Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DSS09TCE Creative Commons License 2021.02.02 0 2 1414

Hát akkor én is hozzászólok az új sandero témához.

Próbáltam magamnak összeválogatni egy olyan konfigurációt, ami tudja azt, ami miatt az előzőt rendeltem.

5 000 000 felett volt. és akkor még nincsenek benne a plusz költségek, és a 4 téli gumi felnin, meg az a pár extra, amit erre rákértem. Ez 3 800 000-ben állt meg. Az új így kb másfélszerese lenne a réginek. Lehet, hogy tele van tömködve mindenféle jóval, amikkel az enyém nem, de azokra nekem nincs szükségem... tehát másfélszer annyit fizetnék a semmiért. Ennyiért már bőven válogathattam volna más márkák között is. Bár szerintem inkább azt mondom, nekem ennyit nem ér nekem az egész dolog, és veszek egy jóval olcsóbb használt autót. Lehet, hogy az előző már újonnan is elavult volt, de pont emiatt tudott megcélozni egy olyan vásárlóközönséget, akiknek ez a jó, és akik ezért még hajlandók voltak ennyit fizetni. A dacia fel akar nőni. de szerintem nem áll jól neki, mert ott olyanokkal versenyzik, akik már előre nyertek.

Amúgy még lenne még pár megjegyzésem:

Azért a CVT váltót kipróbáltam volna... persze nem ennyiért.

Nem értem a motor"választék"ot: a régiből kifuttatták a TCE90-et a végére, és 1-2 hónap erejéig beleerőltették a TCE100-at, ez eleve nem volt logikus... most meg az újban TCE90-el kezdenek, és a 100 még csak nem is választható? Vagy az csak valami elírás?

Nem engedi az automata klímát a bentről nyitható üzemanyagsapkával együtt kiválasztani... azért ez vicces... nincs elég hely a gomboknak, vagy miért? :D

Extrának jelöli a klímagázt... hát... felsorolhatták volna így a hűtővizet, motorolajat, miegymást...

balusan Creative Commons License 2021.02.01 0 1 1413

Segélyhívó  , meg plusz légzsák , jobb világítás ? 

Hát ezeknek már évek óta benne kellett volna lenniük ,a hat légszák más típusoknál már   hosszú évek óta alap.

 

Amúgy most  néztem az árlistát , és az összeshez csak vezető és utasoldali légszákot ír , csak a  Stepway Comforthoz ir  oldal és függönylégzsákot .

 

 

Sandero 1 millióval drágább mint az MCV kombi ,  bár szerintem semmi értelme összehasonlítani , mert ahogy írják is 

az új Sandero közelébe nem ér a sem a mostani Sandero , meg az MCV sem. 

 

Nekem mindegy,  én nem  tudom és fogom ennyiért megvenni ,  majd meglátjuk mennyire fog fogyni 

 

 

 

Előzmény: nagya2 (1408)
balusan Creative Commons License 2021.02.01 0 0 1412

mint például ? 

Előzmény: loganos (1409)
Garfield007 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 1411

4 alatt kaptam volna Stepway Sanderot. Most már nem kapok és felkapaszkodott egy olyan sávba, ahol már kemény a kínálat és nem biztos, hogy ezt választom.

Előzmény: balusan (1406)
loganos Creative Commons License 2021.02.01 0 0 1410

Ha többen is azt mondják, akkor nem az autóban van a hiba. Állítási lehetőség nincs.

Előzmény: Józsi6905 (1405)
loganos Creative Commons License 2021.02.01 0 0 1409

A Duster2 is elbújhat mögötte, annyit fejlődött a technika, anyag használat.

Előzmény: balusan (1406)
nagya2 Creative Commons License 2021.02.01 -1 0 1408

HAli!!

Gondolj arra, hogy a régi sanyi még a 2000-es clió alapjaira épül, a mostani meg a tavaly bevezetett új padlólemezre, aztán a kötelező vezetéstámogató rendszerek, sos segélyhívó, +2 légzsák, jobb világítás etc etc.

A Dacia MaCiVé-m 2020 októberben ugyanezzel a motorral Stepway felszereltséggel, gázzal, metálfénnyel került 4020000-be.

Szerintem a drágulás van, de nem elrugaszkodott.

A Sanyi Stepway annó 2015 juliusban 3020000-be került.

Üdv Nagya

UI: közben értéktartó nemzeti valutánk is hogy tartotta magát!!!!!

Előzmény: balusan (1406)
Zizi6785 Creative Commons License 2021.02.01 0 0 1407

Közben az új eu-s adó megdobta az árakat, és ez főleg az eddig alacsonyabb árú autóknál jelentett jelentős változást

Előzmény: balusan (1406)
balusan Creative Commons License 2021.02.01 0 1 1406

Ez  így  már másik kávéház ,  nem budget autó .

Értem én,  hogy elszálltak az autó árak , de nem tudom , azért   klimával , és  nem az alapmotorral ( ami azért lássuk be kb arra jó , hogy elmenjünk vele vásárolni a Tescoba 

de ne sokat . hogy azért elbírja a motor )  4,5 millió ,  Stepway  5 milla. 

Nem tudom ennek mennyire lesz  itthon  kereslete ,  mert a Sandero eddig kb a 3-3,5 millás vásárlóközönség autója volt. 

 

Én anno  2,9 -ért vettem ,  hát az is már a felső határ  volt nekünk ezért az autóért ( turbós ,klimás , navi )  

Azon röhögtem , hogy mindenhol  ( az importőr is )  úgy hirdetik  , hogy sokkal de sokkal komolyabb , biztonságosabb az új modell.

Eddig akkor ? 

 

Kiváncsi  lennék rá milyen a zajszigetelése , és kidolgozása mert nálam a mostani Sandero ezekben múlja nagyon alul az elvárásaimat.

 

Elsőre tényleg sokkkal komolyabb az autó , ahogy ezt nyilván az ára is követi.

A Duster 2-es is  mérföldekkel jobb mint az egyes .. szerintem .

 

 

Én öszintén megmondva inkább vennék nem sokkal drágábban egy duster2-est   

 

Gyanítom , hogy ezek  bevezető árak  , és hamarosan kénytelenek lesznek  engedményeket  bevezetni   .

 

 

 

 

 

Előzmény: prs (1403)
Józsi6905 Creative Commons License 2021.01.31 0 0 1405

Az a helyzet, hogy egy másik Renault márkaszervízbe is elvittem, sőt a saját szerelőmhöz is. Mindenki azt mondja, hogy ez így rendben van.

Én viszont nem nagyon tudom megszokni.

 

Szóval, van valami mód állítani valamin? 

Előzmény: loganos (1404)
loganos Creative Commons License 2021.01.30 0 0 1404

Egyszerű a képlet, nem neked kell ,,törpölni" rajta. A jog téged véd, addig kell reklamálni, amíg jó nem lesz! Ők azt hiszik majd belefáradsz, vagy leráznak a mesékkel. Az összes többi csak a rátermettségeden múlik.

Előzmény: Józsi6905 (1402)
prs Creative Commons License 2021.01.29 0 0 1403
Józsi6905 Creative Commons License 2021.01.29 0 0 1402

Sziasztok!

7 éves Sandero II-m van.

 

Tapasztaltatok olyat, hogy a sebváltókar, hogyismondjam, olyan túl szögletesen jár.

 

A történet az alábbi:

Miután megvettem az autót, kiderült, hogy eladás előtt cserélték benne az 1-es, 2-es szinkrongyűrűt, kinyomócsapágyat, mert harmadikból másodikba váltáskor reccsent.

 

Mivel nálam is reccsent visszavittem (ekkor derült ki a fenti csere). Kereskedésből vettem, nem vitáztak, visszavittem, hogy újra átnézzék, ekkor a váltófogaskereket is kicserélték, valamint a váltó szimmeringet.

 

Innentől lett más a váltás vele. Előtte sokkal puhábban váltott, most meg olyan sarkosan és hangosan.

 

Azért is tűnt fel nagyon, mert a javítás idejére (1 hét) csereautót adtak, ami egy 1 éves Sandero volt. Na hát azon nagyon puhán, hangtalanul lehetett sebességet váltani.

 

Kérdeztem mi lehet az oka, kipróbálták, azt mondták ez így rendben van, majd összekopnak az új alkatrészek.

 

Nekem olyan, mintha a sebváltókar lenne szögletes és hangos is, minden váltáskor hallani, ahogy bemegy a helyére.

 

Lehet ezzel valamit kezdeni? Hogy jön le a váltókar szoknyája, hogy be lehessen nézni oda?

 

Köszi a válaszokat!

 

Józsi

DSS09TCE Creative Commons License 2021.01.27 0 0 1401

Hát igen, de azért egy gombot nyomni egyszerűbb lett volna, mint irgalmatlan pénzekért beépíteni valami nem oda valót... És őszintén szólva a múlt tapasztalatai miatt bármiféle átalakítástól félnék, úgyhogy akkor marad így!

Előzmény: loganos (1399)
Józsi6905 Creative Commons License 2021.01.25 0 0 1400

Helló!

Köszi!

Az enyém Sandero II-es, de így, hogy a kijelző egyszerre csak egy adatot mutat, és végig kell nyomkodni, hogy megtudjak egy adatot, inkább vettem bele egy ilyet...

20 éves Fabiámban egyszerre mutatta az összest km-t, a napi számlálót, plusz még egy adatot, amit kiválasztottam, Ja és azon legalább volt előre-hátra léptetési lehetőség, nem kellett mindig körbemenni az összes adaton...

 

De ez fért bele a költségvetésbe és csak 7 éves. Kompromisszumot kellett kötni.

Előzmény: nagya2 (1398)
loganos Creative Commons License 2021.01.24 0 0 1399

Erre való az állófűtés. Akkor üzemmeleg a motor, nincs jég, utastér kifűtve.

Előzmény: DSS09TCE (1396)
nagya2 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 1398

HAli!!

Elméletileg a Sanyi 2-esbe már van hőfokmérő.

A Thaliámba a jobb külső tükörbe húztam be a hőmérő kinti szondáját, ott a gyári helye is.

Üdv nagya

Előzmény: Józsi6905 (1397)
Józsi6905 Creative Commons License 2021.01.24 0 0 1397

Sziasztok!

Vettem a Sanderóhoz egy külső-belső hőmérőt. Segítenétek, hogy hová és hogyan szereljem a külső érzékelőt?

 

Köszönöm!

DSS09TCE Creative Commons License 2021.01.23 0 0 1396

Köszönöm a válaszokat!

Azért még annyit hozzáfűznék, hogy én is olvastam cikkeket a járatás-melegítés témában, és mind úgy kezdi, hogy nem kell járatni, sőt, káros járatni, meg aki járatja azt ki kéne végeztetni, mert miatta potyognak a bébifókák a fákról az antarktiszon, aztán amikor bővebben kifejtik a témát, akkor elkezdik pedzegetni, hogy azért csak illene 20-30 másodpercig járatni indulás előtt... aztán még jobban belemennek, és addig-addig elemezgetik, hogy a végén már percekig is járatnák...

Amúgy szerintem pont ez a TCE90 igényel egy kis járatást. Ha anélkül indulok, dadog, rángat... kell neki az a fél-egy perc legalább... Ilyenkor télen meg őszintén szólva látnám értelmét, ha kulcsról lehetne beindítani, és járna kicsit, amíg felöltözök, kimegyek, kicsit lerázná magáról a havat, és a jég is könnyebben lejönne a szélvédőről (már 1 perc után is elkezd lazulni a jég ott, ahova fúj). Viszont csak akkor érdekelt volna, ha beavatkozás nélkül megejthető a dolog, átalakítani nem akarok semmit, mert ahogy a dolgok manapság állnak, előbb-utóbb azért is büntetnek, ha nem megfelelő színű üléshuzatot vesz az ember...

Előzmény: lajo_sh (1380)
Emori Creative Commons License 2021.01.19 0 0 1395

Köszönöm a segítséget, holnap fel is hívom a kereskedőt a kulccsal kapcsolatban, és remélhetőleg hamarosan kiderül, mi állhat mögötte

latolgato Creative Commons License 2021.01.18 0 0 1394

A te eseted azzal a váltóval más, mint az enyém, mert nálam menet közben nem hallani. Csak nehogy majd az eddigi visszajelzések alapján a te váltózajodat is az "ismertre" fogják. Ismétlés: egy szakszerviz vezetőjétől aki személyesen tesztelte az autómat ez a visszajelzés jött. "Tisztelt ......... Továbbítam a Renault Hungária műszaki osztálya felé a problémát.A következő választ kaptam a műszaki szakértő kollégától:Normális jelenség, minden D4F és B4D motoros Dacian zörög, kerreg a váltó meleg állapotban. Kupllung kinypomásra megszűnik a zaj nyilván."

 

35000km-nél tartok, az az idétlen hang maradt, nem erősödött, de feltűnő és zavaró alapjáratnál.

Viszont ma olvastam tulajok véleményét 2-3 éves S.Vitara problémáikról, a lehulló festék, felváló krómozás, a váltó, a műanyagok zörgése, a szemmel látható ronda fényezés, az ajtók eltérő hézagai stb. Ilyenkor csillapodik a mérgem azzal a zörgéssel kapcsolatban, (hazudtam, már nem is vagyok emiatt mérges) csak a hozzáállásuk a szerv. ami teljesen kiábrándított abból, hogy azért vannak hogy.....meg a bejelentkezés, és nem válaszolnak, az olajszint véletlen túltöltése a max jel fölé "elnézése" stb. "Kérését feldolgozzuk és hamarosan kapcsolatba lépünk Önnel!" Üdvözlettel! Renault Hungária.

 

És még valami, felraktam az autómra ezt a takarót és sajnálom, hogy nem előbb, mert akkor nem verte volna össze a lamellákat az útérdesítő, mint anno fotóztam is. Nem melegszik föl ettől a takarástól sokkal gyorsabban, de mintha ezt követően egyenletesebb lenne a hőfok és fűtés is. Most többször megyek az M3-ason hajnalban, most is csillog a só a kocsi orrán, de ha jön a szórós autó, akkor az az apró zúzalék, amit nem sodortak még le a többiek az tud rendesen bombázni.

30000km.--nél cseréltem olajat, enyém az SCE 999cm3 blokkos, és teljesen valós ez az olajmennyiség adat, amit itt kaptam. 3L. se több se kevesebb nem kellett.

Raktam még föl Heko légterelőket mind a négyre, mert jókor néztem rá, épp leárazták. 10880Huf. futár is benne, ami 890Huf volt, tavaly, tizedik hóban.

Az első kipufogódob már mindkét be és kilépő csőnél fekete "ázalgás" megjelent, (ezzel sem foglalkoztak, mikor jeleztem) üvegszál háló és kipuffantóhoz való ragasztóval kussba tettem, Alumínium matériával lefújtam, a hangja is megváltozott biztos a festéstől:)

Jó utat mindenkinek.

 

Előzmény: iszak (1382)
loganos Creative Commons License 2021.01.18 0 0 1393

Szia!
A gyújtáskapcsolókkal sajnos akad probléma. Évente pár autóban cserélni kell. 2 jelenség is van. Az egyik amikor már bele sem megy a kulcs, a másik amikor belemegy, de semmit nem lehet rajt csavarni. Sem 1-es állásba, sem gyújtásra majd onnan az indításra. Valamiért leragadnak a lamellák. Erőszakolni ilyenkor tilos, mert ha meggörbül belül bármlyik pici lemez lamella, akkor vége és tréler. Ha már most ez van, érdemes a szerviznek jelezni. Valószínű azonban első alkalommal ők is csak WD 40-et fújnak bele. De így legalább papíron lesz nyoma, hogy ez van az autóval, ezért ne tedd te magad!
Arra is figyelj, hogy ne kapkodva indíts. A kulcso tmindig nyomd be koppanásig a gyújtáskapcsolóba. Ha ez megvan, tekersz rajt 2-öt. Az ezt követőek pedig minden autóra érvényesek:
Ha elaludtak a visszajelző fények pár másodperc után, akkor lehet indítani. Utána pedig akkor indulj, ha hallod/látod, hogy visszább vette a fordulatot. Üzemmelegen, vagy nyáron ez 5-10 másodperc. Télen hidegben lehet egy perc is.

Az ablaktörlő az egy külön sztori. Ha visszaolvasol sok infó van, és tudok is vele mit kezdeni (garanciát nem befolyásolja, szervizek új autóiba is csinálom).
-Ha gyújtáson vagy járó motornál be volt kapcsolva az első ablaktörlő, akkor azt az elektronika megjegyzi leállításig/gyújtás levételig. És hiába van elölkikapcsolva, hátul minden rükvercbe kapcsoláskor töröl (mosás nélkül). Ezt a funkciót diagnosztikai műszerrel ki lehet kapcsolni, és nem lesz csupa karc a hátsó szélvédő.
-Az első ablaktörlő karnak lefelé irányban 3 fix fokozata van. Az első fix 6. másodprcenkét töröl, a több folyamatosan. Ha magad felé húzod, mossa a szélvédőt (úgy ahogy, ezért kell bele Citroen fúvóka ami jobb) és közben töröl. Majd ha leállítod, akkor kis idő elteltével 1-szer még rátöröl.
E helyett a kar helyett szoktam beszerelni a Clio4 módosított ablaktörlőp kapcsolókat, ami 1-1ben passzol a helyére, és ,,feltanítom" az autónak a funkciót. Így lefele irányban az első fokozat nem fic 6 másodperc lesz, hanem van rajt pluszban egy állítható intervallum gyűrű, mint ma már szinte az összes autón. Ezzel 1-14 másodperc között állítható. A végén pedig 2 nyomógomb van. A felső megnyomására töröl egyet. Így nem kell lefelé fix helyzetbe kapcsolni, vagy a mosó funkciót piszkálni.

Előzmény: Emori (1391)
nagya2 Creative Commons License 2021.01.17 0 0 1392

HAli!!

A kulcstémát passzolom, ha ilyen gondod van, márka szerviz.

Az ablaktörlő hátul akkor töröl automatán, ha elöl törölsz egyet, és hátramenetbe rakod, akkor nekiáll hátul is törölni amíg rükvercbe van.

Elől addig töröl amíg spriccelsz, majd kis idő múlva töröl még egyet.

Üdv Nagya

 

Előzmény: Emori (1391)
Emori Creative Commons License 2021.01.17 0 0 1391

Sziasztok,

 

nemrég lettem egy Dacia Sandero tulajdonosa (új autó készletről, benzines, 100 LE). Két érdekességre felfigyeltem, nem tudom, hogy ti esetleg tapasztaltatok hasonlót már?

1. néha nem engedi ráadni a gyújtást. Azt hittem, ez mondjuk olyankor történik meg, hogy leállítod, és rögtön be akarod újra indítani az autót, ilyenkor a kulcs nem megy tovább, de ma első alkalommal se engedte a motor beindítását. Első gondolatom az, hogy kormányzár, de ezen kívül mi akadályozhatja a gyújtást? Ha esetleg kormányzár, akkor nagyon béna lehetek, mert nem sikerült kioldanom. Eddig csak egy nagyon régi VW Polot vezettem, ott elég volt kicsit mozgatni a kormányt, és ki is oldotta, de itt hiába próbáltam. Sokkal nagyobb vehemenciával kell balra-jobbra húzni a kormányt, vagy más lehet a baj?

2. ha le akarom törölni az első ablakot úgy, hogy magam felé húzom a kart, az első szélvédőn egyszer letörli a folyadékot, de az történik hátul, hogy kb. 10 másodpercenként töröl egyet az ablaktörlő, és mintha nem állna le magától, újra csinálja. Én azt várnám, hogy hátul ugyanúgy csak egyszer kéne letörölnie az ablakot, de ebben az esetben elvégzi többször is a törlést hátul, és magától leáll egy idő után? 

 

Előre is köszönöm

nagya2 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 1390

HAli!

Igen 10 év amiután cserélni kell.

Nem kell a gyárit megvenned, jó bele bármilyen hivatalos forgalmazó által berakott.

A pótkerék helyén van a tartály.

Üdv Nagya

Előzmény: Törölt nick (1388)
loganos Creative Commons License 2021.01.15 0 0 1389

Szólj ha erre jársz, megnézem, nem kerül semmibe.

Előzmény: nagya2 (1387)
Törölt nick Creative Commons License 2021.01.15 0 0 1388

LPG üzemmel kapcsolatos kérdés:

 

A tartály élettartama szabott utána cserélni kell tudtommal. Mondjuk 10 év múlva.

Amikor esedékes, akkor gyárit kell bele tenni, vagy amit épp az autogázos cég betesz?

Egyébként hol van a tartály gyárilag?

 

Előzmény: nagya2 (1369)
nagya2 Creative Commons License 2021.01.14 0 0 1387

Vazz ezaz amit elfelejtettem, mikor nálad voltam, hogy a váltó olajszintet nézzük meg......

Üdv Nagya

Előzmény: loganos (1386)
loganos Creative Commons License 2021.01.14 0 1 1386

Igazuk volt, jelenség. Tény, hogy emiatt egy sem ment tönkre, nagyon sok km-el sem. De amikor néha olyan hangja van, mint ha kalapáccsal ütnék, az rohadt idegesítő.
Ha teheted, a váltó olajs zintet te magad ellenőrizd le, sokszor tapasztaltam már, hogy ami a szerviz szerint rendben volt, az valójában nem. A váltó elején, a hűtő felül van eg ynagy műanyag szárnyas anyacsavar. Az a szint ellenőrző és betöltő nyílás. Állj vízszintes helyre. Hagyd legalább 1 órát állni. Csavard ki. Ha cseppenne kifelé az olaj, akkor jó. Tapasztalatom alapján 1.3 dl hiáynzik a legtöbbből már új korában. Ha pótolni kell, házilag is tudod, ELF Tranself NFJ 75W50 olaj kell bele. Orvosi mintaboltban kasz 1dl-es fecskendőt hozzá.

Előzmény: iszak (1382)
iszak Creative Commons License 2021.01.13 0 0 1385

Köszi a válszokat. Olajszintet ellenőriztettem. Rendben volt. Tulajdonképpen semmi baja. Váltó tökéletesen működik. Csak zavaró a nem oda illő hang. Meg aztán hogy alakul a km. előrehaladtával. Milyen gond lehet ebböl? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!