Sziasztok! Garmin kamerát szeretnék tenni az autómba, előre és hátra is úgy hogy a közlekedést 360 fokban vissza tudjam nézni. Melyiket ajánlanátok? Köszönöm!
Ennél a mobilod a kijelző, így a minősége is jobb és mindent arról vezérelhetsz.
Parkoló üzemmódban még értesítést is küld a telefonodra, ha akció van, ha eléri a wifit a kamera vagy van rátéve LTE modul. Akkor bárhonnan nézheted bermikor, mi a helyzet a kocsiban, kocsival.
hanem mondjuk arra, hogy ha a parkolóban valaki neki tolat az autódnak akkor legyen némi sanszod megtudni, hogy ki is volt az...
Igen, így van - csak az a baj, hogy a legtöbbször nem "telibe nekitolatnak" - hanem sokkal inkább kikanyarodáskor meghúzzák a szpojlered sarkát.
(konkrétan a barátnőm csinált ilyet nemrég, egy bolti parkolóban - csakhogy ő becsületesebb fajta, nem lépett le, hanem felkereste a károsultat (aki a boltban volt eladó-csaj).
Bár csak a festéket húzta meg a csaj autójának a szpojlerén - így is 50 ezerbe került, barátilag és zsebre).
Szóval ha ilyen történik, akkor rohadt nagy látószögének kell legyen annak a (pl. hátsó) kamerának a látószöge - hogy levegye a sérülést okozó, kikanyarodó autónak a rendszámát.
A parkolás funkció nem egészen erre való, hanem mondjuk arra, hogy ha a parkolóban valaki neki tolat az autódnak akkor legyen némi sanszod megtudni, hogy ki is volt az... Egy fedélzeti kamera nem egészen biztonsági berendezés, csak esélyt ad a rekonstruálásra.
Egyébként én timelaps módban használom és mozgásérzékeléssel szóval amikor nincs mozgás akkor nem rögzít, de amint mozgást érzékel akkor 3 képkocka/s sebességgel elkezd rögzíteni.
Ez így van hogy a feltörések ellen. Van olyan nagy látószöge szerintem, hogy elől, hátul látja a közelítést a kocsihoz, de egyébként ha úgy teszed a hátsó kamerát, hogy első szélvédőre és így látja az utasteret az a legjobb. Szerintem. Sokan úgy helyezik el és én is úgy szeretném. Aztán meglátjuk!
Teljes szívvel ajánlom neked a VIOFO kamerákat, ezek is rendelkeznek parkoló funkcióval és kapható hozzájuk akkuőrrel ellátott tápegység is!
Áruljátok el nekem is, hogy mire való ez a parkoló-őrség?
Mert ha az eszköz előre és hátra lát (és rögzít is) - akkor mit lát abból, ha mondjuk a sofőr-ajtót feszegetik? Ugyanis ritkán próbálnak a szélvédőn, vagy a hátsó ablakon keresztül bejutni az autóba.
Vagy létezik valamilyen más trükk - amivel a kamerával azonosítható (akár a maszkos), oldalról támadó autó-feltörő is - amiről én nem tudok?
Az ilyen szolgáltatással rendelkező kamerákhoz szokott lenni egy tápegység, amit az autó elektromos rendszerébe kell bekötni egy fix és egy kapcsolt 12V-ra és természetesen a földre. Van olyan is ami az autó mozgását figyeli és amikor az autó nem mozdult egy ideje akkor standby-ba kapcsol. (ezt a megoldást fix tápra kell kapcsolni) Szerintem a forgalmazónál érdeklődj ezután.
Amennyiben most vagy kamera vásárlás előtt, akkor Teljes szívvel ajánlom neked a VIOFO kamerákat, ezek is rendelkeznek parkoló funkcióval és kapható hozzájuk akkuőrrel ellátott tápegység is! Nekem két autóban az A129 Duo sima FHD változata van, de létezik QHD (Plus) és 4K (Pro) változata is. Beszerzére ezt a forrást ajánlom: https://www.viofo.nl/collections/viofo-dashcams
Hamar itt van, EU-s forrás tehát nincs vám és áfa, minden egyéb szükséges kellék beszerezhető az oldalon az SD kártyától a biztosíték csapolóig.
(most a FHD sima és a QHD Plus változat egy árban is van.
Egy kis segítséget szeretnek kérni. Vennék egy TRUECAM M7 kamerát viszont az a gondom, hogy a parkoló módhoz és a g szenzorhoz (ha jól emlékszem ez az amikor parkolóban lökés éri a kocsit) folyamatos tápellátás kell. De amikor a kocsit leállítom és a kulcsot kiveszem ez megszünik. hogy tudom ezt kiküszöbölni? /Nem vagyok egy villamosságis típus/
Új vagyok a témában, de egy hét alatt kettő, igen balesetveszélyes szituációba kerültünk önhibánkon kívül az utakon.
Ezért eldöntöttük, hogy autós kamerát szerzünk be.
Néztem az óriási kínálatot, de olyan nem igazán találtam, olyat, amilyenre gondoltam.
Mindegyik dual kamera úgy néz ki, hogy van a hátsó kamera, az csak egy külön kamera egység és kész (értelemszerű), de az első kamera mindig egybe van építve egy kijelzővel.
A kérdésem az lenne, létezik olyan kamera, aminek az első kamerája is csak egy modul (hogy kevésbé legyen feltűnő), mint ahogy a hátsó egység is csak egy kameramodul és a kijelzős egység pedig egy kábel segítségével lentebb kaphatna helyet a műszerfalon/kesztyűtartóban?
Hiszen nem gondolom, hogy nyomkodni szeretném állandóan a kijelzőjét neki.
Csak akkor kell, amikor (remélhetőleg soha sem) szükség van rá.
Megoldódott az autós kamera gondom. Nem tudtam másik vezetékkel kipróbálni, mert egyik kábelem se jó hozzá. A kis vezeték szakadás történt új vezeték, működik !! Köszi !
Próbáld ki többször, több különböző számítógépen és USB kábellel. Érdemes a resettel is próbálkozni. Ha ez sem megy, szerintem vidd vissza, nyilván garanciás még.
Szép napot ! Segítséget szeretnék kérni. Nemrég vettem egy kis autós kamerát NEOLINE WIDE S 61tip. Szépen működik be van állítva. Már többször visszanéztem a felvételeket , nem volt semmi gond. Most viszont nem tudom visszanézni. A számítógép felismeri, telepítve van, de nem tudom előcsalni a felvételeket. Köszönöm a tanácsokat .
Mivel még garanciális, vidd szervízbe, mert ebben az esetben az akksija ment tönkre. Sokat állhatott raktáron és, ha a líthium polimer akksi 3v alá merül és úgy áll tönkre megy.
Én tegnap vettem egy ilyet és be is üzemeltem. Tudtommal nincs belső memóriája. De az enyém nem felejti el a beállításokat. Minden beállítás ugyan ott marad ahova legutóbb beállítottam, telefon párosítás nélkül. Pedig egész éjszaka nem volt áram alatt. Egyébként minden teszt és bemutató azt mondja hogy megjegyzi a beállításokat.
Konkrétan nagyon zavaró,hogy elfelejt minden beállítást minden indításkor be kell újra állítani. Eddig az óra legalább az megjegyezte,hogy előzőleg hol tartott,bár kikapcsolt állapotban nem ment tovább.
Hát az a helyzet, hogy induláskor jó ha ott van a telód - mert az összes beállítás, meg óra, meg minden onnan jön majd bekapcsolás után.
Sziasztok! Egy kis technikai segítséget szeretnék kérni: még karácsonyra kaptam egy Xiaomi YI Dash Camot.
Netről lenyomtatható elég rövid leírás volt hozzá. Amiből nem derült ki számomra,hogy ennek van-e valami belső memóriája.
Konkrétan nagyon zavaró,hogy elfelejt minden beállítást minden indításkor be kell újra állítani. Eddig az óra legalább az megjegyezte,hogy előzőleg hol tartott,bár kikapcsolt állapotban nem ment tovább. Most viszont beragadt valami 2043-as dátum és hiába állítom át a következő indításkor újra ott van.
Élettartamban meg (nem üzemidőben) a kondisok a jobbak elvileg.
Háát, nem tudom te mennyi időre tervezel - de nekem van olyan kempinglámpám (olcsó kínai kacat) - amiben 12 éves az akku, de úgy, hogy évi 4 hónapot van használva hébe-hóba, különben csontra lemerülve vár a kinti hőmérsékleten télen-nyáron.
És ez a 12 éves akku a mai napig úgy viselkedik, mint ha új lenne.
Szóval én nem paráznék azon, hogy a fedélzeti kamerámban 10-12 év múlva valamivel gyengébb lesz az akku és csak fél percet fog tudni felvenni - tápfesz-levétel után.
Esemény-dokumentálás szempontjából tökre elegendő ennyi utánrögzítés is....no meg ki tudja mi lesz 10 év múlva? A telefonunk sem ugyanaz már mint 10 évvel ezelőtt - hiába tök jó benne még az akku, nem igaz?
Köszi az infót. Élettartamban meg (nem üzemidőben) a kondisok a jobbak elvileg. Tehát akkor inkább olyat keresek, mert ha az akis tönkremegy, akkor kuka az egész.
Teljesen mindegy, hogy kondenzátoros vagy akkumulátoros, a kamera érzékeli a tápfeszültség megszűntét és ilyenkor pár perc alatt leáll, persze úgyhogy a tápkiesés után valamennyivel befejezi a felvételt és elmenti az adott fájlt. A kondenzátoros kivitel annyival szerencsésebb, hogy kevésbé érzékeny a hőmérsékletre. Egy autó belterében nyáron igencsak meleg tud lenni és a manapság használt lítium-polimer akkuk ezt elég nehezen viselik hosszabb távokon, a kondiknak meg nem igazán számít!
Vajon van elég ideje, hogy elmentse az aktuális fájlt?
Az akkusnak biztos van. Tápfesz-elvétel után (!) sem lép ki addig - amig függőben lévő fájl van a memóriában és az nincs kiírva a kártyára.
Sőt, "pukkanás" után nem csak a legutolsó fájlt menti el "nem-törölhető" módon - hanem még az esemény után is rögzít 5-20 mp. friss, szintén nem törölhető" élőképet.
Tehát az élő-felvétel sem szakad meg hirtelen az ütközés pillanatában, hanem folytatódik amíg az akku bírja.
Sziasztok! Ismét fedélzeti kamera vásárlását tervezem. Az aksi vs. kondenzátor témával kapcsolatban merült fel egy kérdésem: ha szivargyújtóról használom, akkor is megfelelő lehet a kondis megoldás? Megbízhatóbb ugyan, de mi van akkor, ha elveszti a tápellátást? Vajon van elég ideje, hogy elmentse az aktuális fájlt? Az autó leállításánál ez történik (legalább is az én autóm esetén biztosan), illetve rosszabb esetben egy balesetnél mi van akkor, ha hirtelen elmegy az áram? Nem veszik el az éppen rögzített videó?
Másképp fogalmazva: van bármi hátránya a kondisnak az akkumulátorossal szemben? Azt leszámítva, hogy drágábbak.
Figyelem! Ha van itt olyan aki Viofo kamerát használ, vagy tervez vásárolni és akkuőrös tápszettet szeretne hozzá, hogy legyen parkoló funkció is, akkor nekem van egy felesleges, két darab normál méretű késes biztosíték adapterrel!
Teljesen új! (beépítve nem volt csak kipróbálva, az adapterek a helyükre vannak szerelve!)
Az aktuális Banggood-os árért plusz postaköltségért átadom. (az adapterek ajándékba mennek)
Akit érdekel, az küldjön egy mailt. (címem az adataimnál!)
...hogy miért is van ez nekem: pár hete szereltem be az asszony verdájába a kamerát és miután beszereltem észre vettem, hogy nem vált parkoló módba. Még szerencse, hogy az enyémben is ilyen kamera van és az sem akart átváltani. Ebből az következett, hogy a táppal van baja. Rendeltem egy másikat a viofo.nl-ről, hogy ne keljen megint egy-másfél hónapot várni mire megjön Kínából. Miután megjött, kipróbáltam és ezzel is ugyanaz a jelenség volt, ekkor kezdtem méregetni és kiderült, hogy a Skoda nem hasonlít a VW-re abban, hogy ott a szivargyújtóban a gyújtás után is ott marad a 12V! Én ostoba meg nem ellenőriztem rendesen, mondjuk nem is olyan egyszerű dolog belemérni a biztosíték helyére... Na mindegy is, kerestem egy (most biztosan igazoltan jó) biztosítékhelyet és most minden jó lett!