VW Corrado G60 tipusu autom van 85e km futott 92 évjárat.Olajnyomás problémáim vannak.
Az auto megvásárlása után azonnal lecseréltem az olajat és az olajszűrőt, vezérmű szijat.
Castrol 10w-60 RS olajal lett feltöltve, csere után fél évre bejelzett az olajnyomás jelző.
Szakember javaslatára miszerint az olaj amit bele töltöttem túl híg megint lecseréltem az
olajat és persze az olajszűröt is most Castrol 15w-40 GTX3 olajal lett feltöltve.A csere után
már 2 hét elteltével ismét bejelzett az olajnyomás müszer.Hideg motornál nem fordult elő
mindig üzem meleg motornál hoszabb uton jelentkezik a bejelzés, azonnal leállitom a
motort majd újrainditom (az olaj még nem hül le) ismét van olajnyomás.Majd órákat
autozhatom az újabb bejelzésig.Az olajhőfok visszajelző 110-C fokot mutat a motor fordulata
mindig 1500rpm alatt van bejelzéskor.Telefonon beszéltem a helyi márka szervizel azt
mondták fötengely csapágyas az autó vagy az olaj szar?
A hűtővíz nem meleg (legalább is a műszer szerint). Az autó kifogástalanul működik mindaddig még az 1/2 órás dugó be nem következik (ekkor is csal LE hiányom van) és ezután 1/2 óra kell mire visszakapom az elveszett lóerőket.
A 30 ezres szervinél (kb. 2 hét múlva) feldobom a témát a szervizben, de elég nehéz lesz reprodukálni a jelenséget a szerelőknek.
Mindenestre kipróbálom az xW50-es olajat, hacsak a szervizben jobb belátásra nem bírnak.
Bucso !
Fölteszem, hogy gondoltak a motortervezők a bekapcsolt klímára. De az xW50-es olaj biztos nem árt, hiszen az éppen 50-es hogy jobban szolgálja a meleg motort. Sőt ilyen alapon a 30-as "árt" inkább, mert előbb elveszíti a kenőképességét.
De szerintem egy olajcsere az esetedben nem biztos hogy segít. Mást kellene megnézni: a víz nem melegszik-e (mert az előbb kezd mint az olaj) és olajnyomás van-e.
Köszönöm a tippet, a fórum átolvasása után én is hasonló véleményen vagyok, de olvastam olyan hozzászólást is, hogy új konstrukciójú motorokba nem túl jó ötlet xW50-es olajat önteni.
Mi erről a véleményed ?
A "meleg problémával" kapcsolatosan azért gondoltam az olajra, mert az 5W30-as olaj "melegoldali kenőképessége" kisebb mint egy 40-es vagy 50-es olajnak. A 1/2 órás lassújárat után pedig alaposan átmelegszik az egész motor, főleg ha még a klíma is be van kapcsolva.
IstraFun !
Ha a szimeringnél megy el az olaj, akkor fölösleges fullsync olajat rakni bele, az is el fog menni.
Sportivo !
A benzinesbe való olaj jó a gázos autókba is. Típusra, gyártóra nem emlékszem, de dobozon szokták írni ...benzin, gáz (LPG) üzemű motorokhoz... Keress ilyet, az biztos jó bele.
Bucso !
Ha cseréled, 5w40-est v. 5w50-est rakass bele (nem tom van-e ilyen párosítás), de nem az olajjal lehet a baj, mert dugóban (ugyebár) alapjáraton nem kap akkora terhelést az olaj.
Mi a véleményetek? A Starlet-em hirtelen enni kezdte az olajat.
A szerelő azt mondja tegyünk bele fullsyntet, azt nem enné úgy.
Vagy szelepszár szimeringet kellene cserélni.
Mit javasoltok (158000km)
Corolla 1.6 VVTi melegen (1/2 óra dugó) elég rosszul muzsikál.
15 ezres szervíznél 5W30-as olajat rakott bele a szervíz (egyébként a gépkönyv is ezt ajánlja).
Lehet az olaj az oka ?
Milyen olajat tetessek bele ?
Szerintetek LPG üzemű motorba (szóval gázos autóba) ugyanolyan motorolaj kell, mint benzinüzeműbe? Selenia pl. gyárt külön motorolajat ilyen autóba, csak nem értem a különbséget.
Én egy Volvo 940 2.0 Turbo-t hajtok.
(225000-es szerviz közeleg)
Miután megvettem Castrol RS-t tettem bele és új légszüröt. Kicsit jobban ment a kocsi és kevesebbet fogyasztott (bár ez inkább a légszürö miatt lehetett).
Kérdésem:
-Ti honnan tudjátok hogy egy olaj jobb volt a kocsitokban mint a másik
-Érdemes-e csere elött valamilyen öblítö adalékkal ellátni a régi olajat?
-Kell-e nekem ilyen jó olaj, vagy egy fokkal gyengébb Castrol is megteszi (Magnatech vagy ilyesmi)
Tehetsz. Konyhanyelven magyarázva az első szám az olaj kenőképességét hideg motornál, a második meleg motornál mutatja. Tehát a 10w-60 jobban ken melegen, mint a 10w-40. Tehát ha sokat gyepálod autópályán, akkor 10w-60 az optimális választás, ha inkább rövideket mész és állandóan lehül a gép, akkor 0w-40.
Valaki világosítson már fel plíz, hogy ha a motoromba (értsd: motorkerékpár) 10W-40 -es olaj van előírva, akkor tehetek-e bele 10W -60-ast?
Vagy ne? És mit jelent a 60-as szám (hőtűrés???)
Előre is köszi.
közbe' rájöttem ;-) hogy mér' lehet jó a Quaker State a 2.4i 4G64 Mitsu-motorba... :-) pont olyan alacsony fordulatú, alacsony dugattyú-középsebességű motor, mint a nagy jenki gépek, de még azoknál is hosszabb a lökete (kerek 100 mm, ennél csak a régi 2.5t L4 Chrysleré hosszabb), gondolom, pont ilyenre tervezték a QS-eket...
Sziasztok !
Az en Cliomban most 0w-30 Mobil Extreme van . Amikor beletettem erezhetoen jobban ment
/szerintem/, azota persze hozzaszoktam .
Nemsokara lecserelem 5w-50 Castrol Syntec-re a nyar miatt.
Az USA-ban vasaroltam mindkettot kb egy arban vannak 1 quart= $4.60 mondjuk egy liter 1500 ft.
Igy cserelgethetem az olajamat 6000km-enkent, nem vag agyon anyagilag.
Jo autozast !
Hat hosszu hallgatas utan most reagalok:
Azota az ominozus RS csere utan, mar megtettem 4000km-et. Osszessegeben meg vagyok elegedve, semmi gondom. Erezheto javulas nincs, vagy talan egy kicsi. Igaz ami igaz meg mindig szep vilagos a szine es tapintasra is jonak tunik.
A 10k/8l Castrol RS jo bolt volt, de inkabb mazli.
Egy jo baratom rokonanak van benzinkutja es o kerte mintha maganak lenne (2-es dizel Golfba).
Lehet hogy amugy ingyen kapta de en biztos jol jartam. Csak hat ebbol nem lehet rendszert csinalni.
Szia Eisace!
A Génium az francia gyártmányú olaj.Én sem ajánlom az orso olajot motor tisztitásra.
Viszont most hétvégén voltam kint az Auchanban és az emlitett Génium olajat árulták akcióba.
Ez a 15W/40 5+1Liter most 2600Ft.A te kocsidba ez az olaj tökéletes kenést biztosít és nem fog a tömítéseken egy könnyen elfolyni.
És talán ez a mennyiség elég arra is,hogy a motort átmosd vele.Bár nem tudom,hogy ebbe az Opelbe mennyi olaj kell,de nem hiszem,hogy 3 liternél több kelljen bele.
Ha már leöntötted melyiket veszed feltétlenül írd meg,hogy mit választottál.
HELLO!
Csak a Valvolinét NE!ÉN azzal jártam mostanáig(Dura blend 10 W/40).Nagyot csalodtam benne.Hamar kormazodik és egyszerüen kifolyik a motorból.Én most voltam az Auchanba és szerintem ott érdemes vásárolni!Már kipróbáltam az Essot csak jót mondhatok róla és van még egy olaj ami hihetetlenül hatott rám!Vettem ott egy olajat a neve GÉNIUM 10W/40 amit motor mosási céllal vettem bele és hihetetlen ami történt!Az autonak jobb lett a menet dinamikája és érezhetöbben jobban húz.A másik meg hogy pöcre indul.Pedig a fent emlitett motorolajat cseréltem benne 6000 eKM után.Ezt a valvolinnál még nem tapasztaltam az elmult 2 évben amíg nálam volt.Szóval nagyon ajánlom,mert amellett,hogy ólcsó(5W-40-es 4990FT), még ezeket az elönyöket is nyújtotta.Én ezek után bennehagyom a kocsimban és tovább tesztelem.Majd még írok róla!
JA,még egy jó tanács.Magyar olaj szüröt ne vegyetek a kocsiba,mert a tömítö gyürüjik hagynak kivánni valót maguk után.Nem egyeset történt,hogy a palinak a frissen cserélt olaja elfolyt egy pillanat alatt,mert támogatta a hazai ipar remekét.Ő meg ott állt a kocsi mellett,mert azzal tovább nem mehetett.Szóval ezen ne spóroljatok,mert nem éri meg!
Bocs,hogy megint hosszú voltam!
Sziasztok!
ez mindennel így van, nem csak a kocsikkal. ismerôs Hollandiából kapja a fizetését, de itthoni jogszabályok alapján (én se értem pontosan, bonyolult, mindegy), az ottani bérszámfejtés egyszerűen nem hitte el, kis hiján lehazugozta, amikor kiszámolta, hogy mennyi járulék (TB, SZJA, t@k@mtuggyamicsoda) terheli a fizetését.
ON
nem néznéd meg, ha ilyen olajos helyen jársz, hogy létezik e a Quaker State-nek 10W50 esetleg 15W50 olaja? Mert Pesten nem találtam, de ha létezik, akkor talán hozatnak.
Hey y'all!
Ahogy olvasom itt az olajarakat, a viz lever rendesen! En $ 1.57-ert veszek egy quart olajat. Az testverek kozott sincs tobb mint 460 konvertibilis forint. Azert ez nem piti amit lerabolnak az emberrol otthon, ha autoval kapcsolatos dolgot kell vennie. A rendszamos topikban a rendszam araknal padloztam le igy, az viszont erdekes, hogy az autos erdekkepviseleti szervezetek nem tesznek semmit az arak realizalasara. Valoszinu, erdekukben all az illetekek, adok, arak ilyen magas szinten tartasa.
Udv : 187es
Szvsz azzal csak kárt teszel benne! Az olaj azért is van, hogy tisztítsa a motort, lebegtesse a koszt. Az orsóolaj ezzel szemben nem megköti, hanem belemossa oda ahova nem kéne. Azzal sokkal többre mész, ha mondjuk egy-két ezer km után újra frissre cseréled az olajat és az olajszűrőt!
Olaj: Aral Basic Tronic (2100/l)
Castrol GTX3 (1500/l)
Motul 4100 Power 15W50 (1970/l)
Motul 4000 Longlife 15W40 (1450/l)
Quaker State 10/15W-40 (1600-1900/l)
Szeretném a véleményeteket kikérni.
Milyen olajat javasolnátok egy 1979es 1.2es Opel C kadettba? Olvastam ezt a motor tisztítást orsóolajjal. Ezt hol lehet beszerezni? És kb mennyi?
Köszi
Szasztok!
Olvastam ECI TURBO hozzaszolasat, O ert valamit ehhez a temahoz :o) Ahogy irtam, eddig a Castrol osszes fajtajat kiprobaltam, mind nagyon jo (946 ml). Ahol szoktam venni az olajakat, eppen nem volt Castrol Fully Synthetic ezert kiprobalom a Valvoline-t. Majd jovok a tapasztalattal!
187es