Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sz.imi Creative Commons License 2023.03.22 0 0 379926

Az autó családi autó + munka autó.
Hogy hol és mennyit közlekednék vele? A kérdés alapvetően nagyon jó, mert most változik hatalmasat az életem, ami lehetséges egy költözéssel is együtt fog majd járni.
Eddig havi 4-8 200km-es út pályán, ezeket leszámítva napi 60 km ingázás, plusz nagyvárosi közlekedés.

 

A vételár nem soksoksok :) kuporgatás után jött össze. De azért ez soksoksok :) pénz! (Bár ma már nem sok mindent ér.) 

Előzmény: Kleroo (379923)
sz.imi Creative Commons License 2023.03.22 0 0 379925

Köszi, valóban nem ültem még benne. De mivel annyian mondjátok, hogy nem éri meg megvenni, ezért nem is pazarlom rá az időt. A középkonzolt leszámítva viszont nagyon tetszik a formavilága.
Nyilván a Renault dízel 1.6-osokat nem lehet összehasonlítani a Mercedes 2143cm3-s motorjával. De ezeket egyébként beleteszi még a C200-ba is.
Biztos nem olyan dinamikus vele az autó, de lehet kijönnék vele.

Előzmény: majdnemviking (379920)
sz.imi Creative Commons License 2023.03.22 0 0 379924

Nem vagy troll. 
A hibrid nem elvárás lett volna, hanem egyszerűen van egy gyönyörű, "megfizethető" áron lévő darab a piacon, olyan felszereltséggel, ami nekem megfelel.
Az első gondolatom, hogy ha hibrid, az azért egy plusz, mert úgy gondoltam, hogy csökkenti a fogyasztást, szebben, jobban gyorsul, persze problémaforrás is, de valamit valamiért.

A TC is nagyon meggyőzően nyilatkozik róla gey cikkben, ugyanakkor leírja mit tud az akku. Ennyit és nem többet:

 

"Egészen kicsi hibridakkuja van a csomagtartóban, akkora, mint egy teherautó indítóakkumulátora. Tisztán elektromosan ezért csak lépésben tud araszolni, nem is túl messzire. Viszont menet közben be tud segíteni, amíg be nem indul a dízelmotor, vagy éppen fel nem épül a turbónyomás. A fordulatszámmérő alá épített villanyhajtás-visszajelző gyönyörűen mutatja, hogy éppen mi történik. Ha hirtelen letapossuk a gázt, azonnal odacsavar a villanymotor, és megpróbálja áthidalni a néhány nehéz tizedmásodpercet, amíg elkezd dolgozni a turbó, aztán azonnal lekapcsol. Fékezéskor pedig visszatermeli, amit elgyorsulgattunk."

 

 

Viszont nem jól gondoltam: nem alacsonyabb a fogyasztása, mint egy c220-nak, hanem több 1-2 literrel, ugyanannál a használónál (ma találkoztam személyesen is egy olyan sráccal, aki 220-ból ült át 300h-ba). Így nem csak egy Pappas dolgozó mondta, hogy több ügyfele erről számolt be, hanem találkoztam tőle független emberrel.
Elvileg drágább miatta az autó, több a fogysztása, illetve ha cserélni kell, az nem olcsó.

A Lexus valahogy nem az én autóm.

 

 

Előzmény: E250TD (379919)
Kleroo Creative Commons License 2023.03.22 0 1 379923

Szia!
Mit szeretnél az autótól? Mire használnád egyébként? Mi a cél?
(napi városozás? 7végi szerpentinezés? utazás autópályán?)

A CLA szerintem egy szörnyű autó. Én 192 vagyok, és rég ültem olyan autóban, ami ennyire amorf kicsi lett volna. Mintha egy gyereknek szánt dolog lenne. Konkrétan a látómezőm 1/3a a tetókárpit, alig látok ki belőle. :D. És szerintem a formája is amorf. Nem sikerült jól. Az új CLA. na az mocskosul szép, sexy, harmonikus...meg igazából akármelyik másik coupe szerű merci....de a gen1 CLA. pfu. Nem szép, 175 fölött nem jó, hátul is használhatatlan, stb. Semmire se jó. Egy designerautócska.

Ami nagyon fontos, hogy kell sok pénz a zsebbe, mert nem olcsó fenntartani a megfelelő, magas szinten ezeket a jószágokat. Ha a vételára nagyon durva sokk, és csak soksoksok kuporgatás után jött össze, akkor én nem feltétleül javasolnám ezt az irányt. 

Én egyébként egy Hyacint Red 2016os CLS 220d-re csaptam le tavaly. Kevés extra(kevés hibaforrás), kevés km. Imádom!!! De az éves kb 0.5-1m-et rá kell kalkulálni arra, hogy "van".


Előzmény: sz.imi (379916)
Hooshee Creative Commons License 2023.03.22 0 1 379922

Nekem se nagyon lenne kérdés hogy MErcedes vagy a pimpelt Toyota :)

Előzmény: majdnemviking (379921)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.22 0 0 379921

Azert ha jobban beleturod magad, a Lexusnal is talalhatsz erdekes dolgokat ;-)
En a felesegem Lexusat "majdnem Mercedes"-nek becezgetem :-DDD

Előzmény: E250TD (379919)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.22 0 3 379920

A CLA es a C-osztaly nem egy kategoria. Sem meretre, sem minosegre, sem motorizaltsagra. Nem akarok hulyeseget irni, de a C-ben rendes merci automata van, a CLA-nak meg jarj utana. Szerintem menj el es probalj ki egy CLA-t is, mert szukebb belul, elvegre az megiscsak egy A-osztaly. 

Előzmény: sz.imi (379916)
E250TD Creative Commons License 2023.03.22 0 2 379919

Troll leszek:

Lexus IS300h? Ha már ilyen (ár-/méret-)kategóriában szóba jön a hibrid, én jobban bíznék a tartósságában...

Előzmény: sz.imi (379916)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2023.03.21 0 0 379918

Nekem egyik autóm sem légrugós.:-) Nem is veszek, így nincs para.;-)

Előzmény: majdnemviking (379914)
Tailor23 Creative Commons License 2023.03.21 0 0 379917

Azt nem értem, hogy ha kamionba tudnak tartós légrugót gyártani, akkor autóba miért nem????

 

Dehogynem tudnak. Csak nem akarnak. A kamion munkaeszköz, az autó használati eszköz. Előbbinél megfizettetik azt, hogy tartós, cserébe "megszolgálja". Én is elképedek, hogy a munkagépeknél micsoda megoldások vannak... személyautókba beépítve ugyanezt kb. örök élet lenne, kis túlzással :) De hát nagyon jól tudjuk, hogy a világban nem ez a cél...

Előzmény: Sz.G.E270CDI (379912)
sz.imi Creative Commons License 2023.03.21 0 0 379916

Sziasztok,

Nem rég elhatároztam, hogy veszek egy "prémiumot", a Mercedesre esett a választásom. A gond az, hogy teljesen laikus vagyok.
A CLA modell formája nagyon tetszik, árban egy 7-8 éves már akad az általam rászánt kb 6-7(-8) millióért. (Ez nekem hatalmas pénz, de úgy érzem lassan megérdemlek egy jó autót.)

Aztán rájöttem, hogy akad C osztály is, sőt, több és jobban felszerelt. Olvasgattam, nem jó a CLA, C-t érdemes venni. Innentől a C osztályt nézegettem.
Szeretném, ha automata váltós lenne, a lehető legtöbb dolog lenne benne ami mind az autóban ülők és mind az autó biztonságát szolgálja - ezáltal persze a közlekedés más résztvevőiét is -, tolatókamera, tempomat (lehetőleg ARD), jó beleülni: nem csak kívül, de belül is prémium érzetet kelt.
Megtaláltam álmaim autóját (igaz kamera nélkül), de épp elkelt. Találtam jónak tűnőt, az ára kicsit húzós, de cserébe C300h a 204 LE-s dízellel. Nagyon motivált a hybrid dolog, már lélkben rászántam magam arra a plusz 1 millióra, de azért beszéltem egy szakemberrel, aki azt mondta, hogy a dízel hybrid fogyasztása meglepő, de nagyobb kb 2 literrel a sima 2143-as, mondjuk 170 LE-s motornál. Annyi meg nekem is leesett, hogy ha hybrid, akkor plusz hibalehetőségek vannak. Nem nagyon van más C osztály jelenleg a használtauto.hu-n, ami megfelelne, és itt lettem már teljesen összezavarodva.
Mondom a kérdéseimet, kételyeimet, kérlek segítsetek megfelelő utat mutatni.
Mégis nézzek CLA-t? Tényleg sokkal rosszabb választás, mint a C-osztály? Mekkora motor amivel már esetleg érdemes megvenni - ha érdemes? 1,6cm3, 136LE jó már? Vagy akár alá is "lehet" menni?
Eddig mindössze egy C-osztály, 2143cm3, 170LE-ben ültem és eléggé hangos volt a motor üresjáratban. Azt olvastam, hogy a Mercedes hangszigetelése meglepően jó, de nem ez volt az érzésem (eddig kisebb dízeleket vezettem csak). Emiatt nem tűnik nekem riasztónak a kisebb Renault motor, de azért nyilván meg kell, hogy mozdítsa az autót.
Tudna valaki használó hitelesen beszámolni arról, hogy valóban 7 liter körül eszik egy C300h dízel hybrid?
Azt hiszem hirtelen ennyi.

Nagyon köszönöm a válaszokat.

Hooshee Creative Commons License 2023.03.21 0 0 379915

Mit értünk nem tartós alatt? 180-200k km-t szoktak elmenni ezek a légrugók, "kicsit" zordabb körülmények között mint a kamionok, amik a futásuk 90%át autópályán töltik. Nyilván fáj amikor nálad lesz cserés, de összességében szerintem egyáltalán nem nevezhető nem tartósnak.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (379912)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.21 0 0 379914

Ez a kerdes bennem is felmerult mar sokszor. 
Csereld ki te is mind a 4-et, es evekre megszunik a para :-)

Előzmény: Sz.G.E270CDI (379912)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.21 0 0 379913

Bocs elirtam, az Arnottok 2016-bol voltak 

Előzmény: majdnemviking (379910)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2023.03.20 0 0 379912

Az nem vészes, csak az az aggódás, hogy mikor térdel le.....:-((  Én ettől f.sok, így hogy induljak el?

 

Azt nem értem, hogy ha kamionba tudnak tartós légrugót gyártani, akkor autóba miért nem????

Előzmény: majdnemviking (379907)
Hooshee Creative Commons License 2023.03.20 0 0 379911

Ez amúgy jó hír, mármint hogy van már "új" utángyártott ezekből és nem csak felújított.

Előzmény: majdnemviking (379910)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.20 0 0 379910

A hatsok Arnott-ok voltak 2006-bol, azokat raktam be most is. Azokat amugy csak azert csereltem, mert a jovo het vegen megyunk Magyarorszagra, es nem akartam valahol fekve maradni miattuk. 

Előzmény: Hooshee (379909)
Hooshee Creative Commons License 2023.03.20 0 0 379909

Nem Arnott? Akkor az felújított, esetleg valami utángyártott cucc. Nem rosszak amúgy az Arnott cumók, bár a felújítás nekem nem jött be, de az más márka másféle típusa volt (ott, mint a Mercik többségénél, egyben van a gátló és a légrugó, és csak utóbbit tudják felújítani, de előbbi marad ugyanolyan szar)

Előzmény: majdnemviking (379908)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.20 0 0 379908

Ujnak adtak el... Az elsot boltbol rendeltem, a hatsokat maganszemelytol, de bontatlan csomagolasban.

Előzmény: Hooshee (379906)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.20 0 0 379907

Az elso 3500NOK (Japanparts), a hatso 5000NOK/db (Arnott). De a hatsokkal szerencsem volt, felaron vettem bontatlan csomagolasban ;-)

Előzmény: Sz.G.E270CDI (379905)
Hooshee Creative Commons License 2023.03.20 0 0 379906

Ez felújított, nem?

Előzmény: majdnemviking (379904)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2023.03.19 0 0 379905

Ha nem titok, ez az akció ott mennyibe fáj?  Piszok jó dolog ez a légrugós felfüggesztés, de sokan fáznak tőle.

 

Anno én "kicsit" Citroeneztem, az is vm mesés volt, imádtam azt a "rugózást". ;-) (BX, CX...)

Előzmény: majdnemviking (379904)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.19 0 0 379904

Elozmeny az, hogy mult szombaton leterdelt a CLS jobb eleje 🖕

Idegallapotba kerultem, ezert nem csak elso, hanem ket hatso legrugot is rendeltem. Ma kicsereltem a maradek 3-at. Ugy nez ki sikeres volt a mutet, ugyhogy most mind a 4 uj,  nehany evig nem kell paraznom miattuk 😁

Előzmény: majdnemviking (379903)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.19 0 0 379903

Penteken itt jart a Mikulas, hozott egy szep nagy csomagot 😁

 

Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2023.03.18 0 1 379902

Először döntsd el, mire kell az autó, mekkora a család, mennyit mész vele, és hol, meg ilyenek...;-)

 

 

Aztán már mi is több okosságot tudunk mondani. Ja! Ha már most a fenntartási költségeken gondolkodsz, hááát, a mai világban már nem gyártanak olyan autót, amire nem kell költeni. 

 

W210-emben 20 éves volt a klímahűtő, semmi baja nem volt, tette a dolgát. W219-ben 14 év után olyan szépen kilyukadt, "öröm" volt nézni. Ilyen "apróságok" bármikor beugorhatnak, de ez már sajnos márkától független. :-( Azért az jó hír, hogy a Mercedes még talán 1 fokkal jobb, mint a többi, jó értelemben.

Előzmény: Lacat (379898)
Sz.G.E270CDI Creative Commons License 2023.03.18 0 0 379901

...vagy 1 "jó" BMW-t, azt már is megtudja, mennyi az a költség. ;-) :-))

 

Azért a Mercit fenntartani 1 bajorhoz képest, kategóriákkal olcsóbb....;-)

Előzmény: majdnemviking (379900)
majdnemviking Creative Commons License 2023.03.18 0 0 379900

Mindkettore rakoltheted a gatyadat is, ha rosszul valasztasz. Ha a fenntartasi koltsegen parazol, vegyel Toyota Priust.

Előzmény: Lacat (379898)
jancsiii Creative Commons License 2023.03.17 0 0 379899

Nem vagyok merci szakértő de két teljesen külömböző kategóriát nézel , így szerintem a fenntartásuk is teljesen külömböző árkategória lehet.

Előzmény: Lacat (379898)
Lacat Creative Commons License 2023.03.16 0 0 379898

Sziasztok,

 

autóvásárlás előtt állok. 2003-2005 környéki w211 vagy w203 -ban gondolkozom 220CDI esetleg 270CDI motorral.

A kérdésem az lenne, hogy van-e mérvadó különbség a w211 és a w203 fenntartási költségeiben, vagy emiatt nem érdemes a kisebbet választani?

 

Előre is köszönöm a segítséget!

 

katona84 Creative Commons License 2023.03.14 0 0 379897

Ott sem találtam állitólag az az infót kaptam hogy a csomagtartóban a pótkerék mögött van a egy kis emelkedó rész a háttámla mögött ott van egy műanyag fedél alatt több minden mással együtt holnap megnézem.

Előzmény: Sz.G.E270CDI (379896)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!