Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.06 0 0 3265

Mivel vásárláson gondolkodom, így első körben általánosságok:

 

mikre kell odafigyelni vásárláskor:

- próbaút során, sík úton ne húzzon.
Ha adnak hozzá nyári vagy téli kereket érdemes megnézni mert sokan trükköznek a kerekekkel.( sajnos saját tapasztalat)

Mindenképpen érdemes rászánni egy átvizsgálásra a pénzt mert ez alku alap is lehet, valamint megadja a kiindulási alapot az autó fontos és halasztható szervizelési költségeiről.

Minden elektromos funkció, tempomat, tanksapkanyitás, rádióvezérlés, ablakok, 4x központizár, stb. ellenőrzése.

Futómü, lengéscsillapítók, csapágyak. kutyacsontok kopoghatnak.
A kerékcsapágy draga is lehet.
Féktárcsákat szabad szemmel is lehet látni. Van hozzá olcsó is.
Gumiharangok épsége a féltengelyeken.
Általános olaj és egyéb folyadékok szivárgásának ellenőrzése.

megbízhatóság:
- Személy szerint 30 ezer km után 210.000 km es ( óra szerinti) futásteljesítmény után tudok véleményt alkotni, - alapvetően inkább hosszabb távon használt 2.2 automata  4wd diesel modellről.
Eddig még nem hagyott úton.( kopp kopp kopp)


szervizigény:
- Izzító gyertyák hibája csak 3-4 fok környékén derül ki.
Attól is függ hol, honnan szerzi be a tulaj az alkatrészeket.
Egy vagy több szervízmunkát kell elvégeztetni egyszerre.
Itthonról vagy külföldről jön az alkatrész...stb.
Nekem pl a generátor javíttatása 30 ezer volt összesen.( 10+20e md )

használ e valaki diag progit, ha igen, milyet:
- ezt én is szeretném tudni :)

letölthető e szervizdoksi

évjáratok közti különbségek

szerelhetőség:
- szerelőm szerint jól hozzáférhető egyszerűen javítható autó.
( nyilván minden javítást nem kellett megcsináltatnom, az eddigiekre értette)

teljesítmény javíthatósága (esetleg tapasztalat ha valakinél már müxik):
- valóban ráférne egy kis izmozás, mert erőből nem tud előzni, de ez némi önnérséklettel kezelhető.
( vonulós autó inkább mint nyomulós)

összkerék hajtás mennyire tartós


ez is szintszabályzós e hátul:
-Tudomásom szerint a kérdezett évjárat nem rendelkezik szintszabályozó rendszerrel.
 

Én 2006-tól 2010-ig nézegetek. A Sorento és Santa Fe versenyzik egymással, nyitott vagyok Tucsonra is.

 

Röviden a válaszok. Üdv Goti

 

 

Előzmény: blackbird00 (3263)
RS-em one Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3264

Sajnos a második generációról nincs tapasztalatom

Facén a "Hyundai klub magyarul" eléggé pörög, a "hyundai santa fe Hun" viszont gyenge...

Előzmény: blackbird00 (3263)
blackbird00 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3263

Mivel vásárláson gondolkodom, így első körben általánosságok:

 

mikre kell odafigyelni vásárláskor

megbízhatóság

szervizigény

használ e valaki diag progit, ha igen, milyet

letölthető e szervizdoksi

évjáratok közti különbségek

szerelhetőség

teljesítmény javíthatósága (esetleg tapasztalat ha valakinél már müxik)

összkerék hajtás mennyire tartós

ez is szintszabályzós e hátul

 

Én 2006-tól 2010-ig nézegetek. A Sorento és Santa Fe versenyzik egymással, nyitott vagyok Tucsonra is.

 

Előzmény: RS-em one (3262)
RS-em one Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3262

Milyen kérdéseid lennének? Hátha

 

 

Előzmény: blackbird00 (3257)
blackbird00 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3261

Taggá tetted magad?:))))

Előzmény: ntmkkesz (3260)
ntmkkesz Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3260

Nekem sincs meg még a hyundaim.  De olvasgatom.☺

 

Előzmény: blackbird00 (3259)
blackbird00 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3259

Ezt értem, csak ott nekem nem müxik semmi, mert nem vagyok tag. Az meg nem is leszek addig, amíg nem veszek Santa Fe-t:))))

Előzmény: monobombola (3258)
monobombola Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3258

A facén többen vannak. ☺

 

Előzmény: blackbird00 (3257)
blackbird00 Creative Commons License 2018.01.05 0 0 3257

Üdvözlök Mindenkit!

 

Érdeklődnék, hogy Santa Fe fórum van valahol? Lennének kérdéseim, mert ilyen autó vásárlásán  gondolkodom.

monobombola Creative Commons License 2018.01.04 0 0 3256

OFF:

Szerviz. Előző autómat egy jó nevű autószerelő társaságában lévő hölgy vette meg. Kereste a fogást - azért volt ott. Végül: egy gondom van, hogy erről az autóról egyetlen szervizben sincs semmilyen adat. Mondom én: mert soha egyetlen szerviz nem látta ezt a kocsit. Magamnak cseréltem a motor, a  váltó olajakat, a fékfolyadékot, a vezérlést, a fagyállót és minden más alkatrészt.(Lambda szonda, generátor, féltengelycsukló és kerékcsapágyak, stb) Így éreztem megbízhatónak a kocsit, így futott le gond nélkül 320 ezer km.t. Persze ezt egy rendes szerviz is megtette volna. 

Meg is teszi. 

Persze nem árt - sőt szükséges az ellenőrzés. Ahol nem lehet, mert.....blablabla... ott nem látnak egyszer sem. Mégiscsak a "lábamról" van szó.☺

ON:

Előzmény: RS-em one (3255)
RS-em one Creative Commons License 2018.01.03 0 0 3255

Cseréltél a váltóban olajat? Én szeretnék, ma bementem egy márkaszervizbe, azt mondták hogy nem kell cserélni benne. Gyorsan ki is jöttem :)

Előzmény: Törölt nick (3246)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.30 0 0 3254
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.30 0 1 3253

facebookon a Hyundai csoport az pörög ,ez nem.

Előzmény: monobombola (3238)
monobombola Creative Commons License 2017.12.26 0 0 3252

Hol találod? Egy hozzáértő autószerelő pillanatok alatt megtalálja az üzemanyagtartályon. Bízd rá - és ismételt baj esetén van kit okolni.☺

De. Ez majd' minden autónál gond. Oka legtöbbször, hogy túltöltik. Ilyenkor a szellőző is telítődik üzemanyaggal. A szellőzőben általában aktívszén van, ami a párát és a szagokat megköti, de a tömény naftával nem bír el. Legegyszerűbb megfúrni a tanksapkát. Egy kettes fúró elég. Persze ki lehet tisztítani is és végső esetben magától is "megjavul" - de ahhoz idő kell. 

A dús keverék legegyszerűbb oka, hogy kevesebb levegőt szív a motor. A légszűrőt kellene megnézni, esetleg ha régi akkor csere. (nem számít, hogy tisztának látszik, már nem "olaj feketén" szokták cserélni.)

Mert az idő hűvösebb ezért elméletben még több levegőt kellene kapnia a motornak. A nagyobb fogyasztás oka sokszor az, hogy gyakori és rövid utakon jár vele az ember. Ezért gyakran csupán álom az üzemi hőmérséklet, pedig a motor szereti a meleget, és ha már meleg szeret pörögni is. Na bumm.

Amikor nem a levegő akkor  - más nem lévén - az üzemanyag rendszert kell kicsit körüljárni. Ehhez már szintén autószerelő kell.

(Mint itt új tag mondom: más mondhat mást és az is igaz lehet. A döntés a tiéd!)

Előzmény: opika77 (3251)
opika77 Creative Commons License 2017.12.25 0 0 3251

Sziasztok.

 

Egy kis segítségre lenne szükségem! Van egy Hyundai Accent 2004-esem és észrevettem, hogy összeszívja a tankot, ezt jelen pillanatban úgy orvosoltam, hogy nem tekerem rá a tanksapkát teljesen. Az lenne a kérdésem, hogy hol találom a szellőztető csövet, mert valószínű, hogy az van eldugulva. Okozhatja-e a túl nagy vákumot a szellőztető szelep hibája? (szerintem az csak a túlnyomást engedi ki)  A hibákat kiolvasva azt írja, hogy túl dús a keverék, ez valószínű is, mert több lett a fogyasztás. Vajon összefüggnek a hibák? Előre is köszönöm a segítséget!

bignor Creative Commons License 2017.12.21 0 0 3250

Köszönöm a választ.

Előzmény: Törölt nick (3249)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.21 0 1 3249

Szia! 

 

Ha ez a gyári mérete akkor jó. ( katalógus alapján az).

A megerősítettre szerintem akkor van nagy szükség, ha folyamatosan a teherbírásának a 75 - 80 %-án, sok autópályás használattal és 4 utas plusz csomagokkal van terhelve az autó, illetve a gumik. ( nem szentírás - magánvélemény) :) 

De, minden komolyabb gumis szakműhelyben tudnak hozzá valót ajánlani, ha kétségeid lennének. Üdv Goti

Előzmény: bignor (3248)
bignor Creative Commons License 2017.12.21 0 0 3248

Sziasztok!

 

Hyundai ix35-höz keresek téli gumit. Véleményetek szerint 225/60 R17 99H paraméterű gumi jó hozzá, vagy ajánlott erősített kivitelű (xl) rá?

RS-em one Creative Commons License 2017.12.18 0 0 3247

Elég kevés az infó, majd megpróbálom javítani a statisztikát. A hétvégén bővült a család egy 3.gen. Santa Fe-vel. 

Előzmény: Törölt nick (3246)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.10 0 0 3246

Én kicsit több mint egy éve hajtom a Santa Fe-t. Ez alatt az idő alatt belement 27.000 km. Most 208.000 km van benne.

A váltóval eddig nem volt problémám( kopp kopp kopp )

 

Sajnos másokkal nem igazán tudtam tapasztalatokról értekezni.

Itt is kicsi az info áramlás :(

Előzmény: RS-em one (3245)
RS-em one Creative Commons License 2017.12.09 0 0 3245

Automatától Hyundai-éknál mennyire kell félni szerinted?

Előzmény: Törölt nick (3243)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.07 0 1 3243

A 410 le után nyilván mi den gyege sz@r, de.....

Azt a 410 Le -s high tech szuperverdát is el adtad valamiért.

Az után is nyilván kell valami ami azért nagyjából dinamikus, és nem esik szét, de nem súlyos milliókba kerül, van tér benne, a kor szinvonalának megfelelő biztonsági és kényelmi felszeretség, stb, és jól néz ki( bár ez szubjektív és megosztó)

Mondjuk azt, hogy jellegzetes :)

 

A mostani 2.2 es CRDI-m előtt egy 205 lovas VOLVO S80, azelőtt egy X5 ös 3.0 d-t hajtottam.

Mebetdinamikában egészen más kategória mindkettő, de.....

A Hyundaiban tudunk aludni :) ...magam sem hittem volna,

Bele fér két Gabi heverő( igaz szétszerelve, de akkor is )

Szóval - amit a teljesítmény oltárán feláldoztam,- megnyertem a praktikumon és a variálhatóságon.

Előzmény: RS-em one (3242)
RS-em one Creative Commons License 2017.12.07 0 1 3242

A 197 lovas se egy rakéta lehet az automata váltója miatt, manuálissal talán dinamikusabbnak érezhető. Vennék manuálist is de nagyon kevés van ami amelett hogy kézi váltó, nagyon jól felszerelt. De lehet csak én érzem gyengének, egy 410 lovas audim volt legutóbb, azután minden gyenge :)

Az anyagminőséggel meg vagyok elégedve, még az audi után is, jól összerakott autónak tünik.

Előzmény: Törölt nick (3241)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.06 0 0 3241

És milyenek a tapasztalataid?

Csak a 2.2 crdi motorral próbáltad?

Előzmény: RS-em one (3240)
RS-em one Creative Commons License 2017.12.06 0 0 3240

A 150 lovasat én kizártam. Minap már megnéztem 3-4 db-ot,  még nézegetek.....

Előzmény: Törölt nick (3236)
boli77 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 3239

Olyan hiba érdekel ami alapból rossz konstukció amit személy szerint én nem tudok ,olvastam . Gondolom a motor az új vagy régi tipusú van-e valami bajuk .Igaz mire oda érek ,hogy megvegyem majdnem 3 éves lesz . Tudom még akkor is lesz rajta 2 év gari de az nagyon gyorsan elmegy .:-) . 

Előzmény: army74 (3237)
monobombola Creative Commons License 2017.12.06 0 0 3238

Milyen szerencsés is lenne, ha néhány hyundai kereskedő vagy szerelő jelen lenne napi szinten egy ilyen fórumon és tanácsot adna, akkor amikor mindenki minden helyen jó pénzért hirdet, akkor itt  (?).

Mert venni fogok egy hyundait. Bár ha azt tapasztalom ehhez aztán infó nulla, akkor talán olyat amiről mégis lenne. ( Na jó van típus ami kizárt.)

A jetta fórumról kacsingatok át, mert eladtam a jettát, de még... 

Mert: elmondják ugyan, hogy mit tud az autó, de a lényeg az, hogy nekem mire lenne szükségem ahhoz, hogy "szeressem" - na arról nem szól a fáma.☺

Tévedek?

army74 Creative Commons License 2017.12.06 0 0 3237

I40 amit nézel 2 éves. Milyen Tipus hibák? ilyen fiatal autóknál szerintem még nem jönnek elő. Főleg mert ha hibák vannak azokat garanciában javítják még és emiatt a tulajdonos nem is aggódik annyira miatta, mintha saját pénztárcából kellene javítani.  :-)

Előzmény: boli77 (3228)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.06 0 1 3236

Ez a modell engem is érdekelne. A mostani 2.2-es 150 lóval nem rakéta, viszont cserébe nem karcsúsítja a pénztárcát annyira tankoláskor.

Vonulni, cirkálni, pont megfelelő, de a dinamikusabb gyorsításokat csak lendületből szereti igazán.

Szívesen beleülnék egy 197 lovasba egy-két próbakör erejéig én is.

 

Előzmény: RS-em one (3235)
RS-em one Creative Commons License 2017.12.06 0 0 3235

Igen, egész pontosan 197 LE

Előzmény: Törölt nick (3233)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!