Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

88GABOR88 Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37545

Sziasztok!  Adott lenne egy 2000 évjáratú, kettes Punto   1.2 16v  olajnyomás probléma... következő a helyzet: egy hosszabb út után felvillant az olajnyomás lámpa.. félre állva ,olajszint ellenőrizve normál.... újbóli indulás után semmi,illetve még vagy 2 hétig semmi jelzés.. majd megint kezdett fel-fel villanni..nem használjuk... olajnyomás ellenőrizve, üzem meleg motornál 0,5  0,7 bar illetve gáz adásra kb. 2500 fordulatnál épphogy túl megy 1 baron... szóval nagyon kevés...kérdezném hogy tapasztalt e valaki hasonlót illetve szerintetek első körben olajpumpa csere javasolt?! Egyébként eddig a motornak nagyon szép hangja van semmi zöreje nincsen bár most ,hogy alacsony volt a nyomás hallatott némi szelep hangot... olajban kb 3000 km van selenia 20k10w40

GPS Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37544

 

A munkahengereknek semmi baja, a dobokat pofákat meg kicseréltem 15-ből otthon.. :

 

A Puntónál kifejezetten barátságos a hátsó fék felújítás - főleg mert nem kell szétbarmolni a kúpgörgős csapágyat és aztán nem kell hívni az "aranykezű Gabibácsit" a helyes meghúzáshoz.

 

Egy komplett fékfelújítás oldalanként megvan 1,5...max 2 óra alatt - oldalanként (ebbe benn van a munkahenger csere is). Az alkatrész ár megint csak vicces áron van a Puntóhoz - még a márkás is.

 

Ez nem gátolja meg a szervizt, hogy 100 ezerről induljanak... meg ami még adódik menet közben.

Mert mindig "adódik", ugyebár?

.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37543)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37543

2 éve műszakinál én is kaptam egy 100 ezres ajánlatot hátsó dob + pofa, munkahenger cserére..

A munkahengereknek semmi baja, a dobokat pofákat meg kicseréltem 15-ből otthon.. :D

Ha valaki ért egy kicsit hozzá és neki mer állni otthon, akkor 100 ezreket takarít meg. 

 

Előzmény: GPS (37541)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37542

Elől nekem 200 ezernél kellett cserélni őket, hátul még mindig gyáriak. :)

Előzmény: gnrb (37540)
GPS Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37541

 

(nyilván párban, de csak a jobbos szivárgott)

 

Szerintem ez a "párban cserélés" inkább csak a szervizeknek és az alkatrész-kereskedőknek jó.

Nálam a bal szivárgott - kicseréltem. Azt az egyet.

 

Direkt kíváncsi voltam, hogy majd milyen eltérést mutat a pad?

Semmilyet. Egymásra lehetett tenni a két görbét - mert különbség egy szál sem volt.

 

Az ezelőtti autómnak meggárgyult az egyik hátsó fék-munkahengere. Folyt mint állat, csupa trutymó lett minden odabent. A másik oldal tökéletes volt.

 

Szervíz: hát itt kérem csak párban lehet ügyködni, először is le kell szabályozni mindkét fékdobot (???), aztán kicserélni a mindkét munkahengert meg természetesen a pofákat is.

 

Igazából a (tök-fölösleges) szabályzáson akadtam ki - hát nekiestem én a hibás oldalnak.

 

Kicseréltem a munkahengert, az (egyébként újszerű) pofákat beáztattam széntetraklodridba (de a folttisztító benzin is pont jó erre) - kifehéredésig ázott, aztán smirglivel felfrissítettem a ferodó-felületeket (mindkét oldalon) és vissza minden a helyére.

 

Padon mérve a minimális megengedettnél is kisebb volt az eltérés a két oldal között - úgy láb- mint kézifékre.

 

Persze a szerviz elesett 60 ezer Ft-tól + anyag - mert náluk ennyi lett volna ez a 2,5 órás művelet.

.

Előzmény: gnrb (37540)
gnrb Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37540

Most, hogy írod, tényleg, a felső lambda-szonda csere is megvolt.
A lengéscsillapítót valahol 130-140e között cserélte (nyilván párban, de csak a jobbos szivárgott). Mivel a bal jó volt, azt eltettük, hátha… és valóban, később ment az enyémbe, amikor egy vadbalesetben annak elgörbült a szára, párnak jó volt az én ugyanolyan gyári, 90-100e közt futottamhoz. Én még beletettem bő 60 ezret, mielőtt eladtam az autót, az kb. 200e km, és még jó volt a hatásfoka (műszakin mérték), nem is szivárgott.

Előzmény: GPS (37539)
GPS Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37539

 

Az enyém is 2005-ös, a legnagyobb gáz a nyelestengely-csapágy csere volt. meg a felső lambdaszonda.
Egy első lengéscsillapítót én is cseréltem már - de az szerintem 80 ezernél már kopó-alkatrésznek számít.

.

 

Előzmény: gnrb (37538)
gnrb Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37538

Apámé 2006-os (de januári, még 2005-ös gyártású), újonnan vette, most valahol 215 ezer felett jár, érdemi baja nem sok volt, jellemzően kopóalkatrészeket cserélt, ebből nagyobb tétel az első lengéscsillapító és a kuplung szett (egyszer). Amennyire emlékszem, baja a szervónak volt még viszonylag újkorában, ill. a váltó kulisszatengely szimeringje szivárgott, ezeket gariban javították, később a főfékhengernél valami nyomásszabályzókat kellett cserélni (pontosan nem tudom, enyém ABS-es volt, abban ilyen nem volt). Kb. ennyi, a motor is bontatlan, szépen szól, olajat érdemben nem fogyaszt.

Előzmény: GPS (37537)
GPS Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37537

 

A már 300000 km felett járó 2002-essel negyedannyi gond sem volt (van), mint ezzel 2006-os évjárattal!

 

Mondjuk ezzel nem nyugtattál meg - mert bár számtalan Puntóssal beszélgettem a parkolókban-benzinkutakon - javarészt igencsak használt, 300k és afölötti Puntók tulajaival... de ezek zömében mind csíklámpáasak voltak.

 

Jó volt hallani, hogy nemigen tudtak számottevő hibáról beszámolni - pl. motort egyik sem bontott ennyi km alatt.

 

Az enyémben most lesz 90 ezer (vagy 6-700 km múlva) - nekem még él a remény, hogy talán kibír 100k -t mondjuk motorblokk, vagy főtengely-csere nélkül :-))))

.

Előzmény: ovoid (37533)
ovoid Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37536

Köszi, ráfigyelek!

Jó lenne élő adatként elcsípni, de arra semmi esély, olyan ritkán jön elő....

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37535)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37535

Lehet csak a MAP csatlakozónál kontaktos. Jártam már így egyszer mínuszokban télen. Váltásnál lefulladt a motor, újraindítás után is alig tartotta az alapjáratot. Lehúztam a szenzort, vissza és jó lett. Otthon megtisztítottam a csatlakozókat + kontakt spray, azóta nem jött elő újra. 

Előzmény: ovoid (37533)
GPS Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37534

 

Na jó, nyári 55C fokos aszfaltot, nem tudtam összehozni neki...

 

Na látod, ez hiba volt :-)))

Én pl. most szívesen (akár elautóznék) olyan helyre - ahol most legalább 40 fokos az aszfalt.

Már úgy értem, plusz 40)  :-)))))

.

Előzmény: ovoid (37533)
ovoid Creative Commons License 2021.01.11 0 0 37533

Köszi!

 

2 szondás, csak  az első az új.

Igen, a valóság közelében vannak.

 

Hétvégén, egy 300km-es úton, nem volt hibajelzés, pedig kapott mindenféle üzemmódot.

Na jó, nyári 55C fokos aszfaltot, nem tudtam összehozni neki...

 

A már 300000 km felett járó 2002-essel negyedannyi gond sem volt (van), mint ezzel 2006-os évjárattal!

Kár volt ezt faceliftezni, csak sokkal szarabb lett!

De ez van....

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37530)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.10 0 0 37532

Pont tegnap kérdeztem a szomszédomat, hogy jó-e a Punto.
Azt mondta még semmi baja nem volt. 1.2 8V 2004 42.000Km.

Nem, nem eladó.:-) 

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37531)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.10 0 0 37531

Mindig azoknak nincs semmi baj a kocsival, akik évi 6 ezreket mennek. Nálam pl. 20-30 ezerrel, közel a 300-hoz teljesen más kategória. Felesleges összehasonlítani.

Előzmény: GPS (37527)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.10 0 0 37530

Ez a 2 szondás már? Ha igen, mindkettő új?

Víz, levegőhőmérséklet a napi első indítás előtt nagyjából a valóság közelében vannak?

 

 

Előzmény: ovoid (37529)
ovoid Creative Commons License 2021.01.09 0 0 37529

Köszi!

Persze, lehet, de most vegyek egy újat (nem koszos), mert kétszer valami hibára szaladt?

Utána olvastam alaposan, írták is többször, de azt hogy ez oldotta volna meg, egyszer sem láttam.....

Csak olyanokat, hogy a fél autót kicserélték!

Érdekes, ezek a titkok örökre azok is maradnak  :)

Az idő mindent megold, tehát várok, hogy jöjjön elő még többször.

Előzmény: Kido.Resuri (37528)
Kido.Resuri Creative Commons License 2021.01.09 0 0 37528

MAP?

Előzmény: ovoid (37526)
GPS Creative Commons License 2021.01.09 -2 0 37527

 

Hát, barátom - ez a te Puntód egy igazi "állatorvosi ló". Lassan már nincs porcikája, ami ne hibásodott volna meg :-)))

 

Az a szerencséje, hogy egy ilyen rendkívül türelmes "állatorvosa" van.
Ha az enyém lenne egy ilyen "" - már rég virsliként folytatná a pályafutását :-)))

.

Előzmény: ovoid (37526)
ovoid Creative Commons License 2021.01.09 0 0 37526

Na Urak, csapjunk bele!

 

Ahogy illik, új év, új kódok! És ahogy Nagyanyám mondaná "nesze semmi, fogd meg jól"!

 

Most a sárga motorocska lámpa kigyulladásához, legnagyobb örömömre, mert még ilyen nem volt, a P0172-es kód tartozik.

Dupla öröm ez, hiszen egyszerű lesz elcsípni, mert csak az okozhatja, ami benzinszagú, vagy köze van az égéshez.

 

Sőt, az is egyszerűsíti a dolgom, hogy fülre, lábra, seggre, semmit nem tapasztalni.

Indul, megy, alapjárat szép, nem dadog, """"gyorsul"""" is az 1.2 8V-s rakéta, fogyasztás átlagos, kipuff különösebben nem büdös....

2x csinálta. Először pár hete, indítás után, másodszor tegnap, országúton menetközben.

 

Törölni, mindkétszer tudtam. Lehet hogy egy idő múlva eltünne magától, de azt nincs kedvem kivárni.

Meg így ha újra kigyullad, az egy kis petting is :)

 

Gyertyák, kábelek, trafók, lambda szonda párezer kilométeresek csak....

 

Gyanítom, amíg nem jelentkezik gyakrabban, vagy nem áll be a hiba, addig nem csípem el az okozóját.  :(

 

Esetleg volt már valakinek ilyen? Mi okozhatja leggyakrabban ezt?

Még arról se lelek infót, hogy pl. hány rossz értékmérés után áll be hibára, egyáltalán miből származtatja....? Ráadásul, ilyen ritkán.

 

Kössz, ha agyalsz rajta egy kicsit

kuTomi90 Creative Commons License 2021.01.09 0 0 37525

Üdv

 

Valaki próbált már magas fényű (fehér) H7-es izzót a Punto II-be? A gyári lámpa foncsorja szépen vetíti a fényét? Olvastam olyat, hogy össze-vissza világított. Ha használt vagy használ ilyen izzót valaki, akkor milyet? Köszönöm szépen

GPS Creative Commons License 2021.01.07 0 0 37524

 

Aztán néhány nap után ....Ismét tudtam tölteni a hűtőfolyadékba.

 

Fogy a vized - és ez nagyobb baj, mint sokan gondolják.

 

Ha nem a motor eszi meg a vizedet (jó lenne megnézni az olajszintet meg a kipufogógáz páratartalmát) - akkor ereszt a hűtőrendszered.

 

Bármelyik lehetőség az - mindkettő nyugtalanító (főleg a motoros) - de a sima vízszivárgás is tud mókás perceket (vagy inkább napokat) okozni.

 

Vidd el egy jobb helyre - ahol nyomás alatti hűtőrendszer tömítettséget is tudnak ellenőrizni -  és ott próbáljátok kideríteni hol szökik a víz.

 

Nem elhanyagolható kellemetlenség - vagyis nem az a kategória, hogy "majd legfeljebb időnként utánatöltök".

 

Mert a vízfogyással együtt megszakad a vízkör (ezért nincs fűtésed sem) amiből ezeknél az apró motoroknál elég pár perc, vagy 1-2 km víz nélkül járás a levegős hengerfejben... és annyi annak a motornak.

Észre sem veszed és már keresgélhetsz a tréleres telefonszáma után.

.

Előzmény: Krisz19781112 (37522)
ovoid Creative Commons License 2021.01.06 0 0 37523

Azzal, ha itt leírnánk,  5-10 tippet, szerintem nem mennél sokra.

Bocs, de szerintem, inkább gyorsan szerelőhöz kellene vinni...

Előzmény: Krisz19781112 (37522)
Krisz19781112 Creative Commons License 2021.01.06 0 0 37522

Sziasztok!

Van egy 2-es Puntom, és az a problémám vele, hogy a fűtés nem működik. Először csak álló helyzetben nem fűtött, aztán már egyáltalán nem. Azt olvastam, érdemes feltülteni a hűtőfiolyadékot. Így is történt, majd ismét működött a fűtés. Aztán néhéány nap után álló helyzetben nem. Ismét tudtam tölteni a hűtőfolyadékba.

Mi lehet szerintetek a hiba oka? Nem fütsöl (legalább is nem látom) az autó, nem érzem, hogy probléma lenne a menetteljesítményével. A ventillátor mintha gyakrabban kapcsolna be.

Köszi a válaszokat!

gnrb Creative Commons License 2021.01.04 0 0 37521

Mosáskor célszerű a magasnyomásúval először az ajtónyílás felől felülről, a polifoamot is megnyomva, majd a küszöb és sárvédő csatlakozásánál lévő hézagot kívülről, és végül a műanyag sárvédőbetét alsó végénél befelé is megnyomni, bő vízzel, amíg tiszta víz nem jön kifelé, és persze széles vízsugárral, így nagyobb felületet tisztít és a festéket se veszi le. Ez annyira bevált, hogy apám 2006. januári 200e pluszos gépén nyáron néztünk bele először, és a polifoamok alatt volt egy kis kosz, illetve a bal sárvédő belső lapos felén egy kis föld, de alapvetően alig volt benne valami. Sokkal jobb konstrukció, mint pl. a VW-csoport kirohadó sárvédői…

Előzmény: ovoid (37520)
ovoid Creative Commons License 2021.01.03 0 0 37520

Igen, az ajtó"zsanér" mellett/alatt, van egy kis nyílás, én is ott szoktam slaggal kiveretni...

A kerék felől van ott egy vastag szivacsszerűség is, és amögött rengeteg minden megmarad.

Előzmény: oder nach Vereinbarung (37519)
oder nach Vereinbarung Creative Commons License 2021.01.03 0 0 37519

Én minden tavasszal kinyomatom slaggal az ajtónyílás felől felülről, akkor nem gyűlik össze ennyi. :)

Előzmény: kacagógerle (37518)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.03 0 0 37518

Kb. egy éve kivettem a gumiszőnyeget megmosni, és véletlenül rátámaszkodtam a vezető felőli padlókárpitra, és ahogy benyomódott a kárpit megjelent a víz. Akkor szembesültem vele, hogy át van ázva az egész padlókárpit azzal a szivacsos szigetelővel együtt.

Azóta próbálom kideríteni hol folyhat be, de tegnap sikerült behatárolni. Ahhoz képest hogy több mint egy éve vízben áll a padlólemez, kisebb foltokban épp csak felületi rozsda látszik, megkopogtatva pedig teljesen ép az padlólemez. A művelet során kivettem az első kerékjárati műanyag dobokat is, és a fotón látható földcsomót sikerült kiszedni sárvédő alján a köszöbből. Itt még jobb a helyzet mint a padlólemeznél, mert annak ellenére hogy kitudjamikortól van benn ez a rengeteg föld a köszöbben, egy gombostűfejnyi rozsda sincs bent, teljesen ép a köszöb és a sárvédő.

Ha a műszaki dolgok nem is nagyon mennek az olaszoknak, a korrózióvédelem kiváló, legalábbis az én járgányomban. 

 

Előzmény: ovoid (37517)
ovoid Creative Commons License 2021.01.03 0 0 37517

Hogy vetted észre, hol "áll a tócsa"?

Vagy csak nedves valahol?

Előzmény: kacagógerle (37516)
kacagógerle Creative Commons License 2021.01.01 0 0 37516

Dehogynem, folyamatosan.:-)

Most pl. beázik a vezető oldal, lehet nekiállni kideríteni hol folyik be a víz.

BUÉK!

Előzmény: GPS (37513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!