Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50454

Lehet. 

Előzmény: trizs77 (50453)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50453

Azokból most lehet 8 db, egyenként kb. 400-500 férőhelyes szerelvényt kiálíltani ?

 

 

Előzmény: attus germanicus (50452)
attus germanicus Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50452

A BKV-nál vannak forgalomban 1975-77-es gyártású kocsik szép számmal. Azok 46-48 évesek, nem 30-40...

Előzmény: trizs77 (50444)
attus germanicus Creative Commons License 2023.11.19 0 3 50451

Tényleg? Az ember mindig tanul valami újat. 

Előzmény: TWdoktor (50450)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50450

Ezek a "villamoskocsik" Hannoverben egyszerre betöltötték a HÉV, a villamos, és a metró szerepét... ott úgy hívják: Stadtbahn.

Előzmény: attus germanicus (50443)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50449

A Wikipédiából vettem az adatokat. Ha ott nem jó, akkor ez van.

Előzmény: Alexander Pistoletov (50447)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.19 -1 3 50448

"30-40 éves szerelvényekből új üzemet építeni nem tartozik az értelmes ötletek közé."

 

Nem új üzemet építeni. Kihúzni addig, amíg stadion helyett a tömegközlekedésre is jut pénz.

Előzmény: trizs77 (50444)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50447

Ez azt jelentené, hogy egy kisegység csak 424 embert vinne el a három kocsijában. A két végére jut 57-57 ülőhely, a közepére 62, ez összesen 176. Ebből viszont az következik, hogy kb. 80-85 álló utasnál több nem is férhetne fel egy kocsira, amire én azért nagyon nem vennék mérget.

Előzmény: TWdoktor (50441)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50446

Könyörgöm, olvassuk már értően a topikot.

 

Adott egy (mint kiderült téves) infó az idős kocsik esetleges leállásáról, és innen indult egy ötletelés, hogy mit lehetne kezdeni a kialakult helyzettel. Elindult egy irány, hogy lehetne 4-es TW, elhangzott egy állítás (alsó hangon 1000 utas/szerelvény jelenleg a Csepeli HÉV kapacitása, amiről aztán szintén kiderült hogy téves) és erre vonatkozóan felmerült a kérdés, hogy hogy nézne ki ez a TW-k esetén. Ebből azt kihozni, hogy szerintem a TW lenne az ideális jármű a vonalra, és arra akarnám alapozni a HÉV üzemet vagy a szövegértés teljes fokú hiánya, vagy a rosszindulatú félremagyarázás maximuma.

trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 -1 0 50445

A csepeli HÉV-n a napi átlagos utas szám 5 évvel ezelőtt 43.000 fő/nap volt.

Ezt a 43.000 utast, 260 vonat szállította el.

Kb. 165 utas/vonat az átlag.

Azért átlag mert a csúcs időkben nyilván több, a völgy időkben meg még ennél is kevesebb.

 

trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 -2 1 50444

Ez azt jelenti, hogy ha 4-es TW menne (ebből a szempontból most lényegtelen hogy HÉV-ként vagy villamosként) az kb. fele kapacitást adna, ergó kétszer gyakoribb követést igényelne.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

NEM.

 

Most a hat kocsis HÉV szerelvényeken sincs 840 utas még a csúcsforgalom közepén se.

 

A négy kocsis TW szerelvényt rossz megoldásnak tartom, de huszon éve a Hannoveri világkiállítás idején pont így jártak ott ezek a Tw-k.

Négy kocsi össze kapcsolva.

Hónapokig.

 

Azért tartanám rossz megoldásnak mert 30-40 éves szerelvényekből új üzemet építeni nem tartozik az értelmes ötletek közé.

 

Ennél még az is jobb ötlet ötlet lenne (bár ez is baromság) ha valakikkel újból legyártatnánk 8 db M IX A szerelvényt.

 

Ha nem jön új akkor marad az, hogy toldozzuk-foltozzuk azokat amik vannak.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Nbbarcs (50439)
attus germanicus Creative Commons License 2023.11.19 -1 7 50443

Találtatok egy pár, közel ötven éves villamoskocsit, és ehhez igazítva akarjátok újratervezni a budapesti HÉV-eket? Most komolyan? 

Nbbarcs Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50442

Köszönöm.

 

"Ha adunk egy alsó becslést erre, akkor az nagyjából ezer embert jelent vonatonként. Vagy még többet."

Ebből indultam ki, eszerint nagyon tévesen...

Előzmény: TWdoktor (50441)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50441

Egy hat kocsis HÉV szerelvény 848 embert visz el, a négy kocsis TW6000 600-at. Az nem a fele... hanem a háromnegyede. A követési idő csökkentésével simán ki lehet hozni ugyanazt a kapacitást.

Előzmény: Nbbarcs (50439)
TWdoktor Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50440

"Nem tudom, hogy négyet lehetne-e egyáltalán vezérelni egyből"

Mint azt korábban leírtam, üzemszerűen lehet.

Előzmény: Alexander Pistoletov (50434)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50439

Köszönöm.

 

Ez azt jelenti, hogy ha 4-es TW menne (ebből a szempontból most lényegtelen hogy HÉV-ként vagy villamosként) az kb. fele kapacitást adna, ergó kétszer gyakoribb követést igényelne.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50429)
NAR Creative Commons License 2023.11.19 0 1 50438

Akkor újra fogják építeni a vázat. A USS Constitution a mai napig kivitorlázik, igaz, még csak 229 éves...

Előzmény: Gordon Zsigmond (50437)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50437

Előbb-utóbb viszont eljutunk oda, hogy nem életben tartani kell őket, hanem kompletten újraépíteni - a váz se bírja örökké...

Előzmény: NAR (50436)
NAR Creative Commons License 2023.11.19 -1 4 50436

Ugyanakkor hozzátenném, hogy valószínűleg az MXA-k életben tartása sokkal-sokkal olcsóbb (még akkor is, ha egyedileg kell valahol legyártatni egy-egy alkatrészt), mint egy komplett vonalat átépíteni eltérő feszültségre, biztosítási rendszerre, esetleg peronmagasságra...

Előzmény: gallo (50402)
NAR Creative Commons License 2023.11.19 0 3 50435

"De akkor nem lehet villamos - sokkal hosszabb, mint a villamosra engedélyezett járműhossz."

 

Azért valahol vicces, amikor több kilométernyi pálya milliárdokba kerülő átalakításáról van szó, akkor egy papírfecni átírása tűnik akadálynak...

Előzmény: Gordon Zsigmond (50429)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.19 0 1 50434

Nem tudom, hogy négyet lehetne-e egyáltalán vezérelni egyből (ez egy dupla ilyen hosszú CAF vagy egy csak mechanikusan összecsatolható hatos Tátra megfelelője), de ahogy a többiek is írják, az már nem lesz szimpla villamos.

 

Tulajdonképpen ígyis-úgyis a szükséges kapacitás egymagában is eldönti, hogy ne legyen belőle villamos nagyjánól csak azért, mert a város belterületén található. És ha lesz járműbeszerzés, akkor továbbra is gondolkodás nélkül ehhez fogják igazítani. Közel sem akkora a kényszer (vagy inkább nem vezet egyérteműen arra a racionális út), mint anno a budafoki vonalcsoportnál vagy a pesterzsébeti huroknál.

Előzmény: Gordon Zsigmond (50429)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 -2 1 50433

Ráhordunk busszal Cinkotára, a villamoshoz?

Eddig átszállás nélkül bejött a csömöri ember az Örsig, nem fogja díjazni, ha ezen rontunk..."

 

------------------------------------------------------------------------------------

 

Igazítsuk ezt a mondatot a valósághoz.

 

Eddig a csömöri emberek egy kicsi, igen kicsi része, HÉV-vel jött be átszállás mentesen az Örs vezér térig.

 

Lévén Csömörön a többségnek a HÉV elérése igen nagy rá gyaloglási távolságot + szintemelkedős gyaloglást jelent.

Fizolti Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50432

hogy fennmaradjon valami kötöttpályás közlekedés a többségnek. 

 

Nem ezen múlik. 

 

Előzmény: gallo (50431)
gallo Creative Commons License 2023.11.19 0 0 50431

Az üzemi vágány elmegy egészen Törökőrig. Egyforma az út melletti rész szélessége ott végig. Utána a vasút város felé eső oldalán pedig az úttest és a házak között olyan széles a járda, hogy ott most keresztben parkolnak autók A Francia út sarkán lévő benzinkútnál lehet némi probléma. 

 

Akár el is lehet gondolkozni az 1-esbe való bekötéssel. 

 

"Ráhordunk busszal Cinkotára, a villamoshoz? Eddig átszállás nélkül bejött a csömöri ember az Örsig, nem fogja díjazni, ha ezen rontunk..."

Igen, lehet hogy némi érdeksérelemmel jár a cél érdekében, hogy fennmaradjon valami kötöttpályás közlekedés a többségnek. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50423)
pityu774 Creative Commons License 2023.11.19 -1 0 50430

Akkor legfeljebb maradna hév, de tw6000-rel. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50429)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50429

Egy TeWe elvileg 150 utast tud vinni, a négyes csatolt vonat 600-at.

De akkor nem lehet villamos - sokkal hosszabb, mint a villamosra engedélyezett járműhossz.

Szóval más járművel játszanánk ugyanazt.

Előzmény: Nbbarcs (50428)
Nbbarcs Creative Commons License 2023.11.19 0 1 50428

"TW 6000 mennyire játszhatna?"
"Ha hozzáigazítják a felsővezetéki feszültséget, teljesen megfelelne, üzemszerűen négy csatolható, az 102 méter,"

 

Innen indult a villamosban gondolkodás. Egy ilyen szerelvény több mint 2x hosszabb mint az említett, igaz a férőhelye most nincs előttem. Hogy alakulnának a számok ezt nézve?

Előzmény: Alexander Pistoletov (50427)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2023.11.19 0 1 50427

Sokunk már azon agyal, hogyan lehetne bekötni a csepeli vonalat a villamoshálózatba, miközben figyelmen kívül hagyjuk a legnyilvánvalóbbat.

Vegyünk egy hétköznap reggeli csúcsidőszakot. A nagyegységek tömve pörögnek 7-8 perces követési idővel. Ha adunk egy alsó becslést erre, akkor az nagyjából ezer embert jelent vonatonként. Vagy még többet.

És vegyük akkor a villamost. Vehetjük háromszáz férőhelyesnek a szerelvényeket (hármas Tátra, szeáefe). Figyelembe véve a fentieket, a követési idő nagyjából kettő percre módosul, akárcsak a 4-6 esetében, de az is lehet, hogy kicsivel kevesebbre!

És most cseréljük is le a járműparkot. A kocsiszín hagyományosan hét MIXA és nyolc MXA szerelvénnyel rendelkezik, ez összesen tizenöt. Tartva az utasszám szerinti arányt, nagyjából ötven plusz szerelvény kellene csak e vonal kiszolgálására.

Ha sikerülne is ezt lehozni (valaminek ígyis-úgyis le kell gyártani valamit), a reggeli vonalműszak naponta kb. vért hugyozni járna be.

pityu774 Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50426

Máskülönben nem vagyok nagy híve, hogy gyorsvasúti viszonylatokat visszaminősítsünk. 4-5 viszonylatról beszélünk, hol van ez a MÁV országos hálózatához képest? Ha erre nincs pénz soha, akkor mire van/lesz? 

Előzmény: pityu774 (50425)
pityu774 Creative Commons License 2023.11.19 0 2 50425

Elő van írva, hogy a Borároson be kell kötni? Nyilván nem a legelőnyösebb, ha pontosan ugyanazokon a síneken villamosokat közlekedtetünk, de ha azzal vetjük össze, hogy járműhiány miatt buszos pótlás lenne évekig vagy örökre, még mindig ez a legjobb megoldás, hogy ugyanilyen szigetüzemben villamos. 

Előzmény: Gordon Zsigmond (50424)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!