Ha az olaj az előírásoknak megfelel, és nem gagyi nevű, akkor szinte bármilyen olaj jöhet.
Egy konkrét példa: most megy a kocsim 15e km-es szervízre, az ő ajálatuk min 3000 Ft/liter volt, és az Auchanban vettem 4 litert 4100 Ft-ert (10W-40, turbodiesel, Esso).
Szasztok!
En a Castrol-t hasznalom, az amerikai kiszerelesben (asszem ez az igazi), nalam mind a teli, mind a nyari nagyon bevalt. Valami tudalekos mondta minap a TV-ben, hogy mindegy milyen olajat veszel, mivel csak a csomagolasa mas. En ezt megkerdojeleznem, aki hasznalta mar a hires magyar olajtarsasagunk termekeit, az tudja a kulonbseget (gondolok arra a vizeletsurusegu olajnak nevezett lere amit azok olajkent eladnak). Szoval a Castrol, vagy barmilyen szintetikus olaj, amin fel van tuntetve a nemzetkozi szabvany az eloallitasra, es a viszkozitasra vonatkozolag. :o)
Udv. 187es
Sziasztok!
Egyes márkák között egyszerüeszközökkel,rövid tesztekkel,mérésekkel nehéz különbséget tenni.Szintetikus komponenseket tartalmazó olaja-ezt nevezik általában rész szintetikusnak-minden olajcégnek van.Ez a kategoria a"JÓ",de verseny célokra már gyenge.
A következö lépcső a teljessen szintetikus olaj.Ez már a "jobb"kategorija,a hétköznapi aútosnak ez szinte a csúcs.Ami a viszkozitásukat illeti,ezek álltalábanszéles tartományban müködnek-SAE 0W/40,5W/50,10W/60.A teljesítmény szintjük az API besorolás szerint szinte a mindenkori legmagassabb API SJ szint.
Jelen pillanatban is kaphato"legjobb"kategoriát képviselik az úgynevezett észter-szintetikus olajak.Ezek az olajak kompromiszum nélküli kenö anyagok,a legmagasabb teljesítmény szintet nyújtják.Ebben az esetben a teljesítmény szint nem a legmagasabb API vagy ACEA/CCMC besorolást jelenti,hiszen ezek az olajak magassan tullépik azt,hanem a gyakorlati alkalmazhatóság,a termikus stabilitás,a mechanikus terhelhetöség szempontjai.Magyarországon ker.forgalomban csak egy-két cég forgalmaz ilyen olajat,például a Castrol_RS Racing Syntec 10W/60,MOTUL 300V.
Ezek az észter-szintetikus motorolajok nem köolaj származékokból vagy tisztán szintetikus adalékolt bázis olajból állnak,hanemhanem növényi olajokbol,mint a kókusz-, a napraforgó- és agyantaolaj.Különbözö alkoholok és szerves savak reakciojával,kívülálló számára ismeretlen módon állítják elö,adalékolják és nyerik el végső formájukat.De itt van már a jövö fojadéka is már semmi köze az általunk ismert olajhoz,de ezt még most tesztelik,pl.: a rallyban a mitshubihinél.
Bocs,hogy regényt írtam,de remélem segített!
Bocsika, de nem a témához tartozik segítsen nekem valaki.Please:) "Közlekedési olajok környezeti hatásainak csökkentése" címmel kell feladatot csinálnom. Ezzel kapcsolatban szükségem lenne valami anyagra:) KÖSZIKE Mindenkinek:)))))))))
TypeR-téma: ez a motor hidrotőkés, az ilyen konstrukcióban pedig az olajnak nem csak kenési funkciója van, hanem aktívan részt vesz a vezérlésben. Tehát annyira nem biztos, hogy hülyeség ez a "lassabb lesz a vezérlés" dolog. Mert persze ugyanott fognak nyitni a szelepek, de elképzelhető, szigorúan elméleti síkon, hogy szar olajtól lassabban és kevésbé nyitnak. Ez azért elég meredek lenne, ha a valóságban is így történne.
Az amcsi RS:
CASTROL SYNTEC 5W-50
A 2.9-es Scorpiomban ez cirkulált.Ahhoz a motorhoz nagyon bejött.Az ára cseppet sem kevesebb mint az europai RS.Tehát valszeg nem erre cserélik ki az RS-t.
Egyébként egy cimbim aki kint él mondott egy minőségi sorrendet az amcsi köztudat szerint:
1.VALVOLINE
2.MOBIL
3.CASTROL
Azt mondta ,hogy Castrolt csak "kis hathengeresekbe" raknak:))
RS-sel kapcsolatosan elmondom, amit hallottam:
1. Állítólag létezik amcsi RS is, ami nem ugyanaz... Gondoljunk itt az amcsi és az aurópai utók közti különbségekre(hengerűrtartalom, fordulatszámtartomány, stb...).
2. Valaki vett RS-t nagyon olcsón(féláron) pult alól, későbbi felhasználás céljából. Pár hét múlva tapasztalt ismerőse felvilágosította, hogy azé adták olcsón, mert nem RS olaj van benne, hanem valami olcsóbb sz@r. De a kupak zárása gyári állapotú sértetlen volt. Na hogy lehetséges ez? Hát úgy, hogy alul kinyitják a flakont a heggesztés mentén és kicserélik az olajat, majd utána visszaheggesztik.
Tehát vigyázni vele! Ha eredeti RS-t vettél akkor 10-ért tényleg jó vétel volt a 2 flakon...
ez nem egy veztengely, hogy beteszem, es ott a valtozas!!:))
varj egy kicsit, hadd jarja at a motort az uj olaj, kepezzen mindenhol egy sajat reteget.
az elso olajcs alkalmaval meg nem annyira erezheto, de a masodiknal mindenkepp.
attol fuggetlenul tenyleg nem csodaszer es nem is biztos, hogy minden motorba jo.
persze ilyenrol meg en sem hallottam!:))))
accord typeR: valóban vacak az RS, és tönkreteszi a VTEC motort! A maradékot nehogy felhasználd! Azonnal vevô vagyok rá 4k-ért....:))))))) Komolyan: észrevenni nem fogsz semmit, csak majd nézd meg, mennyivel késôbb kezd el feketedni, mint a többi! Viszont ebben a VTEC dologban talán van valami, amit a szerelô mondott, ezt a motort nem ismerem, szvsz vakítás.
Pitecus: hát tény, hogy egyfolytába szerelem.... :)))
A múlthéten garanciális szervizen a Topic hatására beleraktam a verdába 4,5l Castrol RS-t. Nagyon vártam, hogy mi lesz, és örültem is magamnak, mert a 8 lityit vettem 10k-ért. Aztán a szervízfőnök utolsó pillanatban elvette a kedvem. Azt állította, hogy ez ugyan a világ legjobb olaja, de a Vtec motorokba nem olyan jó, mert hangosabb lesz plussz a szelepvezérlésnél is lassul a kapcsolás.
Hát ezek után qvára figyeltem a motort, és talán egy kicsit hangosabbnak találtam, de lehet hogy ezt már csak belebeszélem. A telj. emberi szervel érezhetően nem lett rosszabb, habár jobb sem. Szóval éreznem kéne hogy sokkal jobb?
Igaz ez egy új autó és eddig gyári olaj volt benne.
A teljesitményen is érezni kéne a változást?
Előfordúlhat, hogy a szervízben végül nem is az rakták bele?
És ha igen hogyan tudnék rájönni?
Még maradt 4l RS, ha felhúzom magam, és tényleg nem jó akkor elárverezem a Topicon :)))
Pitecus: na jó, nem tudom mennyi különbség van Aleko és Aleko között, de kipróbálnám. :)
Ööööö, nem tudom, hogy jön le a nickbôl a Camry 4x4, de nem. Alfa 33 Boxer 16V (4 vezérműtengelyes, innen a nick, álá TwinCam az átlag 16V-ken...) Egyébként ld. "adatok".
Quadcam:
No eccer, ha összetévedünk valamikor, meghívlak 1 igazi alekózásra...
:o)
Énnékem is volt skodám, de nem cserélném el semmi pénzért az alekóra.
A nick alapján Camry 4x4-ed van?
Pitecus: én nem mondtam, hogy megbízhatatlen volt az Aleko-nk! Sôt, agyonvágni se lehetett! 9 év alatt mentünk vele kb. 70k km-t (bevásárlóautó...:), ezalatt 1x állt meg valami gyújtás kontakthiba miatt. Hogy sz*r, azt a konstrukcióra mondtam: gyakorlatilag nem tudnék megnevezni benne olyan komponenst, ami ha nem is a 90-es de legalább a 80-as évekbeli autógyártás színvonalát elérné. (Fék, futómű, kormány, motor, kasztni, menetteljesítmények, stb.). Talán a váltó, ami még nem annyira rossz, bár nehezen mozog, legalább pontos és viszonylag rövid úton kapcsol. Ezzel együtt is azt mondom, hogy ha már keleti szférában gondolkodunk, az Aleko elôtti Skoda 120L (80-as, szintén újonnan vásárolt) nagyságrenddel jobb autó volt.
off:
Sajnálom, hogy ilyen vackot kaptatok. A családunkba 3 alekó fut és némi hardver után megbízhatóan üzemelnek. Ja, mind a 3 db 1994-es lada motoros.Budapest-Cuxhaven-Budapest útvonalat (cca.3200 km) évente megteszik és szinte semmilyen lerobbanás nem jellemezte őket.
(Nagybátyámnak 1x szétrobbant ez egyik vízcsöve, bement az olaszokhoz az első boltba, vett 1m-es darabot és némi desztvizet, azóta is az a vízcső figyeg bennt.Ez volt az egyetlen leállás).
Vót a családban 2 tavria is, az 1-ik az enyém, amit 2 hét legó után használni is tudtam 32000 km-t. Aztán eladtam, de SEMMILYEN komoly hibája sose volt. A fogyi remek 4,1-8 liter között, 160 a max. seb., terepen csúcs etc.
A másik az anyosoméké, ami egy nagy rakás sz@r.
De amennyibe belekerült az új autó, bízvást állítom,anyit megér.
Üdv
Pite
Pitecus: drámai. 90-ben vettük, újonnan, a Merkur teleprôl a negyediket sikerül elhozni, mert a többinek olyan súlyos hibái voltak. (Folyt a tank, lógott a futómű, aztán jobbra húzott...) Amit elhoztun az csak úgy konstrukció szintjén volt sz*r...
Egy gallon 3.79 liter (a flakon szerint), a niva gépkönyvébe 3.73l motorolaj van írva. A gallonon kívül belement még negyed liter olajadalék, meg még egy kis olaj egy másik flakonból! Kb. annyira jön ki, mint amennyit írtál, bár én nagyméretű olajszűrőt raktam bele!
Az 1 qallon elméletileg kevés, mert 4,2 literes a motor. Lehet, hogy maradt még benne a másik olajból.
A tipusra most nem emléxem, csak arra, hogy 10w40-es és szintetikus bázisu ásványi olajnak fordítottam.
Aki nagyjavításokat szerel az autómon az forgalmazza. Leszedi a régi olajamat és beteszi az újat. Így a régivel nem kell bíbelődni (elégetés, kukába suvasztás stb).
Most 1300 Ft az ára (0,96 liter) és ebből 5 adagot szoktam venni.A gallon asszem csak 3,6 liter.
Quadcam:
Azt a leállást azért csinálja az aleko, mert nem tudott visszakapcsolni a tolóüzemü szelep, mert a mikrokapcsoló pontatlanul van beállítva.Amíg nálam üzemelt (nagyon rövid idő volt) mindig galibát csinál. Most nincs benne és az átlagfogyi se nőtt meg (pedig azért találták ki).
Egyébként ezt az olajat tudom javasolni minden szoc. kocsiba. Meghálálja a kocsi.
Pitecus: ha villog az olajjelzô "alacsony alapjáraton", akkor talán elôbb az alapjáratot kellene rendbetenni. Egyébként ezt nekünk is csinálta az Aleko. Sôt ha "meghajtottam" (130-140 Balatonig), akkor az elsô gázelvétel-kuplungkinyom kombinációnál (pl. lehajtón) leállt.