Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
Lehetnek persze itt, a 3,7 V8-nál is gondok, na de micsoda felüdülés, szórakoztató kedves kis időtöltés ez pl. az ötszelepes 4,2 V8-hoz képest :-D
Ott van "térdre, imára", amikor a gyanútlan vállalkozó kedvű figura nekiesik a "laza kis feladatnak". Négy lánc (ebből 3 a vezérlésé), simplex láncok, vékonyak, mint a bugyigumi, spórolni kell a tömeggel, a mérettel. Számtalan műanyag vezetőelem, feszítő, ezek is alulméretezettek, hajlamosak a törésre, épeszű szerelő (ha van egyáltalán ingerenciája erre a feladatra) csak úgy vállalja el, hogy a vezérlés minden elemét kicseréli, kizárólag első beszállítós, gyárira.
Ez ugye elég jól látható összeg, és még semmi sem történt, csak a vezérlés lett rendbe téve.
A kormányt is bekentem, csak ott nincs közeli előtte kép..
Bár igazándiból anno a Kappánál teljesen jól bevált akkoriban a -már nem rémlik, de talán GT által ajánlott Bariss utcai cipész kellékes boltban vásárolt fekete bőrfesték is. Ez a kínai cucc jóval sűrűbb - kocsonyás jellegű. Szerintem jobban tömíti a repedéseket emiatt. A nagy nem tűnik el egy kenés után, de a kicsik igen.
Hát erre meg mit lehet mondani? Az agyonajnározott német mérnököknek nem volt annyi gógyi, mint az olasznak, hogy ne kelljen az egész autó legnagyobb nyomatékkal meghúzott csavarját lelazítani egy külső szíjtárcsalevétel kedvéért. Gratula...
Azt nem tudom még, hogy mennyire tartós, de az A8-nál elég jól működött és nem kellett a komplett belsőhöz egy egész üvegnyi. Vettem kéket és kikeverem majd tavasz felé az indigót a kabrióba és le fogom kenni az egész belsőt a fekete részekkel együtt.
Elég jók, igen. Ami fontos, hogy csakis gépi (fekete) dugókulcsokkal és bitekkel használd. Első körben próbálj inkább helyben kölcsönkérni egyet, mert nem olcsó:
Ilyen szerszámról még nem hallottam, de egy próbát megérhet - holnap megyek a fővárosba, tudok venni. Köszi a tippet! Szerinted olyan nagy csavarnál is ér valamit, mint az elvileg 450Nm-re húzott (valóságban szerintem jóval több 27-es fejű csavar? Jók a tapasztalataid vele?
Mert a feketét minden színre rá lehet erőltetni szerintem - olcsóbb ..
Még anno a kappám vásárlása után volt az y10 missoni rendberakásom.
Az hagyján, hogy barna alcantarával volt bevonva a műszerfal, de maga a műanyag is barna volt anyagában. Az összes többi y10 fekete. Szép, ízléses volt, egyedi kiadás, de ilyen kis darabszámnál drága.
Az A4 kabriók nagyja is ezüst, fekete, grafit stb volt. Azok mind feketével mentek. Kappánál is szerintem a legtöbb alcantara belső a grafit szürke volt.
Jártatok már úgy, hogy az ékszíjtárcsa csavarjával nem bírkóztatok? Jelenleg itt állok :( ..
Hiába 1200Nm légkulcs, hűtés, kempinggázos melegítés, ezek kombinációja, 120 centis vascső krován, krova csapkodása kilós kalapáccsal. Mintha beragasztották volna vagy nem tudom.... Nyilván sokszor szopás ez a csavar, de így még sosem jártam.
Azért szerintem a színes műszerfalnak vannak hátulütői is - bár nyilván egyedibb és szebb sokszor.
Pl a Lybrák félig bézs műszerfaláról egy idő után vakarni lehetett a festéket és olyan volt, mint a takony.
Az A4 kabrióm pl igényes módon világos kék metál lakkozás mellett gyárilag sötétkék tetőt és indigókék belsőt kapott. Ami szerintem izléses - csak épp a legyártott modelleg 90+%-a fekete. Nem kapni hozzá semmit bontottan. Jól látni, hogy az előző tulaj újtabőröztette a kormányt és csak feketére vállalták. Gondolom azért rakatott bele kék cérnát. A kesztyűtartó fedél konzola letört - csak feketét kapni....
Passz... Maga az autó is ritkaságszámba ment, a '60-as évek elejéig gyártották ezt a (Adenauer) Mercit, nem is sokat. Elvétve lehetett idehaza egyet-egyet néha látni.
A korabeli mobil kapcsolattartó szerkentyűkről meg tényleg kevés embernek lehetnek ismeretei.