Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8313
róbertke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8312
Ha ezt előbb találom meg, talán eMPET társunk is másképp építkezik: http://www.lokschuppen-dominik.de/Spur%20H0/Bastelanleitungen/Rillenschienen/Seite.htm
róbertke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8311
2008/2009 Roco katalógusban szereplő 8tg villamos hajtása megegyezik a 6tg villamos hajtásával. Képek:
Előzmény: Balu424 (8307)
róbertke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8310
Hát azért kék a tekercselés, amiért te is felismerted: Halling! A sárgaréz v. rózsaszín tekercselésű motor meg a többi modellgyártó termékében található...:-))))))))
Előzmény: M41 2143 (8308)
róbertke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8309
ROCO 85124 ; 43 Euró körül mozog az ára.
Előzmény: Balu424 (8307)
M41 2143 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8308

Az alsó kép a Halling motorja, nem?

 

De mért kék a tekercselés?

:-)

Előzmény: Balu424 (8305)
Balu424 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8307
ez hattengelyes Roco kölni villamosba való motor
Előzmény: róbertke (8306)
róbertke Creative Commons License 2010.01.02 0 0 8306
1987-től van Roco katalógusom, Roco 43192 - Strassenbahn GT8 KVB Köln szerepel benne mint újdonság, annak a motor katalógusszáma 85028
Előzmény: Balu424 (8305)
Balu424 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 8305
a képet nem én készítettem. nekem a kerek motor kellene
Előzmény: róbertke (8304)
róbertke Creative Commons License 2010.01.01 0 0 8304
Az alsó motort Roco villamosból szedted ki? Már legalább 20 éve ferdehornyolásúként készíti...
Előzmény: Balu424 (8303)
Balu424 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 8303
Ilyen motort (Roco villamosba való 12V-os ) (inkább a lendkerekest) keresek megvételre. Sürgős!

Árat képet az email címemre várok.
csuklo Creative Commons License 2009.12.31 0 0 8302
Mindenkinek Villamos modellben és minden jóban Bolgog Új Évet Kívánok!
Balu424 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 8301
BUÉK mindenkinek
M41 2143 Creative Commons License 2009.12.31 0 0 8300
Boldog újévet kívánok minden modellezőtársnak!
eMPet Creative Commons License 2009.12.31 0 0 8299
Az egyelőre nem, de közvilágítást szeretnék.
Legközelebbi munkafolyamat az aszfaltjavítás, járdaleragasztás lesz, utána a házak belső világítása, majd a belső park, de csak jövőre. :-)

Egyenes modul jellegű részekre (vasútállomás, vasút utca, belváros, ipartelep, bevásárlóközpont, szolgálatónegyed, faluközpont) is van már tervem, majd talán azok is jönnek.
Előzmény: csuklo (8297)
eMPet Creative Commons License 2009.12.31 0 0 8298

A teljes megszáradás előtt majdnem vízszintes spaklival toltam végig erőből a sínfej alatt, hogy "kimarja" az anyagot. Utána függőlegesen, hogy a sín mellől is elmarja, tehát, hogy emglegyen a 16,5 mm nyomtáv.

Egy-két helyen még nem elég mély, mert a legkisebb tengelytávú salzburgi (SETG MC-22) kocsim megakad, viszont a bécsi "M" a nagyobb tengelytávjával áthalad rajta.

Előzmény: M.VIII (8296)
csuklo Creative Commons License 2009.12.30 0 0 8297
Tetszik!

Lesz felső vezeték is?
Előzmény: eMPet (8290)
M.VIII Creative Commons License 2009.12.30 0 0 8296
Hy!

Nem rossz, nem rossz...de: Ha már betapasztod a síneket tômítôvel, egy vastag nyomkarimájú kerékpárral meg lehetne járatni, hogy még a teljes száradás elôtt kijárja a helyét. Vagy egy megfelelô szerszámmal végighúzni a sínszál belsô fele mellett. :)
Előzmény: eMPet (8286)
M41 2143 Creative Commons License 2009.12.30 0 0 8295

Akkor már érdemes lenne megcsinálni az Ikarust is, amit a gyerek elkötött...

 

:-)

 

(Ha valaki nem tudná, hogy miről van szó: http://www.youtube.com/watch?v=99jdmmacoLo )

Előzmény: v43 1341 (8292)
v43 1341 Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8294
Nemjó, a pezsgős poharat nehéz lenne megmodellezni....:)))))
Előzmény: róbertke (8293)
róbertke Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8293
.....meg a közepe fölé damilszálon egy felhőcskét lógat, amin "Anyús" könyököl :-))))))
Előzmény: v43 1341 (8292)
v43 1341 Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8292
Középen meg Barátok közt forgatás lesz?:)
Előzmény: eMPet (8290)
eMPet Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8291
Hádde dilikör! :-)
Előzmény: róbertke (8289)
eMPet Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8290
Folytatás:

4., A házakat oldalanként elkezdtem sötétíteni, világítás még nincs bennük.
Készült egy rahedli "sötétítés-minta", csak ki kell választani a megfelelőt.
A "befüggönyözés" után simán celuxszal rögzítettem az ablakok vonalában a fekete takaró lapot, az is az építőkészlet része volt.


5., Szerencsére az épületeket csak összepattintással is össze lehet állítani, igaz a nem-derékszögeket és a kiugrókat én összeragasztottam. Viszpnt az alapra csak rápattintom az épületeket, így bármikor leszedhetőek, pl. szállításkor, vagy villanyszereléskor.


6., Hátra van még a villanyszerelés, a belső kör parkosítása szökőkúttal, valamint ha kapok elérhető áron utcai kandelábereket, akkor azok szerelése.
Felsővezetéket egyelőre nem tervezek.


7., A végleges állapotokban a házakat a tetőtér szintjén is összecsavarozom, így - remélhetőleg - nem lesznek eltérések a homlokzati síkok között.
Mivel levehetőek a házak, ezért azokat bármikor lehet öregbíteni, illetve az alaplapokat is le kell ragasztani, mert csak az az 1-2 csavar miatt felhajlik a szélük.


Ennyire futotta 4 nap munkával. Én vagyok a hüklye, hogy pont ívvel próbálkozom elsőre, de remélem az egyenes modulok egyszerűbbek lesznek, oda majd tudom alkalmazni a 3D-s kockakő fóliámat is. :-)
róbertke Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8289
Akkor meg minek a villamos? :-)))))))
Előzmény: eMPet (8288)
eMPet Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8288
Megálló? Minek? Átgyalogolod az egészet! :-)
Előzmény: BoGar (8287)
BoGar Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8287
Nagyon ígéretes! Hajrá! És hol lesz a megálló?
Előzmény: eMPet (8286)
eMPet Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8286

Ha má' felscigáztam magam és a jónépet is, akkor íme újabb lépések:

H0 méretarány, bécsi villamossal, kibri házakkal és majd a belső udvarban szökőkúttal.

 

1., házak tömegével, szerencse, hogy a kibri házak töbságát csak összepattintani kell, így számtalan variációs lehetőség áll fenn. Az asztalra kerülőket összeragasztottam azért.

 

2., marógéppel sikeredett egy kb 3 cm széles és 4 mm mély vájat, ide került lerögzítésre a sín. Így nem kell mellette egy rahedli réteget feltölteni, tehát nem vetemedik meg.

 

 

3., A sín mellett a maradék "gödröt" pincében talált fatapasszal töltöttem ki, ebből 0,5-1 mm 2 óra alatt, 5 mm 12 óra alatt és 10 mm 24 óra alatt szárad ki. Atz írták, hogy repedésmentesen szárad, ez igaz is, csak egy kicsit megsüllyedt, így utánjavítás kellett. Spaklival könnyen formázható.

 

 

A sín kb 1 mm-t kiáll az úttestből, kívülre kockaköves domborfóliát akartam tenni, csak az ív okozott gondot. 1,5 mm minimum kell belül is a nyomkarimának, spaklival kiválóan "kivéshető", vagy a felesleg eltávolítható. Azért jó így, mert ezzel a módszerrel eltakarhatóak a talpfák. Sokszor láttam már olyat, hogy a két sínszál közé csak be volt szabva egy utcamintás kartonlap, de alatta a nyomvályú helyén látszódott az összes talpfa. Ha meg kopik a kulimász, akkor újra kell aszfaltozni. :-)

Ennyit a pályaépítésről.

 

Csibike999 Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8285
Nem érdekes ez a fiúmei úti temető hátsó bejárata, aliasz Máv X. kapú.
Előzmény: róbertke (8284)
róbertke Creative Commons License 2009.12.29 0 0 8284

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!