Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116899

Azért mutathatnál 1 régebbi képet róla... (:-)))

Előzmény: cyr45 (116897)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116898

Az "én időmben" az alkatrészhiány volt a legnagyobb probléma. Akkor már a Nagymező utcából sem lehetett szerezni sok mindent.

Előzmény: cyr45 (116896)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116897

Tudod, "házinyúl"...   Meg aztán, jó cimbora volt a férje is!

Előzmény: triplaharom (116895)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116896

Nekem régebben volt, és MINDIG jó volt.  Mert Csepelen dolgoztam, a többit találd ki! :-)

Előzmény: triplaharom (116894)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116895

" De TÉNYLEG csak barátok voltunk!"

 

Sajnálhatod ! (:-)))

Előzmény: cyr45 (116893)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116894

P 20-m nekem is volt a 80-s évek elején (pár darab), kegyetlenül verte a többi szoci járművet, ha éppen jó volt. (:-)))

Előzmény: cyr45 (116891)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116893

én igen.  Az egyik kolléganőmet is így hívták.  De TÉNYLEG csak barátok voltunk!

Előzmény: XANTIi (116887)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116892

Ilyenre gondoltál ?

 

Bár ezen a képe éppen két Tünde is található. (:-)))

Előzmény: XANTIi (116887)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116891

Mint a P20, ami szintén koppintás volt.  Csak ugye, az anyag, meg a megmunkálás kicsit sem

volt japán.  De azért -akkor, és itt- csúcsvasnak számított!

Előzmény: XANTIi (116889)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116890

Ilyenről én sem!  De (mikor már ZIL-esek nem árultak) a vartyogó mosóbenzinnel is működött!

Csak kicsit több 2T kellett bele, és büdös volt, mint a veszedelem.  De elment!...

Aki meg nem akarta szagolni, előzzön meg.  Ha tudott! :-)

Előzmény: triplaharom (116880)
XANTIi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116889

A Dongó is egy külföldi "licensz" volt. Csak a minőség lett KGST-s.

Előzmény: cyr45 (116886)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116888

Őnála mindenféle +található, rengeteg egyedi összeépítést is végez, különböző motorokkal, mindenféle különleges vázakra is.

Előzmény: cyr45 (116886)
XANTIi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116887

Bizony van akinek jelentenek. Meg a Tünde? Arra emlékszik valaki még?

A Csepel/Danuvia/Pannónia vonalon kívüli vasak.

Előzmény: cyr45 (116883)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116886

Még a régi, (echte) dörzskerekes?  Mert vannak már -mindenféle- "utángondolások" !  :-)

Előzmény: triplaharom (116885)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116885

Dongóóóóóóó ?

 

1 jó kőhajításnyira lakik tőlem a "Bíródongó", szinte minden héten hallok dongó hangot... (:-)))

Előzmény: cyr45 (116884)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116884

ja, és (még előtte) a Dongó.  Az volt az igazi! :-)

Előzmény: cyr45 (116883)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116883

Volt két magyar csoda is, a Berva, és a Panni.  Van, aki emlékszik még ezekre?...

Előzmény: RJancsi (116881)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116882

én meg Komárt szerettem.  R.I.P.!  Nem minden számát, de sokat.

De tagadhatatlan, hogy nagy szivattyú volt!  Kár érte, élhetett volna még. :-(

Előzmény: RJancsi (116879)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116881

Igen, amiben már nem hengeres súber hanem egy lapos tolattyúszerű fojtószelep volt. A váz és a porlasztó között nem volt "zajszűrő" doboz, hanem egy fekete gumitölcsér ami rendszeresen elrepedt hosszában. A legtöbb Rigán szigszalaggal volt körbetekerve. :)

Előzmény: triplaharom (116880)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116880

Ilyen üzemről eddig nem hallottam még... Akkor már azon is az újabb fajta(szögletes) karbi volt ?

Előzmény: RJancsi (116878)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116879

Egy része ma is igaz. Akkor kell az anyóson gyújtást állítani amikor a második rúgásra sem indul! :) (Amúgy szeretem az anyósom, semmi bajom vele.)

Előzmény: cyr45 (116877)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116878

Stimmel! R16, S58 blokkal. Megvan róla a másik "blokk" is, Corvin Áruház 2. emelet műszaki osztály. 4800.- Ft volt újonnan.

Üzemképes, csak kicsit(?) csörög a hajtókar. Merthogy az akkori benzinárak mellett is olcsóbb volt fűtőolajjal menni. A blokk tetején a porlasztó alatt volt egy kis mélyedés, ahová a túlfolyt üzemanyag csepegett majd egy kis furaton és a blokkon keresztül lefolyt a földre. Na, azt a kis lukat gondosan be kellett tömni. A porlasztót túl kellett szivatni, hogy pár mm fűtőolaj összegyűljön a mélyedésben. Ezután bele kellett dobni egy darab papirzsepit és meggyújtani. Amikor az úszóházban elkezdett forrni az olaj, sima rúgással is beindult a motor. Tisztán olajjal, benzin nélkül! Ment mint a veszedelem, csak a dízelüzemmód szétverte a hajtókarcsapágyakat. :) De akkor filléres tétel volt egy teljes motorgenerál. És egy óra alatt szét és össze lehetett rakni a blokkot az új alkatrészekkel. Mondjuk a megszakítóhézag és az előgyújtás beállításával el lehetett játszani egy darabig...  

Előzmény: triplaharom (116875)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116877

Ja és még egy:   A berúgott Komárt a falhoz lehetett támasztani!  :-)     BOCS!

Előzmény: cyr45 (116876)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 1 116876

Csak az újszülöttek kedvéért, egy régi mondás.

 

"Az élet olyan, mint az öreg motor. Ha nem megy, be kell rúgni!"  :-)

Előzmény: triplaharom (116875)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116875

Akkor Te már régi motoros vagy ! (:-))) Ha jól emléxem, akkor már voltak a berugókaros RIGA-16 típusok is, az unokatesómnak olyan volt. Nekem abban az időben sikerült 1 használt Verhovina-5-t vennem 1500 papírért. Nagy élmény volt a motorozás azokkal a gépekkel, ott + kellett tanulni a szerelés minden mesterfogását, hanem akartad sokat tologatni.

Akkor járta az a mondás: Ha nem indul a Rigád, rakd bele a bigád ! (:-)))

Előzmény: RJancsi (116870)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116874

Kösz az infót, átgondolom a dolgot!

 

A postásgumiról még annyit, hogy itt, a mi környékünkön pár éve még az utcán lehetett eldobálva találni sokszor, többnyire nem voltam rest lehajolni érte.  Mostanában már jó ideje nincs ilyen...

Lehet, hogy csak a postások lettek rendszeretőbbek, és környezettudatosabbak?  :-)

Előzmény: RJancsi (116873)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116873

Még nem próbáltam, de autógumis ismerősöm ezt javasolta.

Így kell használni.

 

 

Előzmény: cyr45 (116871)
monitor36 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116872

Most nincs időm arra, hogy a hozzászólásokat átnézzem, így lehet, hogy ismétlek valamit. Én ezzel az eszközzel úgy 1950 körül találkoztam, amikor ezt levélcsomagok átkötésére használták. Elmondták akkor, hogy ezt egy postaaltiszt találta ki, aki ezért a vezérigazgatótól jutalmat kapott. A strapabíró szövött zsinór a nagy lemez szélébe volt bekötve, ott, ahol most is van egy zsinórvég, onnan körbefogta a levélcsomagot, a túloldalra megérkezve alulról körbejárta a jobboldali kép jobboldalán lévő "emeletes" részt, majd jobbra megint, immár másodszor és az előbbire merőlegesen körbekötötte a levélcsomagot és miután alulról megérkezett, átfűzték a kerek kivágáson és a szélén megkötözték. 

Nagyon praktikus elem volt és amit én láttam a fotón láthatónál gyártottabb kinézetű volt.

Előzmény: Törölt nick (116857)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116871

Van vagy két kiló postásgumim.

 

Te burzsuj! :-)     Mikori évjáratúak?...   Előbb-utóbb kidobhatod az egészet. 

Számíthattál volna rá, hogy (idővel) elöregszik, inkább ajándékoztad volna el egy részét!

 

A régi belsővel nekem is ugyanez a tapasztalatom,  szintén a '70-es évekből van szovjet gyártmányú gyerekbicikli kerekem (még a  -ma már felnőtt- fiamé volt) most kiskocsiban funkcionál, 3 évtizede.

Az a ballonos fajta, bő mázsás súlyokat tologatok a két keréken, és bírja, azóta is!  :-)

Csak valóban, szép egyenletesen fogy belőle a nyomás, időnként utána kell pumpálni.

Te milyen löttyel tervezed megoldani a problémát?... Mert esetleg engem is érdekelne, hasonlóképp!

Ebben még a régi fajta kerékpárszelep van, nem tudom, annál hogyan oldható meg a dolog?...

Előzmény: RJancsi (116870)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116870

Van vagy két kiló postásgumim. Ám hiába síkporoztam (hintőporoztam) be őket, meg tartom hűvös helyen, pár év után úgy elöregednek, hogy a legkisebb nyújtásra is elszakadnak. Várok pár évet és felteszem ide megfejtendőként. Hátha addigra kevesen emlékeznek rá hogy ilyen is volt... :)

Biztos jót tesz a korom a gumi élettartamának, mert életem első saját Rigája (1976-os) a mai napig meg van és a gyári guminak semmi baja. Csak elég gyorsan kimegy belőle a levegő, a belső már elég porózus lett. De nem cserélem ki, legfeljebb töltök bele egy kis defektjavító löttyöt.

Előzmény: cyr45 (116869)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!