Mivel vásárláson gondolkodom, így első körben általánosságok:
mikre kell odafigyelni vásárláskor:
- próbaút során, sík úton ne húzzon. Ha adnak hozzá nyári vagy téli kereket érdemes megnézni mert sokan trükköznek a kerekekkel.( sajnos saját tapasztalat)
Mindenképpen érdemes rászánni egy átvizsgálásra a pénzt mert ez alku alap is lehet, valamint megadja a kiindulási alapot az autó fontos és halasztható szervizelési költségeiről.
Minden elektromos funkció, tempomat, tanksapkanyitás, rádióvezérlés, ablakok, 4x központizár, stb. ellenőrzése.
Futómü, lengéscsillapítók, csapágyak. kutyacsontok kopoghatnak. A kerékcsapágy draga is lehet. Féktárcsákat szabad szemmel is lehet látni. Van hozzá olcsó is. Gumiharangok épsége a féltengelyeken. Általános olaj és egyéb folyadékok szivárgásának ellenőrzése.
megbízhatóság: - Személy szerint 30 ezer km után 210.000 km es ( óra szerinti) futásteljesítmény után tudok véleményt alkotni, - alapvetően inkább hosszabb távon használt 2.2 automata 4wd diesel modellről. Eddig még nem hagyott úton.( kopp kopp kopp)
szervizigény: - Izzító gyertyák hibája csak 3-4 fok környékén derül ki. Attól is függ hol, honnan szerzi be a tulaj az alkatrészeket. Egy vagy több szervízmunkát kell elvégeztetni egyszerre. Itthonról vagy külföldről jön az alkatrész...stb. Nekem pl a generátor javíttatása 30 ezer volt összesen.( 10+20e md )
használ e valaki diag progit, ha igen, milyet: - ezt én is szeretném tudni :)
letölthető e szervizdoksi
évjáratok közti különbségek
szerelhetőség: - szerelőm szerint jól hozzáférhető egyszerűen javítható autó. ( nyilván minden javítást nem kellett megcsináltatnom, az eddigiekre értette)
teljesítmény javíthatósága (esetleg tapasztalat ha valakinél már müxik): - valóban ráférne egy kis izmozás, mert erőből nem tud előzni, de ez némi önnérséklettel kezelhető. ( vonulós autó inkább mint nyomulós)
összkerék hajtás mennyire tartós
ez is szintszabályzós e hátul: -Tudomásom szerint a kérdezett évjárat nem rendelkezik szintszabályozó rendszerrel.
Én 2006-tól 2010-ig nézegetek. A Sorento és Santa Fe versenyzik egymással, nyitott vagyok Tucsonra is.
Szerviz. Előző autómat egy jó nevű autószerelő társaságában lévő hölgy vette meg. Kereste a fogást - azért volt ott. Végül: egy gondom van, hogy erről az autóról egyetlen szervizben sincs semmilyen adat. Mondom én: mert soha egyetlen szerviz nem látta ezt a kocsit. Magamnak cseréltem a motor, a váltó olajakat, a fékfolyadékot, a vezérlést, a fagyállót és minden más alkatrészt.(Lambda szonda, generátor, féltengelycsukló és kerékcsapágyak, stb) Így éreztem megbízhatónak a kocsit, így futott le gond nélkül 320 ezer km.t. Persze ezt egy rendes szerviz is megtette volna.
Meg is teszi.
Persze nem árt - sőt szükséges az ellenőrzés. Ahol nem lehet, mert.....blablabla... ott nem látnak egyszer sem. Mégiscsak a "lábamról" van szó.☺
Hol találod? Egy hozzáértő autószerelő pillanatok alatt megtalálja az üzemanyagtartályon. Bízd rá - és ismételt baj esetén van kit okolni.☺
De. Ez majd' minden autónál gond. Oka legtöbbször, hogy túltöltik. Ilyenkor a szellőző is telítődik üzemanyaggal. A szellőzőben általában aktívszén van, ami a párát és a szagokat megköti, de a tömény naftával nem bír el. Legegyszerűbb megfúrni a tanksapkát. Egy kettes fúró elég. Persze ki lehet tisztítani is és végső esetben magától is "megjavul" - de ahhoz idő kell.
A dús keverék legegyszerűbb oka, hogy kevesebb levegőt szív a motor. A légszűrőt kellene megnézni, esetleg ha régi akkor csere. (nem számít, hogy tisztának látszik, már nem "olaj feketén" szokták cserélni.)
Mert az idő hűvösebb ezért elméletben még több levegőt kellene kapnia a motornak. A nagyobb fogyasztás oka sokszor az, hogy gyakori és rövid utakon jár vele az ember. Ezért gyakran csupán álom az üzemi hőmérséklet, pedig a motor szereti a meleget, és ha már meleg szeret pörögni is. Na bumm.
Amikor nem a levegő akkor - más nem lévén - az üzemanyag rendszert kell kicsit körüljárni. Ehhez már szintén autószerelő kell.
(Mint itt új tag mondom: más mondhat mást és az is igaz lehet. A döntés a tiéd!)
Egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy Hyundai Accent 2004-esem és észrevettem, hogy összeszívja a tankot, ezt jelen pillanatban úgy orvosoltam, hogy nem tekerem rá a tanksapkát teljesen. Az lenne a kérdésem, hogy hol találom a szellőztető csövet, mert valószínű, hogy az van eldugulva. Okozhatja-e a túl nagy vákumot a szellőztető szelep hibája? (szerintem az csak a túlnyomást engedi ki) A hibákat kiolvasva azt írja, hogy túl dús a keverék, ez valószínű is, mert több lett a fogyasztás. Vajon összefüggnek a hibák? Előre is köszönöm a segítséget!
Ha ez a gyári mérete akkor jó. ( katalógus alapján az).
A megerősítettre szerintem akkor van nagy szükség, ha folyamatosan a teherbírásának a 75 - 80 %-án, sok autópályás használattal és 4 utas plusz csomagokkal van terhelve az autó, illetve a gumik. ( nem szentírás - magánvélemény) :)
De, minden komolyabb gumis szakműhelyben tudnak hozzá valót ajánlani, ha kétségeid lennének. Üdv Goti
Azt a 410 Le -s high tech szuperverdát is el adtad valamiért.
Az után is nyilván kell valami ami azért nagyjából dinamikus, és nem esik szét, de nem súlyos milliókba kerül, van tér benne, a kor szinvonalának megfelelő biztonsági és kényelmi felszeretség, stb, és jól néz ki( bár ez szubjektív és megosztó)
Mondjuk azt, hogy jellegzetes :)
A mostani 2.2 es CRDI-m előtt egy 205 lovas VOLVO S80, azelőtt egy X5 ös 3.0 d-t hajtottam.
Mebetdinamikában egészen más kategória mindkettő, de.....
A Hyundaiban tudunk aludni :) ...magam sem hittem volna,
Bele fér két Gabi heverő( igaz szétszerelve, de akkor is )
Szóval - amit a teljesítmény oltárán feláldoztam,- megnyertem a praktikumon és a variálhatóságon.
A 197 lovas se egy rakéta lehet az automata váltója miatt, manuálissal talán dinamikusabbnak érezhető. Vennék manuálist is de nagyon kevés van ami amelett hogy kézi váltó, nagyon jól felszerelt. De lehet csak én érzem gyengének, egy 410 lovas audim volt legutóbb, azután minden gyenge :)
Az anyagminőséggel meg vagyok elégedve, még az audi után is, jól összerakott autónak tünik.
Olyan hiba érdekel ami alapból rossz konstukció amit személy szerint én nem tudok ,olvastam . Gondolom a motor az új vagy régi tipusú van-e valami bajuk .Igaz mire oda érek ,hogy megvegyem majdnem 3 éves lesz . Tudom még akkor is lesz rajta 2 év gari de az nagyon gyorsan elmegy .:-) .
Milyen szerencsés is lenne, ha néhány hyundai kereskedő vagy szerelő jelen lenne napi szinten egy ilyen fórumon és tanácsot adna, akkor amikor mindenki minden helyen jó pénzért hirdet, akkor itt (?).
Mert venni fogok egy hyundait. Bár ha azt tapasztalom ehhez aztán infó nulla, akkor talán olyat amiről mégis lenne. ( Na jó van típus ami kizárt.)
A jetta fórumról kacsingatok át, mert eladtam a jettát, de még...
Mert: elmondják ugyan, hogy mit tud az autó, de a lényeg az, hogy nekem mire lenne szükségem ahhoz, hogy "szeressem" - na arról nem szól a fáma.☺
I40 amit nézel 2 éves. Milyen Tipus hibák? ilyen fiatal autóknál szerintem még nem jönnek elő. Főleg mert ha hibák vannak azokat garanciában javítják még és emiatt a tulajdonos nem is aggódik annyira miatta, mintha saját pénztárcából kellene javítani. :-)