Sajnos nem tudok személyesen segíteni, de talán ez is több, mint a semmi.
Írtad, hogy nem vagy egy számítógépguru, de azért az alább leírtakat Te is megpróbálhatod - ez a legegyszerűbb, Én is ezt a megoldást használtam az utóbbi két frissítéskor - hátha sikerül:
(SMEG+ autós megoldás (Nekem ilyen az autóm), ha neked nem ilyen a rendszered, akkor az alább leírtak nem biztos, hogy segítenek)
Karbantartási tanácsok, szoftver- és térképfrissítés
A NAVIGÁCIÓS RENDSZER FRISSÍTÉSE
Írd be az alvázszámot és kövesd a leírtakat
A végén lesz egy tömörített fájl (xxxxx.zip ~5,5GB), amit letöltesz a számítógépre, azt kicsomagolod egy USBdrivera (max 16GB-os legyen).
Az utolsó oldalon lesz egy hivatkozás, amire kattintva egy telepítési segédletet is megnyithatsz, amit ha kinyomtatsz, akkor lesz nálad valami kézzel fogható segítség (nem a SMEG+ leírás, de így is segíthet).
Azért egy kis plusz:
Az autót beindítod, ECO off!, amint felállt az autó szoftvere, bedugod az USB-t és elvileg a médiafelismerés után csak végig kell menni a leírtakon. (Kiválasztod, hogy mely régiók legyenek frissítve és leokézod, majd hagysz időt járó motor mellett a telepítésre, ha végzett a telepítéssel észre fogod venni - kiválasztott régióktól függően 10-45perc.)
+olvasd el snow.dog leírását (talán két éves bejegyzés), az lehet többet segít.
Bár én nem sértegettelek, csak poénkodtam, de azért azt te sem gondolhatod komolyan, hogy majd nyilvánosan beírnak ide neked egy nevet egy illegális tevékenységgel kapcsolatban, amit aztán akárki elolvashat, még olyan is, aki esetleg pont a "rosszfiúk" felkutatásával foglalkozik (ja, és ez akár még te is lehetsz).
Itt is olvastam, hogy többen letöltötték, majd fel az autóba. Hirdetést is láttam, hogy megcsinálják... gondoltam, ha valakit innen ajánlanak, azzal szívesebben csináltatom meg. De mindig bebizonyosodik, hogy a fórumok nem a segítségadásra vannak. És sikerült rendkívül pontos párhuzamot találnod, büszke lehetsz magadra, csak így tovább!
Bocsi, de ennyi erővel azt is kérdezhetted volna, hogy tudunk-e valakit ajánlani, aki lop neked egy Citroent, vagy valakit, aki betörné a szomszédod orrát. :-)
Az Ad Blue tartály cseréjét és beszerzését vállaló személy(ek) elérhetőségére nekem is szükségem lenne, 2 órája nálam is "emission controller fault" lett. Amennyiben módotokban áll, legyetek szívesek írjátok már meg nekem privátba. Előre is köszönöm!
C4 Grand (7 üléses változat) 2016-os autóm van és imádom!
Sajnos, ma reggel a tetőablak sötétítője tönkrement. Történt, hogy most nyáron mindig behúzva tartom, de reggel láttam, hogy a mozgató rúd műanyag füle eltört és a textil visszatekeredett a tető és a kárpit közé.
Az autó lízinges, mindent márkaszervizbe kell vinni, de ezzel nem szívesen mennék oda, mert a gatyámat is kifizetem, ráadásul kb. 1 hónapra mondanak időpontot.
Valakinek ötlete, házi megoldása vagy egy olyan szerelő, akihez el lehet vinni és ha szétszedi a kárpitot, az még normális marad?
Persze, hogy házilag is után tudod tölteni, benzinkúton vásárolhatsz AdBlue folyadékot 5-10-20Literes kiszerelésben, csak az ISO22241 azonosítót keresd a flakonon, és simán fel tudod tölteni.
Arra figyelj, hogy minimum 3,8Litert, de inkább 5Litert tölts bele!
Ha mellé folyik pici, azt nedves ronggyal letörölheted, a kezedről pedig szappanos vízzel távolíthatod el.
Sziasztok! Megjelent a műszerfalon (2015 C4 Grand, 2.0 Hdi, 150Le) az adblue utántöltésére figyelmeztető piktogram. Ezt én otthon házilag fel tudom tölteni vagy ez mindenképp szervízjárat? Köszi
Most vennék egy 2014/11- gyártású Picassot, és a 360-s kameranézetben az egyik tükör kamerája nem ad képet, áthúzott kamera piktorgram jelenik meg a képernyőn a kép helyén. Mögötte persze fekete a kép. Volt már valakinek hasonló problémája?
Felteszek néhány (sok) képet az AdBlue tartály szivattyújáról gondolatébresztőnek.
Feszültség alá helyezve működik a két motor, de így nem lehet megállapítani, hogy a kellő nyomást produkálják-e.
Ha vkinek van vmi 5lete, vagy ismer egy ügyes szerelőt, aki meg tudja nézni/meg tudja javítani/ki tudja cserélni/... az jelezze, lehet érdemes lenne próbálkozni, főleg, ha sokkal olcsóbb lenne így az AdBlue szivattyú javítás, mint a komplett tartály csere (szervizben 400+ért)
Kicsit kalandos volt a beszerzés, de megérte, + segítséget szeretnék nyújtani azoknak, akiknek később szükség lesz rá.
A tartályt nem elég alvázszám alapján rendelni, szükséges tudatni még a beszerzővel, (ha tudod a tárgyról a cikkszámot,) hogy az autó pl. 7 üléses és pótkerékkel szerelt, illetve azt, hogy az utastérből tölthető a tartály, vagy nem.
- mivel 2015-ben a Grand Picasso-t 3 féle AdBlue tartállyal gyártották, legalábbis a 7 üléses verziót.
Nekem a lekérdezésnél az alvázszám alapján 2 cikkszámot dobott ki a rendszer, amire a Citroen szerviz azt mondta, hogy ugyanaz; HÁT NEM!!!
Az egyik (az első) az az üzemanyagtöltő nyílás mellől tölthető, míg a másik az utastérből (a harmadik üléssor előtt).
Persze Én az első cikkszámot rendeltem meg, és a szerelőm vette észre, hogy ez nem jó az autómhoz, így ismét telefonálgatás, új tartály rendelés ... (erről később)
Az első tartály és cikkszáma (üzemanyagtöltő nyílás mellett lehet tölteni):
A második (jó tartály Nekem) és cikkszáma:
A képeken látható az az apró különbség, ami miatt nem volt jó az első.
A szerelőm megkapta ez utóbbi tartályt, kicserélte, feltöltötte AdBlue folyadékkal - és ha már ott volt az autó, akkor kitisztíttattam a FAP szűrőt is .
A diagnosztikai műszerrel/számítógéppel átnézve a rendszer, a tartályban lévő szivattyú megfelelő nyomást produkál, a kitisztított fúvóka megfelelően permetezi az adalékanyagot a kipufogórendszerbe, a szenzorok megfelelő értéket jeleznek.
Az autó, mint újonnan :)
Az AdBlue tartály beszerzéséről dióhéjban:
Egy segítőkész fórumtárstól (R!ck4) kaptam egy elérhetőséget, továbbiakban "beszerző", itt köszönöm meg ismét.
Felvettem a kapcsolatot a "beszerzővel" (nem tudom, hogy meg lehet-e adni itt nevet és elérhetőséget?), és megrendeltem a tartályt az alvázszám, illetve a cikkszám alapján (rossz cikkszámot adtam meg :().
A "beszerző" két hét alatt be is szerezte a tartályt és le is szállította (a Citroen szervizben mondott árnak a ~75%-áért), ami ennél a tételnél igen jelentő összeg.!
A tartályt elvittem a szerelőmhöz, aki a beszerelésnél konstatálta, hogy a tartály nem jó az Én autómhoz.
Telefon a "beszerzőnek", akivel megbeszéltem a hibás rendelést, és az új tartályt három nap múlva leszállította, a másik tartályt pedig elvitte (a nekem nem jó tartály dobozában, sértetlenül került vissza!).
Nekem "csak" a szállítási költséget kellett kifizetnem pluszban, mert már sürgős volt, hogy elkészüljön az autó, mert nem lett volna mivel elmenni nyaralni (a párom FIAT500ába nem férünk el 4en egy heti cumóval :))
A "beszerzőről":
A "beszerzőt" bátran ajánlom mindenkinek, mindenféle, vagy legalábbis majd~mindenféle PSA cuccot be tud szerezni, elég rövid határidővel - nagyon jó fej és segítőkész, nem az átverős és lehúzós fajta!!!
Ha megerősítést kapok, akkor leírom ide az elérhetőségét, ha nem, akkor privát üzenetben elküldöm minden érdeklődőnek.