Megoldódott az immobiliser hibám. A BSI reset nem használt. Egy kulcs-zár szerviz munkatársa jött ki laptoppal, aki újratanította a kulcsot. 5 perc alatt végzett. Az volt a tanácsa, hogy, ha legközelebb az akksi rendetlenkedik, azonnal cserélni kell, mert a franciáknak érzékeny az elektronikája. (A 3. nem indulás után cseréltem ki az aksit, ami előző alkalmakkor 2-szer már sikerült gond nélkül) (Más szerelő, már vezérlés cserét vizionált 100 ezres költséggel.)
Az egy központi intelligens vezérlőegység, ami az autó egyéb vezérlőegységei között "tartja a kapcsolatot" és utasítja őket, ha kell. Az utastéri biztosítéktábla az amúgy egyben a BSI is, de nyilván nem minden utastéri biztosítéktábla BSI. Ránézésre megállapítható, hogy csak sima vagy BSI-ről van-e szó.
Fogalmam sincs, hogy mi az a BSI. :-) Azóta sikerült egy ELM327 és Torque Lite kombóval csatlakoznom az ECU-hoz, viszont csak a fordulatszámot tudtam kiolvasni. Egy külföldi fórumon azt olvastam, hogy másnak is volt hasonló tapasztalata, és a Pro verzió feltelepítésével megoldódott a problémája. Ezen felbuzdulva én is megvettem a Torque Pro-t. Viszont azzal az istennek sem tudok már csatlakozni az ELM327-hez. Visszaraktam a Lite-ot és most már azzal sem megy a dolog. Mi történhetett, hogy korábban (egy alkalommal) működött a kapcsolat, most meg már nem. Úgy néz ki, hogy a wi-fi kapcsolat nem épül fel valamiért. Van valami ötletetek, hogy mi lehet a probléma?
Lehet, pontos orga számot (dátumot) nem tudok, de ha a forgalmiban 2000 van, az még nem azt jelenti 100% biztosan, hogy akkor is gyártották az autót. Csak egy teljesen hétköznapi eset, hogy előző év végi az autó, de már a következő év fog szerepelni a forgalmiban. Aztán még van pár más eset is.
A kérdéses évjáratoknál a tuti az, ha az ember megnézi, hogy van-e benne BSI.
A diag kérdésében pedig úgyis a próba dönt, úgyhogy lényegében mindegy is a dolog.
Egy 2000-es évjáratú 1.6-os Citroen Xsara-m van. Abban szeretnék tanácsot kérni, hogy milyen Androidos ODB alkalmazást célszerű használni? A motor hőfokot szeretném leginkább kiolvasni. Wi-Fi-s ODBII interfészem van, de most használnám először.
A szilent cseréhez én követtem a lengőkart, ami annyi, hogy kicsavarod a szorító csavart a csonkálványból ( ki is veszed, mert nem csak szorít, alakkal is zár) és belül a szilent csavarokat kiveszed. A csonkállványból egyébként a gombfej csapja azért nem csusszan könnyen ki, pajszer nem árt. Illetve elsőre próbálkoztam a hátsó szilent ( ami nekem "b" szilent az alakja miatt) lehúzásával, de nem sikerült, egyszerűbb flexel bevágni éppen hogy a csapjáig, akkor könnyen lejön. Ezt 2 csavar rögzíti, és fontos, hogy mind meglegyen, nekem valamikor kihagyták a kis M8-asat, el is tört a szilent háza, (nagy koppanással), és persze koválygott az autó. Szerencsére nem messze.
A feltengely gumi cserehez le kell lazítani a feltengely anyát, ez emlékeim szerint 36-os, de az tuti, hogy nem elég nagy a szokásos 32-es, ami a készletekben van. Legalábbis az 1,9 td-n És persze a lengőkartól itt is el kell szabadítani a csonkálványt, hogy kihúzod a féltengelyt belőle. Ha külső gumi, akkor le kell ütni a külső csuklót. Ezt csak egy "C" gyűrű tartja a helyen, határozottan kifelé merülve lejön. Mocskos egy meló, kesztyű erősen javasolt. (Dupla orvosi pl, mert a tenyérmártott szerelőkesztyű is átázik, kikötők sajnos) belső gumi esetén a csuklót kell szetszedni, de azt a gumiharang lehúzása után egyszerű, kicsuszik a bele. Azt Xsaran nem tudom, mi tartja, gondolom zeeger gyűrű mint más autókon.
A fekcso csere? A csere egyszerű kicsavarom-becsavarom, ha nincs összerohadva. Ha igen, akkor én melegíteni szoktam, az segít. Ebben a ciki a legtelenites. Célszerű igyekezni, hogy ne folyjon le a csőből a fékfolyadek, mert minél jobban leürül, annál kacifantosabb lesz. Ezt úgy csinálnám, hogy szorító fogóval elszoritanám a régi csövet, a féknyereg oldalon lecsavarnám, (alatta fém tepsi, a kifolyó cucc miatt) aztán ha ez kész, akkor minden odakészitve igencsak gyorsan lecsavarnám felül, egy egyből sietve fel az újat. És jo, ha valaki addig is figyeli a tartalyt, es ha ürül, tolt bele. Ha az ABS kocka lelevegősödik, nem biztos, hogy pumpálós módszerrel sikerül légteleniteni.
Ja igen mégegy kérdés. Első lengőkar hátsó szilent csere , féltengely porvédő és első flexi fékcső csere otthon megoldható- egy lelkes laikusnak? Azt tudom h szilent utána kell futómű állítás meg fékcső csere után légtelenítés.
Aksit cseréltem (már nem először) a citroen xsara 2002. 1.4 benzines autómban. Immobiliser hibát ir ki! (engine immobiliser fault) A motort pörgeti, de nem indul (gondolom az üzemanyagot tiltja le).
"Az egész rendszer légtelenítését hogyan kell helyesen elvégezni?"
A helyes módszert otthon, eszköz nélkül nem könnyű elvégezni, mert kellene hozzá egy hűtőrendszer légtelenítő tartály, amit a kiegyenlítő tetejére kell felszerelni, fel kell tölteni hűtőfolyadékkal, így ezáltal az lesz a legmagasabb folyadékszint és ez esetben a kinyitott légtelenítőkön keresztül távozik a levegő a közlekedőedényekre jellemző folyamat miatt. (mert a fűtéscső-csatlakozásnál is van légtelenítő minden motor verziónál)
Először feltöltéskor a termosztát házon lévő csavarral, majd a fűtéscsövön lévő csavarral kell légteleníteni, a maradékot kihordja az automata légtelenítő.
A tartályon van egy kis cső ami a vízhűtőre csatlakozik, az feltétlenül legyen átjárható.
A szerelőm azt mondta ha a termosztátban levegő marad olyan dugót képez ami hengerfejesre vághatja a kocsit