a Twin Peaks-beli fekete-fehér cikkcakkos padló szintén a Radírfejből jön
Aztán Jack Nance a főhős: ő alakítja Pete Martell-t a TP-ben; a Lost highway-ben ő az a szerelő, aki felhangosítja a szaxofonmuzsikát a rádióban (ez nagyon nem tetszik a fiatal srácnak, pedig az elmélet szerint másik énjének tetszene).
igen, valóban voltak lynches elemek, de egészében szerintem nem volt az (továbbra is fenntartom, amit az előbb írtam, lynches alatt azt értem, ami olyan, mint a kék b., a LH és a MD :-)
Ezeket bírom a legjobban: Lost highway/Mulholland Drive/Kék bársony/Twin Peaks-Tűz, jöjj velem! ,de ezek kispiskóták Radírfejhez képest! Nézzétek szorgalmasan!:-)
Minden filmjének az alapötlete, az összes későbbi szimbólum már ott van (70-es évek végén készült)
Van itt minden: még vörös függöny is(fekete-fehérben:-)
Nekem Elefántember nem jött be, bár Hopkins-t nagy színésznek tartom. Straight story sem lynches, de az tetszett (HOLNAPm1). Nézzétek majd az elején: a gabonamezők/zene/fárasztó napsütés- annyira nyomasztóan amerikai nyugdíjas lassúság, hogy csak na (atmoszférát nagyon tud teremteni az öreg!)
nem is olyan lynches, azert kb. 1:15-nel volt egy rovid resz, ami azert eleg lynches volt.
Es a vegen a zene nem Badalamenti volt veletlenul? nagyon ismeros volt.
szintén kicsit off
szia, én felvettem videora, esetleg át is tudom másolni (99%)...még nem volt viszont időm megnézni, csak bele-belenéztem
a Twin Peakset én is de megnézném (még1x) :))
hú, hát ez az Elefántember nagyon királyos. felvette valaki vidijóra és le tudná nekem másolni?
nem is olyan lynches. :-) mondjuk nekem egyelőre nincs jogosultságom ilyet mondani, mert még csak a kék bársonyt, a lost h.-t, a md-ot és a straight storyt láttam ezen kívül, és így a lynches és a nem-lynches filmek állása még mindig 3-2 csak, ami azért nem tekinthető szignifikáns különbségnek :-). sebaj, radírfej és veszett a világ most már nagyon komolyan tervbe vagyon véve :-). ja és persze twin peaks is nagyon elkezdett érdekelni, lévén, hogy egy szálat sem láttam belőlük :((((((
dehát nagyon jó. minden pillanatban, ahányszor csak láttam szegényt, összeszorult a szívem, még a végén is...nem lehetett megszokni...
nekem a zene is tetszett, pedig nem is badalamenti, vagy legalábbis nem láttam a végén kiírva a nevét, igaz, nagyon a film utolsó pillanatainak a hatása alatt voltam, és lehet, hogy nem figyeltem.
és persze anthony hopkins.
meg az elején a jelenet az elefánttal.
meg még nagyon sokminden
tényleg, a végén kíírták, hogy based on a true story, vagy valami ilyesmi. erről tudtok valamit?
azazel
hoppá, offnak kicsit hosszú lett. bocs mégegyszer.
Az imdb-n a kommentek kozott van egy nagyon hosszu es reszletes liras.
Nagyon tomoren a film elejet diana almodja, a valosag pedig ami az ebredese utan (amikor a kulcsot hasznalja) jon. A valosagban szerelmes a renedzo fickoba, kamilla elszereti tole es ezert felfogadja a rosszarcu bergyilkost ellene. Aztan mindenfele lelkiismeretfurdalasa van es ongyilkos lesz.
Az alomban az elet szereploi es esemenyei szerepelnek, az alomnak megfeleloen "osszevissza" de tokeletes rendszer van benne.
Szerinted az álmok logikusak, és kerek egész történetük van? Én nem magyarázok bele ezt is azt is, a történet teljesen egyertelmű, sokszor egyenesen szájbarágós. Tudsz valami konkrét logikai bukfencet is írni? Azon felül ami az álomban van, mert az nem is lehet logikus. Ha jól tudom, Lynch a gyengébbek kedvéért adott 10 "clue"-t, ami nem igazán támasztja alá azt a feltételezésedet, hogy a rendező szándékosan akart értelmetlen filmet csinálni.
Persze, bele lehet magyarázni ezt is, azt is, dehát akkora logikai bukfencek vannak a sztoriban, mintha maga a rendező akarta volna megakadályozni, hogy utólag bármi értelmeset ki lehessen bogozni a sztoriból.
Nekem nagyon tetszett a film hangulata, zenéje, látványvilága, de szerintem nem érdemes benne mélyebb értelmet keresni. Egyik lehetséges verzió sem áll össze kerek egésszé, valami buktató mindegyiket lehetetlenné teszi. Talán nem is az értelemnek szól a film...
A cowboy-rol jutott az eszembe, hogy Lynch-nek van egy regi filmje, en nem lattam, es valami ilyen cime van: the cowboy and the frenchman
bar ennek semmi koze a MD cowboyhoz, csak erdekessegkeppen irtam le. Ez egy western komedia, Lynch humorat mutatja be.
most jutott az eszembe az a resz, amikor rita kinyitja a doboz az leesik a foldre es utana a szobaajtot es a mellette levo falreszletet mutatjak, a falon egy kapcsolo van. Es ezt vagy haromszor is mutatjak egymas utan, ilyen attunese effekttel. Az elso utan bejon a nagyneni, utana pedig ketszer mutatjak ezt a reszt. Ez jelent valamit, vagy csak az alombol valo ebredesi folyamatot?
azt gondolom Mooch nagyon jo kifejezest talalt, ez a film az "Álomépítkezés természetét" mutatja be. nem tudom, lehet-e alapjaiban eltero ertelmezeset talalni a filmnek, ha igen azt kivancsian varom.
Meg a focim elott a kamera "belebujik" az agytakaroba, ahonnan csak a kek doboz felnyitasa utan kezd kikaszalodni, a kovboj megjelenese erzekelteti az alombol valo ebredes zavarossagat, majd a kamera "kibujik" az agybol. innen indul a valosag elmeselese, amit neha meg-meg tor a kozelmultra valo emlekezes, de bevillan nehany emlekkep a alombol is. ezeket a valtasokat jol erzekelteti a szereplok valtogatasa, vagy az egyeb eszkozok jelenlete, hianya (pl. hamutal). ami zsenialis, az az alomban mar megismet szereplok, targyak, esemenyek tomeny felvonultatasa a "valosagban", amibol tulajdonkeppen az alom keletkezett, epitkezett.
szoval ilyen az "Álomépítkezés természete"! gyonyoru es zsenialis.
Nem értek egyet. Sem abban, hogy elsüllyedt volna a topic, sem abban hogy a sztori érthetetlen. Hogy egy hasonló példát hozzak: a Memento c. film, amely sok emberből hasonló "micsoda érthetetlen baromság" reakciót váltott ki, ugyancsak nagy visszhangott kapott, annak ellenére, hogy a rendezőnek nem volt olyan múltja, mint Lynchnek. Persze a nem-lineáris történet sem abban, sem itt nem öncélú, ezért nem helyes szerintem rögtön ráfogni, hogy a szerző csak "művészkedésből" okoz káoszt. A Mementóban a nem szokványos narráció a főhős állapotát volt hivatott érzékeltetni, a MH-ban pedig az álom-építkezés természetét. Nem hiszem el, hogy aki figyelmesen végignézi kétszer a filmet, annak érthetetlen lenne.
Sziasztok!
Kétszer láttam :-) Szerintem ha nem DL rendezte volna a filmet, a topik 10 hozzászólás után elsüllyedt volna... hangulatos jelenetek egy inkoherens sztori láncára fűzve, sok értelmi buktatóval, dehát mivel DL rendezte, addig forgatjuk, amíg valami megközelítően értelmes sztorit nem találunk benne. Ennyi, nem akarok megbántani senkit.
en a twin peaksbol csak az utolso reszt lattam, es persze azt sem tudtam ki kicsoda, meg mirol szol, ,de most mar lehet, hogy megneznem. nagyon bejon ez a Lynch stilus