Van 80-as Bradford-érték is. Ráadásul a használó országok szerint, az átlagos szálfinomság és a számérték viszonya közt esetenként 4-5 mikronnyi eltérés mutatkozott. (Anglia, SZU, USA)
Gyapjú minősítésnél, ahol nem a szortimentumba sorolást, hanem a Bradford-skálát alkalmazzák, használhatják.
Pl. 60-as Bradford -jelzés azt jelenti, hogy annak a gyapjúnak 1 angol fontnyi mennyiségégéből 60 db, egyenként 560 yard (512 m) hosszúságú fonalat tartalmazó motring fonható.
Azt hittem emlékeztek rá, mert egyszer már írtam róla. Textilüzemekben van anyagvizsgáló laboratórium. Ott egyéb paraméterek mellett megmérik a szövésre szánt fonal folyómétersúlyát is. Ehhez kell a számlálószerkezetes motolla.
Nagyon csilivili volt ez, a sok apró része nikkelezve volt, a többi fekete zsugor festékkel festve. Már elkezdtem gyógyítani, de még pár napig locsolgatni kell csavarlazítóval, hogy moccanjanak a csavarok.
Nem értem én ezt. Vastagabb anyagból, pl. slaug több sort nem tekerhetsz. Egymás mellé sem fér sok. Textil szalagnál, fonalnál még elképzelem. De ahhoz nem elég elegáns a kivitel.
Szerintem nem huzalt mértek ezzel. Gondolj bele, egy 0,5-ös huzalt rátekertek, kaptak egy sokszög alakú tekercset, azt aztán lehetett egyenesítgetni. Valami finomabb lágy anyagot, szerintem.
Nem sokat adhattak el belole mert a bringasnak nagyon nem jo! Hatrafele tekeresnel van a legrosszabb helyzetben a lab, igy amit konnyit az attetel, azt elveszti a nyomas-iranyban. Ez is egy ilyen "forradalmas" talalmany" :))
Az első képen látható lapát állítható, gondolom ezzel a pontos kerület miatt volt szükség. (nem mértem meg mennyi a kerülete, de gondolom 1 méter). Ezen a lapáton címeres hitelesítő beütések vannak, a legkorábbi ha jól látom 1959-es.
Mutattam már nektek ezt a kutyakorbácsban folytatódó biciklipumpát?
Gondolom a francia falvak utcáin kóborló kutyákat idegesítette az a garabonciás, aki két keréken furikázott el előttük. Az biztos, hogy legalább jól meg kell ugatni.
A biciklisnek is meg lehettek a szempontjai. Minél hamarabb el kell hessegetni a kutyákat, mielőtt valamelyik véletlenül kiharapja a pneumatikot. Vagy elkapja a nadrág szárát.
(Az ütéseknek maradt is nyoma a pumpán, nyilván a gazdája véletlenül hozzácsapta a bicikli vázához is.)
Fonal, vagy drótmérő, bár a drótot kevésbé tartom valószínűnek az alumínium miatt. Méri, sőt jelzi is a hossz elérését (csenget:-)), és a motoros meghajtás oldható. Elmés szerkezet.
Volt itt régebben valami selyemszál feltekerő, akkor mondtam, hogy nekem is van egy hasonló dolog. Az öntöttvas talpa asztalra lecsavarozható. Itt van, én sejtem hogy mi ez: