Ma délelőtt az itthoni (fali) mosogató csaptelepet kellett lecserélnem.
Mert PARANCS volt, azt meg... teljesíteni kell, különben szaporodik! Mint tudjuk.
Kicsit aggódtam, hogy miként viselkednek majd a csempeszelepek, de könnyen, korrektül zártak.
30-as villáskulcs, régi csaptelep le (Kludi volt, de az sem tart örökké) új (Mofém) csaptelep fel,
kézzel meghúzva, lépnék tovább a munkával, akkor látom, hogy a hollandik 29-es laptávúak! :-(
Milyen rendes ez a Mofém, így van helye a 0,5-ös puha betétszalagnak, nem barmolom össze...
Bár gyanítom, hogy egy "szerelő" simán megfogta volna egy vízpumpafogóval, láttam már ilyet.
Csempeszelepeket rányitom, és akkor jött a kellemetlen meglepetés!
A meleg ági csempeszelep elkezdte mondani, hogy csepp-csepp...
Nem örültem neki, mert k. rossz helyen van, közvetlenül (2 cm.) a dugig pakolt, jó nagy felső fali szekrény alatt, ha ezt ki kell bontanom... még gondolni is rossz rá!
De legalább tartalék van, mert a jó múltkor (a korábban kibontottak közül) csak az egyiket adtam
oda Qqbercinek, a másikat -óvatosságból- megtartottam, most milyen jól fog jönni! :-)
Szerintem ezt a csempeszelep MEGHALLOTTA, mert kis idő múltával elállt a csöpögés! :-))
Most "tesztelem", a zárósapkát majd csak este fogom rá visszatenni. Ha minden jól megy...
Na de az is fineszes volt, aki a reklámot kiagyalta. De nem eléggé.
A cég megtehette volna, hogy tényleg vesz egy Wartburgot kulcsokkal. Aztán a kulcsot nem teszik be egyik mosóporos dobozba se, hanem odaadják a vezérigazgató sógora unokahúgának a nagybátyjának, aki majd TV-kamerák előtt átveszi a Wartburgot és nagyon örül neki a kamerák előtt.
Előre megmondanák neki, hogy: baszod! Átveszed a Wartburgot a TV-kamerák előtt, örülsz neki, aztán visszaadod a kulcsot a Wartburggal együtt, mert különben ez lesz, meg az lesz.
Ha jól emlékszem nem igazi autó kulcs volt a dobozban, hanem egy vékony alulemezből kivágott kulcs-szerű akármi sorszámmal. Aki bevitte, az sem egyből autót kapott, hanem részt vehetett egy sorsoláson, ahol a nyertesek értékes dolgokat kaptak, pl. részt vehettek egy sorsoláson, ahol a nyertesek értékes dolgokat kaptak, pl. részt vehettek egy sorsoláson, ahol.... .... .... :)
Közeli ismerőseim (hozzátartozóim) párszor már megállapították, hogy feltűnően jobban szeretem a gépeket, eszközöket, mint legtöbb embertársunkat. Én (szándékosan) képtelen lennék kioltani egy gép lelkét, még pénzért sem. De elég élénk a képzelőerőm, hogy nehezen higgyem el egy autó (mechanikus szerkezet) szétbarmolásának lehetetlenségét. :)
A reklám (még a negatív reklám is) tud állóvizet fölkavarni.
Emlékeztek arra gondolom, hogy egyik magyar mosószergyártó azzal reklámozta a mosószerét, hogy egyik mosószeres dobozba elrejtettek egy Wartburg-kulcsot. Aki a kulcsot megtalálja és beviszi a gyárba, megkapja a Wartburgot.
Persze a fineszes magyarok tömegével mentek Wartburg-kulcsokkal, hogy akkor most kérik hozzá a Wartburgot.
Ha jól emlékszem kiderült, hogy nem is volt Wartburg, amibe bele lehetett volna próbálni a megtalált kulcsokat.
Nem vagyok autógyilkos, de gyanítom, hogy a kuplungot/váltót azért szét lehetne szaggatni viszonylag rövid idő alatt. Nagy sebességnél hátramenetbe rakva leugrani a kuplungról stb. Nehezen hiszem, hogy sokáig bírná. Vagy egyes fokozatban padlógázzal kifogyasztani a benzint. Végszükségben csúsztatott kuplunggal megtenni párszáz km-t. Garantáltan leég.
A Makó TV-ben, tegnap volt állítólag valami összefoglaló az eseményről, de én sem láttam még.
Köszönve a zseniális hajtómű tervezésnek, szinte a sokat használt példányok is nagyon jó állapotban maradtak fenn, minimális a karbantartási, javítási költsége és a mai napig beszerezhető hozzá mindenféle alkatrész az USA-ból.
Még 1 kis érdekesség: Három T modell is található a városban, egyik a múzeum tulajdonában van, másik a helyi Veterán klub tulajdona és van 1 harmadik félig készen, amit az itteni Galamb József Szakközép Iskola birtokol.
Örülök hogy ennyire ismeritek. Tavaly a Pünkösdi Veteránjármű bemutatón 8 db Bádog Böske volt itt Makón, mind üzemképesen. Orosházáról lábon jött egy át, azt bizonyítva hogy ma is használhatók ezek a járműmatuzsálemek.
Sajnos nem vittem magammal a fényképezőgépet tegnap, pedig sok érdekes képet is mutattak az előadáson.
A két első képen látható makett, a T-Ford első variációját mutatja be, a 3. képen látható 4szögletes, 1000 Ft-os pénzérme 1ik oldala látható, amit a híres jármű elkészítésének 100. évfordulójára készítettek az Állami Pénzverdében. A száz darabos széria 1 példánya a Makói Múzeum Ford Termében látható, az autó gyártásának utolsó évéből származó kocsival együtt.