Hát azért kék a tekercselés, amiért te is felismerted: Halling! A sárgaréz v. rózsaszín tekercselésű motor meg a többi modellgyártó termékében található...:-))))))))
Az egyelőre nem, de közvilágítást szeretnék. Legközelebbi munkafolyamat az aszfaltjavítás, járdaleragasztás lesz, utána a házak belső világítása, majd a belső park, de csak jövőre. :-)
Egyenes modul jellegű részekre (vasútállomás, vasút utca, belváros, ipartelep, bevásárlóközpont, szolgálatónegyed, faluközpont) is van már tervem, majd talán azok is jönnek.
A teljes megszáradás előtt majdnem vízszintes spaklival toltam végig erőből a sínfej alatt, hogy "kimarja" az anyagot. Utána függőlegesen, hogy a sín mellől is elmarja, tehát, hogy emglegyen a 16,5 mm nyomtáv.
Egy-két helyen még nem elég mély, mert a legkisebb tengelytávú salzburgi (SETG MC-22) kocsim megakad, viszont a bécsi "M" a nagyobb tengelytávjával áthalad rajta.
Nem rossz, nem rossz...de: Ha már betapasztod a síneket tômítôvel, egy vastag nyomkarimájú kerékpárral meg lehetne járatni, hogy még a teljes száradás elôtt kijárja a helyét. Vagy egy megfelelô szerszámmal végighúzni a sínszál belsô fele mellett. :)
4., A házakat oldalanként elkezdtem sötétíteni, világítás még nincs bennük. Készült egy rahedli "sötétítés-minta", csak ki kell választani a megfelelőt. A "befüggönyözés" után simán celuxszal rögzítettem az ablakok vonalában a fekete takaró lapot, az is az építőkészlet része volt.
5., Szerencsére az épületeket csak összepattintással is össze lehet állítani, igaz a nem-derékszögeket és a kiugrókat én összeragasztottam. Viszpnt az alapra csak rápattintom az épületeket, így bármikor leszedhetőek, pl. szállításkor, vagy villanyszereléskor.
6., Hátra van még a villanyszerelés, a belső kör parkosítása szökőkúttal, valamint ha kapok elérhető áron utcai kandelábereket, akkor azok szerelése. Felsővezetéket egyelőre nem tervezek.
7., A végleges állapotokban a házakat a tetőtér szintjén is összecsavarozom, így - remélhetőleg - nem lesznek eltérések a homlokzati síkok között. Mivel levehetőek a házak, ezért azokat bármikor lehet öregbíteni, illetve az alaplapokat is le kell ragasztani, mert csak az az 1-2 csavar miatt felhajlik a szélük.
Ennyire futotta 4 nap munkával. Én vagyok a hüklye, hogy pont ívvel próbálkozom elsőre, de remélem az egyenes modulok egyszerűbbek lesznek, oda majd tudom alkalmazni a 3D-s kockakő fóliámat is. :-)
Ha má' felscigáztam magam és a jónépet is, akkor íme újabb lépések:
H0 méretarány, bécsi villamossal, kibri házakkal és majd a belső udvarban szökőkúttal.
1., házak tömegével, szerencse, hogy a kibri házak töbságát csak összepattintani kell, így számtalan variációs lehetőség áll fenn. Az asztalra kerülőket összeragasztottam azért.
2., marógéppel sikeredett egy kb 3 cm széles és 4 mm mély vájat, ide került lerögzítésre a sín. Így nem kell mellette egy rahedli réteget feltölteni, tehát nem vetemedik meg.
3., A sín mellett a maradék "gödröt" pincében talált fatapasszal töltöttem ki, ebből 0,5-1 mm 2 óra alatt, 5 mm 12 óra alatt és 10 mm 24 óra alatt szárad ki. Atz írták, hogy repedésmentesen szárad, ez igaz is, csak egy kicsit megsüllyedt, így utánjavítás kellett. Spaklival könnyen formázható.
A sín kb 1 mm-t kiáll az úttestből, kívülre kockaköves domborfóliát akartam tenni, csak az ív okozott gondot. 1,5 mm minimum kell belül is a nyomkarimának, spaklival kiválóan "kivéshető", vagy a felesleg eltávolítható. Azért jó így, mert ezzel a módszerrel eltakarhatóak a talpfák. Sokszor láttam már olyat, hogy a két sínszál közé csak be volt szabva egy utcamintás kartonlap, de alatta a nyomvályú helyén látszódott az összes talpfa. Ha meg kopik a kulimász, akkor újra kell aszfaltozni. :-)