Keresés

Részletes keresés

gépdoki Creative Commons License 2005.04.15 0 0 450
Szia gabcsi2!

Még ne siesd el! A teljes bejáródás kb. 10 liter üzemanyag elfogyasztásánál következik be. Egyébként nagyon jól csinálod, de még legyél egy kicsit türelmes - megéri.

Az első olajcserét 5, a másodikat 25 üzemóránál javasolom. Ha Briggs motorolajat használsz, akkor utána elég 50 óránként olajat cserélni, de évente legalább egyszer. Ha más olajat használsz, akkor 25 óránként cseréljél olajat, de évente legalább egyszer.
Ne felejtsd el az olajat a hajtóműben is kicserélni! Oda hajtóműolaj kell, mégpedig globoidcsigás hajtóművekhez való olaj (pl. API GL-5).

Az olajcserén kívül rendszeresen ellenőrízzed és tisztítsd a levegőszűrőbetétet. Mivel papírszűrőről van szó, sürített levegővek kell kifuvatni. Ha már olajos, hullámosak a bordái, vagy már nem tudod tisztítani - időben cseréljed!

Üdv. Gépdoki
Előzmény: gabcsi2 (448)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.15 0 0 449
Szia kawasakigeza!

Vigyázz a fordulatszámra! 3200-3400 ford/perc fölé semmiképpen ne állítsd, mert széthullhat a gép.

Üdv. Gépdoki
Előzmény: kawasakigeza (447)
gabcsi2 Creative Commons License 2005.04.14 0 0 448

Szia Gépdoki!

 

Üdv mindenkinek!

 

A következők miatt írok: nemrég vettem egy Marci 55 tipusú kapálógépet ( Honda GCV 160 , 5,5 LE ) . Eddig úgy használtam, hogy 15-20 percet ment, majd leállítottam és hagytam teljesen kihűlni, és úgy folytattam. Csak 4 kapatagot használtam. 6 tank benzint kapáltam el. Kérdésem a következő: megfelel-e ez már bejáratásnak? Használhatom-e már 6 kapataggal? Van-e valami más teendő az olajcserén kívül is?

kawasakigeza Creative Commons License 2005.04.14 0 0 447
Szia Gépdoki! A füstölés nem oldódott meg, de a gyűrűk a megfelelő helyen és módon voltak berakva, a vezérlés is OK. A baj forrása tegnap derült ki!!! A légszűrődobozhoz hozzáért a fordulatszámszabályzó rugója, ezért nem tudta szabályozni a fordulatot, ezért nem pörgött!! Némi hidegalakítás a dobozon megtette a hatását, már csak a rugó rugózatlan hosszát kell normálisan beállítani a kívánt fordulatszám eléréséhez. Viszont továbbra is füstöl, de nem baj, ha fogy az olaj, majd utánatöltöm, a lényeg az, hogy nem kell új motorra beruházni. Remélem.....
Előzmény: gépdoki (445)
kope20 Creative Commons License 2005.04.13 0 0 446
Köszönöm!
Előzmény: gépdoki (444)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.12 0 0 445
Szia kawasakigeza!

Megoldódott a motorfüstölés? Hogyan? Mi volt a baj?
Előzmény: kawasakigeza (439)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.12 0 0 444
Szia kope20!

A szivattyú teljesítménye a fontos nem az, hogy a ház miből készült. Azonban műanyag és műanyag között óriási különbségek vannak. Nem attól bovli valami, hogy műanyagból készül, hanem attól bóvli, hogy bóvli anyagból készül, hogy olcsó lehessen.
Nem az a baj, hogy az olcsó szivattyúnak a burkolata gyenge, hanem a belseje, a lényeg is általában gyenge minőségű anyagból készül, nélkülözve minden olyan biztonsági elemet, ami a hosszú élettartamot és a megbízható működést garantálná.

A vízszivattyúknak lényegesen kisebb a résvesztesége, mint a szennyvízszivattyúké, mivel lényegesen kisebb szencseméretet kell átengednie, ezért ugyanolyan motorteljesítmény esetén nagyobb az emelőmagassága, és a szállítási mennyisége is.

Üdv. Gépdoki
Előzmény: kope20 (416)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.12 0 0 443
Szia Avnaditti!

Úgy van! "Nem bírja, lefullad, tönkremegy, vagy ....?" Persze, ha nem sietsz, van türelmed, akkor a kisebb teljesítményű is megteszi, de az sem olcsóbb számottevően.
Minél nagyobb egy motor teljesítménytartaléka, annál hosszabb az élettartama.

Üdv. Gépdoki
Előzmény: Aynaditti (437)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.12 0 0 442
Szia james01!

Ha az utánfutóval cipelni is szeretnél valamit, akkor a nyomaték miatt indokolt a seb.felező, egyébként nem.

A fűnyíróval kapcsolatosan: vegyél egy olyan fűnyírót, amelyiknek rossz a motorja, és szereld át, vagy egy fűnyírót motor nélkül (ez kb. 30 eFt)

Üdv. Gépdoki
Előzmény: james01 (436)
artax Creative Commons License 2005.04.12 0 0 441

Off

Gepdoki.

Irtam neked mailt lassan egy hete..valasz nem jott. Megkaptad?

On

Előzmény: gépdoki (434)
Z S O L T Creative Commons License 2005.04.12 0 0 440
barkács kartárs,

milyen szavakat érdemes megnézni elsőkörben a megismerés végett,

barkács, basteln szerintem nem ugyanaz a fogalomkör, de tuti van egy csomó más érdekesség.

én csak a barkácsot használtam eddig.

kawasakigeza Creative Commons License 2005.04.12 0 0 439
Köszi!
Előzmény: gépdoki (430)
kope20 Creative Commons License 2005.04.11 0 0 438
Szivattyúra senki semmit?
Előzmény: kope20 (416)
Aynaditti Creative Commons License 2005.04.10 0 0 437
Köszönöm Gépdoki, bizony én is futkosok a kert és az egyéb tennivalók között. Még nem volt elkésve a válasz, mert azátgondolás fázisában vagyunk. Valóban úgy van ahogy írtad, mindent kéne aprítani. A lenyesett fű eddig is a komposztra került, nagyon jó kis kerti földet készítve ezáltal. Azt kérdezném én, kis kíváncsi, hogy vajon 2000 w alatt miért is nem jó.  Nem bírja, lefullad, tönkremegy, vagy ....? De figyelem majd a paramétert.
Üdv: A
Előzmény: gépdoki (432)
james01 Creative Commons License 2005.04.10 0 0 436

Kedves Gepdoki es Tobbiek,

 

gepdoki, koszonom Neked a gyors valaszodat.

Kerdesem meg a temahoz: a kapalogep a sebessegfelezo nelkul is elbirja az utanfutot vagy a sebessegfelezo feltetlenul kell hozza (nyomatek miatt)? Mert az nem baj, ha kicsit jobban megy. :))

 

Van nekem egy majnem uj funyirom (valami indian feju matrica van a motor tetejen), ami nem fugyujtos. Az also reszet ki szeretnem cserelni fugyujtosre. Van valami otleteltek erre?

 

Udvozlet Mindenkinek: James01

Előzmény: gépdoki (434)
jajajca Creative Commons License 2005.04.09 0 0 435

"lehetőleg olyat, amelyik motorján világítótekercs is van."

 

 

Világítást úgy is lehet csinálni, hogy vesz az ember a bicikliseknél használatos ledes világítást ami tartós elemekkel hónapokig megy, akkor nem is kell vezetékeket húzgálni.

 

Előzmény: gépdoki (433)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.09 0 0 434
Szia james01!

Sajnos a linkek összecsúsztak, most talán jobban sikerül.:


Dragon 55 kapálógép
Sebességfelelző
Szabadonfutós járókerék
Utánfutó

Üdvözlettel: Gépdoki
gépdoki Creative Commons License 2005.04.09 0 0 433
Szia james01!

Az általad leírt szerkezet ma is összeállítható eredeti gyári egységekből is. A recept:

Végy egy kapálógépet, lehetőleg olyat, amelyik motorján világítótekercs is van. Ha nem akarsz száguldozni (ami ilyen járművel azért elég veszélyes) sebességfelező adapterrel szerelve vásároljad meg.
Vegyél hozzá szabadonfutós járókereket és egy utánfutót.

Mivel 15 km/h sebességre nem képes, ezért nem minősül lassú járműnek, tehát alárendelt útvonalakon lehet vele közlekedni, de első és hátsó világítással el kell látni. (Ezért kell a világítótekercs)

Az egységeket a következő címeken akár meg is rendelheted:

KapálógépSzabadonfutós járókerékUtánfutóSebességfelező

Üdv. Gépdoki
Előzmény: james01 (417)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.09 0 0 432
Kedves Aynaditti!

Először is elnézésedet kérem, hogy így megkésve válaszolok a kérdésedre, de nálunk erősen beindult a tavasz, és bizony már napok óta nem tudtam leülni az itthoni számítógépemhez.

Zöldlomb tökéletesen elégedett a zúzóhengeres komposztaprító géppel, hisz az Ö munkájához az a legmegfelelőbb. A Te körülményeidhez viszont inkább Arborescens által vásárolt komposztaprító gép áll közelebb. Neki egy kiváló minőségű és szolgáltatású komposztaprítója van, ami szinte mindenevő. Neked valami ilyen gépre lenne szükséged szvsz, hisz a kertben minden féle szerves hulladék előfordul. Agak, gallyak, falevelek, elszáradt virágok, sőt a konyhai szerves hulladékok, zöldségek maradványai is idesorolhatók, hisz ezek is felhasználhatóak a komposzt készítéséhez.

Megjegyzem, hogy a levágott füvet akár további aprítás nélkül is fel lehet használni a komposztban, csak fásszárúakkal kell jól összekeverni, hogy hézagos legyen a jó szellőzés érdekében.

Tehát kedves Aynaditti azt javasolom, hogy forgótárcsás komposztaprítót vegyél olyat, ami "mindent" aprít. Fontos, hogy 2000 Watt alatt komposztaprítót ne vegyél, de inkább 2400-2500 Watt teljesítményű legyen.

Javaslataim:

Viking GE150,
AL-KO Power Slider 2500R
AL-KO New Tec 2400R

A következő címen még további komposztaprítókat is találsz:

Komposztaprítók

Ha van még kérdésed, szívesen állok rendelkezésedre, üdvözlettel: Gépdoki
Előzmény: Aynaditti (415)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.09 0 0 431
Szia Gabácska!

A "Fűápolás" topicban már leírtam a véleményemet. Bocs, hogy kicsit késve, de a tavaszi elfoglaltságok...


Üdv. Gépdoki
Előzmény: gabácska (426)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.09 0 0 430
Szia moonshadow!

Gratulálok a választáshoz, jó kapálógépet vettél. Biztos vagyok abban, hogy hosszú ideig megelégedéssel fogod használni.

Ha nem tévedek a Robi 156-nak a kapatengelyátmérője 25mm. Ha ez így van, akkor a kövezkező címről is rendelhetsz, akár a webáruházból közvetlenül, vagy e-mailen leírva, hogy milyen típusra kell.

Kapálógép adapterek

Üdv. Gépdoki
Előzmény: moonshadow (427)
gépdoki Creative Commons License 2005.04.09 0 0 429
Szia kawasakigeza!

A Briggs motorok felújítása már régóta rutinmunka. Azonban a motorok ilyen mértékű szétszereléséhez és javításához komoly kertigépszervizes tapasztalatokra van szükség. A legokosabb az lett volna, ha a felújított motort a szervizzel is rakatod össze, mert így garanciát is kaptál volna rá. Azt tanácsolom, hogy vidd el hozzájuk a motort, és rakják össze Ők.

Ha mégsem, akkor a következőkre figyelj oda:
- Ha a vezérműtengely nem jó helyen van, akkor a motor egyáltalán nem megy, vagy nagyon akadozva, durrogva, stb. A leírtak alapján nem hiszem, hogy ez lenne a baj.

- Az erős füstölés lehet attól is, hogy fordítva raktad be valamelyik dugattyúgyűrűt. A Briggs motorokban 3 gyűrű van: a kompresszió, az olajlehúzó, és az olajáterszető. A kompresszió gyűrű általában szimmetrikus, tehát nagy baj nem lehet vele. Az olajlehúzó gyűrű egyik széle éles(sarkos), a másikból ki van szúrva egy keskeny sáv. Ennek az sávnak lefelé kell állnia. Az olajáteresztő is általában szimmetrikus. Egyébként a gyűrűk egyik oldalán vannak jelzések. Ezek a jelzések legyenek felül.

- Egyes hengerfelújítók olcsó, maszek gyűrűgarnitúrákat adnak a hengerhez. Tapasztalatom szerint ezek okozhatnak füstölést.

- Ha a henger hónolása túl durva, okozhat füstölést.

- Ellenőrízzed le a gyűrűhézagot. Ha 0,8 mm-nél nagyobb, akkor gáz van, rossz méretű gyűrűt kaptál.

Na és sorolhatnám még tovább...

Üdv. Gépdoki
Előzmény: kawasakigeza (428)
kawasakigeza Creative Commons License 2005.04.09 0 0 428
Sziasztok! Átolvasgattam a Briggs&Stratton motorokról szóló hozzászólásokat és mivel nem találtam a problémámra megoldást, így a segítségeteket kérném. Kb 10 éve vettünk egy 3.75 lovas kapálógépet ilyen motorral és az akkori műszaki tudatlanságomnak köszönhetően szépen elhasználódott a nem túl gyakori olaj, gyertya és levegőszűrő csere következtében. Nemrég felújították egy szerelőműhelyben (szakértők), hengerperselyt kapott, új gyűrűk, kipufogó szelep. Nahát azóta füstöl (eszi az olajat) és nem megy. Kb 3-4 perc használat után úgy elgyengül, hogy nem lehet vele rotációzni. Az az igazság, hogy sajátkezűleg raktam össze, de sajna szétszereléskor egyből kiesett belőle a vezérműtengely és így nem tudtam, hova állítsam összerakáskor. Ma újra szétszedtem és a főtengelyen lévő fogaskereket megfordítva láttam meg rajta egy jelölést, amihez a vezérműtengely fogaskerekét állítottam az azon lévő jelhez. Összerakás után semmi sem változott.....A vezérműtengelyen van egy 2-es szám, az vajon mire való? Mert hát a 4 ütem miatt a vezérműtengely csak fele annyit forog, mint a főtengely, ebből adódna, hogy csak minden második fordulatnál gyújtana a gyertya, de az minden fordulatnál gyújt! Ez normális dolog? Esetleg ha valaki tud hozzá valami ingyenesen elérhető szerelési kézikönyvet, igen megköszönném!!! Annak idején kb 20 rugó volt a felújítás és azért döntöttünk emellet, mert egy új motor ennek kétszerese lett volna, de azóta sajna rá kellet jönni, hogy rossz döntés volt....Ha valaki tud segíteni e témában, kérem írjon valami hasznos infót! Köszi!
moonshadow Creative Commons License 2005.04.08 0 0 427

Szia Gépdoki!

 

Végül is egy Robi 156H-t vásároltam, Honda motoros 5,5 lóerős elvileg.

6 kapataggal vettem.

De van amit kérdezni is szeretnék:

Láttam hozzá azt hiszem saraboló adapternek hívják, egy hengerszerű dolog amin keresztbe vízszintesen kések vannak és az szétaprózza a rögeket, végül szép sima föld lesz, reményeim szerint fűültetésre alkalmas. :)

De ilyen adapter akkor nem volt ott és a robi honlapján sem látom.

 

 

 

 

Előzmény: gépdoki (412)
gabácska Creative Commons License 2005.04.08 0 0 426

Sziasztok!

A fűápolás topicban ugyan már megkérdeztem, de egyenlőre nem sok infot kaptam, ezért megpróbálom itt is, hátha tudtok segíteni nekem.

Fűnyíró vásárlás előtt állunk, tanácstalanul. Amit tudunk: 300 m2-es füves területünk van, nagyrészt egyenletes talajon, benzines fűnyírót szeretnénk, 50-60 ezer Ft-ot szánunk rá. Kinéztünk három típust, de mindegyiknek van előnye is, hátránya is, így kissé nehézkes a döntés. Véleményeznétek?

1. AL-KO: 3,5 LE B&S motor, 46 cm vágószélesség, 65 l fűgyűjtő.

2. Partner: 4 LE B&S motor, 46 cm vágószélesség, 50 l fűgyűjtő, önjáró

3. Husqarna: 3,5 LE B&S motor, 50 cm vágószélesség, 50 l fűgyűjtő textilből

 

55-60 e Ft között vannak, a Partner önjáró nélküli változata lenne 43 e.

Első kérdés rögtön az önjáró vagy sem? Mi nem ismerjük, közületek biztosan használ valaki önjárós fűnyírót. Tőlük szeretnék véleményt kapni, hogy az miért jobb ill. mi a hátránya? Kell az önjáró funkció? Meg úgy egyáltalán milyen szempontokat ne hanyagoljunk el vásárlás előtt.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Gabi

kriszbacsi73 Creative Commons License 2005.04.08 0 0 425
http://www.atika.de/brennh.htm

itt találsz róla képeket, hogy hogy működnek, van többféle verzió is.
Üdv
Előzmény: Zöldlomb (423)
Aynaditti Creative Commons License 2005.04.08 0 0 424
Köszönöm az infókat !
Előzmény: Zöldlomb (422)
Zöldlomb Creative Commons License 2005.04.08 0 0 423
Ezek sajna bazi drágák, még akkor is, ha életem végéig evvel szeretnék foglalkozni. A működési elv érdekelne inkább, mert vannak körülöttem szerszámgép készítő és karbantartó mágusok, akikre számíthatok gányolásban. Én azt vettem észre, hogy van egyrészről egy hidraulikus munkahengeres megoldás, és van egy másik irányzat, amikor az elmozdulást egy csigakerekes hajtómű végzi, mondjuk villanymotorral. Na, én egyenlőre ennyit tudtam meg, de működési elvekről, vázlatokról szívesen olvasnék ehelyütt.
Előzmény: kriszbacsi73 (420)
Zöldlomb Creative Commons License 2005.04.08 0 0 422

Mi egy zúzóhengeressel rendelkezünk, ami jól bekajál mindent, de a mi kicsi, és lágy, az átesik rajta. A kijövő anyag nem túl finom szemcséjű, de az ásónyelet is megzabálja. Nekünk sem szereti a göcsörtös ágakat, sem a rövideket, mert az keresztbe fordul benne, és lehet kipiszkálni. De egy 25 méteres erdei fenyő belefért 12 tápos zsákba. Az meg egy utánfutóra. A fa meg a kisteherautóra.

Az enyémet pesten meg lehet nézni.

üdv,

Zöldlomb

Előzmény: Aynaditti (421)
Aynaditti Creative Commons License 2005.04.07 0 0 421
Köszönöm, tudtál segíteni ! Mondjuk ilyen zúzóhengereset még nem is láttunk, igaz még csak most kezdtünk utána érdeklődni. Hát igen, nekünk is jó lenne, ha nagyobb tömegű kerti hulladékot is bele tudnánk lapátolni, no meg a gallyak, venyigék is jó lenne ha aprítódnának. Valszeg kompromisszumot kell majd kötni.
Arra szeretnék még rákérdezni, hogy ez a forgótárcsás a száraz gallyakat is u.úgy aprítja ? Arra gondolok, hogy a szárazat metszőollóval is nehezebb elvágni. És ez a bemutatott vajon négykéses ? és előaprítós ?
Előzmény: arborescens (419)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!