Hát akkor én is hozzászólok az új sandero témához.
Próbáltam magamnak összeválogatni egy olyan konfigurációt, ami tudja azt, ami miatt az előzőt rendeltem.
5 000 000 felett volt. és akkor még nincsenek benne a plusz költségek, és a 4 téli gumi felnin, meg az a pár extra, amit erre rákértem. Ez 3 800 000-ben állt meg. Az új így kb másfélszerese lenne a réginek. Lehet, hogy tele van tömködve mindenféle jóval, amikkel az enyém nem, de azokra nekem nincs szükségem... tehát másfélszer annyit fizetnék a semmiért. Ennyiért már bőven válogathattam volna más márkák között is. Bár szerintem inkább azt mondom, nekem ennyit nem ér nekem az egész dolog, és veszek egy jóval olcsóbb használt autót. Lehet, hogy az előző már újonnan is elavult volt, de pont emiatt tudott megcélozni egy olyan vásárlóközönséget, akiknek ez a jó, és akik ezért még hajlandók voltak ennyit fizetni. A dacia fel akar nőni. de szerintem nem áll jól neki, mert ott olyanokkal versenyzik, akik már előre nyertek.
Amúgy még lenne még pár megjegyzésem:
Azért a CVT váltót kipróbáltam volna... persze nem ennyiért.
Nem értem a motor"választék"ot: a régiből kifuttatták a TCE90-et a végére, és 1-2 hónap erejéig beleerőltették a TCE100-at, ez eleve nem volt logikus... most meg az újban TCE90-el kezdenek, és a 100 még csak nem is választható? Vagy az csak valami elírás?
Nem engedi az automata klímát a bentről nyitható üzemanyagsapkával együtt kiválasztani... azért ez vicces... nincs elég hely a gomboknak, vagy miért? :D
Extrának jelöli a klímagázt... hát... felsorolhatták volna így a hűtővizet, motorolajat, miegymást...
4 alatt kaptam volna Stepway Sanderot. Most már nem kapok és felkapaszkodott egy olyan sávba, ahol már kemény a kínálat és nem biztos, hogy ezt választom.
Gondolj arra, hogy a régi sanyi még a 2000-es clió alapjaira épül, a mostani meg a tavaly bevezetett új padlólemezre, aztán a kötelező vezetéstámogató rendszerek, sos segélyhívó, +2 légzsák, jobb világítás etc etc.
A Dacia MaCiVé-m 2020 októberben ugyanezzel a motorral Stepway felszereltséggel, gázzal, metálfénnyel került 4020000-be.
Szerintem a drágulás van, de nem elrugaszkodott.
A Sanyi Stepway annó 2015 juliusban 3020000-be került.
Üdv Nagya
UI: közben értéktartó nemzeti valutánk is hogy tartotta magát!!!!!
Értem én, hogy elszálltak az autó árak , de nem tudom , azért klimával , és nem az alapmotorral ( ami azért lássuk be kb arra jó , hogy elmenjünk vele vásárolni a Tescoba
de ne sokat . hogy azért elbírja a motor ) 4,5 millió , Stepway 5 milla.
Nem tudom ennek mennyire lesz itthon kereslete , mert a Sandero eddig kb a 3-3,5 millás vásárlóközönség autója volt.
Én anno 2,9 -ért vettem , hát az is már a felső határ volt nekünk ezért az autóért ( turbós ,klimás , navi )
Azon röhögtem , hogy mindenhol ( az importőr is ) úgy hirdetik , hogy sokkal de sokkal komolyabb , biztonságosabb az új modell.
Eddig akkor ?
Kiváncsi lennék rá milyen a zajszigetelése , és kidolgozása mert nálam a mostani Sandero ezekben múlja nagyon alul az elvárásaimat.
Elsőre tényleg sokkkal komolyabb az autó , ahogy ezt nyilván az ára is követi.
A Duster 2-es is mérföldekkel jobb mint az egyes .. szerintem .
Én öszintén megmondva inkább vennék nem sokkal drágábban egy duster2-est
Gyanítom , hogy ezek bevezető árak , és hamarosan kénytelenek lesznek engedményeket bevezetni .
Egyszerű a képlet, nem neked kell ,,törpölni" rajta. A jog téged véd, addig kell reklamálni, amíg jó nem lesz! Ők azt hiszik majd belefáradsz, vagy leráznak a mesékkel. Az összes többi csak a rátermettségeden múlik.
Tapasztaltatok olyat, hogy a sebváltókar, hogyismondjam, olyan túl szögletesen jár.
A történet az alábbi:
Miután megvettem az autót, kiderült, hogy eladás előtt cserélték benne az 1-es, 2-es szinkrongyűrűt, kinyomócsapágyat, mert harmadikból másodikba váltáskor reccsent.
Mivel nálam is reccsent visszavittem (ekkor derült ki a fenti csere). Kereskedésből vettem, nem vitáztak, visszavittem, hogy újra átnézzék, ekkor a váltófogaskereket is kicserélték, valamint a váltó szimmeringet.
Innentől lett más a váltás vele. Előtte sokkal puhábban váltott, most meg olyan sarkosan és hangosan.
Azért is tűnt fel nagyon, mert a javítás idejére (1 hét) csereautót adtak, ami egy 1 éves Sandero volt. Na hát azon nagyon puhán, hangtalanul lehetett sebességet váltani.
Kérdeztem mi lehet az oka, kipróbálták, azt mondták ez így rendben van, majd összekopnak az új alkatrészek.
Nekem olyan, mintha a sebváltókar lenne szögletes és hangos is, minden váltáskor hallani, ahogy bemegy a helyére.
Lehet ezzel valamit kezdeni? Hogy jön le a váltókar szoknyája, hogy be lehessen nézni oda?
Hát igen, de azért egy gombot nyomni egyszerűbb lett volna, mint irgalmatlan pénzekért beépíteni valami nem oda valót... És őszintén szólva a múlt tapasztalatai miatt bármiféle átalakítástól félnék, úgyhogy akkor marad így!
Az enyém Sandero II-es, de így, hogy a kijelző egyszerre csak egy adatot mutat, és végig kell nyomkodni, hogy megtudjak egy adatot, inkább vettem bele egy ilyet...
20 éves Fabiámban egyszerre mutatta az összest km-t, a napi számlálót, plusz még egy adatot, amit kiválasztottam, Ja és azon legalább volt előre-hátra léptetési lehetőség, nem kellett mindig körbemenni az összes adaton...
De ez fért bele a költségvetésbe és csak 7 éves. Kompromisszumot kellett kötni.
Azért még annyit hozzáfűznék, hogy én is olvastam cikkeket a járatás-melegítés témában, és mind úgy kezdi, hogy nem kell járatni, sőt, káros járatni, meg aki járatja azt ki kéne végeztetni, mert miatta potyognak a bébifókák a fákról az antarktiszon, aztán amikor bővebben kifejtik a témát, akkor elkezdik pedzegetni, hogy azért csak illene 20-30 másodpercig járatni indulás előtt... aztán még jobban belemennek, és addig-addig elemezgetik, hogy a végén már percekig is járatnák...
Amúgy szerintem pont ez a TCE90 igényel egy kis járatást. Ha anélkül indulok, dadog, rángat... kell neki az a fél-egy perc legalább... Ilyenkor télen meg őszintén szólva látnám értelmét, ha kulcsról lehetne beindítani, és járna kicsit, amíg felöltözök, kimegyek, kicsit lerázná magáról a havat, és a jég is könnyebben lejönne a szélvédőről (már 1 perc után is elkezd lazulni a jég ott, ahova fúj). Viszont csak akkor érdekelt volna, ha beavatkozás nélkül megejthető a dolog, átalakítani nem akarok semmit, mert ahogy a dolgok manapság állnak, előbb-utóbb azért is büntetnek, ha nem megfelelő színű üléshuzatot vesz az ember...
A te eseted azzal a váltóval más, mint az enyém, mert nálam menet közben nem hallani. Csak nehogy majd az eddigi visszajelzések alapján a te váltózajodat is az "ismertre" fogják. Ismétlés: egy szakszerviz vezetőjétől aki személyesen tesztelte az autómat ez a visszajelzés jött. "Tisztelt ......... Továbbítam a Renault Hungária műszaki osztálya felé a problémát.A következő választ kaptam a műszaki szakértő kollégától:Normális jelenség, minden D4F és B4D motoros Dacian zörög, kerreg a váltó meleg állapotban. Kupllung kinypomásra megszűnik a zaj nyilván."
35000km-nél tartok, az az idétlen hang maradt, nem erősödött, de feltűnő és zavaró alapjáratnál.
Viszont ma olvastam tulajok véleményét 2-3 éves S.Vitara problémáikról, a lehulló festék, felváló krómozás, a váltó, a műanyagok zörgése, a szemmel látható ronda fényezés, az ajtók eltérő hézagai stb. Ilyenkor csillapodik a mérgem azzal a zörgéssel kapcsolatban, (hazudtam, már nem is vagyok emiatt mérges) csak a hozzáállásuk a szerv. ami teljesen kiábrándított abból, hogy azért vannak hogy.....meg a bejelentkezés, és nem válaszolnak, az olajszint véletlen túltöltése a max jel fölé "elnézése" stb. "Kérését feldolgozzuk és hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel!" Üdvözlettel! Renault Hungária.
És még valami, felraktam az autómra ezt a takarót és sajnálom, hogy nem előbb, mert akkor nem verte volna össze a lamellákat az útérdesítő, mint anno fotóztam is. Nem melegszik föl ettől a takarástól sokkal gyorsabban, de mintha ezt követően egyenletesebb lenne a hőfok és fűtés is. Most többször megyek az M3-ason hajnalban, most is csillog a só a kocsi orrán, de ha jön a szórós autó, akkor az az apró zúzalék, amit nem sodortak még le a többiek az tud rendesen bombázni.
30000km.--nél cseréltem olajat, enyém az SCE 999cm3 blokkos, és teljesen valós ez az olajmennyiség adat, amit itt kaptam. 3L. se több se kevesebb nem kellett.
Raktam még föl Heko légterelőket mind a négyre, mert jókor néztem rá, épp leárazták. 10880Huf. futár is benne, ami 890Huf volt, tavaly, tizedik hóban.
Az első kipufogódob már mindkét be és kilépő csőnél fekete "ázalgás" megjelent, (ezzel sem foglalkoztak, mikor jeleztem) üvegszál háló és kipuffantóhoz való ragasztóval kussba tettem, Alumínium matériával lefújtam, a hangja is megváltozott biztos a festéstől:)
Szia! A gyújtáskapcsolókkal sajnos akad probléma. Évente pár autóban cserélni kell. 2 jelenség is van. Az egyik amikor már bele sem megy a kulcs, a másik amikor belemegy, de semmit nem lehet rajt csavarni. Sem 1-es állásba, sem gyújtásra majd onnan az indításra. Valamiért leragadnak a lamellák. Erőszakolni ilyenkor tilos, mert ha meggörbül belül bármlyik pici lemez lamella, akkor vége és tréler. Ha már most ez van, érdemes a szerviznek jelezni. Valószínű azonban első alkalommal ők is csak WD 40-et fújnak bele. De így legalább papíron lesz nyoma, hogy ez van az autóval, ezért ne tedd te magad! Arra is figyelj, hogy ne kapkodva indíts. A kulcso tmindig nyomd be koppanásig a gyújtáskapcsolóba. Ha ez megvan, tekersz rajt 2-öt. Az ezt követőek pedig minden autóra érvényesek: Ha elaludtak a visszajelző fények pár másodperc után, akkor lehet indítani. Utána pedig akkor indulj, ha hallod/látod, hogy visszább vette a fordulatot. Üzemmelegen, vagy nyáron ez 5-10 másodperc. Télen hidegben lehet egy perc is.
Az ablaktörlő az egy külön sztori. Ha visszaolvasol sok infó van, és tudok is vele mit kezdeni (garanciát nem befolyásolja, szervizek új autóiba is csinálom). -Ha gyújtáson vagy járó motornál be volt kapcsolva az első ablaktörlő, akkor azt az elektronika megjegyzi leállításig/gyújtás levételig. És hiába van elölkikapcsolva, hátul minden rükvercbe kapcsoláskor töröl (mosás nélkül). Ezt a funkciót diagnosztikai műszerrel ki lehet kapcsolni, és nem lesz csupa karc a hátsó szélvédő. -Az első ablaktörlő karnak lefelé irányban 3 fix fokozata van. Az első fix 6. másodprcenkét töröl, a több folyamatosan. Ha magad felé húzod, mossa a szélvédőt (úgy ahogy, ezért kell bele Citroen fúvóka ami jobb) és közben töröl. Majd ha leállítod, akkor kis idő elteltével 1-szer még rátöröl. E helyett a kar helyett szoktam beszerelni a Clio4 módosított ablaktörlőp kapcsolókat, ami 1-1ben passzol a helyére, és ,,feltanítom" az autónak a funkciót. Így lefele irányban az első fokozat nem fic 6 másodperc lesz, hanem van rajt pluszban egy állítható intervallum gyűrű, mint ma már szinte az összes autón. Ezzel 1-14 másodperc között állítható. A végén pedig 2 nyomógomb van. A felső megnyomására töröl egyet. Így nem kell lefelé fix helyzetbe kapcsolni, vagy a mosó funkciót piszkálni.
nemrég lettem egy Dacia Sandero tulajdonosa (új autó készletről, benzines, 100 LE). Két érdekességre felfigyeltem, nem tudom, hogy ti esetleg tapasztaltatok hasonlót már?
1. néha nem engedi ráadni a gyújtást. Azt hittem, ez mondjuk olyankor történik meg, hogy leállítod, és rögtön be akarod újra indítani az autót, ilyenkor a kulcs nem megy tovább, de ma első alkalommal se engedte a motor beindítását. Első gondolatom az, hogy kormányzár, de ezen kívül mi akadályozhatja a gyújtást? Ha esetleg kormányzár, akkor nagyon béna lehetek, mert nem sikerült kioldanom. Eddig csak egy nagyon régi VW Polot vezettem, ott elég volt kicsit mozgatni a kormányt, és ki is oldotta, de itt hiába próbáltam. Sokkal nagyobb vehemenciával kell balra-jobbra húzni a kormányt, vagy más lehet a baj?
2. ha le akarom törölni az első ablakot úgy, hogy magam felé húzom a kart, az első szélvédőn egyszer letörli a folyadékot, de az történik hátul, hogy kb. 10 másodpercenként töröl egyet az ablaktörlő, és mintha nem állna le magától, újra csinálja. Én azt várnám, hogy hátul ugyanúgy csak egyszer kéne letörölnie az ablakot, de ebben az esetben elvégzi többször is a törlést hátul, és magától leáll egy idő után?
Igazuk volt, jelenség. Tény, hogy emiatt egy sem ment tönkre, nagyon sok km-el sem. De amikor néha olyan hangja van, mint ha kalapáccsal ütnék, az rohadt idegesítő. Ha teheted, a váltó olajs zintet te magad ellenőrizd le, sokszor tapasztaltam már, hogy ami a szerviz szerint rendben volt, az valójában nem. A váltó elején, a hűtő felül van eg ynagy műanyag szárnyas anyacsavar. Az a szint ellenőrző és betöltő nyílás. Állj vízszintes helyre. Hagyd legalább 1 órát állni. Csavard ki. Ha cseppenne kifelé az olaj, akkor jó. Tapasztalatom alapján 1.3 dl hiáynzik a legtöbbből már új korában. Ha pótolni kell, házilag is tudod, ELF Tranself NFJ 75W50 olaj kell bele. Orvosi mintaboltban kasz 1dl-es fecskendőt hozzá.
Köszi a válszokat. Olajszintet ellenőriztettem. Rendben volt. Tulajdonképpen semmi baja. Váltó tökéletesen működik. Csak zavaró a nem oda illő hang. Meg aztán hogy alakul a km. előrehaladtával. Milyen gond lehet ebböl?