Sziasztok! Adott lenne egy 2000 évjáratú, kettes Punto 1.2 16v olajnyomás probléma... következő a helyzet: egy hosszabb út után felvillant az olajnyomás lámpa.. félre állva ,olajszint ellenőrizve normál.... újbóli indulás után semmi,illetve még vagy 2 hétig semmi jelzés.. majd megint kezdett fel-fel villanni..nem használjuk... olajnyomás ellenőrizve, üzem meleg motornál 0,5 0,7 bar illetve gáz adásra kb. 2500 fordulatnál épphogy túl megy 1 baron... szóval nagyon kevés...kérdezném hogy tapasztalt e valaki hasonlót illetve szerintetek első körben olajpumpa csere javasolt?! Egyébként eddig a motornak nagyon szép hangja van semmi zöreje nincsen bár most ,hogy alacsony volt a nyomás hallatott némi szelep hangot... olajban kb 3000 km van selenia 20k10w40
A munkahengereknek semmi baja, a dobokat pofákat meg kicseréltem 15-ből otthon.. :
A Puntónál kifejezetten barátságos a hátsó fék felújítás - főleg mert nem kell szétbarmolni a kúpgörgős csapágyat és aztán nem kell hívni az "aranykezű Gabibácsit" a helyes meghúzáshoz.
Egy komplett fékfelújítás oldalanként megvan 1,5...max 2 óra alatt - oldalanként (ebbe benn van a munkahenger csere is). Az alkatrész ár megint csak vicces áron van a Puntóhoz - még a márkás is.
Ez nem gátolja meg a szervizt, hogy 100 ezerről induljanak... meg ami még adódik menet közben.
Szerintem ez a "párban cserélés" inkább csak a szervizeknek és az alkatrész-kereskedőknek jó.
Nálam a bal szivárgott - kicseréltem. Azt az egyet.
Direkt kíváncsi voltam, hogy majd milyen eltérést mutat a pad?
Semmilyet. Egymásra lehetett tenni a két görbét - mert különbség egy szál sem volt.
Az ezelőtti autómnak meggárgyult az egyik hátsó fék-munkahengere. Folyt mint állat, csupa trutymó lett minden odabent. A másik oldal tökéletes volt.
Szervíz:hát itt kérem csak párban lehet ügyködni, először is le kell szabályozni mindkét fékdobot (???), aztán kicserélni a mindkét munkahengert meg természetesen a pofákat is.
Igazából a (tök-fölösleges) szabályzáson akadtam ki - hát nekiestem én a hibás oldalnak.
Kicseréltem a munkahengert, az (egyébként újszerű) pofákat beáztattam széntetraklodridba (de a folttisztító benzin is pont jó erre) - kifehéredésig ázott, aztán smirglivel felfrissítettem a ferodó-felületeket (mindkét oldalon) és vissza minden a helyére.
Padon mérve a minimális megengedettnél is kisebb volt az eltérés a két oldal között - úgy láb- mint kézifékre.
Persze a szerviz elesett 60 ezer Ft-tól + anyag - mert náluk ennyi lett volna ez a 2,5 órás művelet.
Most, hogy írod, tényleg, a felső lambda-szonda csere is megvolt. A lengéscsillapítót valahol 130-140e között cserélte (nyilván párban, de csak a jobbos szivárgott). Mivel a bal jó volt, azt eltettük, hátha… és valóban, később ment az enyémbe, amikor egy vadbalesetben annak elgörbült a szára, párnak jó volt az én ugyanolyan gyári, 90-100e közt futottamhoz. Én még beletettem bő 60 ezret, mielőtt eladtam az autót, az kb. 200e km, és még jó volt a hatásfoka (műszakin mérték), nem is szivárgott.
Az enyém is 2005-ös, a legnagyobb gáz a nyelestengely-csapágy csere volt. meg a felső lambdaszonda. Egy első lengéscsillapítót én is cseréltem már - de az szerintem 80 ezernél már kopó-alkatrésznek számít.
Apámé 2006-os (de januári, még 2005-ös gyártású), újonnan vette, most valahol 215 ezer felett jár, érdemi baja nem sok volt, jellemzően kopóalkatrészeket cserélt, ebből nagyobb tétel az első lengéscsillapító és a kuplung szett (egyszer). Amennyire emlékszem, baja a szervónak volt még viszonylag újkorában, ill. a váltó kulisszatengely szimeringje szivárgott, ezeket gariban javították, később a főfékhengernél valami nyomásszabályzókat kellett cserélni (pontosan nem tudom, enyém ABS-es volt, abban ilyen nem volt). Kb. ennyi, a motor is bontatlan, szépen szól, olajat érdemben nem fogyaszt.
A már 300000 km felett járó 2002-essel negyedannyi gond sem volt (van), mint ezzel 2006-os évjárattal!
Mondjuk ezzel nem nyugtattál meg - mert bár számtalan Puntóssal beszélgettem a parkolókban-benzinkutakon - javarészt igencsak használt, 300k és afölötti Puntók tulajaival... de ezek zömében mind csíklámpáasak voltak.
Jó volt hallani, hogy nemigen tudtak számottevő hibáról beszámolni - pl. motort egyik sem bontott ennyi km alatt.
Az enyémben most lesz 90 ezer (vagy 6-700 km múlva) - nekem még él a remény, hogy talán kibír 100k -t mondjuk motorblokk, vagy főtengely-csere nélkül :-))))
Lehet csak a MAP csatlakozónál kontaktos. Jártam már így egyszer mínuszokban télen. Váltásnál lefulladt a motor, újraindítás után is alig tartotta az alapjáratot. Lehúztam a szenzort, vissza és jó lett. Otthon megtisztítottam a csatlakozókat + kontakt spray, azóta nem jött elő újra.
Mindig azoknak nincs semmi baj a kocsival, akik évi 6 ezreket mennek. Nálam pl. 20-30 ezerrel, közel a 300-hoz teljesen más kategória. Felesleges összehasonlítani.
Hát, barátom - ez a te Puntód egy igazi "állatorvosi ló". Lassan már nincs porcikája, ami ne hibásodott volna meg :-)))
Az a szerencséje, hogy egy ilyen rendkívül türelmes "állatorvosa" van. Ha az enyém lenne egy ilyen "ló" - már rég virsliként folytatná a pályafutását :-)))
Valaki próbált már magas fényű (fehér) H7-es izzót a Punto II-be? A gyári lámpa foncsorja szépen vetíti a fényét? Olvastam olyat, hogy össze-vissza világított. Ha használt vagy használ ilyen izzót valaki, akkor milyet? Köszönöm szépen
Aztán néhány nap után ....Ismét tudtam tölteni a hűtőfolyadékba.
Fogy a vized - és ez nagyobb baj, mint sokan gondolják.
Ha nem a motor eszi meg a vizedet (jó lenne megnézni az olajszintet meg a kipufogógáz páratartalmát) - akkor ereszt a hűtőrendszered.
Bármelyik lehetőség az - mindkettő nyugtalanító (főleg a motoros) - de a sima vízszivárgás is tud mókás perceket (vagy inkább napokat) okozni.
Vidd el egy jobb helyre - ahol nyomás alatti hűtőrendszer tömítettséget is tudnak ellenőrizni - és ott próbáljátok kideríteni hol szökik a víz.
Nem elhanyagolható kellemetlenség - vagyis nem az a kategória, hogy "majd legfeljebb időnként utánatöltök".
Mert a vízfogyással együtt megszakad a vízkör (ezért nincs fűtésed sem) amiből ezeknél az apró motoroknál elég pár perc, vagy 1-2 km víz nélkül járás a levegős hengerfejben... és annyi annak a motornak.
Észre sem veszed és már keresgélhetsz a tréleres telefonszáma után.
Van egy 2-es Puntom, és az a problémám vele, hogy a fűtés nem működik. Először csak álló helyzetben nem fűtött, aztán már egyáltalán nem. Azt olvastam, érdemes feltülteni a hűtőfiolyadékot. Így is történt, majd ismét működött a fűtés. Aztán néhéány nap után álló helyzetben nem. Ismét tudtam tölteni a hűtőfolyadékba.
Mi lehet szerintetek a hiba oka? Nem fütsöl (legalább is nem látom) az autó, nem érzem, hogy probléma lenne a menetteljesítményével. A ventillátor mintha gyakrabban kapcsolna be.
Mosáskor célszerű a magasnyomásúval először az ajtónyílás felől felülről, a polifoamot is megnyomva, majd a küszöb és sárvédő csatlakozásánál lévő hézagot kívülről, és végül a műanyag sárvédőbetét alsó végénél befelé is megnyomni, bő vízzel, amíg tiszta víz nem jön kifelé, és persze széles vízsugárral, így nagyobb felületet tisztít és a festéket se veszi le. Ez annyira bevált, hogy apám 2006. januári 200e pluszos gépén nyáron néztünk bele először, és a polifoamok alatt volt egy kis kosz, illetve a bal sárvédő belső lapos felén egy kis föld, de alapvetően alig volt benne valami. Sokkal jobb konstrukció, mint pl. a VW-csoport kirohadó sárvédői…
Kb. egy éve kivettem a gumiszőnyeget megmosni, és véletlenül rátámaszkodtam a vezető felőli padlókárpitra, és ahogy benyomódott a kárpit megjelent a víz. Akkor szembesültem vele, hogy át van ázva az egész padlókárpit azzal a szivacsos szigetelővel együtt.
Azóta próbálom kideríteni hol folyhat be, de tegnap sikerült behatárolni. Ahhoz képest hogy több mint egy éve vízben áll a padlólemez, kisebb foltokban épp csak felületi rozsda látszik, megkopogtatva pedig teljesen ép az padlólemez. A művelet során kivettem az első kerékjárati műanyag dobokat is, és a fotón látható földcsomót sikerült kiszedni sárvédő alján a köszöbből. Itt még jobb a helyzet mint a padlólemeznél, mert annak ellenére hogy kitudjamikortól van benn ez a rengeteg föld a köszöbben, egy gombostűfejnyi rozsda sincs bent, teljesen ép a köszöb és a sárvédő.
Ha a műszaki dolgok nem is nagyon mennek az olaszoknak, a korrózióvédelem kiváló, legalábbis az én járgányomban.