E gondolathoz annyit hozzáfűznék, hogy anno" régen én is csináltam M+Pót+Pót összeállítást a 80-as években nem lévén" házi készítésű járgányokat, és nekem is bajom volt az érintkezésekkel, így aztán minden kerék kapott érintkezőt áram felvétel céljából, így kiegyenlítődött az elégtelen áramfelvétel, továbbá az ikerkocsiknál és a csuklós járműveknél mindig két motort használtam, amit szinkronba kötöttem! Műszakilag csak alapszinten mozogtam, de ez elég volt ahhoz, hogy valami bontott cuccot építsek be, így soha nem volt két egyforma műszaki tartalom, de bevált!
Kicsit más jellegű, de hasonló kérdésem is van: hol lehet fogaskereket venni? Nem sok modellboltban van megfelelő kínálat, ott nem nagyon jártam eddig sikerrel.
Egyrészt egy Düwag Lima villamos elkopott műanyag fogaskerekeit kellene kicserélnem, másrészt pedig saját motorhoz lenne szükségem megfelelő fogaskerékre.
Én elég régóta használok Halling hajtásokat de az áramszedő lamellával csak akkor volt bajom, ha én bele berheltem! Nálam is volt több kocsis szerelvény és nagyon nem volt vele baj. Szerintem próbáld meg kicsit jobban lesujozni a vontató járművet!
Eléggé meggyűlt a bajom a villamosmotorokkal az elmúlt években. H0-ás méretben dolgozom, készült több motorkocsim (FVV-korszak) és pótkocsim, nagyjából egy éve raktam fel képeket is róluk ide.
Használtam Halling gyártású motort, de egyáltalán nem vagyok velük megelégedve. Nagyon gyengék az érintkezőik, így már a két különbözű tengelytávú motorom közül igazából egyik se működik rendesen. Az egyiknél rézből új érintkezőket csináltam a kerekekhez, így többé-kevésbé tisztességesen megy. Viszont ha két pótkocsit rakok hozzá (mindkettőnek van egy kis önsúlya a siklások elkerülésére), néha kipörög a kereke. A másik, kisebb tengelytávú motorkocsira ezért kénytelen voltam tapadógyűrűt rakni - a pótkocsi kerekein keresztül veszi fel az áramot a motor, és a csatláson át vezettem át a motorkocsiba. Ez nagyon jól bevált, de a tapadógyűrűk túl vastagok, ezért kb minden ívben azonnal kisiklik a motorkocsi, mert semmi nem tartja így a pályához... Most minden ívet próbálok újabb sínszálakkal megerősíteni, ez nagyjából beválik.
A probléma azonban az, hogy többet nem szeretnék a Halling motorokkal kísérletezgetni. Találtam más gyártóknál is megfelelőket, amiket villamosba lehet rakni - de sajnos 20ezer forintot már nem tudnék szánni rájuk, még a Hallingnál is drágábbak!
Van saját motorom több is, amelyek még beférnek a villamos belsejébe, de a fogaskerekek összeillesztése már meghaladja képességeimet...
Kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel kapcsolatban?