Hogy rádióbarátnak ítélikik-e "fent", az majd jövőre kiderül... :-)))
Gábor: milyen zenét hallgatsz manapság?
Ha már megszólíttatva érzem szerénytelen személyemet...
Most igazából témákba vágó dolgot nem tudok mondani. Esetleg, ha valakit érdekel a szintipop stílus :), az mp3.com címen találtam egy aranyos szintipop együttest.
A neve: gray/scale. Keressetek rá.
Tkp. egy előadó, de érdemes meghallgatni a számait.
Egyébként mindenkinek minden jót és kitartást a saját véleményéhez ebben a különös világban :)
Jut eszembe, ha már felhozódott a Dr. Beat.
Egy lemezes csapat.
Az is gyenge volt.
Csak a Dr. Beat számuk volt értékelhető.
Nem lehetett őket egynapon említeni a Bonanzával.
Több szót se róluk.
GZ: a mai szintipop együtteseknek max. nosztalgiasikerre van kilátásuk, kb. egyszámos együttesként elkönyvelve. A rádiók már nem játsszák ezt a zenét, mert nem divatos, ezért a mai fiatalok nem is ismerhetik ezt a műfajt. Ez egy ördögi kör, tehát a szintipopnak már nincs jövője, sőt, attól tartok, jelene se sok.
Viszont a Charme dalok nagyon pöpecek lesznek, egy két slágerrel.
Pár kérdésedre asszem elég evidens a válasz, bár nem tőlem kérted, MG szaki majd megcáfol, vagy -erősít:
Miért mentek el "diszkós" hangzásba, mikor a közönség nem ezt akarta.
Hát, a közönségnek az a része, akit te ismersz. meg én.. Érted, nem hiszem, hogy ilyet bármelyiküni ex-katedra kijelenthetne - jóllehet valszín igaza lenne. Asszem arról, hogy a "közönség" egészében mit igényelt, nekik jobb képük volt... vagy tévednék?
Miért nem kevertek ki hangzásokat...
Nos, talán azért, mert a hozzám hasonló botfülűek - ajjaj, hányan voltunk - remekül tudták élvezni az- ezexernit - preseteket is (ezt a szakkifet tőletek tanultam :)). Nekem fel sem merült, hogy itt mijjen jó volna egy másik hang... Szerintem ők nemcsak a szakmailag hozzáértőknek írtak dalokat, hanem a laikus többségnek is - remélem :)
Na, de hadd válaszoljon véglegeset maga a Mckérdezett, én pedig bocs, hogy belekotyogtam.
Chlairme, remélem a köv emiledre nem kell annyit várni, mint az előzőre :))))))))))
"mennyi esélye van ennek a zenei stílusnak bármiféle fennmaradásra? Már hallottam róla - épp az egyik topiktárstól - hogy az a 80as évek zenéje volt, ami nekem nem sértő, sőt, én a 80as éveket imádtam. szal, szerinted jelen van/lesz még a technopop - ahogy mi híttuk anno"
GroundZero: ezt akár én is megválaszolhatom. A szintipop már ma is olyan, mint a rock'n'roll. Történelem. Nekünk, mai zenekaroknak (Clv, Trend, Shape, Mortals) semmi esélyünk, ill. egyetlen esélyünk a teljes körű zenei váltás. Mi ezt már meg is tettük. De semmi esetre sem az
igénytelenség útján.
"amúgy meglep, hogy mindenki - engem is beleértve - hogy elhiszi, hogy télleg MG-vel van dolgunk..." Hát igen, naívak vagyunk kellőképpen. Valahogy skizofrén helyzetben érzem magam, kb. mintha Mulder helyében lennék, aki mindenáron hinni akar.. :-) Szerintem ez természetes.
MGa: "A mostani munkámat nagyon szeretem" Mivel foglalkozol mostanában?
Na, mint köztudomású, tőlem, mint az egyik legnagyobb MGa kedvelőtől :-), itt van egy-két kérdés:
Miért távolodtatok el a discos hangzás fele a Jóslatnál, amikor a rajongóitok pont nem ezt keresték a zenekarban (főleg, hogy akkor már kezdett beindulni ez az üzletág)? Haladni akartatok a korral?
Mennyire inspirált benneteket a DM és mennyire más bandák?
Miért nem kevertetek ki hangszíneket ill. próbálkoztatok-e ezzel? (ez trend kollégával sokat foglalkoztat bennüket..)
Milyen szintiket használtatok a "csúcson"?
Mennyire voltál benne te ill Ákos a dalszerzésben?
Mi a véleményed (a szerintem csapnivaló) Ákos-Hűségről? És az Depeche Mode Ultrájáról?
Mennyi a stúdiótok óradíja (és neve, címe, tel.száma)? Jövőre felvételt akarunk készíteni új együttesemmel (dance/pop)! Miért ne nálatok?
Na, ez nagyon jó kérdés!!! Én is várom a választ.
amúgy meglep, hogy mindenki - engem is beleértve - hogy elhiszi, hogy télleg MG-vel van dolgunk... Remélem, télleg. Ez nagy esemény lenn itt, nem?
Amúgy, skacok, ne ragaszkodjunk egy IRL csekkoláshoz? :))))))))
Csupán egy rövid kérdésem lenne: ha rajtad múlna, és még ma is létezne a BB, akkor ma milyen stílusú zenét játszana? Merre haladt volna továbbaz együttes.
Mivel foglalkozol most? Kicsit bővebben... Kapod-e még a pénzeket (jogdíjakat) az eladott lemezek után? Akos fizet-e most nektek azért, hogy leporolhatta a dalaitokat?
Természetesen az én első gondolatom is az volt, hogy valaki itt most Menczel bajtárs nevében írogat, és igazából még most sem látom be, hogy ő biztosan ő, de valamiért úgy érzem, hinnem kell neki. Ha mégsem nyert, na bumm, átvágtak :)))
Szal, Gábor, nekem is lenne itten kérdésem: pölö az, hogy jelent-e valamit az a tény, hogy egy régebbi ismerősömnél, aki már a kezdetek legelejétől nagy rajongótok volt, szal nála láttam egy képet rólatok a kezdetekből, valami jó kis rozsdás vasúti híd előtt álltok, és neked ... hogyismondjam, elég érdekes a búrád, mindenképpen egy másik zenei stílust képviselő együtteshez való ragaszkodást sejtet... Na, ezt jól Mcfogalmaztam.. szal valóban voltál korábban "Duranos"??? Nem, mintha baj lenne, csak már régóta érdekel, és örülök, hogy végre megkérdezhetem :)
másik kérdés: hogy látod most azt a "Bonanza Featuring Bona Ross" korongot? Ha végigolvastad a topikot, akkor láthattad, hogy eléggé rosszul fogadtuk, és általános nézet szerint csak a píz miatt volt az egész. Arról is lehetett hallani, hogy Ákos bajtárs mijjen pipa volt miatta, merthogy nem tudott róla, stb, stb. Mi a hiteles sztori?
Harmadik kérdésem: nemtom, mennyire vagy még bennfentes ebben a dologban, de szerinted mennyi esélye van ennek a zenei stílusnak bármiféle fennmaradásra? Már hallottam róla - épp az egyik topiktárstól - hogy az a 80as évek zenéje volt, ami nekem nem sértő, sőt, én a 80as éveket imádtam. szal, szerinted jelen van/lesz még a technopop - ahogy mi híttuk anno (édes istenem, amikor még nem kellett odarakni, hogy "pop"...)?
Uccsó kérdésem: szerinted van vmi esélye, hogy megszerezzem akárhonnan a Pillanat Emkékműve utáni grand BS-koncert teljes hanganyagát??? Mert a kiadott live albukm nagyon jó volt, de persze nem teljes. Én pedig igazából nemi erpszakkal megegyező mértékű bűnnek tartom a koncertek vagdosását, ez olyan, mintha a Hamletből szemezgetnének egy tévéfelvétel kedvéért. szal létezik a teljes, unabridged anyag valahol???
Előre is köszi a válaszokat, és köszi, hogy ismét felpezsdítetted a topikot - már aszittem ,belefulladunk a szintik világába. szép halál, de még oly fiatalok vagyuk, nem? :)))))
"Nem nagyon értem, hogy miért nem hiányzik neked a színpad, a siker?"
A színpad hiányzik egy kicsit, de azóta már egészen más dolgok foglalkoztatnak. Szerintem minden addig jó, addig működik igazán, amíg az ember lelkesedéssel csinálja, és abban a közegben én már nem tudtam lelkesen zenélni.
A mostani munkámat nagyon szeretem, így nem érzem hiányát a régi sikernek.
A Fábiánnal utoljára vagy 2 éve beszéltem, tehát a viszony semmilyen, illetve semleges és nem rossz.
"Elterjedt rólatok, hogy homokosok vagytok"
Ez szinte mindenkiről elterjed. Biztosíthatlak róla, hogy egyikünk sem volt az, és most sem az.
Nekem nemrég született az első gyermekem, boldog házasságban élek vele és a feleségemmel. Az Ákosnak szintén van egy kisfia, ez pedig nem épp a homokosokra jellemző :) A Zsolt-nak még nincs, da ami késik nem múlik. Róla pedig sokan tudják, hogy azokat a bizonyos "sikerrel járó előnyöket" a lányoknál, leginkább ő használta ki. :)
A Fábián annak idején a Pesti Műsornál dolgozott, de én erről a dologról még nem hallottam.
Nehogy azt hidd, ha ez a Törzsasztalon lenne sokkal többen írnának ide. Megaztán a fiatalok közül kevesen használják az indexet, inkább az IRC-t.
Nem nagyon értem, hogy miért nem hiányzik neked a színpad, a siker?
Fábián úrral milyen a viszonyod? Milyen volt a viszonyotok? Elterjedt rólatok, hogy homokosok vagytok, illetve, hogy a Tibinek azért kellett eljönnie a Pesti Esttől, mert miattatok meghamisította a közönségszavazást. Akkoriban - bocs érte - ez elég nagy téma volt.
"Ezt az utolsó koncerteken ( '93 BS, '94 BS ) ügyesen titkoltad"
Érdekes hogy így láttad, mert ezeket még élveztem. A búcsúkoncerten viszont tényleg nem voltam jó kedvemben, de ez talán érthető.
robbantomester
"...a rád szakadó kérdések tömkelegétől..."
Na látod ettől egyáltalán nem félek. Ennyi idő után szerintem már alig érdekel valakit, mi volt annak idején a zenekarral. Pont azért írtam ide, mert egyrész meglepődtem hogy van topic egy sokéve feloszlott zenekarról melynek tagja voltam, másrészt fenti állításomat igazolja hogy alig páran írkálnak ide. Ennek a néhány embernek pedig szivesen válaszolok, és nem hinném hogy ez túl megterhelő lenne. Amúgy is rengeteget fórumozok meg IRC-zek, persze más néven.:)
Szigi101
Ez nálunk nem így ment. Zenei ötleteket vettünk fel otthon egy kazettára -mármint a Zsolt is meg én is-, aztán ezeket odaadtuk az Ákosnak. Ő eldöntötte melyikre ír szöveget, majd ezekkel bevonultunk szépen a stúdióba. Ott viszont mindenki hozzátette a saját hangszerelési vagy egyéb ötleteit az alaphoz, és így készült el a végső változat, ami a lemezeken is hallható volt.
A kérdésem hozzád a következő lenne, amivel már általában az őrületbe szoktam kergetni a kedves topic-kollegákat: melyek voltak azok a dalok, amelyeknek a zenéjét Te egyedül készítetted?
Rendes vagy,hogy beugrottál ebbe a topicba és válaszolsz.De tartok attól,hogy kezdeti lelkesedésed alább fog hagyni a rád szakadó kérdések tömkelegétől,mindre pedig szerintem fizikai képtelenség lesz válaszolgatni.Még nem tudják sokan,hogy itt vagy...
No,azokat az előnyöket tényleg fel tudom mérni:-)
Az első album hangzásánál feltűnt,hogy
az azon használt hangszerek nem profi cuccok voltak(szerintem,bár nem nagyon ismertem őket még akkor)De nekem épp ezért tetszett legjobban az első lemez.
Nem ismerjük egymást.
Kb. 1/2 4 magasságában jutottam be, meglepően könnyen.
Nagyon könnyen kaptam stage passt a Tibortól ( egyáltalán nem találtam szigorúnak, szerintem akkor már őt sem érdekelte ez az egész, csak annyira, hogy baj ne legyen ), kérnem sem kellett.
Jegyem volt, tehát nem lógni akartam.
Egy ismerősöm csempészett be, aki a BS-ben dolgozott, .
Miközben rá vártam a II-es kapunál, jött a Tibor, mondta hogy pár perc, amig a gorillák elfoglalják a helyeiket, és utána bemehetek.
Ja, az Induljon a banzájt játszottátok a beálláson + az Ákos pengetett egy keveset.
Ez olyan 17:00 magasságában történt.
**********************
Minden Ákos koncert az Adjon Isten c. dallal ér véget.
**********************
"Én egyébként nagyon szerettem koncertezni."
Ezt az utolsó koncerteken ( '93 BS, '94 BS ) ügyesen titkoltad.
A Zsolt és jómagam is zongorázni tanultunk, természetesen komolyzenét. Az Ákosról amit biztosan tudok, hogy énekelni tanulni csak a zenekar sikereit követően kezdett.
Az én első hangszerem, egy KORG Poly61 volt, majd ezt követte egy AKAI AX80, ami a zenekar egyetlen hangszere volt a megalakuláskor.
A Zsoltnak valami kis Casio volt akkor. Aztán vettem a D20-at, és így lett a Zsolté az AKAI.
Én már nem foglalkozom zenéléssel, illetve van egy stúdióm, de ott csak lemezek és egyéb produkciók készülnek.
Az utolsó kérdésed nagyon jó. A mi időnkben ugyanis nem volt még igazán számítógépes zeneszerkesztés, mi még az első lemezen béna szekvenszerekkel szenvedtünk a Tom-Tom stúdióban.
Akkor sampler mindössze két stúdióban volt, az egyik az Omega stúdió, a másik pedig a Törökbálinti Hungaroton stúdió. Az Omegában nem dolgozhattunk, mert a Dr.Beat nevű hasonló zenét játszó zenekar producere a Kóbor volt, így érthető okokból nem engedte hogy mi is olyan hangzást tudjunk megvalósítani, mint ők. A Hungaroton meg nem hitt az egész zenekarban, ezért az első lemez készítésést nem is finanszírozták, ergo az a stúdió is kiesett.
Maradt a Tom-Tom, ami akkor még nagyon kis stúdió volt, elég gyenge felszereléssel. Így maradt a görcsölés.
Mi a tagoknak a zenei előképzettsége,mi volt az első hangszered,ill.a Haubertnek?(Első szintetizátor pl.)
Jelenleg foglalkozol-e aktívan zenéléssel?
Milyen technikai eszközöket használt a Bonanza ill. a számító gépeknek mennyi szerep jutott a zenék létrehozásában és mely szoftverek voltak ezek?
Lehet hogy ismerjük egymást ? Mert nálunk a Tibor nagyon szigorúan kezelte a "beállást", és pár embert leszámítva senki nem jöhetett be. Akik viszont igen, azokat szinte kivétel nélkül ismertük.
Azt hogy vége lett sajnáltam, de nem tagadom azt sem, hogy a vége felé már kicsit terhes volt a siker. Ráadásul nem jöttünk már ki igazán zeneileg az Ákossal, ezért sok újat nem alkothattunk volna tovább ebben a felállásban.
A sikereit igazából magának köszönheti, ezért én nem haragszom rá a szóló dolgai miatt.
Az egyetlen ami mellbe vágott, az egy 2-3 évvel ezelőtti koncertje -sajnos már nem tudom melyik lemez bemutatója volt-, amikor is az "Adjon isten..."-el fejezte be a koncertet. Ez véleményem szerint nagyon hozzátartozott a Bonanza koncertekhez, a közönség mindig tudta, ha ez lemegy, akkor van vége a bulinak. Sajnálom hogy erre nem volt új, jobb ötlete. Azóta nem voltam több koncertjén. Amit még kicsit furcsának tartottam, az a régi Bonanza számok feldolgozása. Nem tudom ez minek kellett, de ez van. Amúgy most jó a viszony közöttünk.
totyus
Jól írtad :) De azt kell mondjam nem tudom már. Mivel az alap DAT-ról ment, legtöbbször más-más számot próbáltunk. A búcsúkoncertről azt tudom mondani, hogy nem volt igazán méltó lezárása a pályafutásunknak. Illetve maga a koncert jól sikerült, de közöttünk bizony elég nagy ellentét volt akkor, és néhány rajongó elmondása szerint ez látszott is. Én egyébként nagyon szerettem koncertezni.