Keresés

Részletes keresés

cyr45 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117773

Gondolom, azon még termoszifonos hűtés volt?...    Engem érdekelnének a képek!

Előzmény: Sanyi-ka (117770)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117772

Köszi!

 

Már elajándékoztam karácsonykor, de majd megkérdezem az ajándékozottat, hogy mit szól hozzá.

Előzmény: Sanyi-ka (117771)
Sanyi-ka Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117771

A közeljövőben mennem kell a Bácsihoz, ha gondolod gyere velem és vigyük el az alpakka kávéfőződet is!;)

Előzmény: Törölt nick (117740)
Sanyi-ka Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117770

Aranyos szerkezet.:) Én egyik példányához a sok millióból vízhűtő tetejét készítettem. Valamelyik gépemen fotók is vannak ha érdekes....:)

Előzmény: cyr45 (117767)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117769

A Makó TV-ben, tegnap volt állítólag valami összefoglaló az eseményről, de én sem láttam még.

Köszönve a zseniális hajtómű tervezésnek, szinte a sokat használt példányok is nagyon jó állapotban maradtak fenn, minimális a karbantartási, javítási költsége és a mai napig beszerezhető hozzá mindenféle alkatrész az USA-ból.

409 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117768

A nagy számok törvénye... kicsivel több mint 16milliót gyártottak belőle.

Előzmény: cyr45 (117767)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117767

Annyira azért nem ismerem.   Az meg nagyon meglepett, hogy ENNYI üzemképes akad még!

Előzmény: triplaharom (117763)
pgy57 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117766

OK

Előzmény: cyr45 (117765)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117765

Valóban.   én csak az angol/amerikai elnevezést ismertem.  Egyezzünk ki a Bádog Böskében!...  :-)

Előzmény: pgy57 (117762)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117764

Még 1 kis érdekesség: Három T modell is található a városban, egyik a múzeum tulajdonában van, másik a helyi Veterán klub tulajdona és van 1 harmadik félig készen, amit az itteni Galamb József Szakközép Iskola birtokol.

Előzmény: triplaharom (117763)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117763

Örülök hogy ennyire ismeritek. Tavaly a Pünkösdi Veteránjármű bemutatón 8 db Bádog Böske volt itt Makón, mind üzemképesen. Orosházáról lábon jött egy át, azt bizonyítva hogy ma is használhatók ezek a járműmatuzsálemek.

Előzmény: pgy57 (117762)
pgy57 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117762

Mindkét írásmódra akad példa.

Előzmény: cyr45 (117761)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117761

én úgy tudom, hogy Tin Lizzy.   De legyen inkább Bádog Böske! :-)

Előzmény: pgy57 (117760)
pgy57 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117760

Tin Lizzie.

Előzmény: cyr45 (117759)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117759

Az emberek azoknak a kocsitípusoknak adnak általánosan ismert beceneveket, amelyeket szeretnek.

A T modellnek is volt, talán elsőként?...

Később, jött a VW/Bogár, Citroen/kacsa/, Renault/bakancs, stb....  Hogy a Trabit ki ne hagyjam! :-)

triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117758

Sajnos nem vittem magammal a fényképezőgépet tegnap, pedig sok érdekes képet is mutattak az előadáson.

A két első képen látható makett, a T-Ford első variációját mutatja be, a 3. képen látható 4szögletes, 1000 Ft-os pénzérme 1ik oldala látható, amit a híres jármű elkészítésének 100. évfordulójára készítettek az Állami Pénzverdében. A száz darabos széria 1 példánya a Makói Múzeum Ford Termében látható, az autó gyártásának utolsó évéből származó kocsival együtt.

Előzmény: cyr45 (117757)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117757

Az viszont biztos, hogy a Ford emblémát (amit ma is használnak) Ő rajzolta meg anno!

Előzmény: triplaharom (117755)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117756

Nem tudom, igaz, vagy sem, de olvastam valahol:

 

Ha bárki (akár egyszerű szalagmunkás is) olyan újítást, ésszerűsítést tudott javasolni, amelynek eredményeképpen a gyártás 1 perccel lerövidült, állítólag kapott egy kocsit jutalmul.    Ingyen!

Előzmény: triplaharom (117755)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117755

Dr. Horvát Sándor az Óbudai Egyetem professzora valóban nem dicsekedett Galamb József tanulmányi eredményeivel, de arról beszélt hogy Németországban(talán még Franciaországban) is dolgozott több helyen, csak azért hogy tapasztalatokat gyűjtsön. Törekvő, önmagát megvalósítani akaró fiatalember volt, aki kiválóan rajzolt szabad kézzel is és ennek köszönhette hogy Henry Ford kiemelte, majd rábízta a T-Ford tervezését. A Ő tervei alapján készült el a mai automata váltók őse és a zárt vízterű hengerfej, A T-Ford volt sokáig az első, a legnagyobb darabszámban készült sorozatgyártású autók között. Egyedül a Bogár tudta +előzni a listán sok évvel később. A szalag rendszerű gyártást is tervei alapján vezették be előbb a Fordnál, később más helyeken is. A Fordson traktorok is az Ő keze munkáját dicsérik.

Ezekből is látható, nem mindig a legjobb tanulókból lesznek a legkiválóbb tervezők, mérnökök, valami más, valami egyedi különlegesség is szükséges hozzá.

Előzmény: pgy57 (117752)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117754

Ezt nem tudtam.    De -állítólag- kezdetben Einstein is gyenge volt matekból! :-)

Előzmény: pgy57 (117752)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117753

A kocsonya hidegen, a birkapörkölt melegen, a zasszony verve, pin@ pedig forrón a jó ! (:-)))

Előzmény: BOLOND (117744)
pgy57 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117752

A polai Maschinenschulet azonban csak elégséges eredménnyel tudta elvégezni a flottánál.

Előzmény: cyr45 (117750)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117751

Mint írtam, a nagyok nyakkendőben, papírok tologatásával intézték az ügyet.

Konkrétan vasat meg sem fogtak, még piszkos lett volna a kezük! :-)

Előzmény: Qqberci (117749)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117750

Mondhatni, iskolatársak voltunk.   Csak Ő egy kicsit korábban járt a Bánkiba!  :-)

Előzmény: triplaharom (117745)
Qqberci Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117749

Igen... A nagyok nagyban...

Előzmény: triplaharom (117748)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117748

...de csak a kisember számára... (:-(((

Előzmény: Qqberci (117747)
Qqberci Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117747

A hidegburkolók bűne mindössze annyi lehetett, hogy nem lopták el időben a szerszámokat!

 

Volt egy olyan időszak '89 - '90 környékén, amikor az értékmentés egyetlen módja az volt, hogy ellopni, ami még használható...

Előzmény: cyr45 (117737)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117746

Az utolsó képen látható(kék szoknyában) Galamb Erzsébet aki már nem mai csibe, de minden évben eljön a Makói megemlékezésre.

Előzmény: triplaharom (117745)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117745

Tegnap, szabadnap ?

 

Néhány kép a Galamb József emléknapról

BOLOND Creative Commons License 2016.02.02 0 0 117744

Mire gondolsz, rantott szeletre? ;)  Mert az hidegen is, melegen is jo, en meg ugy szeretem ha jol ki van verve:DDD

Előzmény: triplaharom (117743)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!