Nekem ilyen hajtókarból kreált még nincsen. Nálam csak 1 db házi gyártmányú van, az pedig 1 saját készítésű nagykapu kulcs, ami véletlenül alkalmas a sörnyitásra is.
Van egy ilyen kis multifunkciós szerszámom, mindenféle "hegyeket" lehet bele fogatni, aztán fúr, csiszol, stb., jó- (nekem túl-) nagy fordulatszámú.
Ennek a gépnek matt, nem-csúszós műanyagból van a burkolata, ami ifjú korában még jó is volt, de már kezd elöregedni, és most már kifejezetten ragadós érzés fogdosni.
Gondolom nem ez az egyetlen szerkentyű ami így járt, így akár ti is találkozhattatok a problémával.
Lehet ezt valamivel orvosolni?
Esetleg benzines, alkoholos, mosószeres, stb. lemosás? Hintőporozás?
Mivel elektromos szerkezet, így minél kevésbé szeretném áztatgatni :-)
Régebben egy kellőképp megöregedett Mazdában tapasztaltam azt, hogy nem csak én fogom a kormánykereket, de az is engem (és nem csak a kosztól ragadt). Ott azt hiszem rövid távú megoldást jelentett a mosószeres vízzel való lemosás, de ezt egy kisgépnél nem erőltetném.
Ha nagyképű lennék simán idelökném, hogy "ez egy zsakó". Még szerencse, hogy nem vagyok az és fogalmam sincs hogyan és miért kell egy (óraipari) csapot polírozni. Különösen 30 fokonként. :)
Merthogy majdnem biztos vagyok abban, hogy ez egy csap-polírozó szerszám.
Bancsijácsi tavaly nyári ólombunkója kapcsán találtam ezt a képet,, amire Bancsijácsi is előhalászott hasonlókat.
Mikor karácsony után újra arra jártam, el is hoztam azzal a céllal, hogy majd lefényképezem nektek, de csak most néztem meg, hogy ez csak nagy vonalakban hasonlít a nyáron citáltakhoz.
Ezek után akár komolyabb feladvány is lehet.
Ez egy viszonylag kis valami, teljes hossza kb. 19 cm, a magassága pedig 7 cm, a két csavartengely közötti távolság kb. 6,6 cm.
Jellemzően rézből készült, de vannak (mint látható, nem rozsdamentes) acél részei is.
Sajnos ezek szokásukhoz híven teljesen összegyógyultak a rézzel, így most már csak a csavarfejeket lehet kicsavarni, semmi más nem mozdul rajta.
Alapvetően egy tömbből van, de fénykorában a két vízszintes szár valószínűleg közelíthető/távolítható volt egymáshoz képest.
Mindkettőt megvezette a tengelyük alatt található kis acél sín, ezáltal megakadályozva a tengely körüli elfordulásukat.
Pontosabban a jobb oldali tengelyen a rovátkolt korong lehetőséget nyújt arra, hogy 30 fokonként elforgassuk a "munkadarabot" (12 sínfogadó bevágás van rajta)
Aki azt állítja, hogy nem kedveli a sört, az nekem gyanús!
Ennél már csak az gyanúsabb, aki azt mondja magáról, hogy totálisan absztinens.
Nem állítom, de vállalom.
Mentségemre szolgáljon, hogy az alkoholmentes sört sem szeretem.
Azt nem mondom, hogy totálisan absztinens lennék, mert kifejezetten szeretem a Dianás cukrot, a konyakmeggyes bonbon is lecsúszik, meg a karácsonyra kapott puncsból is teszek a teámba egy kicsit. Sőt, a múltkor egy korty pálinkával próbáltam volna megszabadulni a lázongó gyomortartalomtól, de annyi még kevés volt (de legalább nem lettem tőle rosszabbul).
Mert akkor -vélhetően- egyéb aljasságra is képes az illető! :-)
A láncfűrészes-pedofil-anyagyilkos szintet még nem értem el, de majd szólok, ha már közelítek hozzá :-)