Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

BmS1 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 89403

OK persze, de egy vezérléscserénél?

 

Lehetnek persze itt, a 3,7 V8-nál  is gondok, na de micsoda felüdülés, szórakoztató kedves kis időtöltés ez pl. az ötszelepes 4,2 V8-hoz képest  :-D

Ott van  "térdre, imára", amikor a gyanútlan vállalkozó kedvű figura nekiesik a "laza kis feladatnak". Négy lánc (ebből 3 a vezérlésé), simplex láncok, vékonyak, mint a bugyigumi, spórolni kell a tömeggel, a mérettel. Számtalan műanyag vezetőelem, feszítő, ezek is alulméretezettek,  hajlamosak a törésre, épeszű szerelő (ha van egyáltalán ingerenciája erre a feladatra) csak úgy vállalja el, hogy a vezérlés minden elemét kicseréli, kizárólag első beszállítós, gyárira.

Ez ugye elég jól látható összeg, és még semmi sem történt, csak a vezérlés lett rendbe téve.

Előzmény: downer (89402)
downer Creative Commons License 2024.01.24 0 0 89402

OK persze, de egy vezérléscserénél?

Ott azért nagyon nem szerencsés hozzányúlni a csavarhoz. Jó esély rá, hogy aztán valamikor elforduljon a vezérműkerék és akkor mindent visz. 

Sima bőrfesték nem valami jó a kormányra, olyat használtam már én is.

Előzmény: MyKappa (89401)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89401

Az a baj, hogy nekem szimeringet is kéne cserélnem, szóval tök mindegy, hogy hogyan van rögzítve az ékszíj tárcsa..

Előzmény: downer (89399)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89400

A kormányt is bekentem, csak ott nincs közeli előtte kép..

 

Bár igazándiból anno a Kappánál teljesen jól bevált akkoriban a -már nem rémlik, de talán GT által ajánlott Bariss utcai cipész kellékes boltban vásárolt fekete bőrfesték is. Ez a kínai cucc jóval sűrűbb - kocsonyás jellegű. Szerintem jobban tömíti a repedéseket emiatt. A nagy nem tűnik el egy kenés után, de a kicsik igen.

 

 

Előzmény: downer (89396)
downer Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89399

Hát erre meg mit lehet mondani? Az agyonajnározott német mérnököknek nem volt annyi gógyi, mint az olasznak, hogy ne kelljen az egész autó legnagyobb nyomatékkal meghúzott csavarját lelazítani egy külső szíjtárcsalevétel kedvéért. Gratula...

Előzmény: MyKappa (89393)
downer Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89398

Tényleg jó!

Előzmény: MyKappa (89397)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89397

Korrigálva, mert most nézem, hogy az egész galériát mutatja:

 

Előtte:

https://photos.app.goo.gl/4urhrbNmRHFFwRJm6

 

utána:

https://photos.app.goo.gl/QwADzcREPZNMccJLA

Előzmény: MyKappa (89395)
downer Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89396

Na ez kormányra érdekes lehet számomra is.

Előzmény: MyKappa (89394)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89395
Előzmény: MyKappa (89394)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89394

Egyébként, a színes bőrrel kapcsolatban tervben van a korrekció részemről. 

Vettem bontott S8 Recaro ülés szettet a verdába és beépítés előtt lemostam, zsírtalanítottam és ilyennel kezeltem:



Én idehaza vettem, de valami kínai cucc:
https://www.aliexpress.com/item/4000074071224.html

https://www.youtube.com/watch?v=wVPCaG4EbLg&ab_channel=AndyN

Azt nem tudom még, hogy mennyire tartós, de az A8-nál elég jól működött és nem kellett a komplett belsőhöz egy egész üvegnyi. Vettem kéket és kikeverem majd tavasz felé az indigót a kabrióba és le fogom kenni az egész belsőt a fekete részekkel együtt. 

Előzmény: downer (89380)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89393

A Kappánál lehet, de én jelenleg az A8-nál szenvedek :) !

A videón kb 15. perctől van ez a rész - kicsit azért a "Szergej" is szenved, de messze nem annyira, mint én:
https://youtu.be/BImE7O7MJ_Y?si=_aDi6XHi6hyeyNRg

Amúgy a faceliftnél jött egy váltás és azoknál már teljesen máshogy van az ékszíjtárcsa rögzítés is - ott nincs ilyen gond. Az enyém facelift előtti. 

Előzmény: sooty (89392)
sooty Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89392

De a főtengely végén lévő csavarfej asszem 19-es kulcsnyílású! 

 

Előzmény: sooty (89391)
sooty Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89391

A főtengely végén lévő ékszíjtárcsa? Azt az 5db kis csavar fogja fel a vezérmű szíj kerékre. A vezérműszíj tárcsát fogja egy nagy csavar középen. 

....balmenetes....

Előzmény: MyKappa (89379)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89390

Oké, köszi! Egyelőre a csavarfej jól bírja

Előzmény: rfc (89389)
rfc Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89389

Elég jók, igen. Ami fontos, hogy csakis gépi (fekete) dugókulcsokkal és bitekkel használd. Első körben próbálj inkább helyben kölcsönkérni egyet, mert nem olcsó:

https://ez-tools.hu/utvecsavarozo-keszlet-1-2-18-reszes-GEDORE-K-1900-018

A 20-30 ezresek biliacélból vannak, szerintem kidobott pénz. (Persze ahol a csavar már eggyé vált a menettel, ott csak a kifúrás segít.)

Előzmény: MyKappa (89388)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89388

Ilyen szerszámról még nem hallottam, de egy próbát megérhet - holnap megyek a fővárosba, tudok venni. Köszi a tippet! Szerinted olyan nagy csavarnál is ér valamit, mint az elvileg 450Nm-re húzott (valóságban szerintem jóval több 27-es fejű csavar? Jók a tapasztalataid vele?

Előzmény: rfc (89387)
rfc Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89387

Kézi ütvecsavarozó + kilós kalapács kombóját próbáltad már?

 

Előzmény: MyKappa (89379)
Sütemények Réme Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89386

Belgrád rakparton (én) a vizirendészetnek álcázott ?kémeket? ismertem....úgy-ahogy.....

Nem is gondoltam volna, hogy az Öreg-et lehetett ott látni...

Az 1ik ,volt, személyi bizosítójával volt szerencsém, néhányszor, kisebb-szűkebb társaságban , pár szót váltani....érdekes és tanulságos...volt.

Illetve, rádió (autó) telefon ügyben, talán, ennyi plussz infót kiad6ok a Tisztelt nagyérdemű közönségnek:

Storno.   '90es évek nagyon elején, egy rövid? ideig volt? hozzá pici közöm , bár, lehet, hogy nem.....

Jellemzően AJ , illetve AK .... kezdetű rendszámmal ellátott gk-ba voltak beépítve.... Persze, voltak full civilnek látszó szgk-k is....

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Storno

 

 

Előzmény: BmS1 (89370)
DonPrego Creative Commons License 2024.01.23 0 0 89385

Én most láttam az exemet FB csoportban, ismét új gazdához került.

Előzmény: probody (89375)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89384

Hát reménykedek, hogy én nem jutok ide :( ...

 

 

Előzmény: downer (89381)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89383

Mert a feketét minden színre rá lehet erőltetni szerintem - olcsóbb ..

 

Még anno a kappám vásárlása után volt az y10 missoni rendberakásom.

 

Az hagyján, hogy barna alcantarával volt bevonva a műszerfal, de maga a műanyag is barna volt anyagában. Az összes többi y10 fekete. Szép, ízléses volt, egyedi kiadás, de ilyen kis darabszámnál  drága.

 

Az A4 kabriók nagyja is ezüst, fekete, grafit stb volt. Azok mind feketével mentek. Kappánál is szerintem a legtöbb alcantara belső a grafit szürke volt.

 

https://photos.app.goo.gl/mIO8KQaG20sXtv793

Előzmény: downer (89380)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89382

Kicsit az egész konszernre vizionálom hosszabb távon, ami ezen a videón látható:

https://youtu.be/fkGbpMmsANI?si=wk_j0--Q-aQ9MO5_

downer Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89381

Én már olvastam, hogy valakinek ki kellett fúrni. Talán egy műszakja ráment.

Előzmény: MyKappa (89379)
downer Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89380

Áh, én ezt nem értem komolyan...minden színben lehet bőr alapanyagot szerezni, miért kell megalkudni a feketével?

Előzmény: MyKappa (89377)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89379

Jártatok már úgy, hogy az ékszíjtárcsa csavarjával nem bírkóztatok? Jelenleg itt állok :( ..

Hiába 1200Nm légkulcs, hűtés, kempinggázos melegítés, ezek kombinációja, 120 centis vascső krován, krova csapkodása kilós kalapáccsal. Mintha beragasztották volna vagy nem tudom.... Nyilván sokszor szopás ez a csavar, de így még sosem jártam.

MyKappa Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89378

Az eladók köszönetet mondhatnak Vályi Pistának :) .. Mondjuk kíváncsi leszek a projektjére - ha rak fel róla majd valamit !

Előzmény: probody (89375)
MyKappa Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89377

Azért szerintem a színes műszerfalnak vannak hátulütői is - bár nyilván egyedibb és szebb sokszor. 

Pl a Lybrák félig bézs műszerfaláról egy idő után vakarni lehetett a festéket és olyan volt, mint a takony. 

Az A4 kabrióm pl igényes módon világos kék metál lakkozás mellett gyárilag sötétkék tetőt és indigókék belsőt kapott. Ami szerintem izléses - csak épp a legyártott modelleg 90+%-a fekete. Nem kapni hozzá semmit bontottan. Jól látni, hogy az előző tulaj újtabőröztette a kormányt és csak feketére vállalták. Gondolom azért rakatott bele kék cérnát. A kesztyűtartó fedél konzola letört - csak feketét kapni....



Előzmény: rfc (89362)
sutto Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89376

szerintem megunták árulni, mert valószinűleg telefon se volt rá. 

Előzmény: probody (89375)
probody Creative Commons License 2024.01.22 -1 0 89375

Kettő Kappa maradt a hahu-n.  Mindet felvásárolták.

BmS1 Creative Commons License 2024.01.22 0 0 89374

 ...vajon milyen rendszer lehetett?

 

Passz... Maga az autó is ritkaságszámba ment,  a '60-as évek elejéig gyártották ezt a (Adenauer) Mercit, nem is sokat.  Elvétve lehetett idehaza egyet-egyet néha látni. 

A korabeli mobil kapcsolattartó szerkentyűkről meg tényleg kevés embernek lehetnek ismeretei.

 

Előzmény: rfc (89373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!