Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

AZS Creative Commons License 2013.01.18 0 0 7069

Volt ;-) A törvényben tényleg nincs szankció, de attól még a biztosítónak kellemetlen dolgokat fel lehet sorolni, a GVH-tól a PSZÁF-en át egészen a tékozló homárig. Dönthetnek úgy, hogy inkább "méltányosságból átvállalják", mintsem mindezek legyenek.

Előzmény: Érdrisk (7067)
Érdrisk Creative Commons License 2013.01.18 0 0 7068

Ha szept. 28-ig volt elég befizett éves díj, ( baleseti adót ugye levonták, és államnak adták ), akkor jogos, hogy 60 nappal később törlik DNF miatt, s erről decemberben küldenek értesítést. Itt inkább azt kéne kapargatni, hogy a baleseti adóról miért nem tájékoztatták az ügyfelet. Ha telefonon beszélt velük, az valószínűleg felvették, esetleg azt kéne visszahallgatni.

Előzmény: AZS (7066)
Érdrisk Creative Commons License 2013.01.18 0 0 7067

Volt már akinél ez bejött ? Mert sajnos arra sincsen szankció, hogy mi van akkor, ha nem tudja igazolni.

Előzmény: AZS (7066)
AZS Creative Commons License 2013.01.18 0 0 7066

Na azért itt van két darab masszív törvénysértés a biztosító részéről...

 

Mind a díjhátralékról, mind a szerződés megszűnéséről igazolható módon értesíteniük kellett volna téged, 30 és 15 napon belül.

Miszerint: 2009. évi LXII. törvény 21. § (4) és 21. § (5)

Mivel mind az előállt helyzet, mind a fedezetlenségi díj magas összege a biztosító törvénysértéseinek egyenes következménye, nem olyan lehetetlen leverni rajtuk a balhét.

 

ui.: az olyan bohóckodások, hogy postakönyv, meg amiket ilyenkor még szoktak hazudozni, szóra sem érdemesek.

igazolható mód: minimum ajánlott levél, vagy fax visszaigazoló cetlivel, futár általi személyes átadás, stb.

Előzmény: friizer (7064)
Érdrisk Creative Commons License 2013.01.18 0 0 7065

Sajnos, nem sokat. :-(   Szept. 29-től fizetni kell visszamenőleg fedezetlenségi díjat, és újra kell kötni a biztosítást. Mivel évfordulón túl vagy, bárhová kötheted.

Előzmény: friizer (7064)
friizer Creative Commons License 2013.01.18 0 0 7064

Sziasztok!

 

Aegon biztosítónál van kötelező biztosításunk 6 éve, a 2012-s évi biztosítás a díját 1 összegben 2012 január 9-én elutaltuk, miután fel lettek telefonon hívva, és megkérdeztük a pontos egész évi összeget. 2012. decemberében kaptunk 1 levelet, hogy szeptember 28-ával felmondták a szerződésünket díj nem fizetés miatt. Mint kiderült januárban nem számították hozzá a baleseti adó díját (állítólag január 31-el fogadták el törvényt), ezért az ő általuk megadott összeget, amit januárban elutaltunk, úgy könyvelték, hogy az utolsó negyedévre már nem volt fedezet. Január után semmilyen értesítést nem kaptunk csak a felmondót levelet decemberben. Akkor persze nem tudták megmondani, mennyit kéne fizetni még, most viszont küldtek 1 37eFt-s csekket fedezetlenségi díjról. Mit lehet tenni?

AZS Creative Commons License 2013.01.05 0 0 7063

esetleg feltűnően kedvesen és udvariasan megkérdezhetnéd tőlük, hogy miazanyátokvammá ;-) hetekig is tudnak ücsörögni pár perces dolgokon, ha nem cseszegeted őket.

Előzmény: Dash 9 (7062)
Dash 9 Creative Commons License 2013.01.05 0 0 7062

Köszönöm a választ.

 

Azért kérdeztem, mert november 22-én volt a kárfelmérés, de a biztosítótól még nem jött semilyen reakció.

Előzmény: AZS (7061)
AZS Creative Commons License 2013.01.05 0 0 7061

2009. évi LXII. törvény

31. § A biztosító (...) köteles a kárrendezéshez nélkülözhetetlen dokumentumok beérkezésétől számított 15 napon belül, de ezek beérkezésének hiányában is legkésőbb a kártérítési igény benyújtásától számított három hónapon belül a károsultnak:

a) kellően megindokolt kártérítési javaslatot tenni azokban az esetekben, amelyekben a felelősség nem vitás és a kárt a 13. § (1)-(2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően, jogcímenként (beleértve a kamatra vonatkozó tájékoztatást) összegszerűen megállapította, vagy

b) indoklással ellátott választ adni a kárigényben foglalt egyes követelésekre, azokban az esetekben, amikor a felelősséget nem ismeri el, vagy az nem egyértelmű, vagy a teljes kárt összegszerűen nem állapította meg.

Tehát konkrétan a kifizetésre nincs határidő, viszont a nyilatkozat után minden indokolatlan késlekedés felróható a biztosítónak, és nem mellékesen a kártérítés összegére a kár napjától (!) kezdődően kamat jár. Másképpen fogalmazva: a kártérítés - minden egyéb szarakodástól függetlenül - a kár napjától esedékes.

 

Előzmény: Dash 9 (7060)
Dash 9 Creative Commons License 2013.01.04 0 0 7060

Üdv!

 

Segítséget szeretnék kérni!

 

Van-e arra valamilyen jogszabály, hogy a biztosító hány napon belül kell, hogy kifizesse a kár összeget a kárfelméréstől? Vagy ha nem ért valamivel azt hány napon belül tudassa velem?

 

A segítséget előre is köszönöm!

ficak214 Creative Commons License 2012.12.21 0 0 7058

A történetem kicsit bonyolult, de már nem tudom hova forduljak felvilágosításért, mert sajnos az illetékesek minden alkalommal mást mondanak.

Mivel Németországban élek, ezért októberben lecseréltem a rendszámot és a forgalmit németre. A biztosítás viszont itt nagyon drága, ezért be akartam számíttatni a magyarországi kármentes éveket. De a magyar biztosító nem állt szóba a némettel. Nem is akarja megszűntetni a szerződést, hanem a hivatalra mutogat. A magyar hivatal pedig nem akarja kivonni az autót a forgalomból, és a német hivatalra mutogat. A német hivatal pedig csak annyit mond, hogy intézkedik. Sajnos sem a magyar biztosítónak sem a hivatalnak nem elég a német forgalmi másolata és a német hivatal igazolása arról, hogy bevonta a magyar forgalmit és a rendszámot. Számtalan ötletük (minden alkalommal más) közül az egyetlen használhatónak tűnő a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala Közúti Közlekedési Nemzetközi Jogsegélyügyek Osztálya volt. De onnan sem érkezett semmi válasz. Csak a hivatal közbenjárására adtak egy igazolást, hogy foglalkoznak az üggyel. Az egyik alkalommal a biztosítónál azt monták, hogy ez az igazolás elegendő, és kiadják a kártörténeti igazolást, de ez a mai napig sem történt meg. Viszont megérkezett a jövő évi biztosítási díj csekkje, amit január 1-ig be kell fizetni. Bár azt is mondták a biztosítónál, hogy nem kell befizetni. De vajon szabad-e hinni nekik? Mi van, ha meggondolják magukat, és díjnemfizetés miatt megszüntetik a szerződést? Akkor gondolom búcsút mondhatok a kármentes éveknek. Feltételezem, hogy a hivatal is ki fogja szabni az adót, pedig ugyebár nincs kettős adózás az EU-ban.

Van-e valakinek ötlete, hogy hogyan lehetne mielőbb megoldani az ügyet? Vagy várjak türelmesen és fizessek két helyen mindaddig, amíg a hivatalok végre elkezdik végezni a dolgukat.

AZS Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7057

... vagy tényleg az van, hogy a telefon végén ülő droid, meg a konkrét ügyet amúgy intéző ork nincs tisztában viszonylag alapvető dolgokkal sem...

hát akkor fel kell őket világosítani. az "X paragrafus Y bekezdés" emlegetése néha egész hatásos tud lenni ;-)

Előzmény: Érdrisk (7056)
Érdrisk Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7056

Lehet velük telefonon, meg emilben is, a lényeg, hogy lássák rajtad az elszántságot, és a hozzáértést. Esetleg az az alkusz, aki kötötte neked a biztosítást nem tud ebben segíteni ?

Igazad van, csak azt kell velük egyértelműen tudatni, hogy ezzel Te is tisztában vagy

Előzmény: zs.brigi (7054)
AZS Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7055

OK, ezt is előkerestem neked:
 

 

9. § 

(4) Az üzemben tartó köteles 8 napon belül bejelenteni a biztosítónak a biztosítást igazoló okiratban feltüntetett adatok változását.

Tehát egyrészt van igazságuk (ezt is írtam már), valóban be kellett volna jelentened a rendszámváltozást. De azt is írtam, hogy ennek amúgy nincs igazi jelentősége, ugyanis a törvény csak ennyit mond - tehát semmilyen retorzió, következmény, rendelkezés nincs a törvényben arról, ha megszeged ezt a kötelezettségedet.
És mivelhogy semmilyen törvényes következmény nincs, értelemszerűen az érdekmúlás miatti megszűnés sem lehet következmény.

 

 

Amúgy tudd azt is, hogy egy csomó rendelkezés van a törvényben, amit ha a biztosító megszeg, annak sincs következménye - tehát ne hagyd magad megvezetni.

 

Előzmény: zs.brigi (7054)
zs.brigi Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7054

Köszönöm szépen.

Arra az elhatározásra jutottunk, mivel telefonon nem lehet velük normálisan beszélni, mert csak azt szajkózzák, hogy nem jelentettük be a változást,  így beutazunk és személyesen megpróbálunk mindent. Addig pedig reménykedünk.

 

Előzmény: AZS (7053)
AZS Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7053

A 60000 Ft csak következmény, értem én, hogy neked az esne rosszul, de nem azt kell támadni, hanem a megszüntetést. Ha nincs megszüntetés, nincs 60000 Ft se. Márpedig - ahogy már írtam - a rendszámváltozás önmagában nem jelent érdekmúlást, és ha nincs érdekmúlás, akkor nincs megszűnés sem.

 

 

 

2009. évi LXII. törvény 7. § 

 

(3) A szerződés érdekmúlással szűnik meg a gépjármű forgalomból történő kivonásával, az üzemben tartó változása esetén, illetve szünetelés esetén, ha az újbóli üzembe helyezés a kivonás napjától számított hat hónapon belül nem történik meg.

 

(4) A szerződés érdekmúlással szűnik meg a tulajdonjog átszállása esetén, ha a szerződéskötésre kötelezett üzemben tartó személyében változás áll be.

 

A törvényben sokminden van, ami érdekmúlás, de ezek között nincs a rendszámcsere.

 

Előzmény: zs.brigi (7052)
zs.brigi Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7052

KÖBE!!!!!!!!!!

 

A többlet díjat visszaküldték, de most novemberben. Közben az okmányirodát is megkérdeztük, ők azt mondták, hogy minden ilyen változást ők jeleznek a biztosító felé.

 

Igazából az nem is érdkelne, hogyha nem küldték volna meg, de ezt a 60000 ft-ot nem tartom jogosnak, hogy emiatt kelljen kifizetnem, mikor valójában ki volt fizetve az autóra a biztosítás, csak közben a rendszáma megváltozott.

Előzmény: AZS (7051)
AZS Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7051

Abban az egyben van igaza a biztosítónak, hogy a rendszámváltozást be kellett volna jelentened - de a lényeget ez nem befolyásolja, ez egy adminisztrációs hiányosság.

Az összes többiben nincs igaza, sőt. A rendszámváltozás egyáltalán nem jelent érdekmúlást, nincs olyan, hogy visszamenőlegesen szüntetnek meg szerződést, nincs olyan, hogy OT-re nem kötnek (mármint normál, tarifa szerinti szerződést), nincs olyan, hogy egy (szerintük) megszűnt szerződésre nem utalják vissza a többletdíjat (ebből logikusan következik, hogy még saját magukat is meghjazudtolják).
Szóval egy szép nagy rakás törvénysértést elkövettek már eddig is.

 

Elárulod, melyik biztosító ez?

Előzmény: zs.brigi (7049)
zs.brigi Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7050

Érdektelenség címén mondták fel a biztosítást. November 22-én kaptuk meg a levelet róla és abban szerepelt, hogy július 18-al mondták fel.

Előzmény: Érdrisk (7047)
zs.brigi Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7049

Az előző biztosítónál azt mondták, hogy 8 napon belül jelezni kellett volna, hogy új rendszámot kapott az autó. És mivel mi ezt novemberben érdeklődtük meg, hogy nincs-e kedvezőbb biztosítás OT járműre és mivel OT-re nem kötnek, mondták ők, így kértük, hogy adjanak igazolást és kötünk máshol január 1-től. És erre jött egy levél, hogy lekérték a kártörténeti nyilvántartásból az adatokat és abban az szerepel, hogy változott a rendszám stb... így ők visszamenőleg megszüntették az egész biztosítást. És ezt a levelet, mi november 22-én kaptuk meg

Úgy kaptunk rá új forgalmit, hogy vittük naivan, mert ugye senki nem mondta, hogy új biztosítást kell kötni, így a régi csekket vittük, amin ugye egész évre ki volt fizetve a kötelező biztosítás.

 

                             

Előzmény: AZS (7048)
AZS Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7048

Az nem világos nekem, hogy 07.18-án mitől szűnt volna meg a biztosításod. Mindazonáltal ha valamiért meg is szűnt volna, akkor - mivel egész évre be volt fizetve a díjad - az időarányos, tehát közel fél évnyi díjat vissza kellett volna kapnod, ami azért csak feltűnt volna neked.
Az meg nettó hülyeség, hogy OT-s rendszámra ne kötnének biztosítást - ebből max. annyi lehet igaz, hogy a nagyon kedvező veteránbiztosítást nem lehet akárhol és akárhogy megkötni.
Továbbá az sem tiszta, hogy hogy kaphattál volna új forgalmit, ha nem volt érvényes köteleződ.

Szóval sok a kérdőjel, de az nagyon valószínű, hogy a (volt) biztosítód csúnyán eltrehánykodott valamit - náluk kell egy csúnya asztalcsapkodást rendezni.

Előzmény: zs.brigi (7046)
Érdrisk Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7047

Azt jó lenne tudni, hogy amennyiben 2012-re be lett fizetve a díj, (gondolom éves fizetéssel, egyben ) akkor milyen jogcímen mondták fel ? Baleseti adó is fizetve lett ?

Előzmény: zs.brigi (7046)
zs.brigi Creative Commons License 2012.12.20 0 0 7046

Tisztelt Szakértők!

 

A következő lenne a problmám megpróbálom röviden leírni:

2012 évre a kisbuszunkra egész évre kifizettük a biztosítást, közben a busz OT (oldtimer) minősítést kapott, és vele együtt új forgalmit, új törzskönyvet mindent. Most, hogy újra számoltattuk a biztosításunkat (november) a váltás miatt, kiderült, hogy ahol meg volt kötve a biztosítás, ott nem kötnek OT autóra biztosítást, így kértük megszüntetését és egy új biztosítóhoz fordultunk.

Az előző biztosítónktól megkaptuk a kártörténeti igazolást (2012. november 22), amibe az szerepel, hogy a kártörténeti nyilvántartás alapján 2012. 07.18-án megszüntették a biztosítást.

 

Most viszont az új biztosítást nem tudjuk megkötni, mert 2012.július 18 és 2012. november 22 nincs biztosítás azt mondták, hogy addig nem kötik meg a biztosítást, amíg nincs kifizetve a fedezetlenségi díj, ami közel 60000 Ft.

 

Ilyenkor mi a teedő, kihez forduljunk segítségért, nem szeretnénk ezt a sok pénzt kifizetni, ha nem muszály?????

Segítségét előre is köszönöm.

Érdrisk Creative Commons License 2012.12.10 0 0 7045

Erre is csak az általános szabályok vonatkoznak. Ha eladod az autót, attól kezdve biztosításkötési kötelezettsége az új tulajdonosnak van, neked már nincsen. Ha túlfizetésed van, visszakapod a biztosítótól, ehhez csupán az adásvételi kell a biztosítóhoz eljuttatnod. Mindezt az alkusz segítségével is intézheted. esetedben az új szerződés érdekmúlás miatt semmis, arra már nem kell díjat fizetned.

Arra viszont figyelj, hogy a "súlyadó" fizetési kötelezettsége egész évben a tied, függetlenül attól, hogy év közben mikor adod el a kocsit.

Előzmény: Crüehead (7044)
Crüehead Creative Commons License 2012.12.09 0 0 7044

Hy!

 

Lenne még egy konkrét kérdésem. Nekem az évfordulóm március 20-án van. Na most ha én legkésőbb kb. február 10-én egy alkuszcégnél megkötöm az új biztosításomat mondjuk egy másik biztositóhoz átmenve és mondjuk 2 hétre rá február 24-én eladom az autót akkor mi lesz a még életbe sem lépett uj biztosításommal? Visszautalják egyből a pénzt? Természetesen ugy képzelem el hogy az adásvételit elküldöm az alkuszcégemnek és ők majd midnent elintéznek. De hogyan? Tud erről valaki valami infót?

Érdrisk Creative Commons License 2012.11.30 0 0 7043

Lehet az alkusznak is, de közvetlenül biztosítónak egyszerűbb. Szkenneled, oszt egy emilben beküldöd nekik. Menni sem kell sehova. Persze azt írd meg nekik, milyen számlára dják vissza a pénzt.

Előzmény: Crüehead (7042)
Crüehead Creative Commons License 2012.11.25 0 0 7042

Tehát elég az alkusznak és az majd lebonyolítja?

Köszi amugy a választ!

Előzmény: Piet 52 (7041)
Piet 52 Creative Commons License 2012.11.21 0 0 7041

Az adásvételit bemutatod a biztositonál és visszautalják a túlfizetést.

Előzmény: Crüehead (7040)
Crüehead Creative Commons License 2012.11.21 0 0 7040

Helló!

Valaki segítsen léci! :)

Azt szeretném megtudni hogy ha az én kgfb évfordulóm március 21-én lesz és én februárban eladnám az autómat akkor mik a teendőim? Miket kell elküldenem hogy töröljék a biztosításomat stb... biztosítás.hun vagyok. Továbbá, ha mondjuk júniusban sikerül mégis eladnom az autót akkor a már újonnan márciusban megkötött szerződés árából kapok vissza arányosan pénzt vagy nem? Én egyösszegben fizetem a biztosításomat mindig.

AZS Creative Commons License 2012.11.21 0 0 7039

A cikk is ritka balfasz, a pszáfot meg talán inkább nem is minősítem.

- Szóval már csak a cikk címe is hazugság, a díjjal trükköző biztosítókat nem szúrta ki a pszáf (egész konkrét példát tudnék mondani érintetlen és máig is működő gumitarifára).

- A cikk belsejében is elég vicces, hogy a "szabálytalanul eljáró biztosítók", majd utána a felsorolásban egyetlen biztosító sincs.
- Szó nincs semmiféle trükközésről, egyszerűen előfordult néhány díjszámítási hiba. Az általam közelebbről ismert online alkusznál például kevesebb, mint egy tízezreléknyi (vagyis több, mint tízezer kalkulációként fordult elő 1 hibás).
- Különösen sajátos olyan alkuszokat is izélgetni néhány díjhiba miatt, amelyek köztudomásúlag a biztosítók szerveréről veszik le a díjakat.

Hát így van ez errefelé-

Előzmény: Érdrisk (7038)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!