Zgen, működik az átlagsebesség mérés, de nem a két kapu között, hanem azokon belül, 5-15 kilométeres szakaszokban. De az is lehet, hogy a háromlábú mérését a kapu után "realizálják", amikor a megállítással nem okoznak balesetveszélyt.
Az derék! Én fél 11 körül néztem és akkor 0-15 perc volt és az élőkép szerint is 1-2 kocsi lézengett BG. irányába. Megtaláltad az OKTA kutat a határon vagy korábban itattad meg a lovakat? Végül Kilkis-Szaloniki felől mentél a pályán vagy Rodopoli-Serres a régi országúton? Hajóra mennyit vártál?
Ezek szerint mégis érvényben van az átlagsebesség mérés, ha a rendőr a kapunál szedte ki a gyorshajtókat? Vagy a háromlábú által bemérteket a kapunál vadászták le?
Észak-Maci fele jöttünk végülis.Reggel fél 8kor indultunk tovább,Bulgária fele 100percet írt,így Macedónia fele jöttünk,itt sem volt túl jó,40perc alatt jutottunk át.Viszont amíg tudtuk néztük a bw-t,Evzoninál egy órát írt,így Doriani volt az irány,meglepődve tapasztaltuk hogy egy darab autó nem volt a határon,jó döntés volt.Aztán Keramotiig ahogy beszéltük,jó mert egy kicsit meg is lehetet nyomni.ami még pozitívum hogy egyik fizetőkapunál sem volt két autónál több,korábban volt 20percet kellett várni.Mérni talán két helyen mértek.130 tempomat simán jó volt,fizetőkapunál a rendőr olvasta a kis cetlijéről hogy kit kell kiszedni.Összességében egy pozitív utazás volt.
A délelőtti helyzetet (kamera+térkép) elnézve Szerbiából Bulgáriába Kalotinánál egy-másfél óra lehetett a várakozási idő.
Nézem Evzonit és Doiranit hazafelé irányban ... eléggé "együtt muzsikál" ez a két átkelő, mindkettőnél szép sor látható (a kishatáron azért kisebb).
Kulatanál meg szinte senki. Mondjuk hétköznap van, de akkor is furcsa. Mi két hete szintén hétfőn, ilyen tájban jöttünk hazafelé ott és jó hosszú sor állt ott (amit kis szerencsével sikerült gyorsan leküzdenünk).
Sok ilyen “baráti” ráfutásos balesetet láttam, látok amikor vonul a(z) neue deutsche welle. Nagyon félnek, hogy valaki beelőz közéjük. Akkor nemlátják a havert aki adja az irányt és eltévednek. Ezért egymás seggében mennek. Ennek egyenesági következménye amikor egymással karamboloznak. Vagy lemaradni, vagy leelőzni! Sosem szabad követni őket!
A police pont hu a hivatalos infó, csak sajnos nem szervezték meg a rendszeres "kötelező" adatszolgáltatást.
(A meteorológia ennél sokkal katonásabb rendben dolgozik, ott minden óra 50-kor elindul az észlelő leolvasni a műszereket - már persze, ha nem automata állomásról van szó és óra előtt 5 perccel elküldi a központba a mért adtokat. Sok országban nincs is külön polgári és katonai meteorológia, hanem egy cég az egész.)
Ezek a határon tébláboló kiscserkészek nincsenek "ilyen" rendhez szoktatva.
A Borderwathcer pedig a közösségi játszótér, a fenti hasonlattal élve, ez az "amatőr észlelők" terepe. Az app készítője bízik a nagyszámú felhasználóban, akik önkéntes alapon beküldik az "észlelést".
Jó lenne ha sokan használnák (szerintem a török vendégmukik nem is tudnak az appról, pedig ha ők használnák ... lenne ott hírfolyam.)
Ki kell választani a határátkelőt (ráböksz), és akkor a jobb felső ikon sorban megjelennik a kamera kép és a térkép ikon.
Itt (Kulata) nincs kamera, de a térkép ikonra bökve betöltődik a Google Maps forgalom rétege és azon már látható (az aktuális helyett) a kissé korábbi állapot.
Pár perc (kb. 15-20 perc - saját becslés) késéssel mutatja a forgalmat.
Ennél már csak az jobb, ha van kamera kép is, sőt esetleg valaki jelenti esetleg az átkelési idejét ...
(Jó ez az app, csak szokni kell a használatát, én is most nyomkodtam végig, mert nem ott volt az infó, ahol gondoltam ... hanem ott, ahol logikus.)
Az összes ilyen aktuális infóval az a gond, hogy "jósolni" nem tud (statisztikálat lehet esetleg nézni) és mire odaér az ember jelentősen változhat a helyzet.
Ezért kell gyakran nézni, ahhoz meg kell a net.
(OFF.
Szombaton jöttünk haza Ausztriából, a határon kifelé hatalmas, több kilóméteres sor volt és még nem sejtették az ott ácsorgók, hogy pár kilóméterrel a határ után van egy jó nagy baleset is.
Akkor kezdték a mentést, amikor elmentünk mellettük az ellenkező irányba.
Valószínűleg Németország felé tartó törökök voltak az elszenvedői. Több autó ment egymásnak.
Na most néztem meg, Kalotina hibátlan, semmi sor. Presevo több mint 1 óra, Evzoni 50 perc tehát jobban járt ha Bulgária felé ment. Innen nézve az infókat teljesen rendben a bw.
Kíváncsi vagyok feksza vajon merre indult el Nisből! Bulgária felől közelebb van Thasos de lehet, hogy Kalotina bukó időben. Mondjuk Keramotiból sötétedésig mennek a hajók sűrűn úgyhogy nincs hova rohanni!
Ma reggel 9kor elindultunk mi is Görögországba. Nisben van a tranzitszállás, idáig semmi extra, Hercegszántón hagytuk el az országot, még soha nem voltak ott sokan, de most konkrétan senki, 13-03kor értünk oda, 13-08kor màr szerbiàban voltunk, fizetőkapuk szintén lazàk, yettel kàrtyàt az egyik kúton vettünk. Ahogy néztem, felfelé nagyobb volt a forgalom.
Sztem egyértelmüen jobb, bár kifele még átmentünk a városon mert a Sygic vmiért arra vitt éjjel, nem akartam variálni, de visszafele direkt az elkerülőn jöttünk, és sztem sokkal jobb, észre sem veszed hogy elmész Belgrád mellett.
Mi általában szombat délután szoktunk ott lenni visszafele, és eddig a város olyankor elég zsúfolt volt, persze lehet hogy ennek a forgalomnak egy jelentős része most áttevődött az elkerülőre, nem tudom.
Tegnap jöttünk haza Nikitiből, végül mégis sikerült korán indulni, és jó döntésnek bizonyult.
7kor startoltunk, 9re Evzoninál voltunk, 10 perc alatt letudtuk, gyors tankolás, Presevonál 11kor álltunk be a sorba, és 35 perc múlva már a szerb pályán hasítottunk.
Belgrád elkerülőn most mentem először, de ezek után csak arra fogunk, nagyon jó lett és haladós...
Shell kút wifi BW csekkolás: Tompa 70 perc, Bácsalmás 15perc, így utóbbinál döntöttünk, nekem 30km pluszt megért. Végül bő 10 perc alatt átjutottunk, aztán kíváncsiságból ránéztem Tompára, ami akkor már 120 perc volt...
Összességében nagyon megérte a korai indulás, magyar idő szerint fél 6kor itthon voltunk.
Tegnap indultam délután fél háromkor Athen déli részéről.
Ma 11h után értem haza Gödöllő környékére.
Evzoni este nyolckor halál volt...a BW szerint, hittem neki.
Doirant választottam, 10 perc alatt letudva az átlépés.
Ráadásul tok hangulatos hely, sajnos már sötét volt, sokat nem láttam belőle, de egyszer visszamennék körbenézni.
Azt gondoltam nyugis utam lesz, forgalom nélkül, éjszaka csendben levezetem és reggelre szépen itthon leszek.
Lótüdőt.
Akkora forgalom volt hogy csak pislogtam.
Sok "svejci" autoversenyzo és "német" kollégáik uralták a palyat.
Presovo másfél-két óra volt, tolakodó, feszkozo emberkékkel körülöttem.
Ugyan ez az áradat kísért Szabadkáig, ott Tompa felé kanyarodtam és beáltam kb. huszadik autonak a sorba megint másfél órára...de legalább nem volt bunkozas, mert egy rendőr irányította a forgalmat.
Fárasztó volt az egész, lefelé sokkal könnyebb volt a hétvége kritikus tömeg ellenére is.