Keresés

Részletes keresés

triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116895

" De TÉNYLEG csak barátok voltunk!"

 

Sajnálhatod ! (:-)))

Előzmény: cyr45 (116893)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116894

P 20-m nekem is volt a 80-s évek elején (pár darab), kegyetlenül verte a többi szoci járművet, ha éppen jó volt. (:-)))

Előzmény: cyr45 (116891)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116893

én igen.  Az egyik kolléganőmet is így hívták.  De TÉNYLEG csak barátok voltunk!

Előzmény: XANTIi (116887)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116892

Ilyenre gondoltál ?

 

Bár ezen a képe éppen két Tünde is található. (:-)))

Előzmény: XANTIi (116887)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116891

Mint a P20, ami szintén koppintás volt.  Csak ugye, az anyag, meg a megmunkálás kicsit sem

volt japán.  De azért -akkor, és itt- csúcsvasnak számított!

Előzmény: XANTIi (116889)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116890

Ilyenről én sem!  De (mikor már ZIL-esek nem árultak) a vartyogó mosóbenzinnel is működött!

Csak kicsit több 2T kellett bele, és büdös volt, mint a veszedelem.  De elment!...

Aki meg nem akarta szagolni, előzzön meg.  Ha tudott! :-)

Előzmény: triplaharom (116880)
XANTIi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116889

A Dongó is egy külföldi "licensz" volt. Csak a minőség lett KGST-s.

Előzmény: cyr45 (116886)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116888

Őnála mindenféle +található, rengeteg egyedi összeépítést is végez, különböző motorokkal, mindenféle különleges vázakra is.

Előzmény: cyr45 (116886)
XANTIi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116887

Bizony van akinek jelentenek. Meg a Tünde? Arra emlékszik valaki még?

A Csepel/Danuvia/Pannónia vonalon kívüli vasak.

Előzmény: cyr45 (116883)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116886

Még a régi, (echte) dörzskerekes?  Mert vannak már -mindenféle- "utángondolások" !  :-)

Előzmény: triplaharom (116885)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116885

Dongóóóóóóó ?

 

1 jó kőhajításnyira lakik tőlem a "Bíródongó", szinte minden héten hallok dongó hangot... (:-)))

Előzmény: cyr45 (116884)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116884

ja, és (még előtte) a Dongó.  Az volt az igazi! :-)

Előzmény: cyr45 (116883)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116883

Volt két magyar csoda is, a Berva, és a Panni.  Van, aki emlékszik még ezekre?...

Előzmény: RJancsi (116881)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116882

én meg Komárt szerettem.  R.I.P.!  Nem minden számát, de sokat.

De tagadhatatlan, hogy nagy szivattyú volt!  Kár érte, élhetett volna még. :-(

Előzmény: RJancsi (116879)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116881

Igen, amiben már nem hengeres súber hanem egy lapos tolattyúszerű fojtószelep volt. A váz és a porlasztó között nem volt "zajszűrő" doboz, hanem egy fekete gumitölcsér ami rendszeresen elrepedt hosszában. A legtöbb Rigán szigszalaggal volt körbetekerve. :)

Előzmény: triplaharom (116880)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116880

Ilyen üzemről eddig nem hallottam még... Akkor már azon is az újabb fajta(szögletes) karbi volt ?

Előzmény: RJancsi (116878)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116879

Egy része ma is igaz. Akkor kell az anyóson gyújtást állítani amikor a második rúgásra sem indul! :) (Amúgy szeretem az anyósom, semmi bajom vele.)

Előzmény: cyr45 (116877)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116878

Stimmel! R16, S58 blokkal. Megvan róla a másik "blokk" is, Corvin Áruház 2. emelet műszaki osztály. 4800.- Ft volt újonnan.

Üzemképes, csak kicsit(?) csörög a hajtókar. Merthogy az akkori benzinárak mellett is olcsóbb volt fűtőolajjal menni. A blokk tetején a porlasztó alatt volt egy kis mélyedés, ahová a túlfolyt üzemanyag csepegett majd egy kis furaton és a blokkon keresztül lefolyt a földre. Na, azt a kis lukat gondosan be kellett tömni. A porlasztót túl kellett szivatni, hogy pár mm fűtőolaj összegyűljön a mélyedésben. Ezután bele kellett dobni egy darab papirzsepit és meggyújtani. Amikor az úszóházban elkezdett forrni az olaj, sima rúgással is beindult a motor. Tisztán olajjal, benzin nélkül! Ment mint a veszedelem, csak a dízelüzemmód szétverte a hajtókarcsapágyakat. :) De akkor filléres tétel volt egy teljes motorgenerál. És egy óra alatt szét és össze lehetett rakni a blokkot az új alkatrészekkel. Mondjuk a megszakítóhézag és az előgyújtás beállításával el lehetett játszani egy darabig...  

Előzmény: triplaharom (116875)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116877

Ja és még egy:   A berúgott Komárt a falhoz lehetett támasztani!  :-)     BOCS!

Előzmény: cyr45 (116876)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 1 116876

Csak az újszülöttek kedvéért, egy régi mondás.

 

"Az élet olyan, mint az öreg motor. Ha nem megy, be kell rúgni!"  :-)

Előzmény: triplaharom (116875)
triplaharom Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116875

Akkor Te már régi motoros vagy ! (:-))) Ha jól emléxem, akkor már voltak a berugókaros RIGA-16 típusok is, az unokatesómnak olyan volt. Nekem abban az időben sikerült 1 használt Verhovina-5-t vennem 1500 papírért. Nagy élmény volt a motorozás azokkal a gépekkel, ott + kellett tanulni a szerelés minden mesterfogását, hanem akartad sokat tologatni.

Akkor járta az a mondás: Ha nem indul a Rigád, rakd bele a bigád ! (:-)))

Előzmény: RJancsi (116870)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116874

Kösz az infót, átgondolom a dolgot!

 

A postásgumiról még annyit, hogy itt, a mi környékünkön pár éve még az utcán lehetett eldobálva találni sokszor, többnyire nem voltam rest lehajolni érte.  Mostanában már jó ideje nincs ilyen...

Lehet, hogy csak a postások lettek rendszeretőbbek, és környezettudatosabbak?  :-)

Előzmény: RJancsi (116873)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116873

Még nem próbáltam, de autógumis ismerősöm ezt javasolta.

Így kell használni.

 

 

Előzmény: cyr45 (116871)
monitor36 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116872

Most nincs időm arra, hogy a hozzászólásokat átnézzem, így lehet, hogy ismétlek valamit. Én ezzel az eszközzel úgy 1950 körül találkoztam, amikor ezt levélcsomagok átkötésére használták. Elmondták akkor, hogy ezt egy postaaltiszt találta ki, aki ezért a vezérigazgatótól jutalmat kapott. A strapabíró szövött zsinór a nagy lemez szélébe volt bekötve, ott, ahol most is van egy zsinórvég, onnan körbefogta a levélcsomagot, a túloldalra megérkezve alulról körbejárta a jobboldali kép jobboldalán lévő "emeletes" részt, majd jobbra megint, immár másodszor és az előbbire merőlegesen körbekötötte a levélcsomagot és miután alulról megérkezett, átfűzték a kerek kivágáson és a szélén megkötözték. 

Nagyon praktikus elem volt és amit én láttam a fotón láthatónál gyártottabb kinézetű volt.

Előzmény: Törölt nick (116857)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116871

Van vagy két kiló postásgumim.

 

Te burzsuj! :-)     Mikori évjáratúak?...   Előbb-utóbb kidobhatod az egészet. 

Számíthattál volna rá, hogy (idővel) elöregszik, inkább ajándékoztad volna el egy részét!

 

A régi belsővel nekem is ugyanez a tapasztalatom,  szintén a '70-es évekből van szovjet gyártmányú gyerekbicikli kerekem (még a  -ma már felnőtt- fiamé volt) most kiskocsiban funkcionál, 3 évtizede.

Az a ballonos fajta, bő mázsás súlyokat tologatok a két keréken, és bírja, azóta is!  :-)

Csak valóban, szép egyenletesen fogy belőle a nyomás, időnként utána kell pumpálni.

Te milyen löttyel tervezed megoldani a problémát?... Mert esetleg engem is érdekelne, hasonlóképp!

Ebben még a régi fajta kerékpárszelep van, nem tudom, annál hogyan oldható meg a dolog?...

Előzmény: RJancsi (116870)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116870

Van vagy két kiló postásgumim. Ám hiába síkporoztam (hintőporoztam) be őket, meg tartom hűvös helyen, pár év után úgy elöregednek, hogy a legkisebb nyújtásra is elszakadnak. Várok pár évet és felteszem ide megfejtendőként. Hátha addigra kevesen emlékeznek rá hogy ilyen is volt... :)

Biztos jót tesz a korom a gumi élettartamának, mert életem első saját Rigája (1976-os) a mai napig meg van és a gyári guminak semmi baja. Csak elég gyorsan kimegy belőle a levegő, a belső már elég porózus lett. De nem cserélem ki, legfeljebb töltök bele egy kis defektjavító löttyöt.

Előzmény: cyr45 (116869)
cyr45 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116869

és visszatérhetünk a nyomorult befőttesgumikhoz.

Egy ötlet:  Azért akadnak még tömlős gumival szerelt járművek.

                 Ebből adódóan, különféle méretű, használhatatlanná vált belsők is.

                 Ilyenek könnyen hozzáférhetők, én ezekből szoktam gumigyűrűket vágni.

Nekem beváltak, (különféle szélességben, és átmérőben) próbáljátok ki!...

Előzmény: favorit81 (116868)
favorit81 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116868

Az olcsó "postás gumit" is meg kell becsülni, lassan az is kikopik majd.

Ugyanilyet használtak a gyógyszertárak is, ilyennel voltak kötegelve a dobozok, a feleségem mindig tőlük kunyerált, de már nekik sincs. Előbb-utóbb a postáról is kikopik majd, és visszatérhetünk a nyomorult befőttesgumikhoz.

 

Van itt köztünk bélyeggyűjtő?

Karácsony előtt feladtam három képeslapot a postán, rendes bélyeget ragasztottak rá, de már nem nyalogatós, hanem öntapadós volt (nem a csupasz, gépi bélyegzés, hanem szép karácsonyi téma). Tudom, hogy ez már nem újdonság, de a bélyeggyűjtők mit kezdenek ezekkel? Hogyan kapják, veszik? Mert a nagy egybefüggő lapról könnyű egyet leszedni és felragasztani, de ugyanezt bélyegalbumba már macerásabb (mert kell a hordozólap is).

A borítékról leáztatni, vagy bárhogy leszedni meg abszolút reménytelennek tűnik.

Na így múlik el a világ dicsősége :-)

 

Előzmény: RJancsi (116867)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116867

Inkább az a kérdés, hogy meddig volt használatban? Lehet, hogy még manapság is? A leveleket ma már gépekkel osztályozzák, de gyanús, hogy nem vacakolnak a drága és bonyolult spárgás kötegelő szerkezettel, hanem ráhúzzák az olcsó "postás gumit". 

Előzmény: Törölt nick (116865)
RJancsi Creative Commons License 2016.01.06 0 0 116866

Kicsit rákerestem a neten. A működés itt sincs demonstrálva, de a feladat szempontjából a memóriám megerősítést nyert. Nagy öröm ez ennyi idősen! :D

 

(Mobil postamúzeum:)

 

Előzmény: RJancsi (116864)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!