Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

ívfény Creative Commons License 2023.06.17 -2 0 50335

szia!

hátt sajna ez a hajo elment! az itteni kiirásra, jelentkezett egy ember és elvitte a motort közben. teljesen felújitott blokk volt, magamnak csináltam, de nem lett felhasználva. valoszinű a te blokkod is át kell essen egy ilyesfajta felujításon az álltalad, a leirtak alapján. amig ez nincs meg, csak szenvedni fogsz, az ujabb hidegek beálltáig, aztán meg csak állni fog a kocsi, megint? csak röviden annyi, hogy én ugy vettem észre, hogy magát a felujitást, még úgy, ahogy megcsinálják a kollégák, legtöbbje, de amikor az adagolo beállítás következne, sokan elvéreznek. ahhoz kell pár speciális eszköz, ami szinte csak ezekhez a focs blokkokhoz használhato, ezek hijján jön a sacc/kb megoldások tömkelege. talán ezért is nem vállalják, nem szeretik ezeket a blokkokat? a specko eszközöket, meg nem éri meg 1-2 ilyen javításhoz, megcsinálni, beszerezni, inkább nem vállalják az amúgyis ismeretlen blokkokat. csinálnak olyat, amit már ismernek, napi szinten rutin melok. valahol érthető nem?, amúgy a lajosmizsei traktorosok, nagyon jol be tudnak állítani egy ilyen focs motort, megvan minden kellékűk hozzá, de sajna kb 200 000ft körűli a tarifa. mondjuk ezt egy mopedestől halottam, nem saját infom. állítolag az érdiek, beállították a motort, de nem volt jo és lajosmizsén tették helyre. ezekkel csak azt szeretném mondani, hogy lehet, hogy a legjobb megoldás az , ha elviteted messzire, inkább, ahol értenek hozzá és nemcsak csinálgatják, de éppen kirakhatsz az sztalra kisebb vagyont is, a környékbeli pofozzunk rajta kicsit szerelöknél,  de ezt döntsd el te, mi a legjobb neked.sokan választják azt a megoldást is, hogy vesznek 150-200 000 körűl egy másik blokkot, ami kiprobálhato és jol működik, és van, hogy be is jön nekik, de szép számban vannak az ilyenek közt, akik mondjuk, egy közbejött hengerfejtömités átégés miatt, kezdik a szivást előlröl a másik motorral is. sokszor futottam bele, hogy egy ilyen elvileg rutin javításnál, szétszedéskor, szétdűtenek mindent, ellállítva a hengerszinkrontol, kezdve a befecskendezett mennyiségig, az előtöltést, és szinte mindent, amit csak lehet, aztán új hengerfejtömités barakása után jön a fejvakarás, miért nem indul, ha mégis be indult, akkor miért a füst és a dadogás és egyebek. ha aztán valahogy összerázodik mégis a rendszer és jároképes a járgány, jön  az ujabb probléma, hogy megint hengerfejes lesz, akár pár száz km megtétele után is. kezdödik elölröl a móka. arrol nem beszélve, hogy találkoztam már olyannal is, hogy, 3-ik hengerfejezés után, megcsinálták a 4-ediket és, a hengerfej csavarok lehuzásánál, kicibálták a menetet a blokkbol, paff, ez az igazi szivás!!, de nem ért véget! vettek egy másik blokkot és, az igaz indult,viszonylag jol járt, de kezdödö hengerfejes volt az is és, pár hét mulva, kezdték ott is a szivolát elölröl! paff!!

Előzmény: Greg34 (50332)
brömbi Creative Commons License 2023.06.16 0 0 50334

Sima nyomásgomba van benne tudomásom szerint. De nem akarok hülyeséget írni. A fórumon segítettek nekem, a menet legyen jó, az a lényeg. Csak sima testet kapcsol szerintem, semmi mást. Ha jól emlészem Nissané volt, vagy Mazdáé. A neten kerestem rá, vagy 3 - 4 éve, mikor ezzel kínlódtam.

Előzmény: oljeg12 (50330)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 50333

Köszönöm a választ.

 

Előzmény: Greg34 (50331)
Greg34 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 50332

Szia! Ezt még csak most látom, mert elég ritkán vagyok itt. Kérdés hogy messze lenne-e.. A kisautó hébe hóba megy, azaz használatban van mind a mai napig, melegben (25 fok felett indul normálisan), alatta csak egy hengerrel, és ezért elég rosszul. Az egyik henger biztosan "gatya." Azért indul nehezebben, mert az egyik dugó "visszafogja", ahogy anno már mondtad is. S erőlködik a forgatással. (Ezek ugye szinkronban járnak) Ha nagy nehezen csak az egyik hengerrel beindul utána rövidesen beindul a másik is, de leginkább nem. Ilyenkor kis járatás után, mikor már meleg az egész , meg kell állítani a motort, és a rákövetkező indításnál mind a kettő henger beindul. Lehet hogy gyűrűtörés.. ki tudja. Érdeklődöm debreceni gépműhelyeknél is.. egy pár már el is küldött. Az egyiknek valami nagyon rossz élménye volt, mert mikor meghallotta hogy mopedautó, azonnal elkomorodott, és azt mondta "volt már itt mopedautó, soha többet", kérdésemre hogy esetleg tud.-e valakit rövid tőszavakban jöttek a válaszok, és csak a nem.. a csend.. meg a nem.. :D A másik gépműhely azt mondta persze megcsinálják a gépmunkát meg a gyűrűzést is, de ezen kívül semmiféle szerelést nem csinálnak, tehát raklapon lekötözve vigyem a szétfűzött motort, külön a tömböt, és a fejét.. ne az egész autót.. (kösssz már.. :D ) De még vannak egy páran a környéken is, hátha. Illetve lábon tudok vele jönni menni.. észszerű távolságokon belül persze.

Előzmény: ívfény (50315)
Greg34 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 50331

Szia! Az olajgomba helyettesítése sem egyszerű, én bementem vele a Bárdy-hoz, ránéztek, azt mondták hogy tudnak adni ilyen kivitelűt, de mivel az ellenállás értéke, és egyéb paraméterit is ismerni kéne, csak magamat verem át. Nem biztos hogy jól fog jelezni. s kérdezték hogy nincs a mopedeseknek valami fórumuk? S bezárult a kör, visszairányítottak ide. :D Igaz én Microcar.-hoz néztem, de a nóta ugyanaz. :)

Előzmény: oljeg12 (50330)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 50330

Valaki meg tudja-e mondani, hogy a Z402-es motor olajgombáját lehet-e helyettesíteni másik autóéval?

oljeg12 Creative Commons License 2023.06.13 0 0 50329

Ezt nem az Aixam tojáshéj vastagságú műanyagjához találták ki. Pedig jó lenne, ha lehetne vele ezt is javítani.

 

Előzmény: Mnagy (50328)
Mnagy Creative Commons License 2023.06.11 0 1 50328

Piacosoknál is kapható, én ott vettem azt a kapcsos műanyag hegesztőt, amivel elő lehet dolgozni üvegszálazás vagy gittelés előtt a műanyagot.

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=zY6zhk38UiI

 

https://www.youtube.com/watch?v=aP4n4SUJWKI

Bakancs4 Creative Commons License 2023.06.08 -2 2 50327

Az évadnyitó regionális találkozó Doromláson lesz , június 17-én ( szombat ) , illetve vasárnap , mert lesz lehetőség az ottalvásra . A részvételi szándékot kérem jelezzétek szerdáig az étkezés miatt , 30/922-08-72 . Sajnos a ház bérlete-pályáztatása miatt a helyszín erőst elhanyagolt , hónaljig érő gaz van , az épület belül pedig őrzi a szilveszteri buli meg a vándorpoloska támadás nyomait ... Mehetek ki cilivizált körülményeket teremteni .

 

Előzmény: Bakancs4 (49740)
i'mfedup Creative Commons License 2023.06.04 0 0 50326

Szia Géza!

 

Köszönöm szépen a választ!

Előzmény: G é z a (50324)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50325

Köszönöm. Ezt a lehetőséget is kipróbálom.

Előzmény: brömbi (50322)
G é z a Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50324

Pontosan így van!

Előzmény: i'mfedup (50318)
András952 Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50323

Köszi , így már értem....

Előzmény: XANTIi (50319)
brömbi Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50322

Akkor meg az olajgombát kell kicserélned. Az nem szakít. Párhuzamos az áramkörük.

Előzmény: oljeg12 (50321)
oljeg12 Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50321

Ma tudtam szakítani rá egy kis időt. Addig jutottam, hogy megmozgattam a vezetéket és kialudt teljesen. Akkor se gyullad ki, ha ráadom a gyújtást de nem indítózok. Ha lehúzom a csúszósarut a gombáról és adok testet a vezetékre, akkor világít a hőfok kijelző folyamatosan. Próbáltam követni a vezetéket, de ahogy belemegy egy gégecsőbe ami bemegy az utastérbe. De az utastérbe már nem találtam meg a vezetéket. Fogalmam sincs, hogy hol keressem a hibát. Greg34 fórumtárs azt írta, hogy valami piszkos testkábel is okozhatja. Az a testkábel, ami akkuról jön, az nem okozhatja a bajt, mert akkor semmi se működne. Széthúztam 3 stekkert is, meg újra összedugtam, hogy esetleg ott van valami kontakt hiba. De hiába. nem változott semmi. Ezen kívül milyen testkábelt nézzek még? Nem tudom.

 

Előzmény: Mnagy (50320)
Mnagy Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50320

Nálam vízgomba csere után kialudt a lámpa. Kúpos menete van a gyárinak. Volt olyan testelési hibám, hogy a generátor felfogatás csavarostól távtartóstól korrodálódott. Drótkefe csiszoló papír és jó lett.

Előzmény: oljeg12 (50316)
XANTIi Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50319

Azok még hitvány ólomakkus nyekedlik. Ami legalább megüti a mopedautó besorolást, azok bőven millió felett vannak.

Meg ugye azokat itthon forgalomba kell helyezni. Azokhoz típusbizonyítványt intézni sem átlagpolgárnak való feladat. A németeknél van pár típus lepapírozva, de se nem olcsók akkor már, se nem komolyak.

Előzmény: András952 (50317)
i'mfedup Creative Commons License 2023.06.03 0 0 50318

Sziasztok!

 

Hátsó kerékcsapágyat szeretnék cserélni AIXAM400-ban. Jól látom, hogy 6005-2RS a méret és oldalanként 2db kell belőle?

 

Köszönöm előre is a válaszokat!

 

Üdv: Péter

András952 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 50317

Üdv mindenkinek !  Nem értem miért nem látni idehaza kis elektromos autókat ,pedig 600.000- töl több miliós áron, rengeteg van az aliexpress-en?

oljeg12 Creative Commons License 2023.06.02 0 0 50316

Szia!

Köszönöm a választ.Neki fogok állni keresgélni és feltárni a hiba okát. A féltengelycsuklót pedig megrendelem.

Előzmény: Greg34 (50314)
ívfény Creative Commons License 2023.06.01 -1 0 50315

szia! nekem van, most éppen egy felujitott blokkom, elado, ha érdekel, keress meg privátban

Előzmény: Greg34 (50314)
Greg34 Creative Commons License 2023.06.01 0 0 50314

Sziasztok! A kisautóra sok ajánlatot kaptam. Mármint a motorfelújításra. Fogalmam sincs az árakról, mindenki a jól bejáratott összeköttetéseiről beszél amikor alkatrészbeszerzésről esik szó. Pénteken kapok még egy ajánlatot, nem titok kb. 250-300eFt.-ra beszélnek, ebben benne van esetlegesen új dugók (100eFt), gyűrűk, fúrás, főtengely köszörüléstől, hajtókar vizsgálata,  vezérlés, és tömítések, csapágyak, szűrők cseréjén át, az utolsó olajcserén minden eshetőség benne van. De mindenki azt mondja hogy nyilván akkor látja ha szét van kapva. Az egyik lecseszett amikor a gyűrűzést említettem, mondta hogy nem ennyiből áll egy motorfelújítás hogy meggyűrűzzük, "oszt had füstöljön tovább."

 Másik eshetőség hogy eladom így. Megjött a +25 fok körüli idő, most viszonylagosan teljesen hidegen (több nap állás után is) jól indul az autó. Megy is, nem is füstöl, és a vizet sem forralja. Persze mindent is csipeget a kis nyavaja. Nyilván nem javult meg, csak ő is a nyarat szereti..

Greg34 Creative Commons License 2023.06.01 0 0 50313

Hali! Elektromos anomáliák sokasága. Valószínűleg valami összedörzsölődésből, vagy piszkos testkábelból eredő "zárlat"-hoz vagy épp átvezetéshez hasonlító probléma. Pontos kiderítése autó elektromos feladat. (Ha a vízhőfokjelző égne, szerintem nem is indulna a kisautó, csak a víz tényleges visszahűlése után.)

Féltengelycsukló szokott "ratatázni", először csak éles kitekerésnél, majd enyhébb kanyarokban is, végül már egyenesen is csinálja, eddig, s nem tovább szabad vele közlekedni. Mielőbbi csere a megoldása.

Előzmény: oljeg12 (50310)
Sándor P Creative Commons License 2023.06.01 0 0 50312

Köszi a hozzászólást,azért én mégis megpróbálom.Ha mindent könnyű volna megvalósítani,akkor nem is volna érdekes számomra.A váltósitást is összehoztam ,2 éve használom gond nélkül .Igaz most az öninditóm adta fel,de rendeltem egy újjat.Utána már úgy sem kell majd a villamos hajtás miatt.Úgyhogy elfogadok minden tanácsot,és segitséget.Köszönöm előre is

Előzmény: ívfény (50311)
ívfény Creative Commons License 2023.05.31 -1 0 50311

szia!

olvasgatom mit akarnál? negativ leszek!  szerintem imposible mission!, azaz nem teljesen, de nagy valószínűséggel, igen. kicsit kifejtem!,töled is függ sokminden, mekkora a tudásod a feladathoz? csak nézd , meg példaként woodoot!, ő elég durván benne van és érthet is hozzá és a környezete is, ha elakad van segítsége, de mégis jópárat csinált már, tudomásom szerint, ilyen villanyositást és nagy valoszinűséggel, mindig, egy jobb megoldást, valosított meg a z előzöhöz képest?? tehát egy megszállot, kitartást igénylő, örök fejlesztés a projekt. és itt van példának kiggyo is talán, ő is csinált ilyesmit, de nem tudni részleteket, mennyire tökéletes a rendszer, vagy csak használhato?  én is csináltam már, jopár villanyosítást, motorok és kisautok személyében! eddig egyik sem sikerűlt maradéktalanul tökéletesre, de azért használhatoak és biztonságosak, legalább. van rengeteg buktato és felmerülö probléma, én a legnagyobb kihivást az akkupakk megalkotásában vélem, mivel ott lakozik a birkogép, adott esetben ott nyilhat ki a pofonos láda, ami komoly sallerokat jelenthet, olykor. nagyon komolyan kell megtervezni és megalkotni! kis hiba elkövetése, komoly károkhoz vezethetnek, akár egy ház leégéséhez, ne adja isten! savas akku felejtös, főleg sulya miatt, liion, meg, veszélyes nagyon, ha úgy adodik, könnyen válhat rakétává, mégis, hamár villanyositás, akkor minimum liion cellák, de van jobb alternativa is, csak ott már, komoly összegekben kell gondolkodni. tudom mikről bszélek! én nemrég csináltam, egy 30kW körűli pakkot, ami, kb 240km-es hatotávot nyujtana, de, egyébb okok miatt, offgrid rendszerbe fogom inkább hazsnálni, mint mopedautoba. rengeteg ok, van, volna, amikkel, ha szembesülsz és nem vagy fanatikus, vagy legalább elektronikai zseni, abba fogod hagyni és, csak a pénzed ölöd bele? persze, te tudod, én csak a véleményem mondtam el...

Előzmény: Sándor P (50304)
oljeg12 Creative Commons License 2023.05.31 0 0 50310

Szaiasztok!

Olyan problémával találkoztam ma, amiről fogalma sincs, hogy mi okozhatja. Aixam 500.4-röl van szó. Baján voltam és hazafelé jövet megálltam a fiaméknál. Addig nem volt semmi gond. Kb. 20 perc után indultam tovább haza, nem aludt ki a hőfok visszajelző. Ebből baj nem lehet 300 méteren. Itthon néztem a hűtőfolyadékot, és se nem fogyott, se pedig nem szaporodott. Nem is lett olajos. Másfél óra várakozás után beindítottam és akkor se aludt ki hőfok visszajelző. Azt viszont észre vettem, hogy az olajnyomásmérő lámpa nem világít akkor se, mikor indítás előtt ráadom a gyújtást. Amikor leveszem a gyújtást és még szerviz helyzetbe van a kulcs, akkor nem világít semmi, de ahogy teljesen visszafordítom a kulcsot, akkor világít nagyon halványan a hőfok és az olajnyomás visszajelző is. Addig amíg nem hallatszik a kattanás, ami azt hiszem, hogy a leállító mágnestől jön, mikor kiold. Nem tudom, hogy mi okozhatja ezt a jelenséget. Van valami közös reléje az olajnyomás és a vízhőfok visszajelzőnek?

 

Ezen kívül van még egy gond, amit nem tudom, csak sejtem, hogy mi okozhatja. Ha utcasarkon fordulok balra, akkor baloldalt elölről hallok kattogást. Azt hittem, hogy a kerékcsapágy. De megrángatva a kereket, nem kottyan egy csöppet sem. Arra gondolok, hogy talán féltengely csukló adhat ilyen hangot. Ezzel a kopogással közlekedhetek még egy ideig, vagy sürgősen ki kell cserélni?

Válaszokat előre is köszönöm.

 

WooDoo Creative Commons License 2023.05.31 0 0 50309

Azt a vezérlőt már nem lehet kapni, amit én vettem. Nem tudom milyet szeretnél, van nagyon egyszerű, amin szinte semmit sem lehet állítani, meg van olyan is, amre rá tudsz csatlakozni a telefonoddal bluetotthon keresztül, és egy appban lehet állítani a max. áramot, felfutást, sebességet, akkuvédelmet, stb. Nekem is ilyen van, arra jó, hogy ha az alkalmazottak használják a kocsit, lejjebb tudom venni a sebességet, gyorsulást, stb.

Előzmény: Sándor P (50308)
Sándor P Creative Commons License 2023.05.31 0 0 50308

Köszönöm .Ha nem gond ,akkor vezérlőt is tudnál linkelni,vagy a kettőt együtt.Én is az alföldön lakom,Sarkadon.Itt is a legnagyobb emelkedő a gátoldal.Azért szeretném egyben megvenni a motort a vezérlővel,mert így is sok idő mire megkapom.Akkumulátor viszont még nincs,de nézegettem már lifepo4 akksit amit itthon árulnak.Csak nem tudom,jó e.Megpróbálom belinkelni ide.

Előzmény: WooDoo (50307)
WooDoo Creative Commons License 2023.05.30 -1 1 50307

Szoktuk azt a kocsit is vinni rendezvényekre az egész országban, az idén voltunk már Győrben, Pécsett és Veszprémben. 

Egy kézi váltóval viszonylag egyszerű összeépíteni egy villanymotort, csak egy közdarabot kell gyártani a motor és a váltó tengelyei közé. Esetleg célszerű oda egy gumibetétes tengelykötést tenni, ami korrigálja a szöghibákat, ha nem sikerül hajszál pontosan illeszteni. Meg kell egy lemezt gyártani a váltó harangra, amire a motort fel lehet csavarozni. Nem bonyolultabb, mint fogazottszíjjal meghajtani egy mopedautó irányváltót.

 

2018 őszén vettem ezt a motort, 2019 tavasza óta nyúzzuk, nem volt vele soha semmi probléma. 

https://vi.aliexpress.com/item/32295888018.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.144.4db718025DBold&gatewayAdapt=glo2vnm

 

Az enyém 2200W, 72V. Nekem itt az alföldön a városban furikázni pont elég, tudom tartani a lépést a többi autóval. Vannak persze erősebb/drágább motorok is, ha van rá keret. Egy Aixamba be lehetne tenni egy C-Zero hajtást is, annak 47 kW-os a motorja, és 130 km/h a végsebessége...

Előzmény: Sándor P (50306)
Sándor P Creative Commons License 2023.05.28 0 0 50306

Heló,nem tudok elmenni sajna hozzád De azért köszi.Csak találok valami villanymotort a kis autóba.Egyébként arra gondoltam,mi volna ha egybe építeném a kézi váltóval.Láttam videókat erről.Valaki csinált hasonlót?

Előzmény: WooDoo (50305)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!