Még ne siesd el! A teljes bejáródás kb. 10 liter üzemanyag elfogyasztásánál következik be. Egyébként nagyon jól csinálod, de még legyél egy kicsit türelmes - megéri.
Az első olajcserét 5, a másodikat 25 üzemóránál javasolom. Ha Briggs motorolajat használsz, akkor utána elég 50 óránként olajat cserélni, de évente legalább egyszer. Ha más olajat használsz, akkor 25 óránként cseréljél olajat, de évente legalább egyszer. Ne felejtsd el az olajat a hajtóműben is kicserélni! Oda hajtóműolaj kell, mégpedig globoidcsigás hajtóművekhez való olaj (pl. API GL-5).
Az olajcserén kívül rendszeresen ellenőrízzed és tisztítsd a levegőszűrőbetétet. Mivel papírszűrőről van szó, sürített levegővek kell kifuvatni. Ha már olajos, hullámosak a bordái, vagy már nem tudod tisztítani - időben cseréljed!
A következők miatt írok: nemrég vettem egy Marci 55 tipusú kapálógépet ( Honda GCV 160 , 5,5 LE ) . Eddig úgy használtam, hogy 15-20 percet ment, majd leállítottam és hagytam teljesen kihűlni, és úgy folytattam. Csak 4 kapatagot használtam. 6 tank benzint kapáltam el. Kérdésem a következő: megfelel-e ez már bejáratásnak? Használhatom-e már 6 kapataggal? Van-e valami más teendő az olajcserén kívül is?
Szia Gépdoki!
A füstölés nem oldódott meg, de a gyűrűk a megfelelő helyen és módon voltak berakva, a vezérlés is OK. A baj forrása tegnap derült ki!!!
A légszűrődobozhoz hozzáért a fordulatszámszabályzó rugója, ezért nem tudta szabályozni a fordulatot, ezért nem pörgött!! Némi hidegalakítás a dobozon megtette a hatását, már csak a rugó rugózatlan hosszát kell normálisan beállítani a kívánt fordulatszám eléréséhez. Viszont továbbra is füstöl, de nem baj, ha fogy az olaj, majd utánatöltöm, a lényeg az, hogy nem kell új motorra beruházni. Remélem.....
A szivattyú teljesítménye a fontos nem az, hogy a ház miből készült. Azonban műanyag és műanyag között óriási különbségek vannak. Nem attól bovli valami, hogy műanyagból készül, hanem attól bóvli, hogy bóvli anyagból készül, hogy olcsó lehessen. Nem az a baj, hogy az olcsó szivattyúnak a burkolata gyenge, hanem a belseje, a lényeg is általában gyenge minőségű anyagból készül, nélkülözve minden olyan biztonsági elemet, ami a hosszú élettartamot és a megbízható működést garantálná.
A vízszivattyúknak lényegesen kisebb a résvesztesége, mint a szennyvízszivattyúké, mivel lényegesen kisebb szencseméretet kell átengednie, ezért ugyanolyan motorteljesítmény esetén nagyobb az emelőmagassága, és a szállítási mennyisége is.
Úgy van! "Nem bírja, lefullad, tönkremegy, vagy ....?" Persze, ha nem sietsz, van türelmed, akkor a kisebb teljesítményű is megteszi, de az sem olcsóbb számottevően. Minél nagyobb egy motor teljesítménytartaléka, annál hosszabb az élettartama.
Köszönöm Gépdoki, bizony én is futkosok a kert és az egyéb tennivalók között. Még nem volt elkésve a válasz, mert azátgondolás fázisában vagyunk. Valóban úgy van ahogy írtad, mindent kéne aprítani. A lenyesett fű eddig is a komposztra került, nagyon jó kis kerti földet készítve ezáltal. Azt kérdezném én, kis kíváncsi, hogy vajon 2000 w alatt miért is nem jó. Nem bírja, lefullad, tönkremegy, vagy ....? De figyelem majd a paramétert. Üdv: A
Kerdesem meg a temahoz: a kapalogep a sebessegfelezo nelkul is elbirja az utanfutot vagy a sebessegfelezo feltetlenul kell hozza (nyomatek miatt)? Mert az nem baj, ha kicsit jobban megy. :))
Van nekem egy majnem uj funyirom (valami indian feju matrica van a motor tetejen), ami nem fugyujtos. Az also reszet ki szeretnem cserelni fugyujtosre. Van valami otleteltek erre?
"lehetőleg olyat, amelyik motorján világítótekercs is van."
Világítást úgy is lehet csinálni, hogy vesz az ember a bicikliseknél használatos ledes világítást ami tartós elemekkel hónapokig megy, akkor nem is kell vezetékeket húzgálni.
Az általad leírt szerkezet ma is összeállítható eredeti gyári egységekből is. A recept:
Végy egy kapálógépet, lehetőleg olyat, amelyik motorján világítótekercs is van. Ha nem akarsz száguldozni (ami ilyen járművel azért elég veszélyes) sebességfelező adapterrel szerelve vásároljad meg. Vegyél hozzá szabadonfutós járókereket és egy utánfutót.
Mivel 15 km/h sebességre nem képes, ezért nem minősül lassú járműnek, tehát alárendelt útvonalakon lehet vele közlekedni, de első és hátsó világítással el kell látni. (Ezért kell a világítótekercs)
Az egységeket a következő címeken akár meg is rendelheted:
Először is elnézésedet kérem, hogy így megkésve válaszolok a kérdésedre, de nálunk erősen beindult a tavasz, és bizony már napok óta nem tudtam leülni az itthoni számítógépemhez.
Zöldlomb tökéletesen elégedett a zúzóhengeres komposztaprító géppel, hisz az Ö munkájához az a legmegfelelőbb. A Te körülményeidhez viszont inkább Arborescens által vásárolt komposztaprító gép áll közelebb. Neki egy kiváló minőségű és szolgáltatású komposztaprítója van, ami szinte mindenevő. Neked valami ilyen gépre lenne szükséged szvsz, hisz a kertben minden féle szerves hulladék előfordul. Agak, gallyak, falevelek, elszáradt virágok, sőt a konyhai szerves hulladékok, zöldségek maradványai is idesorolhatók, hisz ezek is felhasználhatóak a komposzt készítéséhez.
Megjegyzem, hogy a levágott füvet akár további aprítás nélkül is fel lehet használni a komposztban, csak fásszárúakkal kell jól összekeverni, hogy hézagos legyen a jó szellőzés érdekében.
Tehát kedves Aynaditti azt javasolom, hogy forgótárcsás komposztaprítót vegyél olyat, ami "mindent" aprít. Fontos, hogy 2000 Watt alatt komposztaprítót ne vegyél, de inkább 2400-2500 Watt teljesítményű legyen.
Javaslataim:
Viking GE150, AL-KO Power Slider 2500R AL-KO New Tec 2400R
A következő címen még további komposztaprítókat is találsz:
Gratulálok a választáshoz, jó kapálógépet vettél. Biztos vagyok abban, hogy hosszú ideig megelégedéssel fogod használni.
Ha nem tévedek a Robi 156-nak a kapatengelyátmérője 25mm. Ha ez így van, akkor a kövezkező címről is rendelhetsz, akár a webáruházból közvetlenül, vagy e-mailen leírva, hogy milyen típusra kell.
A Briggs motorok felújítása már régóta rutinmunka. Azonban a motorok ilyen mértékű szétszereléséhez és javításához komoly kertigépszervizes tapasztalatokra van szükség. A legokosabb az lett volna, ha a felújított motort a szervizzel is rakatod össze, mert így garanciát is kaptál volna rá. Azt tanácsolom, hogy vidd el hozzájuk a motort, és rakják össze Ők.
Ha mégsem, akkor a következőkre figyelj oda: - Ha a vezérműtengely nem jó helyen van, akkor a motor egyáltalán nem megy, vagy nagyon akadozva, durrogva, stb. A leírtak alapján nem hiszem, hogy ez lenne a baj.
- Az erős füstölés lehet attól is, hogy fordítva raktad be valamelyik dugattyúgyűrűt. A Briggs motorokban 3 gyűrű van: a kompresszió, az olajlehúzó, és az olajáterszető. A kompresszió gyűrű általában szimmetrikus, tehát nagy baj nem lehet vele. Az olajlehúzó gyűrű egyik széle éles(sarkos), a másikból ki van szúrva egy keskeny sáv. Ennek az sávnak lefelé kell állnia. Az olajáteresztő is általában szimmetrikus. Egyébként a gyűrűk egyik oldalán vannak jelzések. Ezek a jelzések legyenek felül.
- Egyes hengerfelújítók olcsó, maszek gyűrűgarnitúrákat adnak a hengerhez. Tapasztalatom szerint ezek okozhatnak füstölést.
- Ha a henger hónolása túl durva, okozhat füstölést.
- Ellenőrízzed le a gyűrűhézagot. Ha 0,8 mm-nél nagyobb, akkor gáz van, rossz méretű gyűrűt kaptál.
Sziasztok!
Átolvasgattam a Briggs&Stratton motorokról szóló hozzászólásokat és
mivel nem találtam a problémámra megoldást, így a segítségeteket kérném.
Kb 10 éve vettünk egy 3.75 lovas kapálógépet ilyen motorral és az akkori
műszaki tudatlanságomnak köszönhetően szépen elhasználódott a nem túl
gyakori olaj, gyertya és levegőszűrő csere következtében. Nemrég felújították
egy szerelőműhelyben (szakértők), hengerperselyt kapott, új gyűrűk, kipufogó szelep. Nahát azóta füstöl (eszi az olajat) és nem megy. Kb 3-4 perc használat
után úgy elgyengül, hogy nem lehet vele rotációzni. Az az igazság, hogy sajátkezűleg raktam össze, de sajna szétszereléskor egyből kiesett belőle a vezérműtengely és így nem tudtam, hova állítsam összerakáskor. Ma újra szétszedtem és a főtengelyen lévő fogaskereket megfordítva láttam meg rajta egy jelölést, amihez a vezérműtengely fogaskerekét állítottam az azon lévő jelhez.
Összerakás után semmi sem változott.....A vezérműtengelyen van egy 2-es szám, az vajon mire való? Mert hát a 4 ütem miatt a vezérműtengely csak fele annyit forog, mint a főtengely, ebből adódna, hogy csak minden második fordulatnál gyújtana a gyertya, de az minden fordulatnál gyújt! Ez normális dolog?
Esetleg ha valaki tud hozzá valami ingyenesen elérhető szerelési kézikönyvet, igen megköszönném!!! Annak idején kb 20 rugó volt a felújítás és azért döntöttünk emellet, mert egy új motor ennek kétszerese lett volna, de azóta sajna rá kellet jönni, hogy rossz döntés volt....Ha valaki tud segíteni e témában, kérem írjon valami hasznos infót! Köszi!
Végül is egy Robi 156H-t vásároltam, Honda motoros 5,5 lóerős elvileg.
6 kapataggal vettem.
De van amit kérdezni is szeretnék:
Láttam hozzá azt hiszem saraboló adapternek hívják, egy hengerszerű dolog amin keresztbe vízszintesen kések vannak és az szétaprózza a rögeket, végül szép sima föld lesz, reményeim szerint fűültetésre alkalmas. :)
De ilyen adapter akkor nem volt ott és a robi honlapján sem látom.
A fűápolás topicban ugyan már megkérdeztem, de egyenlőre nem sok infot kaptam, ezért megpróbálom itt is, hátha tudtok segíteni nekem.
Fűnyíró vásárlás előtt állunk, tanácstalanul. Amit tudunk: 300 m2-es füves területünk van, nagyrészt egyenletes talajon, benzines fűnyírót szeretnénk, 50-60 ezer Ft-ot szánunk rá. Kinéztünk három típust, de mindegyiknek van előnye is, hátránya is, így kissé nehézkes a döntés. Véleményeznétek?
1. AL-KO: 3,5 LE B&S motor, 46 cm vágószélesség, 65 l fűgyűjtő.
2. Partner: 4 LE B&S motor, 46 cm vágószélesség, 50 l fűgyűjtő, önjáró
3. Husqarna: 3,5 LE B&S motor, 50 cm vágószélesség, 50 l fűgyűjtő textilből
55-60 e Ft között vannak, a Partner önjáró nélküli változata lenne 43 e.
Első kérdés rögtön az önjáró vagy sem? Mi nem ismerjük, közületek biztosan használ valaki önjárós fűnyírót. Tőlük szeretnék véleményt kapni, hogy az miért jobb ill. mi a hátránya? Kell az önjáró funkció? Meg úgy egyáltalán milyen szempontokat ne hanyagoljunk el vásárlás előtt.
Ezek sajna bazi drágák, még akkor is, ha életem végéig evvel szeretnék foglalkozni. A működési elv érdekelne inkább, mert vannak körülöttem szerszámgép készítő és karbantartó mágusok, akikre számíthatok gányolásban. Én azt vettem észre, hogy van egyrészről egy hidraulikus munkahengeres megoldás, és van egy másik irányzat, amikor az elmozdulást egy csigakerekes hajtómű végzi, mondjuk villanymotorral. Na, én egyenlőre ennyit tudtam meg, de működési elvekről, vázlatokról szívesen olvasnék ehelyütt.
Mi egy zúzóhengeressel rendelkezünk, ami jól bekajál mindent, de a mi kicsi, és lágy, az átesik rajta. A kijövő anyag nem túl finom szemcséjű, de az ásónyelet is megzabálja. Nekünk sem szereti a göcsörtös ágakat, sem a rövideket, mert az keresztbe fordul benne, és lehet kipiszkálni. De egy 25 méteres erdei fenyő belefért 12 tápos zsákba. Az meg egy utánfutóra. A fa meg a kisteherautóra.
Köszönöm, tudtál segíteni ! Mondjuk ilyen zúzóhengereset még nem is láttunk, igaz még csak most kezdtünk utána érdeklődni. Hát igen, nekünk is jó lenne, ha nagyobb tömegű kerti hulladékot is bele tudnánk lapátolni, no meg a gallyak, venyigék is jó lenne ha aprítódnának. Valszeg kompromisszumot kell majd kötni. Arra szeretnék még rákérdezni, hogy ez a forgótárcsás a száraz gallyakat is u.úgy aprítja ? Arra gondolok, hogy a szárazat metszőollóval is nehezebb elvágni. És ez a bemutatott vajon négykéses ? és előaprítós ?