Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
Ha a könyv és a készülék hátlapi bekötési sémája egyezik, a külső mikrofon az A19, A20-ra van kötve (természetesen, készülékhez kapott kábelkötegen már csak egy 3,5 mm-es jack bemenetnek kell lennie), akkor működni kell. A menüben állítható a külső vagy belső mikrofon aktiválása. Meg kell keresni. Mivel nem ismerem a menüt, ebben nem tudok használhatót mondani.
Természetesen fura a dolog. De kínai, szóval semmi sem biztos :)
Amit a képernyőről fotóztam, az a rajta lévő android menüből elővarázsolt kép, ami kinézetre ugyan úgy néz ki, de a számozás nem ugyan az mint a könyvében. Viszont a könyve szerint átnéztem a bekötéseket, ami stimmel. Mikor beépítettem, a menübe ezt a képet még nem is láttam! Van külön egy iso ahol a táp van. Szóval a könyv elvileg jó, mert az alapján kötöttem be mindent. Működik minden, szól minden hangszóró, meg a tolatókamera... csak a mikrofon nem tökéletes. Lehet belső menübe lehet még aktiválni a mikrofont? Na ezt megnézem még...
A képen az aljazat kivitele látható, amibe a fejegységhez tartozó kábelköteg(ek) kell dugaszolni. A kábelkötegről van felvétel? Azonkívül a fejegység és az autó illesztéséhez ISO kábelkötegre is szükség van: tápkábel-, illetve hangszóró kábelköteg.
Az első képen látható aljazat csatlakozókiosztása egészen más, mint amit a gépkönyv tartalmaz. Egyébként az első képen (fejegység képernyőjén) látható aljazat megegyezik a készülék hátoldali aljazat kialakítással?
Kb pont így néz ki a hátulja. Könyve szerint így kell, e-szerint kötöttem be. Amit linkeltél képet hova van kötve a két vezeték? Az egyiket kiveszem, alsó sor jobb széle, és a másik?
Sok esetben a kezelési utasítások a típusra vonatkozó általános információkat tartalmaznak, s bizony előfordulhat, hogy a konkrét készülékkel nincsenek szinkronban.
Láthatóan, ennek a fejegységnek nincs külső mikrofon bemenete. A A8 és A9 video bemenetek vonal és nem mikrofon bemenetek. Ha külső mikrofon bemenettel is rendelkezne, akkor azt „MIC” jelöléssel látták volna el.
Egyébként milyen márkájú, modellszámú a fejegység?
Egy kínából rendelt androidos 2din egységbe szeretnék külső mikrofont csatlakoztatni, de nincs meg, hogy hova kell. Könyve szerint ebbe a csatlakozóba, de hiába, nem jó. De itt nincs is jelezve, mint a könyvben.
Gyújtáskulcs első alkalommal 1-es állásba történő kapcsolásakor jelentkező sötét képernyő a motor indításakor is megmarad? Ismételt indításkor is hasonló a helyzet? Ezt követően, csak a fejegység ki- és bekapcsolása sem eredményez változást? A motor leállítása előtt kikapcsolva a rádiót, a következő indításkor is jelentkezik a probléma?
A leírás alapján – bár csak hobbista vagyok – nem feltételezem a kijelző hibáját, hiszen, ha egyszer „beindul” a készülék, akkor huzamos időn keresztül hiba nélkül üzemel. Főként, ha nyugodt, jó minőségű a kép, s sem csíkozódás, villódzás, időszakos képeltűnés stb. nem észlelhető.
Valahol máshol lehet a hiba, de az szerintem, csak szakszervizben célirányos mérések révén határolható be egyértelműen.
Teljesen kiszámíthatatlan az elsötétülés és a vissza jövetel is. Hideg meleg nem befolyásolja. Viszont mindig bekapcsoláskor van váltás, tehát olyan nincs hogy menet közben elsötétül vagy menet közben megjavul. Csak az van hogy működik leállítom az autót következő indulásnál nem működik, és fordítva. Próbáltam terepen fekvő rendőrnél, tavaly július óta csinálja ( gyakorlatilag 2 hetes korától de annyit máskor is megy folyamatosan.) így csinálta melegben, és hidegben is egyaránt.
Benne lennék Én egy kijelző cserében is csak ki foglalkozik vele?
Csak általánosságban tudom felhívni a figyelmet a probléma kiváltó okaira, mivel az sem ismert, hogy milyen körülmények között jelentkezik a képernyő elsötétülése.
Az említett jelenséget – többek között – például az alábbiak is okozhatják:
– Kijelző hibája.
– Mozgás vagy hő hatására jelentkező kontakt-, illetve forrasztási hiba.
– Oxidált csatlakozók.
Sajnos a kijelző hibája csak csere segítségével azonosítható, de ez esetben talán nem is az rossz.
Először a készüléken belüli csatlakozók tisztításával próbálkoznék (kontox spray, alkohol).
A Joying esetében tudom, hogy pl. a FYT5009 modulnál jelentkező forrasztási hiba (kb. a jelzett pontok esetében) is okozhat sötét képernyőt, bár a gombok világítanak (kép).
Foglakozik valaki kínai rádió javítással. Valószínűleg egy rossz forrasztás a hiba okozója. A kijelző elsötétül időnként 1-2 napra aztán ismét működik. Közben az érintő képernyő működik, tehát emlékezetből lehet pl rádió állomást váltani vagy bármit csinálni csak nem látni semmit. Utána valamikor 1-2 óra vagy 1-2 nap és megint minden rendben akár egy hónapig is.
Köszönöm Stefi001 :) Igen de már látom a végét :) Tegnap jött meg amit rendeltem :) Simán a távvezérlő infra nem kommunikál a fejegységgel ez lett volna legjobb, de így marad a második verzió. Köszi!!!
Utánna néztem , egy mini iso csatlakozó van a jeladó végén, 3 kábellel. Ezeket nem lehet egy Jack dugóra átforrasztani és akkor az SWC aljzatba raknám? Ha jól gondolkodom a 3 kábel a plusz, a föld, és egy adat átvitel. Csak a csatlakozó más nem? Elviekben a jack dugó sem igényelne többet..... :/
Korábban márt csevegtem itt Stefi 001-el hátha van ötlete valakinek, Egy Blauounkt Santa Cruz 370-röl van szó amihez szereztem egy Blau RC10 kormánytávot, amit nem tudok beüzemelni. Van egy gyári csati hozzá aminek egyik végén egy infra jeladó a másikon egy zöld-sárga csati (nem tudom a nevét) . A fejegységen van egy 3.5 jack ami a kormánytávé lenne. Hogyan tudnám párosítani a kettőt? Van valami ötlet? Köszönöm
Az eredeti kérdés nem így szólt, hanem: „Viszont 30-40 másodperc után,ha gyújtást adok,nem indul el rögtön,hanem ismét bootolni kezd…”. Arra válaszoltam.
A kábelezés jó, kár lenne buherálni. Egyébként mindenre akad megoldás: hol egyszerűbb, hol pedig bonyolultabb, különböző előnyökkel és hátrányokkal, de nem mindig éri meg! Szerintem az első indításkori 25-30”-es bootolási idő esetleges kihagyása pedig nem jár annyi előnnyel??? De pl. a tolatókamera azonnal életre kel.
Egyébként készülékfüggő is, ugyanis így van ez az egyik autóm esetében is, amelyben bootolás nélkül indul.
Sztem a gk energia sablonja lekapcsolja a feszültséget egy bizonyos idő után...pl,ha nyitva hagyod az ajtót akkor is lekapcsolja a belső lámpát kb 15 perc múlva...
Köszi a választ.Ezt már beállítottam.Csak az a bajom,hogy ha áll a kocsi reggelig,akkor indításnál megint jön a boot.Nem lehet,hogy a kábeleket kellene átnézetnem?Úgy értem lehet,hogy nem ugyanaz a vezeték megy tovább a fejegységbe.
Az Xonrich fejegységek általában rendelkeznek késleltetett kikapcsolási lehetőséggel. Az említett modellel nem találkoztam, de januárban szereltem a saját 2012-es évjáratú Kia Cee’d-be autóspecifikus készüléket, amelynél volt állítási lehetőség. Konkrétan fejből nem emlékszem, hogy a menüben hol található (kocsi garázsban), de a Settings-ben (esetleg General Settings) található: Shutdown delay néven.
A mellékelt képen látható (ez nem a nevezett fejegység menüje!).
Sziasztok.Egy kis segítséget szeretnék kérni.Ma beszereltem az autómba(2006 Vw Passat B6)egy Xonrich 8227l fejegységet.Működik minden,canbus,kormányvezérlő,a kulcsot ha kiveszem kikapcsol.Viszont 30-40 másodperc után,ha gyújtást adok,nem indul el rögtön,hanem ismét bootolni kezd,ami kb 30 mp. Elég idegesítő. Lehet ezzel valamit kezdeni?
Mint említettem, csak az írott információkra tudok hagyatkozni! Ki tudja már, hogy ki volt az eladó? Forgalmazóval a termék kiválasztása után lehetséges a kapcsolatfelvétel.
Ennek egy valamivel többet tudó változatát építettem be a kocsimba. Eddig kifogástalanul működik. A vélemények is kedvezőek. Azonos ár, más kivitel.
Igaz, nem IPS a kijelző, de van magyar OSD nyelv, s rendelkezik (legalábbis az enyém) menüből állítható késleltetett kikapcsolási lehetőséggel. Az ára pedig szállítással hozzávetőleg 70 000-71 000 Ft.(ÁFA, VÁM elképzelhető, de az ügyes kínai segítőkész szokott lenni + szerencse!)