Keresés

Részletes keresés

pgy57 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 117023

Előzmény: Törölt nick (117020)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.10 0 0 117022

"Volt az a szerkezet a 99 meg 100 fogú fogaskerékkel meg a csigával. hogyan lehet azt megcsinálni hogy a két fogaskerék ugyanakkora, meg a modulméretük is azonos, de nem azonos a fogszámuk????"

 

Gondolom, hogy a modulméretük nem azonos. Illetve biztosra veszem, mivel az átmérőjük azonos, a fogszámuk különböző. A gyártása nem lehet gond, csak a marógép beállításán múlik. A kb. 1%-os eltérés pedig a működésnél szinte észrevehetetlen.

 

Előzmény: halaloszto (117005)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.10 0 0 117021

Ha kiveszem a kurblit a fürdőből, lefényképezem a kérdéses részt is közelebbről.

Előzmény: Zemiator (117003)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.10 0 0 117020

Ezt hogyan indították?

 

Előzmény: Zemiator (117019)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117019

Itt van még egy érdekes kurbli :https://www.youtube.com/watch?v=Rxdka2igpRk 

A traktor saját kormánya, a kormányrúddal !  

Előzmény: Törölt nick (116999)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117018

A szemöldököm helyett egyszer úgy térden vágtam magam a Zetor kurblijával,hogy egy hatalmas vérömleny lett a térdemen . Pár nap múlva sárga, zöld,kék színben pompázott, de borotválni nem kellett szerencsére ! 

Előzmény: dutrancs (117014)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117017

Egy kis segítséggel, feltaláltam azért magam ! :-))

Előzmény: 504LACI (117015)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117016

Itt a helyes módszer ,ezt kell elsajátítani : https://www.youtube.com/watch?v=6dW5U-YGOO8 

Előzmény: Törölt nick (116999)
504LACI Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117015

Aztán mi lett mester? inába szállt a bátorság? :)

Előzmény: Zemiator (117013)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117014

Apuci!  Azért említettem azt a tipust ,ahol dekompresszorkarral ellátott motor volt!

Előzmény: Zemiator (117010)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117013

Borostás szemöldököt amúgy még nem cirógattam ,de borostás p.... igen ! Izgalmas érzés ! :-))

Előzmény: dutrancs (117009)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117012

Így  egy "halpucolós" élménnyel lettél gazdagabb !

Ha a kurbli gyökerestől kitépi, akkor meg egy szemöldöktetoválással lettél volna ! :-)))

http://www.gyorieva-sminktetovalas-csepel.hu/szemoldoktetovalas.html

Előzmény: dutrancs (117009)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117011

Rákattintottam, de a lényeg pont nem látszik !

Előzmény: triplaharom (117008)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117010

Mester, a K 25-öst rendszeresen bekurbliztam ,amikor nem volt hozzá aksim !

Az IFA-t is tekergettem ,de egyszer sem indítási szándékkal ! :-)

 

Amúgy, a kurbli nekem is szemet szúrt !! :-)

Előzmény: dutrancs (117001)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117009

Képzeljétek! Egyszer nekem a szemöldökömet kellett összevarrni a Merényibe ,egy sikertelen MIA-motor kurblizás következményeként.Le akarták borotválni a szemöldökömről a szőr,de nem volt borotva.Nagy sokára lett borotva és nem volt bele penge. A doki nem várt tovább "lehúzta " a szőrt egy szikével,szárazon. Olyan érzés volt mikor az ember halat pucol és a pikkelyeket kaparja le!!!!

Előzmény: 504LACI (117000)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117008

Azért ha a képre kattintasz még csoda történhet ...(:-)))

Előzmény: Zemiator (117003)
Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117007

Vigyázz , mert több MIA specialista is van a köreinkben,mindjárt megcáfolnak ! :-)

 

Nemtom', 40 cm-es kurblival nem igen szoktak "hadonászni" az ha leugrik ,kupán nyom,aztán a bokádat is elveri ! :-)

Előzmény: gepesz (116996)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117006

Pedig nem lestem.(:-)))

 

A nagyobb motoroké kicsit hosszabbak voltak azért, nekem pl. a ROBUR-hoz valók közül 3 méretű volt. Kettő még most is +van közülük.

Előzmény: triplaharom (117002)
halaloszto Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117005

Bancsijacsi!

 

Volt az a szerkezet a 99 meg 100 fogú fogaskerékkel meg a csigával. hogyan lehet azt megcsinálni hogy a két fogaskerék ugyanakkora, meg a modulméretük is azonos, de nem azonos a fogszámuk????

 

Vajk

Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117004

Micsoda időzítés !! :-)))))

Zemiator Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117003

Számomra egy része felismerhetetlen, ami nem látszik a képen !

A csatlakozó része .......pedig az lenne a lényeg !

 

Amúgy nagy valószínűséggel, nem stabilmotoré ,hanem.......

Előzmény: Törölt nick (116984)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117002

" Kurbli, kurbli mindegy."

 

Nem úgy van az ! Nekem is szükségem volna egy Benzines MIB motor kurblijára.

A körmös fejrész belseje kúpos kiképzésű ?

Majd jön Zemi mester, és +mondja a tutit.

Előzmény: Törölt nick (116998)
dutrancs Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117001

Szervusztok! 

 

A kurbli nem mindig az indítást volt hívatott betölteni. Javítás alkalmával a motor körbeforgatását is szolgálta Klf-e javítási munkák végzéséhez. Legjellemzőbb a szelephézag állításnál a motor ill. a főtengely megfelelő állásba történő beállítás volt a cél. Említhetném még gyújtás állításkor ,dízel esetén előtöltés beállításánál történő motor forgatás megkönnyítése céljából. Ez nagyon egy K-25-ös Zetor tip. traktoréhoz hasonlít,de majd Zemiator kolléga megmondja a tutit ,neki van egy ilyen erőgépe! Volt -csak egy példa- az IFA tgk-hoz is mellékelve. Nem gondolom,hogy az "indítási" céllal küldték volna NDK-ás "testvéreink. Stabil,egyhengeres kis henger űrtartalmú motoroknál alkalmazták sikeresen,más megoldás hijján,de azok szára rövidebb volt. Traktor motoroknál RS-09, UE-28nál még indítási segédletnek ,ahol dekompresszor volt a motoron, ott sikerrel alkalmazhatták. Aztán, egyes kisebb teljesítményű szivattyúk, aggregátorok ,padkahengerek motorjainak beindítására volt alkalmazható. 

Annak ellenére,hogy ezeket leírom,szinte magam megcáfolásaként említem meg,hogy apukám ,annak idején mikor ZIL tgk.-val járt ( 8 hengeres benzines motorral), az akku gyengesége miatt egyébként nem indult motort,ahol különben minden egybe volt, egy alulról történő "felrántással" már duruzsolt  is a motor. Köszönöm ,hogy kedves emlékeket felidéző témával megmozgattátok már-már berozsdásodott, valamelyik agy féltekém!!  :-))))

Előzmény: Törölt nick (116999)
504LACI Creative Commons License 2016.01.09 0 0 117000

Biztos, hogy nem gépkocsihoz való. Ott az ékszíjtárcsa csavarja van menesztőként kiképezve. Ez stabilmotoré lesz.

 

Na, ja. Rossz kurblizástól volt már néhány fogpótlás a történelem során...

Előzmény: Törölt nick (116998)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.09 0 0 116999

Egy idős mester mondta nekem, hogy a kurbli karja alul legyen, hogy fölfelé kelljen majd húznom. Igaza volt, mert amikor föntről akartam lefelé tolni a kurblit, csak magamat emeltem föl, aminek sok haszna nem volt.

 

Stabil motor volt.

Előzmény: Törölt nick (116998)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.09 0 0 116998

Tőletek várok egy választ a kurblira. Gépésztől is, meg a többiektől is. Ha nem sikerül egyértelműen beazonosítani, az sem lesz nagy baj, hiszen már emlék nekünk, amit meg kell őriznünk. Kurbli, kurbli mindegy.

 

Én sokat nem értek hozzá. Annyit hallottam, hogy még a korai Zsigulikhoz is mellékeltek egyet.

 

De kár hogy ilyen fiatalka vagyok, sose kellett kurbliznom.

 

Illetve egyszer, de azt is megbántam.

Előzmény: 504LACI (116997)
504LACI Creative Commons License 2016.01.09 0 0 116997

A MIA slusszkulcsa nagyon nem ilyen. Majd holnap lefotózom.

Előzmény: gepesz (116996)
gepesz Creative Commons License 2016.01.09 0 0 116996

MIA, Pajtás.

Saccra. Azoknak kb.30, 40 cm Között van (volt) a kurblija.

Előzmény: Törölt nick (116994)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.09 0 0 116995

Megláttyuk. Most úgyse mozdulhatunk, mert jégpáncél takarja az északi lejtős utcáinkat, el vagyunk zárva egy kicsit a világtól.

 

Sör van itthon annyi, hogy életben tudjak maradni.

 

Előzmény: gepesz (116993)
Törölt nick Creative Commons License 2016.01.09 0 0 116994

Na jó felé kapisgálsz, mert olyan kérdés is fölmerült, hogy mi a fenét kurbliztak ezzel. Személyautóhoz túl masszív, teherautóhoz pedig túl kicsi.

 

Előzmény: triplaharom (116992)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!