Az autó családi autó + munka autó. Hogy hol és mennyit közlekednék vele? A kérdés alapvetően nagyon jó, mert most változik hatalmasat az életem, ami lehetséges egy költözéssel is együtt fog majd járni. Eddig havi 4-8 200km-es út pályán, ezeket leszámítva napi 60 km ingázás, plusz nagyvárosi közlekedés.
A vételár nem soksoksok :) kuporgatás után jött össze. De azért ez soksoksok :) pénz! (Bár ma már nem sok mindent ér.)
Köszi, valóban nem ültem még benne. De mivel annyian mondjátok, hogy nem éri meg megvenni, ezért nem is pazarlom rá az időt. A középkonzolt leszámítva viszont nagyon tetszik a formavilága. Nyilván a Renault dízel 1.6-osokat nem lehet összehasonlítani a Mercedes 2143cm3-s motorjával. De ezeket egyébként beleteszi még a C200-ba is. Biztos nem olyan dinamikus vele az autó, de lehet kijönnék vele.
Nem vagy troll. A hibrid nem elvárás lett volna, hanem egyszerűen van egy gyönyörű, "megfizethető" áron lévő darab a piacon, olyan felszereltséggel, ami nekem megfelel. Az első gondolatom, hogy ha hibrid, az azért egy plusz, mert úgy gondoltam, hogy csökkenti a fogyasztást, szebben, jobban gyorsul, persze problémaforrás is, de valamit valamiért.
A TC is nagyon meggyőzően nyilatkozik róla gey cikkben, ugyanakkor leírja mit tud az akku. Ennyit és nem többet:
Viszont nem jól gondoltam: nem alacsonyabb a fogyasztása, mint egy c220-nak, hanem több 1-2 literrel, ugyanannál a használónál (ma találkoztam személyesen is egy olyan sráccal, aki 220-ból ült át 300h-ba). Így nem csak egy Pappas dolgozó mondta, hogy több ügyfele erről számolt be, hanem találkoztam tőle független emberrel. Elvileg drágább miatta az autó, több a fogysztása, illetve ha cserélni kell, az nem olcsó.
Szia! Mit szeretnél az autótól? Mire használnád egyébként? Mi a cél? (napi városozás? 7végi szerpentinezés? utazás autópályán?)
A CLA szerintem egy szörnyű autó. Én 192 vagyok, és rég ültem olyan autóban, ami ennyire amorf kicsi lett volna. Mintha egy gyereknek szánt dolog lenne. Konkrétan a látómezőm 1/3a a tetókárpit, alig látok ki belőle. :D. És szerintem a formája is amorf. Nem sikerült jól. Az új CLA. na az mocskosul szép, sexy, harmonikus...meg igazából akármelyik másik coupe szerű merci....de a gen1 CLA. pfu. Nem szép, 175 fölött nem jó, hátul is használhatatlan, stb. Semmire se jó. Egy designerautócska.
Ami nagyon fontos, hogy kell sok pénz a zsebbe, mert nem olcsó fenntartani a megfelelő, magas szinten ezeket a jószágokat. Ha a vételára nagyon durva sokk, és csak soksoksok kuporgatás után jött össze, akkor én nem feltétleül javasolnám ezt az irányt.
Én egyébként egy Hyacint Red 2016os CLS 220d-re csaptam le tavaly. Kevés extra(kevés hibaforrás), kevés km. Imádom!!! De az éves kb 0.5-1m-et rá kell kalkulálni arra, hogy "van".
A CLA es a C-osztaly nem egy kategoria. Sem meretre, sem minosegre, sem motorizaltsagra. Nem akarok hulyeseget irni, de a C-ben rendes merci automata van, a CLA-nak meg jarj utana. Szerintem menj el es probalj ki egy CLA-t is, mert szukebb belul, elvegre az megiscsak egy A-osztaly.
Azt nem értem, hogy ha kamionba tudnak tartós légrugót gyártani, akkor autóba miért nem????
Dehogynem tudnak. Csak nemakarnak. A kamion munkaeszköz, az autó használati eszköz. Előbbinél megfizettetik azt, hogy tartós, cserébe "megszolgálja". Én is elképedek, hogy a munkagépeknél micsoda megoldások vannak... személyautókba beépítve ugyanezt kb. örök élet lenne, kis túlzással :) De hát nagyon jól tudjuk, hogy a világban nem ez a cél...
Nem rég elhatároztam, hogy veszek egy "prémiumot", a Mercedesre esett a választásom. A gond az, hogy teljesen laikus vagyok. A CLA modell formája nagyon tetszik, árban egy 7-8 éves már akad az általam rászánt kb 6-7(-8) millióért. (Ez nekem hatalmas pénz, de úgy érzem lassan megérdemlek egy jó autót.)
Aztán rájöttem, hogy akad C osztály is, sőt, több és jobban felszerelt. Olvasgattam, nem jó a CLA, C-t érdemes venni. Innentől a C osztályt nézegettem. Szeretném, ha automata váltós lenne, a lehető legtöbb dolog lenne benne ami mind az autóban ülők és mind az autó biztonságát szolgálja - ezáltal persze a közlekedés más résztvevőiét is -, tolatókamera, tempomat (lehetőleg ARD), jó beleülni: nem csak kívül, de belül is prémium érzetet kelt. Megtaláltam álmaim autóját (igaz kamera nélkül), de épp elkelt. Találtam jónak tűnőt, az ára kicsit húzós, de cserébe C300h a 204 LE-s dízellel. Nagyon motivált a hybrid dolog, már lélkben rászántam magam arra a plusz 1 millióra, de azért beszéltem egy szakemberrel, aki azt mondta, hogy a dízel hybrid fogyasztása meglepő, de nagyobb kb 2 literrel a sima 2143-as, mondjuk 170 LE-s motornál. Annyi meg nekem is leesett, hogy ha hybrid, akkor plusz hibalehetőségek vannak. Nem nagyon van más C osztály jelenleg a használtauto.hu-n, ami megfelelne, és itt lettem már teljesen összezavarodva. Mondom a kérdéseimet, kételyeimet, kérlek segítsetek megfelelő utat mutatni. Mégis nézzek CLA-t? Tényleg sokkal rosszabb választás, mint a C-osztály? Mekkora motor amivel már esetleg érdemes megvenni - ha érdemes? 1,6cm3, 136LE jó már? Vagy akár alá is "lehet" menni? Eddig mindössze egy C-osztály, 2143cm3, 170LE-ben ültem és eléggé hangos volt a motor üresjáratban. Azt olvastam, hogy a Mercedes hangszigetelése meglepően jó, de nem ez volt az érzésem (eddig kisebb dízeleket vezettem csak). Emiatt nem tűnik nekem riasztónak a kisebb Renault motor, de azért nyilván meg kell, hogy mozdítsa az autót. Tudna valaki használó hitelesen beszámolni arról, hogy valóban 7 liter körül eszik egy C300h dízel hybrid? Azt hiszem hirtelen ennyi.
Mit értünk nem tartós alatt? 180-200k km-t szoktak elmenni ezek a légrugók, "kicsit" zordabb körülmények között mint a kamionok, amik a futásuk 90%át autópályán töltik. Nyilván fáj amikor nálad lesz cserés, de összességében szerintem egyáltalán nem nevezhető nem tartósnak.
A hatsok Arnott-ok voltak 2006-bol, azokat raktam be most is. Azokat amugy csak azert csereltem, mert a jovo het vegen megyunk Magyarorszagra, es nem akartam valahol fekve maradni miattuk.
Nem Arnott? Akkor az felújított, esetleg valami utángyártott cucc. Nem rosszak amúgy az Arnott cumók, bár a felújítás nekem nem jött be, de az más márka másféle típusa volt (ott, mint a Mercik többségénél, egyben van a gátló és a légrugó, és csak utóbbit tudják felújítani, de előbbi marad ugyanolyan szar)
Elozmeny az, hogy mult szombaton leterdelt a CLS jobb eleje 🖕
Idegallapotba kerultem, ezert nem csak elso, hanem ket hatso legrugot is rendeltem. Ma kicsereltem a maradek 3-at. Ugy nez ki sikeres volt a mutet, ugyhogy most mind a 4 uj, nehany evig nem kell paraznom miattuk 😁
Először döntsd el, mire kell az autó, mekkora a család, mennyit mész vele, és hol, meg ilyenek...;-)
Aztán már mi is több okosságot tudunk mondani. Ja! Ha már most a fenntartási költségeken gondolkodsz, hááát, a mai világban már nem gyártanak olyan autót, amire nem kell költeni.
W210-emben 20 éves volt a klímahűtő, semmi baja nem volt, tette a dolgát. W219-ben 14 év után olyan szépen kilyukadt, "öröm" volt nézni. Ilyen "apróságok" bármikor beugorhatnak, de ez már sajnos márkától független. :-( Azért az jó hír, hogy a Mercedes még talán 1 fokkal jobb, mint a többi, jó értelemben.
Ott sem találtam állitólag az az infót kaptam hogy a csomagtartóban a pótkerék mögött van a egy kis emelkedó rész a háttámla mögött ott van egy műanyag fedél alatt több minden mással együtt holnap megnézem.