Keresés

Részletes keresés

cyr45 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117786

Ma délelőtt az itthoni (fali) mosogató csaptelepet kellett lecserélnem.

Mert PARANCS volt, azt meg... teljesíteni kell, különben szaporodik!  Mint tudjuk.

 

Kicsit aggódtam, hogy miként viselkednek majd a csempeszelepek, de könnyen, korrektül zártak.

30-as villáskulcs, régi csaptelep le (Kludi volt, de az sem tart örökké) új (Mofém) csaptelep fel,

kézzel meghúzva, lépnék tovább a munkával, akkor látom, hogy a hollandik 29-es laptávúak! :-(

Milyen rendes ez a Mofém, így van helye a 0,5-ös puha betétszalagnak, nem barmolom össze...

Bár gyanítom, hogy egy "szerelő" simán megfogta volna egy vízpumpafogóval, láttam már ilyet.

 

Csempeszelepeket rányitom, és akkor jött a kellemetlen meglepetés!

A meleg ági csempeszelep elkezdte mondani, hogy csepp-csepp...

Nem örültem neki, mert k. rossz helyen van, közvetlenül (2 cm.) a dugig pakolt, jó nagy felső fali szekrény alatt, ha ezt ki kell bontanom...  még gondolni is rossz rá!

De legalább tartalék van, mert a jó múltkor (a korábban kibontottak közül) csak az egyiket adtam

oda Qqbercinek, a másikat -óvatosságból- megtartottam, most milyen jól fog jönni! :-)

 

Szerintem ezt a csempeszelep MEGHALLOTTA, mert kis idő múltával elállt a csöpögés! :-))

Most "tesztelem", a zárósapkát majd csak este fogom rá visszatenni. Ha minden jól megy...

 

RJancsi Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117785

Még a módszerváltás előtt:

 

A személyzeti osztály vezetőjéhez bemegy a titkárnője:

- Főnök elvtárs, idén 3 ember kaphat jutalmat. Ki lesz a harmadik?

 

Manapság ugyanez van, csak személyzetis helyett HR-nek hívják...

Előzmény: Törölt nick (117783)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117784

Ja?

 

Lehet hogy egyik fineszes megtalálónak nem volt kéznél Wartburg-kulcs?

 

Bepróbálkozott. De így is jó.

Előzmény: RJancsi (117782)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117783

Na de az is fineszes volt, aki a reklámot kiagyalta. De nem eléggé.

 

A cég megtehette volna, hogy tényleg vesz egy Wartburgot kulcsokkal. Aztán a kulcsot nem teszik be egyik mosóporos dobozba se, hanem odaadják a vezérigazgató sógora unokahúgának a nagybátyjának, aki majd TV-kamerák előtt átveszi a Wartburgot és nagyon örül neki a kamerák előtt.

 

Előre megmondanák neki, hogy: baszod! Átveszed a Wartburgot a TV-kamerák előtt, örülsz neki, aztán visszaadod a kulcsot a Wartburggal együtt, mert különben ez lesz, meg az lesz.

 

Vagy ez így nem működött volna?

Előzmény: Törölt nick (117780)
RJancsi Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117782

Ha jól emlékszem nem igazi autó kulcs volt a dobozban, hanem egy vékony alulemezből kivágott kulcs-szerű akármi sorszámmal. Aki bevitte, az sem egyből autót kapott, hanem részt vehetett egy sorsoláson, ahol a nyertesek értékes dolgokat kaptak, pl. részt vehettek egy sorsoláson, ahol a nyertesek értékes dolgokat kaptak, pl. részt vehettek egy sorsoláson, ahol.... .... .... :)

Előzmény: Törölt nick (117780)
RJancsi Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117781

Közeli ismerőseim (hozzátartozóim) párszor már megállapították, hogy feltűnően jobban szeretem a gépeket, eszközöket, mint legtöbb embertársunkat. Én (szándékosan) képtelen lennék kioltani egy gép lelkét, még pénzért sem. De elég élénk a képzelőerőm, hogy nehezen higgyem el egy autó (mechanikus szerkezet) szétbarmolásának lehetetlenségét. :)

Előzmény: cyr45 (117779)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117780

A reklám (még a negatív reklám is) tud állóvizet fölkavarni.

 

Emlékeztek arra gondolom, hogy egyik magyar mosószergyártó azzal reklámozta a mosószerét, hogy egyik mosószeres dobozba elrejtettek egy Wartburg-kulcsot. Aki a kulcsot megtalálja és beviszi a gyárba, megkapja a Wartburgot.

 

Persze a fineszes magyarok tömegével mentek Wartburg-kulcsokkal, hogy akkor most kérik hozzá a Wartburgot.

 

Ha jól emlékszem kiderült, hogy nem is volt Wartburg, amibe bele lehetett volna próbálni a megtalált kulcsokat.

cyr45 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117779

Mindegyik elég szörnyű, amelyeket írtál!    Könnyen lehet, hogy valamelyik bejött volna?  :-)

De ez régebben történt, nem hinném, hogy élne még a fauvé ajánlata.  Lett volna esélyed!  :-)) 

Előzmény: RJancsi (117777)
Zemiator Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117778

Ha valaki jobban is belemerülne : https://www.youtube.com/watch?v=VGWeQ2kIPKY

RJancsi Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117777

Nem vagyok autógyilkos, de gyanítom, hogy a kuplungot/váltót azért szét lehetne szaggatni viszonylag rövid idő alatt. Nagy sebességnél hátramenetbe rakva leugrani a kuplungról stb. Nehezen hiszem, hogy sokáig bírná. Vagy egyes fokozatban padlógázzal kifogyasztani a benzint. Végszükségben csúsztatott kuplunggal megtenni párszáz km-t. Garantáltan leég.

Előzmény: cyr45 (117776)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117776

Nagyon érdekes ez a demonstrációs motor!   És igen hasznos is lehet, oktatási célra.  KÖSZ!

 

Egy story, igaz ez nem a Ford T-ről, hanem a Bogárról, annak elnyűhetetlenségéről szól:

 

A VW gyár -állítólag-  igen jelentős összeget ajánlott fel BÁRKINEK, aki egy teletankolt Bogarat

a VEZETŐÜLÉSBŐL képes tönkretenni, illetve legalább menetképtelenné tenni, mielőtt kifogy

az üzemanyag. Normál utakon közlekedve, baleset nélkül, de egyébként BÁRMIT művelhetett

vele a próbálkozó, csak nem nyithatta ki a gépháztetőt és a tanksapkát.

Sokan próbálkoztak, autógyilkosságra szakosodott emberek is, de senkinek sem sikerült! :-) 

Előzmény: Zemiator (117774)
Zemiator Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117775
Előzmény: Zemiator (117774)
Zemiator Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117774

Elég szívós ! Ha "lóg a bele", még akkor is megy !  A videó több szempontból is aktuális :

https://www.youtube.com/watch?v=Qh2LWwZI1LM

Előzmény: cyr45 (117767)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117773

Gondolom, azon még termoszifonos hűtés volt?...    Engem érdekelnének a képek!

Előzmény: Sanyi-ka (117770)
Törölt nick Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117772

Köszi!

 

Már elajándékoztam karácsonykor, de majd megkérdezem az ajándékozottat, hogy mit szól hozzá.

Előzmény: Sanyi-ka (117771)
Sanyi-ka Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117771

A közeljövőben mennem kell a Bácsihoz, ha gondolod gyere velem és vigyük el az alpakka kávéfőződet is!;)

Előzmény: Törölt nick (117740)
Sanyi-ka Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117770

Aranyos szerkezet.:) Én egyik példányához a sok millióból vízhűtő tetejét készítettem. Valamelyik gépemen fotók is vannak ha érdekes....:)

Előzmény: cyr45 (117767)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.05 0 0 117769

A Makó TV-ben, tegnap volt állítólag valami összefoglaló az eseményről, de én sem láttam még.

Köszönve a zseniális hajtómű tervezésnek, szinte a sokat használt példányok is nagyon jó állapotban maradtak fenn, minimális a karbantartási, javítási költsége és a mai napig beszerezhető hozzá mindenféle alkatrész az USA-ból.

409 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117768

A nagy számok törvénye... kicsivel több mint 16milliót gyártottak belőle.

Előzmény: cyr45 (117767)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117767

Annyira azért nem ismerem.   Az meg nagyon meglepett, hogy ENNYI üzemképes akad még!

Előzmény: triplaharom (117763)
pgy57 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117766

OK

Előzmény: cyr45 (117765)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117765

Valóban.   én csak az angol/amerikai elnevezést ismertem.  Egyezzünk ki a Bádog Böskében!...  :-)

Előzmény: pgy57 (117762)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117764

Még 1 kis érdekesség: Három T modell is található a városban, egyik a múzeum tulajdonában van, másik a helyi Veterán klub tulajdona és van 1 harmadik félig készen, amit az itteni Galamb József Szakközép Iskola birtokol.

Előzmény: triplaharom (117763)
triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117763

Örülök hogy ennyire ismeritek. Tavaly a Pünkösdi Veteránjármű bemutatón 8 db Bádog Böske volt itt Makón, mind üzemképesen. Orosházáról lábon jött egy át, azt bizonyítva hogy ma is használhatók ezek a járműmatuzsálemek.

Előzmény: pgy57 (117762)
pgy57 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117762

Mindkét írásmódra akad példa.

Előzmény: cyr45 (117761)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117761

én úgy tudom, hogy Tin Lizzy.   De legyen inkább Bádog Böske! :-)

Előzmény: pgy57 (117760)
pgy57 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117760

Tin Lizzie.

Előzmény: cyr45 (117759)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117759

Az emberek azoknak a kocsitípusoknak adnak általánosan ismert beceneveket, amelyeket szeretnek.

A T modellnek is volt, talán elsőként?...

Később, jött a VW/Bogár, Citroen/kacsa/, Renault/bakancs, stb....  Hogy a Trabit ki ne hagyjam! :-)

triplaharom Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117758

Sajnos nem vittem magammal a fényképezőgépet tegnap, pedig sok érdekes képet is mutattak az előadáson.

A két első képen látható makett, a T-Ford első variációját mutatja be, a 3. képen látható 4szögletes, 1000 Ft-os pénzérme 1ik oldala látható, amit a híres jármű elkészítésének 100. évfordulójára készítettek az Állami Pénzverdében. A száz darabos széria 1 példánya a Makói Múzeum Ford Termében látható, az autó gyártásának utolsó évéből származó kocsival együtt.

Előzmény: cyr45 (117757)
cyr45 Creative Commons License 2016.02.04 0 0 117757

Az viszont biztos, hogy a Ford emblémát (amit ma is használnak) Ő rajzolta meg anno!

Előzmény: triplaharom (117755)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!