Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Tin-Tin Creative Commons License 2001.03.23 0 0 311
Sziasztok!

Szeretném a véleményeteket kérni a Valvoline motorolajokról. Kinek milyen tapasztalata van ezzel a márkával?

Az én gépemben (Nissan Almera 1.6) is ilyen van jelenleg mégpedig 5W-40-es fullszintetikus. Remélem jó választás volt...

Üdv.: Tin-Tin

pete_sampras Creative Commons License 2001.03.21 0 0 310
Sziasztok,
Tegnap korulneztem egy kicsit motorolaj fronton. Amit megneztem: Castrol 10W 40 ( 10400 Ft ), Castrol 5W 40 (13200Ft), Agip SINT 2000 (kb. ugyanaz az ar), Aral 10 W40 (8600 Ft), Aral 5W 40 (14000 Ft). Itt mar az arkulonbseg a ket olajtipus kozott kisebb, mint a szervizben es egyre jobban hajlok arra, hogy magam vigyem az olajat. Melyiket ajanljatok?
Meg valami: az autoba kb. 3.5 liter olaj kell. Ha a szervizben tesznek bele olajat, mennyit szamolnak fel: 3.5 et vagy 4 litert? Ok hordobol merik az olajat, tehat 0.5 liter nem veszteseg.
Az eddigi velemenyek alapjan megerne 5W 40 eset venni.
Koszi mindenkinek!
pete
VFTS Creative Commons License 2001.03.19 0 0 309
En a versenyautoba (Lada) Castrol hasznaltam, csak jokat tudok mondani rola. Aztna az utcai autoba (szinten Lada) mar igyekeztem sporolni a Shell Helix jo volt, de 3000Km utan egyre hangosabb lett a gep, igy tobbszor csereltem, majd 20000 Km-nel raktam bele az Auschanba (lehet, hogy nem igy irjak) vasarolt olcso olajat (10W-40 SJ), evvel jo volt a hangja, de 40000Km-nel kifejezetten kopott volt a motor, holott meg 20000-nel (szetszedtem) jo volt.
A kerdesem igazabol az, hogyha lehet kapni a parameterek szerint ugyanolyan minosegu olajat olcson (valami francia a nagyaruhazba full synt 1000/liter), akkor az elvben ugyanolyan olaj (pl.: Castrol) mitol olyan draga, es miert erzem ugy, hogy jobb? Nem hiszem, hogy a marketinget kellene megfizetni, mert egyreszt nem eri meg, ha csak kevesen veszik, masreszt a Castrolnak van a legkevesebb marketingje. Lattam magyarorszagon is Castrol benzinkut, de nem tudom milyen ott a benzin, van valakinek tapasztalata?

Zak Creative Commons License 2001.03.19 0 0 308
tökre fölösleges az 5W-s olaj, itt a nyár rögtön... ha sokat mégy vele, télre úgyis újra cserélni, kell, majd akkor éremes az 5w. szigorúan imho.
Előzmény: pete_sampras (307)
pete_sampras Creative Commons License 2001.03.19 0 0 307
Sziasztok,
15 ezres szervizre kell vinnem a Nissan Almeramat ( 1.4 16V ). A szervizben 5W 50 -es Mobil1 olajat akarnak beletenni, kb. 15 eFt csak az olaj. Az auto konyveben altalaban a 10W 40 -es szerepel, mint optimalis a mi idojarasunkhoz. A 10W 40-es ara kb. 8eFt. Megeri-e es kell-e ebbe az autoba az 5W 50 -es olaj? En a 10W-s fele hajlok. Mivel lehet vinni "sajat" olajat is, melyik markat javasoljatok? Bar a Mobil1-rol nagyon jokat hallattam.
koszi!
pete
Grano Creative Commons License 2001.03.19 0 0 306
Szasztok!
Én ugyan nem vagyok avatott a "csodaszer" témában, de volt 1x valami műsor az ilyen "jellegű" termékekről.
A mese a második világháborus témából indul, asszem amcsi találmány. Nincs uj motor a fronton, de menni kell. Nem motort visznek, hanem adalékot, belenyomják, a motor életre kel és száguld Berlin felé. Haza már nem viszik mert halott az egész.
Szóval az volt az egésznek a sugallata, hogy ezek a spéci adalékok nem az egyébként jó verdákba készültek, hanem a haldoklást lehet vele meghosszabbítani. És asszem innen már hihető a csoda és tán az is, hogy miért nincs illetékes aki itt válaszolna.
Nem bolt bevallani, hogy nem csodaszerről van szó, hanem olyan anyagról, ami időlegesen feljavítja a motor állapotát, tömitéssel és felületnemesítéssel, ami egyébként 1-2 e km alatt elfogy.
Ennyi.
Grano

fastcar Creative Commons License 2001.03.18 0 0 305
Szia BOTI!

Ez engem is érdekelne, mert hol jobban, hol kevésbé de felmerül bennem is a kérdéskör. Már a kezdetek (Slick 50, a 80-as évek végén) óta foglalkoztat a dolog, de nem tudok dönteni az ügyben. Tavaly a GTV-be betettem a Slicket, mert már a szelepszár simmeringek meg egy-két apróság már sz*rok voltak, de nem sok mindent tapasztaltam, aztán több melegedési problémamiatt végül szét kellett kapni a motort, ahol túl sok minden nem szólt se pro, se kontra a dolog mellett. Mindenesetre a hengerfalak jó állapotban voltak, de ez nem írható az adalék javára mert az csak 20 ezer kilométert futott a motorban, míg a motor csak nálam legalább 120-at.

forgi!

Nem szabad keverni öket, mert nem lesz homogén a kenöanyag, horribile dictu, kicsapódhatnak bizonyos komponensek a szintetikus olajból a másikban lévö adalékok vagy ezek reakciójának hatására. Ez persze erösen SZVSZ, ha nagy hülyeséget írtam akkor kérem a többi topictársat, hogy javítson ki!

forgi Creative Commons License 2001.03.18 0 0 304
Sziasztok !
Többször írtátok, hogy a szintetikus, félszintetikus, ásványi olajakat nem szabad keverni egymással. Miért mi történik ilyenkor?
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2001.03.18 0 0 303
Ehez a hozzászólásomhoz senkinek sincs véleménye?:

Végre már egyszer zárná rövidre valami független szakújság, vagy akárki, ezekkel a csoda adalékokkal kapcsolatos dolgokat. Láttátok mostanában a Prolonggal kapcsolatos reklámot? Az Unix is a nevét adta mellé: Nemtom hány kilométert közlekedtek az elmondás szerint leeresztett olajjal különféle gépek. Ha úgy lenne pénzem, vennék vagy négy Ladát, egyikbe Metabond, másikba Prolong, harmadikba Molibdén-diszulfid kezelés, negyedikbe semmi. Aztán le az olajat, és irány az országút. Aztán megláthatnánk. Mert hiszem is meg nem is ezt az egész dumát. Valaki viszont esküszik ezekre.

Pitecus Creative Commons License 2001.03.11 0 0 302
Olvasd a 300-as topicok.
Az alekómba 1.6-os lada motor van.
Előzmény: zool (301)
zool Creative Commons License 2001.03.11 0 0 301
Olajszakértők! 1,6-os benzin-gáz üzemű Lada Nivába milyen olajat rakjak? Eddig Aral Basictronic volt, a kenéssel nincsen semmi gond, de eszi rendesen. Egy autószerelő szerint túl "kis szemcséjű" az olaj (túl finom).
A motorolajadalékokkal van valakinek tapasztalata? pl.: olajcsere előtti, kenést javító stb.
Pitecus Creative Commons License 2001.03.10 0 0 300
Most csöppentem a topicba.
Már 2 éve a Quaker State 10W-40-est használjuk az Alekóinkba (3db).
A MAXIMOL 99-hez (10W-40) viszonyítva a következő az észrevételünk:
-Csendesebb az autó
-Nem eszi annyira az olajat
-Sokkal tovább megmarad a kenőképessége
-Télen pöccre indulnak a gépek
-Abszolut nem drágább
-Talán kevesebbet fogyaszt az autó, de ez lehet mentális is.
A MOL olajból 10 ezer km-ként csere, mert 7-8 ezer után "roszog" az ujjaink között (nincs mán kenése)
A QS olajat általában 1 évben 1x cserélünk, mert mán koszos lesz...
A csereintervallum 18-20.000 km.
Az árak (kb.)
Mol 6500FT/5L
Quaker State 8500 Ft/5L.
Bocs, ha off, de úgy gondoltam, hogy megosztom veletek tapasztalataimat.
NEM REKLÁMNAK, VAGY FIKÁZÁSNAK SZÁNTAM.
Ezek tények.
Üdv
Pitecus
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2001.03.08 0 0 299
NAGU
Mindegy milyen márkájúval töltesz utána, de ásványit csak ásványival, szintetikusat csak szintetikussal szabad keverni, és lehetőleg a teljesítmény szintje, és a viszkozitása is egyezzen!
Előzmény: NAGU (293)
BOTI www.autogaz.hu Creative Commons License 2001.03.08 0 0 298
Na tessék! Már ide is beszivárogtak az Alfások! :-)
Más: Végre már egyszer zárná rövidre valami független szakújság, vagy akárki, ezekkel a csoda adalékokkal kapcsolatos dolgokat. Láttátok mostanában a Prolonggal kapcsolatos reklámot? Az Unix is a nevét adta mellé: Nemtom hány kilométert közlekedtek az elmondás szerint leeresztett olajjal különféle gépek. Ha úgy lenne pénzem, vennék vagy négy Ladát, egyikbe Metabond, másikba Prolong, harmadikba Molibdén-diszulfid kezelés, negyedikbe semmi. Aztán le az olajat, és irány az országút. Aztán megláthatnánk. Mert hiszem is meg nem is ezt az egész dumát. Valaki viszont esküszik ezekre.
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.20 0 0 297
A Selénia doboz tényleg állat:-))))

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Előzmény: cuore (296)
cuore Creative Commons License 2001.02.19 0 0 296
Ja es meg valami en a bejaratos olajokat sohasem csereltem le elobb, mert alapvetoen mas olajok mint amiket utana hasznalsz, ez ugyeben egy ket gyarto nyilatkozhatna mert sok vitam van ebbol kifolyolag a penzehes szervizekkel.
cuore Creative Commons License 2001.02.19 0 0 295
Sportivo !

A Mobilt az Alfa sem ajanlja! Jo az a Selenia, ok tudjak mit kell a sajat motorukba onteni. A doboz meg fancy, ha meg taposod a boxered, akkor ott a Selenia racing. Nekem eddig bevalt, tiszta a motor, amennyire belelatok (110.000 km 16 V ), es a dobozok meg jo ajandek az irigyeknek. 5 meg 0 W hajhaszas lehet a sarkkoron tul fontos, tudtommal minel szelesebb viszkozitas tartomanyu az olaj annal tobb az adalek benne ami nem mindig valik mar a kenes javara, viszont jol mutat a viszkozimeterben es a reklamokon (ezt mint vegyeszmernok es nem mit Alfa fun mondom, nemcsak neked). En inkabb a max. 10.000-es olajcserere eskuszom. Bar hallottam mar vegyesztol olyan megjegyzest, miszerint vannak olyan olajok, amiket csak utantolteni kellene a szurocserenel, csak hat az uzlet az uzlet.

Zak Creative Commons License 2001.02.19 0 0 294
Bocs, csak most olvastam. Biztos az a 2,8 liter? Kicsit kevésnek tűnik.
Előzmény: Barnamaci (286)
NAGU Creative Commons License 2001.02.19 0 0 293
Sziasztok,
Pusztan teoretikus kerdesem, hogy kulonbozo gyartok olajat ossze szabad-e keverni? Mi tortenik, peldaul ha Shell van a motorba, es utantolteshez Agipot hasznalnak?
granturismo Creative Commons License 2001.01.26 0 0 292
Sportivo testvér igazat beszél. Bár az igazsághoz tartozik, hogy a mi Seleniank fullszintetikus. Más mint az Alfa Selenia.
szilvi5 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 291
Barnamaci: Új autóm sosem volt, de azt tudom, hogy ilyen esetben a motor állapota eléggé hasonlít egy motorgenerál utáni állopothoz, amin már túlesem. Ilyenkor ajánlatos az első olajcserét előrehozni és csak utána áttérni a gyár által javasol értékekre. Amit sportivo topictársunk elmondott gyakorlati tapasztalat tökéletesen igaz, ugyanis a mi kis köbcentis európai autóink motorjai pörgősebben járnak, mint a nagy köbcentis autók, ezért az olaj is jobban igénybe van véve. Erre még rátesz egy lapáttal a hidegindítás, ami hatványozottabban igénybe veszi a motort, ugyanis ilyenkor szenvedi el a kopások jelentős részét. Az én épp készülő tuning motoromon a dugattyúk palástjára a gyűrűkkel párhuzamosan lefele 5-6 apró bemarást csináltam , így a dugattyú kenése jelentősen javulni fog.

Érdekességképpen utánaszámolgattam, hogy egy 368kW(500LE) teljesítményű Rally gépen(2 literes motor, 3.5 liter olajjal) mikor kellene cserélni olajat, ha SJ jelzésűt tesznek bele. Az eredmény 5326km. Tehát van ebben az SJ jelű olajban tartalék elég rendesen...

Előzmény: Barnamaci (290)
Barnamaci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 290
Szia Szilvi!

Tudtommal sem változott a teljesítményszint besorolás, bár én sem vagyok az az autentikus hírforrás olaj ügyileg 8-)

"Nem szokott bajod lenni az olajjal, főleg amikor már elég sok kilóméter van benne?"
Nem, még nincs 10000 km az autóban:-)
Viszont a reggeli hidegindításkor - habár a kontroll lámpa azonnal elalszik - kicsit dizeles a hangja, mintha nem lenne a kenés a helyzet magaslatán. Olajcsere most következik (bár hamarabb akartam, úgy 5 ezer körül), ezért is az érdeklodés.
Üdv
BM

Előzmény: szilvi5 (289)
szilvi5 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 289
Barnamaci: A képletet a SZAKI c. szaklap 1997 május-júniusi számából írtam ki.
Szerintem akkor még nem számoltak avval, hogy 20 ezer kilómétert akarnak majd olajcsere nélkül elfurikázni. Akkoriban még a 8-10 ezer kilóméter volt a megszokott. Nem szokott bajod lenni az olajjal, főleg amikor már elég sok kilóméter van benne?
Egyébbként amit neked a gépkönyvben ajánlanak az a legnagyobb teljesítményszintnek felel meg, tehát ennél jobbat nem is találnál, hacsak 1997 óta nem történt valami óriási nagy áttörés a kenéstechnika területen. Ha nem történt, akkor szerintem ajánlatos gyakrabban cserélni...
üdv!
szilvi5(egy elbizonytalanított szakbarbár)
Előzmény: Barnamaci (286)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.26 0 0 288
Kedves Barnamaci!

Akkor megkérnélek, hogy a FIAT által eloírt, és teljesen túlhúzott húszezres olajcsere intervallumot mostazonnal elfelejteni sziveskedjél:-)))
Foleg az a félszintetikus Selenia nem bírja ki a húszezret. Ha tízezer után leengedem az Alfámból, már akkor olyan, mint a víz.

Előzmény: Barnamaci (287)
Barnamaci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 287
Bocs elírva a behelyetesítés, helyesen:

(60,3*20000)/(1000*1,2*2,8)

Barnamaci Creative Commons License 2001.01.26 0 0 286
Szia Szilvi!

Ez a képlet tuti? Nekem 1.2 Bravom van; 60,3 KW (82Le); 2,8 l olaj kell a feltöltéshez 20000 km-ként.
Tehát behelyetesítve a képletbe
(1,2*20000)/(1000*1,2*2,8)~358

ekkora olajterhelési szint nincs is. Gépkönyv szerint Selenia 20K 10W-40 SJ olaj kell bele.

Üdv
BM

Előzmény: szilvi5 (285)
szilvi5 Creative Commons License 2001.01.26 0 0 285
Kicsit utánanéztem a motorolajok lelki világának, megpróbálom leírni ide is mit tudtam meg:

1. Osztályozzák a motorolajokat SAE viszkozitásuk szerint(csak a többfokozatúakat írom ide le):
Téli-nyári motorolajok:
0W-40 - -35 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
5W-40 - -30 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
10W-40 - -25 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
15W-40 - -20 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
15W-50 - -20 és +50 külső levegő hőmérséklet között ajánlott
20W-40 - -15 és +40 külső levegő hőmérséklet között ajánlott

2. Osztályozzák teljesítményszint szerint:
Dízelnél(növekvő teljesítményszint szerint): CA; CB; CC; CD=CF; CE; CF-4; CG-4
Benzinesnél(növekvő teljesítményszint szerint): SA; SB; SC; SD; SE; SF; SG; SH; SJ
Ahhoz, hogy kiválasszuk a gépkocsinknak megfelelő teljesítményszintű olajat van egy képlet, ami megadja az adott motorhoz tartozó olajtehelési számot:
Olajterhelési szám=(P*L)/(1000*V*Q)
ahol:
P= az adott motor teljesítménye [kW]
L= az olajcsere intervallum a megtett km alapján [km]
V= a motor összlökettérfogata [liter]
Q= az olajcserénél szükséges olajtöltet [liter]

A kapott eredmény kiértékelése:
SC= 60-as olajterhelési szint alatt használható
SD= 75-ös olajterhelési szint alatt használható
SE= 90-es olajterhelési szint alatt használható
SF= 120-as olajterhelési szint alatt használható
SG= 150-es olajterhelési szint alatt használható
SH= 220-as olajterhelési szint alatt használható
SJ= 280-as olajterhelési szint alatt használható

Példának vegyük mondjuk az én Skodámat, ami egy V=1.2 literes, P= 55.2kW(75LE) teljesítményű autó, olajcsere intervallum L=8 ezer km és az olajcserénél 3.5 liter olaj kell bele. Ennek alapján a számítás után kapott érték 105.1, tehát az autómba SF vagy annál nagyobb olajterheléssel rendelkező olaj kell.

Ennek a képletnek alapján az is elképzelhető, hogy mondjuk valamelyik komoly Rally versenyző hétköznapi használatra kifejlesztett olajat önt a többszáz lóerős versenygépébe, de azt párszáz km után leengedi, lecseréli és ezáltal az olaj még el tudja látni a feladatát és nem teszi tönkre a nagy teljesítményű autóját...

Örülök, ha segíthettem valakinek ezekkel az infókkal...

capri-3 Creative Commons License 2001.01.23 0 0 284
ja-ja!

az autosportban versenyzok 90%-a RS-t hasznal, baratomek meg a trabantba is azt tesznek, sot, a versenybenzint is azzal keverik:))))

az meg hogy mit matricaznak a kocsira, mar mas kerdes!

Előzmény: toporgo bivaly (283)
toporgo bivaly Creative Commons License 2001.01.19 0 0 283
Joe bizony előfordul!

Pl olyan is de ez mondjuk OFF

Isostar(vagy bárki más) szponzorál bizonyos sportot, csapatot
de nem izlik a lőré aztán mást isznak a flakkonból a fiuk vagy a lányok.

ON

Szerintem Sumi verseny cipője Sparco
(lehet átcimkézve Nike-ra)

Előzmény: Joe 155 (31)
toporgo bivaly Creative Commons License 2001.01.19 0 0 282
Elnézést még nem olvastam végig a topicot, de az
biztos, hogy Bükiék Jól reklámozzák a MOL-t de az is biztos, hogy nem öntik a versenymotorba a Carrier olajat.
Egyébként semmi személyes problémám a MOL olajakkal használom is őket.
Előzmény: Joe 155 (15)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!