Te hol vetted a QS-t? Én 6100-ért vettem 1 gallont, az pont elég volt a Nivába (1,6-os)! És milyen típusú, mert én FCI-t kaptam csak! Az alacsonyabb fogyasztást tényleg észre lehet venni, már ha attól van... :)
off
Ha már motorolajról van szó:
Sok sok motorolajat használtam a gépkocsiaimba.
Meg voltam győződve, hogy a Maximol 99 milyen jó.
Jó is volt kb. 6-7 ezer km-ig. Utána a motor füllel hallhatóan felhangosodott. A hüvelyk és mutatóujjra csöppentve, mikor is a 2 ujjat összedörzsölöd, képet kapsz, hogy "elfáradt-e már az olaj. A tapasztalatom a köv:
Mol 10W40-kb. 7000 km után elveszti a kenőhatást
Avanti 10w40 (eco...?) 7000 km
ARAl 10W40 kb. 8000 km után veszti el.
Castrol GTX kb 11000 kb után lett cserélve,
Quaker State 10W40 15000 km után is még sikamlós volt, de már a szinén nagyon látszott, hogy cserélni kell.
Az az autószerelő, aki nekem QS olajat adott, általában taxisokat szerel.
Nyáron 20W50-es olajat tölt, télen 10(15)W 40-est.
Azon is padlót fogtam, hogy a taxisok 6-7 hetente mennek oda olajcserére.
Ha a taxisok elfogdták az olajat, akkor ez nekem is ez az olaj kell.
Ára is elfogadható, mert 1300 Ft quadrátja.
on:
Ezen olajjal SOKKAL csendesebb az autó és hajszolás után se kezd "villogni az olajjelző alacsony alapjáraton.A fogyit nem szeretem emlegetni, de átlagban legalább fél liter hoz a konyhára százon.
Ja a kocsi
ALEKO 1.6 (LAda Niva motor)
Üdv.
Hozzád hasonlóan én sem verem soha a mellem, hogy nekem milyen erős mocim van, csak megállapításként közöltem, hogy én RS-t azért használok Skodába mert nem egy széria motor van benne és érdekelt, hogy mi lesz helyette ha megszűnik ez az olaj.
Köszi a puszit, ugye milyen jó érzés, ha két borostás arc mint a smirgli egymáshoz ér?! :-))) Bocs! :-)
Írja ezt egy MOL-os szakember, akinek persze feladta eladni a 20W-50-es Botond nevezetü olajat :))) Az igaz, hogy nagyobb lesz az olajnyomás, ha növeljük a melegoldali viszkozitást, de a kenés minősége nem ettől függ! Ráadásul a 20W az annyit tesz, hogy hidegben elfelejtheted, de melegben is vigyázni kell vele! Pont amikor a legkritikusabb a helyzet, akkor nem nyújt semmi kenést: amíg fel nem melegszik a motor és az embernek nyomnia kell a városban... A szaharában ideális lenne, de itthon még nyáron is előfordulnak hidegebb napok!
Én inkább a Valvoline MaxLife-t venném, ők nagyobb sűrűségű olajat csináltak 10W-40-es viszkozitás mellett és még raktak bele tömítés ápoló adalékot + több szennyeződés felfogó adalékot. Ja és ha a tundrán laksz lehet kapni 5W-30-asban is!
Szia capri-3!
Nem én irtam hogy a BMW-m 115 LE helyett most 230:):):) De ha az előző hozzászólásom sértő volt akkor bocsi:) Egyébként még Puszit is küldtem Szilvinek:):):)
Üdv:)Bocs de neked nem fogok:):):):):)
A gyartastechnologiailag elen jaro motoroknal (szuk turesek,jo illesztesek, korszeru szerkezeti anyagokbol keszult preciz megmunkalasu es feluletkezelt alkatreszek) eseteben alkalmazhatoak az energiatakarekos ,un. konnyu futasu motorolajok.(0W-30,0W-40,5W-30,5W-40)
Ezek a kenoanyagok fokeppen hideginditasnal ,de melegebb uzemallapotban is kis viszkozitasuak ,igy belso surlodasuk csekely.)
Kopottabb vagy nagyobb illesztesi hezagokkal gyartott motorok eseteben az alacsony viszkozitas elegtelen kenesi allapot kialakulasat eredmenyezheti ,ilyenkor megoldast jelenthet pl. egy melegoldalon SAE 50-es olaj hasznalata.
zool: akkor most már végképp nem értem ezeket az olajokat. Egy viszont tény: Eddig csak az RS tudta azt, hogy nem feketedett meg 2-3000 km után. Igaz, eddig mindig xarabb olajat használtam (előző OMV 5W-40).
Én nem az itthoniakra gondoltam, a használat szempontjából! Nekik külön adalékolnak, fejlesztenek olajat az adott körülményekhez... Folyamatosan követtem a topicot én is olvastam az észrevételt és biztosan igaza is van! Nem azt mondtam, hogy szar a 10W-60 csak a gyár saját megállapítását írtam le! Ők azt is írják, hogy a -40 vagy -30 as olajak "gyorsabban" kennek, azaz hamarabb elérik a kritikus helyet, és gyorsabban is elvezetik a hőt! Ez főleg egy turbós gépnél lényeges. Egy jól tömített autóban magas fordulatokon egyébként túl magas lesz a nyomás a -60-as olajtól. A 10W-60ast már régóta gyártják és gondolom nem sok pénzt és munkát öltek bele, ha úgy is lecserélik!
Ha megnézed a Motul honlapját ott is inkább az 5W-30-as és 5W-40es olajat ajánlják kifejezetten versenyzésre! Van 15W-60-asuk is, de az gondolom a Párizs-Dakar rallyra :)))))
Zölduborka
Minnél frissebb egy olaj kiadása annál modernebb adalékok vannak benne, csak ezért írtam, hogy érdemesebb az újat megvenni!
Injektor: próbáltad már, hogy vársz egy kicsit indítózás előtt, úgy hogy gyujtásra állítod a slusszkulcsot?! Sok autónak kell egy kis idő, amíg feltölti az injektorokat...
Zölduborka: nekem is bejött az injektortisztító, én Wynn's-t használtam. 1 flakon volt ha jól emlékszem 1500 Ft, ez 1 tankhoz elég. Tényleg jobb lett tôle, nálunk nagyon szar a benzin, sok benne a paraffin, ettól tapadnak le az injektorok (bár az enyém nem olyan érzékeny erre, mint pl. az új Ecotecek).
zool: pont ebben a topicban tárgyaltuk ki, hogy hiába van ráírva a versenyutóra valami 0W-40-es olaj márkája, az csak a szponzori szerzôdés miatt van és a pl. MOL-os flakonból öntik a Castrol RS-t a mociba.... Te mitôl vagy olyan biztos abban, hogy nem RS-t használnak?
Megnéztem, a motul oldalát és rájöttem, hogy mégiscsak ismerem!
Felhívtam őket és elég hozzáértőnek és segítőkésznek tüntek, ráadásul az egész cég szimpatikus, úgyhogy valószínüleg ez kerül bele.
Az miért baj, ha az Aral HT már egy éve 5W-40-es (egyébként ez 5W-50-es volt)?
Szasztok!
Fuchs Titan Supersin. 5w-50, SJ (A3/B3) teljesitmény szint. Én ugyan '94-es kocka Ladába teszem, de esküszöm rá. Bolti ár 12e (tavalyi).
No melegedés, könnyű hideginditás, tiszta olaj, igaz az LPG kevésbé koszol :-).
Mindkét értéke (hideg-meleg) elég jó, SZVSZ (és a felirat szerint is) turbóhoz jó.
Grano
Olyan High Tronicot ne vegyél, mivel már közel egy éve 5W-40-es a HighTronic!!! Én a SuperTronicot (0W-40) ajánlottam, legegyszerűbb ha egy Aral kúton veszed, annál olcsóbban úgy sem kapsz.
Motul: www.motul.hu -n a kapcsolatoknál megtalálod, hogy a közeledben hol lehet kapni!
Injektor tisztítokat már próbáltam, nekem bejött! Az ismerősök a Wynnsre esküsznek, árban nincs különbség közöttük...
Ezek szerint nem is biztos, hogy a 10W-60-ast kellene beletennem? (a 60-at a turbo miatt gondoltam) Pedig már majdnem megvettem a Castrol RS-t!
Az Aral HighTronic 3600 Ft/liter (5W-50) a Motul-t pedig megmondom őszintén itt hallottam elöször, ilyet hol kapok?
Más, egy kicsit OFF:
Rendetlenkedik az injektorom, ami azt jelenti, hogy 3-4 nap állás után letapad és nem indul be mindegyik henger elsőre (2. 3.-ra igen és utána, ha mindennap használom, hibátlan).
Lehet kapni benzinhez adandó un. injektortisztító-folyadékot (STP,WYNN'S), van valakinek ezekkel tapasztalata?
A szerelőm, aki eddig igen jóra vizsgázott nálam azt javasolta, hogy próbáljam ki, mert néha ő is használ ilyet és szokott segíteni, de mivel itt nagyon sokan ellene vagytok mindenféle adaléknak (igaz ez nem olaj-adalék), ezért gondoltam megkérdezem, hátha ismeritek ezeket a cuccokat.
fene se tudja, itt amcsiban a dodge es a mitsu kb 15 eve egyutt van.
masreszt ez 16v moci.
de a dodge-ok 3 literese a mitsutol van, az tuti.
amugy sok sikert!
Lehet, hogy félreértettél! A cég mondja a saját termékéről, hogy extrém körülmények között is jobb!!!!
Az a 60-as nem garancia arra, hogy igen magas hőfokon jobban ken, mint egy modern 40-es! 100Cfokon biztosan sokkal jobb, de bizonyos pontokon ennél jobban felhevülhet az olaj és itt már egy csöppet más a helyzet! Ráadásul a 40-es kisebb ellenállású és így kevesebb lesz a fogyasztás/nagyobb a teljesítmény. Ez biztosan nem csak a Castrolra igaz, hanem mindegyik 0W-40-es olajra is. Abban is biztos lehetsz, hogy egy profi sem használ ilyen olajat versenyzésre (10W-60-as Castrolt).
Szóval akkor megszűnik a 10W-60.... Szomorú vagyok. De ha most akciósan kiárusítják, akkor megveszem 10 évre előre :)))) Kár, hogy megromlik....
zool: lehet, hogy race a neve, de egy versenyolaj nem attól lesz versenyolaj, hogy elnevezik race-nek, hanem a melegoldali viszkozitástól. Én meglehetősen hajtom az autómat, ezért kell a -60, hogy egy ilyen menet után se legyen olyan az olaj, mint a víz. Hiába lesz qrva jó az RS 0W-40, a melegoldali viszkozitása akkor sem pótolja a -60-at.
Köszi szépen, hogy megnézted! Akkor valami mégse stimmel a dologgal: vagy nem Dodge-fejlesztés vagy ugyanazon motorkód alatt futtatnak egy másik motort, mert az enyém '88 modell és emlékeim szerint akkor még ez nem volt semmilyen Dodge-ban - vagy rosszul emléxem? Mindegy, lehet hogy akkor megpróbálom hozzá a Quaker State-et, ha kapok olcsón. (fenébe, mindig ingadozok... :-))) )
Közeleg az olajcsere (májusi fizunál :)) és végigolvasva a topic-ot végképp fingom sincs, hogy milyen olajat tegyek az autóba!
Ez egy '94-es SAAB 900 Turbo (136 kW/186 LE) és szeretném neki a lehető legjobb olajat megadni, ugyhogy a pénz és a márka nem érdekel csak a legjobb legyen!
Milyen viszkozitásút és gyártmányút tegyek bele?
A gyári előírás a 10W-30 -tól az 5W-40-ig az ásványitól a fullsynt-ig terjed, de akkor még 0W-s és 50-es 60-as olajok SZVSZ nem voltak, most viszont vannak.
Mivel ez egy nagyobb teljesítményű autónak mondható (bár csak ritkán nyomom neki, mert inkább kényelem párti vagyok:)) gondolom elfér benne a legjobb is.
140ezer km van benne és a motor hibátlan (célom, hogy ez kb. 500ezerig így is maradjon).
Nincs kizárva, hogy október-novemberig ujra eljön az olajcsere ideje, tehát ezt is figyelembe vehetitek, amikor válaszoltok.
Kíváncsi vagyok mikor hozzák be Magyarországra és hogy mennyibe fog kerülni. Nézegetem az általad mondott honlapot: http://www.castrol.de/produkte/a_auto/a_motorenoele/a_synthese.html
Ha cégen belül 2 termékükről ezt állítják, akkor abban tényleg lehet valami.
Múlthéten akciósan vettem az olajat: Castrol Formula RS Racing Syntec 10W-60, 4liter, 11990Ft.
zool: nem néztem a Castrol honlapját, de a 10W-60 RS az egy versenyolaj, a 0W-40 egy nagyon jó minôségű fullsynt olaj inkább gyakori hidegindításhoz. A kettô nem zárja ki és nem helyettesíti a másikat szvsz.
A castrol honlapján olvastam (www.castrol.de), itt ezt írja: Érezhető többletteljesítmény, még az öregebb motoroknál is az RS 10W-60-hoz képest, 5%-al nagyobb. Megnövelt kopásvédelem- független intézmények tanusítványa szerint 3-szor nagyobb kopásvédelem, még extrém hőmérsékleteknél is az RS 10W-60-hoz képest!"