A Makó TV-ben, tegnap volt állítólag valami összefoglaló az eseményről, de én sem láttam még.
Köszönve a zseniális hajtómű tervezésnek, szinte a sokat használt példányok is nagyon jó állapotban maradtak fenn, minimális a karbantartási, javítási költsége és a mai napig beszerezhető hozzá mindenféle alkatrész az USA-ból.
Még 1 kis érdekesség: Három T modell is található a városban, egyik a múzeum tulajdonában van, másik a helyi Veterán klub tulajdona és van 1 harmadik félig készen, amit az itteni Galamb József Szakközép Iskola birtokol.
Örülök hogy ennyire ismeritek. Tavaly a Pünkösdi Veteránjármű bemutatón 8 db Bádog Böske volt itt Makón, mind üzemképesen. Orosházáról lábon jött egy át, azt bizonyítva hogy ma is használhatók ezek a járműmatuzsálemek.
Sajnos nem vittem magammal a fényképezőgépet tegnap, pedig sok érdekes képet is mutattak az előadáson.
A két első képen látható makett, a T-Ford első variációját mutatja be, a 3. képen látható 4szögletes, 1000 Ft-os pénzérme 1ik oldala látható, amit a híres jármű elkészítésének 100. évfordulójára készítettek az Állami Pénzverdében. A száz darabos széria 1 példánya a Makói Múzeum Ford Termében látható, az autó gyártásának utolsó évéből származó kocsival együtt.
Ha bárki (akár egyszerű szalagmunkás is) olyan újítást, ésszerűsítést tudott javasolni, amelynek eredményeképpen a gyártás 1 perccel lerövidült, állítólag kapott egy kocsit jutalmul. Ingyen!
Dr. Horvát Sándor az Óbudai Egyetem professzora valóban nem dicsekedett Galamb József tanulmányi eredményeivel, de arról beszélt hogy Németországban(talán még Franciaországban) is dolgozott több helyen, csak azért hogy tapasztalatokat gyűjtsön. Törekvő, önmagát megvalósítani akaró fiatalember volt, aki kiválóan rajzolt szabad kézzel is és ennek köszönhette hogy Henry Ford kiemelte, majd rábízta a T-Ford tervezését. A Ő tervei alapján készült el a mai automata váltók őse és a zárt vízterű hengerfej, A T-Ford volt sokáig az első, a legnagyobb darabszámban készült sorozatgyártású autók között. Egyedül a Bogár tudta +előzni a listán sok évvel később. A szalag rendszerű gyártást is tervei alapján vezették be előbb a Fordnál, később más helyeken is. A Fordson traktorok is az Ő keze munkáját dicsérik.
Ezekből is látható, nem mindig a legjobb tanulókból lesznek a legkiválóbb tervezők, mérnökök, valami más, valami egyedi különlegesség is szükséges hozzá.