Szeretem ezeket a "szivárognak ki a dolgok" témákat :)
Most éppen a csapból is ez a cikkezés folyik, csak éppen alapja nincsen. Ez megint a sötétzöldek aktivitása, kommunikációs stratégiája. Ha valaki egy kicsit is benne van a témában, akkor a cikkből kiderül számára, hogy minden alapot nélkülöz... elég csak az elejével kezdeni, hogy a támogatás megszüntetésével riogatnak 2020-ra, ami szerintük az etanol "környezetkárosításának" tudható be... ezzel szemben az igazság az, hogy már amikor a jövedéki adó alapú támogatást engedélyezte az EU, akkor is fokozatos kivezetéssel határozták ezt meg az első generációs üzemanyagoknál, tehát a terv szerint két lépcsőben csökkentik ezt a támogatást, míg a CO2 megtakarítással arányos szintre kerül. Csak hozzávetőlegesen, magyarországon már el is értük hirtelen tavaly ezt a szintet, tehát itthon nincs már támogatva az etanol semmilyen szinten. Úgyhogy kicsit hamis ez a meghatározás a cikkben, hogy miért vezetik ki a támogatást. A másik, hogy az ILUC értékkel már most is számolnak, az már rég be van vezetve a rendszerbe. A magyar etanol gyártásnak is e szerint deklarált a közel 60%-os CO2 megtakarítási kvótája (ez a fekete-fehér tény, a cikk légből kapott és adatokkal nem alátámasztott állításaival ellentétben). Illetve szerény véleményem szerint 2020-ra már a második generációs üzemek fognak beállni a sorba, mindenféle gond és negatív hatás nélkül tudják teljesíteni a 10%-os megújuló felhasználási arányt a közlekedésben. Hozzáteszem, eddig az etanolról beszéltem, a biodízel (amivel szeretik keverni az etanolt) már más tészta, esetében tényleg nem olyan jók az adatok, inkább lokális rendszerekben hasznosabb.
Aki meg az élelmiszerárakat próbálja meg összekötni az etanol termeléssel, annak javaslom, nézze meg az olajárak és az élelmiszerárak összefüggését az utóbbi 10 évben... nem az etanollal van összekötve az élelmiszerár, ez világos mint a nap ;)
ujraszámoltam javitsatok ki 340ft os etanol ár + a 20% a többletfogyasztás miatt=410 a benzin meg 420.....
már nem is éri meg járni vele hála a honatyáknak...van valaki skodás akinek van átalakitója? én most szereztem egy atu márkájút be szeretném szerelni ha még megéri ezzel fogllkozni....
bár gondolom már nem:)) 5 ropi volt a cuccos, magam beszerelem, a többi meg sallang:)))
[offtopic - talán ON, attól függ honnan nézzük :)]
Azon gondolkodom, hogy vajon tiszta E85 üzem mellett kiiktatható-e a katalizátorom úgy, hogy ne romoljon jelentősen a károsanyagkibocsájtásom az eredeti benzinüzemhez képest. Van valakinél mérési adat E85-ös károsanyagkibocsájtással kapcsolatban? Zöldkártyás mérésre gondolok, vagy ilyesmire. Esetleg próbálkozott már vki ilyesmivel? Tudom, minden autó más és más, ki kell próbáljam magam. Valószínűleg így is fogok tenni, de kíváncsi vagyok, nagyjából mire számíthatok.
"A politejsav előállításához cukor kell, a cukorhoz pedig cukorrépa, vagy más olyan növény - például kukorica - szükséges, amelyből cukor nyerhető ki."
Igen,igen aztán majd panaszkodunk,hogy azért drága a cukor meg a kukorica mert műanyagot fröccsentünk belőle:)
Találtam itt egy "gyári" etun indítási dúsítás táblázatot, ha segít, persze ez normál injektorok esetén, ez elektronika ennyit rak rá, és nekem indult vele nagy hidegben is:
Lehet hogy először brutálisan hangzik, de nagyobb hidegben, tehát 0 fok környékén már akár 200%-ot is rá kell pakolni. Persze ez csak indításkor érvényes, utána rögtön vissza kell venni, különben belefullad. Az optimális dúsítási görbe 20 foktól kb -5 fokig közel exponenciális, viszont azt autótípusa válogatja, hogy pl 20 foknál mennyi az ideális plusz, illetve 0 fok felé közelítve mennyire meredek a görbe. Nálad bele kell számolni a nagyobb injektorkapacitást is, és persze nem ártana kiszámolni a szállítási kapacitást, mert ekkora plusznál már el tud fogyni a nyomás a rendszerből indítózásnál (az önindító miatti feszültségesés következtében csökken az AC pumpa szállítási kapacitása).
E85-el mennyit kell dúsítani a hidegindításhoz? Erre van általános szabály vagy hasonló?
Gondolom az elektronikák is dúsítottak valahogy a jobb indítahtóság kedvéért.
Nekem nagyon nehezen indult hidegen mostanáig. Kb4-5sec volt mire elkapta.
2200cc-s injektor van a gyári 570cc helyett. A tuningszoftver készítője megtalálta a hidegindítási táblát a gyári ecuban, most már lehet állítani. Csak kb hány %-ot dúsítsam hogy jó legyen.
Próbáltam 20%-al az alig ér valamit, 30% már sokkal jobb és holnap fogom kipróbálni a +50%-ot.
Szárazság van... ez tény. Kevés LESZ a kukorica... ez is tény (kb 4 millió tonna). DE hogy azért van már most takarmányhiány, merthogy nem esett idén elég eső.... no itt a csúsztatás, hisz az még bőven a tavalyi kukoricából kellene, h készüljön, hisz idén még nem arattak!!! De hol is a tavalyi? Hm?
Tudom én, h rövid a memória.... de mégis, igen, exportáltak mindent, amit csak lehetett, ömlesztve, merthogy itton drága, és nincs is elég tárolási kapacitás!
Rövid távon gondolkodik itt a balatoni halsütőtől kezdve a gazdák egy részéig mindenki.... :-(
Arról már igazán nem én tehetek, h szép lassan szétverték azt, ami anno működött... pl a vízgazdálkodást, árvízvédelmet, a mezőgazdaságról, feldolgozóiparról nem is beszélve....
Részben a gazdálkodó is igenis felelős... anno beszántott mindent, belvízcsatornát, fasort bármit, csakhogy pár hektárral több legyen, aztán meg csodáűlkozott, h jééééé belvíz, oda a termés.... utána meg, jééééé nyár van, meleg, nem esik az eső... de nincs csatorna se, ahonnan lehetne öntözni!!! Az más kérdés, h az öntözés szabályozása megint káosz....arról már az állami apparát tehet!
Érdemes rákeresni a Vásárhelyi-tervre... ami nem épp a mostani ciklusban született, hanem immár jó 150 éve.... Tudom én, h sokkal egyszerűbb ráfogni mindent az időjárásre, mintsem tenni vmit annak érdekében, h kisebbek legyenek a károk... Rá kellene ébredni, h ha nem nőp a hatékonysága a mezőgazdaságnak, akkor biza a környékbeli országok etetnek majd minket, és nem mi őket.... ez van!
Sok ország örülne ha ilyen természeti adottságai lennének,mint nekünk.Tervezőasztalon sem lehetett volna sokkal ésszerűbben átvezetni az országon a két nagy folyónkat mint ahogy most átfolyik.Csak az önzözéses csatornákat kellet volna már évtizedekkel ezelőtt kiépíteni és valóban európa "éléskamrája" lehetnénk.
Hát igen... ha lenne egy okos hosszútávú gazdaságpolitika, és a rendszerváltásnál nem lefelé építették volna a mezőgazdaságot, akkor lenne egy ésszerű vízgazdálkodás, meg az öntözéses művelés, és nem lenne olyan hullámzó a termés, mint a kis diktátorunk homloka... Amúgy meg a rekordszar termés is bőven fedezi a hazai szükségleteket, főleg ha végre jó hatékonysággal hasznosítanák a bioetanol gyártás melléktermékét, ami elég jó takarmány alap (szeszmoslék). Mindössze egy olyan országvezetés kellene, amelyik nem csak a pénz kitalicskázásban olyan jó szakember, hanem reális útra terelné az amúgy nagy lehetőségeket rejtő magyar gazdaságot.
A lufifújó verseny győztese - a cikkíró Hargitai Miklós, nyilván nincs tisztába vele, hogy a biodízel, amiről a jenai egyetem tanulmánya szól, nem azonos a bioetanollal. Akarva akaratlanul azért szépen beleszőtte az etanolt is.
„Piaci információink szerint a magyar, illetve szinte a teljes régiós piac hosszú távú szerződésekkel van lefedve, így jelenleg itt annak ellenére sem tudunk értékesíteni, hogy kedvezőbb árat tudunk kínálni.”
"Lázár két megbeszélést tartott kedden, az egyiket a sertésfeldolgozással is foglalkozó Gyulai Húskombinát megmentéséről, a másikat arról, hogyan lehetne 3 millióval több disznó Magyarországon"
Szerintem van itthon elég disznó, inkább sertés kellene :)
A stratégia pedig egyszerű lehet... az etanolgyártás "hulladékát", a szeszmoslékot kellene jobban hasznosítani, ugyanis ez egy fehérjedús takarmány... a szükséges adalékokkal is csak töredékébe kerülne, mint az elsődleges növényi takarmány. Erre lehetne magyarországon jó állattenyésztési stratégiát építeni, de nem látom az igyekezetet... ja hogy ebben nincs az uraknak pénz? Hát ez van...