Hali!
Nekem, igaz szívó motorral, remek tapasztalatom van a Mol fél sintetikus olajával. Egy hibája van, baromi drága!!!!!! Viszont a szine nem változott 15.000 km alatt!!!!!
De, a Vallvolin Duro Blend-je is remek! És még olcsobb is!!:-)))))))))
Orka
Lenne egy kérdésem az okosokhoz. Adva egy turbós benzines gépsárkány. Most Castrol RS olaj van benne, ami 5000km alatt fekete lesz mintha dízelből jönne és folyik mint a víz. A vezetési stílus nem 'nagypapás', de bemelegedés és leállítás előtt semmi vadulás.
Van valakinek valami tippje? Gyenge az olaj? Probálkozzak más típusú olajjal? (Motul)
Most mondta egy szerelő barátom, hogy valószínűleg szelepszárszimering lesz.
Azért köszi. Egyébként nincs olajnyom, tiszta száraz a motor, csak kicsit kéket füstöl néha, nem is vészesen, mégis 1000km alatt kb 1 liter elment. Jól is megy (kopp-kopp) :)
Mennyire fogy? Olajnyom sehol a motoron? Hűtôvíz se olajos kicsit se? Így kapásból ha egyik se, akkor szvsz szelepszárszimmering vagy dugattyúgyűrű - elég sokat futott a gép, hogy bármelyik elég kopott legyen. Léxűrô állapota? esetleg kartergázvisszavezetés miatt onnan szipákol fel olajkát?
De a nálam okosabbak majd megmondják, én csak találgatok. Esetleg szerviz... :-))))
Leginkább azt, hogy nem nagyon ért az olajokhoz és/vagy kímélni akarta a pénztárcádat.
Hiába raksz az autódba jobb olajat mint az előírt (viszkozitás szempontjából), nem fog hosszabbodni az olajcsere intervallum és a motor sem kopik kevésbé. Ez az általános igazság.
De milyen autód van, hogy 0w40-es olajat akarsz belerakni ?
Szuperjárgány ? Akkor inkább nyárra 10w50, télre 0w40.
Olaj kérdés: A jövő héten viszem az autót 15e-re. Az Emil-Frey Aral 10w40-et használ cserénél. Említettem a szerelőnek a Aral 0w40-et, de azt mondta nem ajánlja mert túl 'vékony', akkor inkább az 5w40...
Most akkor ez igazából mit is jelent ???
Én ugyan az adott autótípushoz nem értek, de az én autómban pl két dologtól lehet alacsony az olajnyomás.
1:Főtengely csapágyak kopottsága(amit Berhel Elek már írt)
2:Olajszivattyú kopottsága.
Sajnos egyik sem túl olcsó móka, ráadásul egy öregebb autónál már mindkettőre lehet számítani.
Idehaza melyik kúthálózatnál, áruházláncnál lehet kapni Castrol olajat?
(A márka összes típusa szerepeljen a kínálatba!)
Általába csak 1-2 fajtával találkozom...:(
Sziasztok!Lehet hogy nem jó helyre jöttem de lenne egy olajos kérdésem.A kétütemü cross motoromba milyen olajat kell tenni a váltóba?Most 80W-90-es Valvoline hajtómű olaj van benne.Az jó?
Elöre is köszi.Aki tud segítsen.
Suzuki GSX-R 1100 be milyen olajat? A gyári 10W-40, de szerintem érdemes lenne bele 10W-50 vagy 10W-60-as olajat rakni bele mert nem vizhütéses hanem lég-olajos és ügye ha városban kínzod ilyen melegben akkor szerintem nem túl tökéletes a motor hűtése.
Azt is megmérhetned, hogy amikor beindítod hidegen az autót, mennyi ídő múlva alszik el az olajnyomásvisszajelző lámpa. Ha ez 1-2 másodpercnél több,( a legjobb lenne ha egy másik g60-asnál, vagy egy tuti jó állapotú autónál lemérnéd) akkor következtethetsz a főtengelyed kopottságára. csákó
nekem egy polo g40esem van, 91es. 122k van benne, lehet hogy kicsit több. mindenképpen nézd meg a gyári könyvet, hogy mit ír. viszont a GTX3-at felejtsd el! töltött kocsiba muszály a sokkal jobb olaj, bár nem forog annyit a töltő, mint a turbo ez kétségtelen. nekem most Castrol RS van benne és tényleg iszonyat jónak találom. érdemes megnézni meddig megy fel a vized, mikor meleg a blokk. ha túl meleg, mondjuk felmegy nyáron 100 fölé, vagy 110ig is, cseréltesd ki a hőgombát a hűtőben kisebb hőfokúra, így hamarabb kapcsol a hűtőventi és nem melegszik tovább a motor. lehet hogy ehhez kicsit gondolgodni kell, de lehet hogy egy jó szerelő kivágja a rezet, hogy milyen kell bele. nekem ki lett cserélve, és nem melegszik 90 fok fölé a vizem dugóban sem. namármost nem csak ez számít, hanem hogy az olaj milyen. voltak régebben gyengébb castrolok is a kocsiban és, persze akkor még nem volt hidegebb hőgombám, azok hamarabb megégtek. az RS eddig abszolút tuti, nem feketedik, nem égett meg stb. viszont elég drága, csakhát a TXT meg majdnem ugyanannyi. viszont az 5W-s ami lehet hogy kicsit híg ezekbe a vw-kbe. nekem úgy emléxem abból többet fogyasztott egy kicsivel.
QuadCam és Bery Army!A csapágyas főtengelytől szvsz el tud menni az olajnyomás mert a gombát úgy szerelik be,hogy az olajágnak azon részén van amikor az utolsó fekvőcsapágy olajrésén átmegy az olaj az ott leledző nyomást méri.Pontosan azért mert ahogy kopik a csapágy a rajta lévő olajzó horony is kopik ezáltal csökken a rendszer nyomása,majd megszűnik.Amikor ez egy kritikus érték alá csökken ,jelez a kislámpa.
Ám valóban lehet jeladógomba hiba is.Én is azt ajánlanám méresd meg egy szervízben,lehetőleg egy mechanikus műszerrel.Amikor kigyullad a lámpa ,ha csapágyas lenne ,morgó hangot is kellene hallanod a motorból magasabb fordszám tartományban.
Hali!
Egy gázos Ladát hajtok (időnként elég rendesen).
Amikor megvettem MOL Carrier Botond volt benne, csere előtt már fölöttéb szmetyisen. Tiszta trutyi volt a motor belölről.
A csere alkalmával a szemtyit ahol csak lehet letöröltem.
Ezután FUCHS TITAN Supersin-t kapott (5W-50, SJ fullszint olaj). Ezt most cseréltem le, elég érdekes állagu volt. Az olajpálcán sárgás, a vödörbe leengedve meg barna volt, gondolom a feloldott trutyi miatt. Azonban már nem volt mit letörölgetni, mert mindent leoldott, gondolom a nagyja az olajszűrőben volt.
Kiváncsi leszek a következő cserénél mit mutat a kép.
Grano
Szerintem nem érdemes méregdrága olajat megvenni. (hacsak nem turbós a gép, vagy nem padlózod +40 fok melegbe). Olyat kell venni, amit a kocsi gépkönyve előír, és utánna az előírt periódust betartva cserélni.
Új kocsiknál 20-25ezer km-t írnak olajcsere-ciklusnak. Szerintem jóérzésű tulajdonos ennyit nem megy az olajjal (bármilyen legyen is az)...
Én itt 2 dologra tudok tippelni: vagy az olajpumpa sz*r, vagy az olajnyomás-gomba, ami a visszajelzőt kapcsolja. Utóbbi a valószínűbb, pár 1000 Ft-os alkatrész, valószínű, hogy a nyomással nincs semmi gond, hosszú úton a melegtől kilágyul a gomba membránra és vaklármát csinál. Velem már többször előfordult ilyen. Ha nincs a műszerfalon olajnyomásmérő, meg kell mérni műszerrel a valós olajnyomást, amikor a hiba jelentkezik, csak így lehet eldönteni. Egyébként nekem is Castrol RS van benne, hibátlan az az olaj. Csapágyas főtengelytől szvsz nem tud elmenni az olajnyomás, de a márkaszervíz persze szívesen cserélne csapágysort egy vagyonért....