Hogy mikor alszik ki az olajnyomásmérő: azzal az olajjal, amivel vettem a verdát úgy normálisan, amint beindult a motor. A mostani ÖMV 5w40-el már önindítózás közben! Ááááh nagyon híg ez az olaj, megy bele a Castrol RS 10w60......
Szerintetek hol lehet a világhálon magyarországi motorolaj tipusleírásokat, és főleg LISTAÁRAKAT találni?
Kéne valamihez egy összehasonlitást csinálnom, és nencs kedvem végigjárni az összes benzinkutat.
castrol rs!
tapasztalatbol mondom.
kb 10-12 ember hasznalja a kornyezetemben (en is).
szerelo vagyok, tudom, amit tudok.
jo, vagy frissen felujitott motorba, ha kicsit vagy nagyon kuldeni akarod , csak rs-t rakj.
evek ota hasznaljuk, es van kulonbseg.
teli hasznalatra, foleg az ara miatt kivalthato TXT-vel, ami nem olyan sportos, de hasonlo jellemzokkel rendelkezik, tovabbra is jol tartja a mocit a kovetkezo RS adagig.
Bovebb info: tuningfarm, Gabor 06-209-589-400
(tuning, kipufogo, szereles, olajcsere!)
Na úgy tűnik nem is jó a szintetikus 0W/40 csodaolaj minden autóba.
Ilyet akartam rakni az Alfámba, de biztonság kedvéért írtam egy mailt a Mobil vevőszolgálatára. Ezt a választ kaptam:
Alfa empfiehlt bevorzugt die Verwendung von Motorenölen entsprechend SAE
10W-40, dem entspricht unser Mobil super S 10W-40. Wir sind natürlich der
Auffassung, daß auch SAE 0W-40-Motorenöle geeignet sind, wobei jedoch in
Ihrem Fall eine Anlehnung an die Herstellervorschrift empfehlenswert ist und
Mobil super S 10W-40 verwendet werden sollte.
Mit freundlichen Grüßen/best regards
Exxon Mobil
Esso Deutschlan GmbH
Anwendungstechnik Schmierstoffe
Szóval röviden: Diplomatikusan megfogalmazva azt mondja, hogy ne eröltessem a high tech olajat, hanem rakjak bele inkább "sima" 10W/40-est.
Lecsereltem az olajszurot. Tenyleg csak minimalis mennyisegu olaj veszett karba. Az eredeti probelman is segitett, mert eddig hideginditas utan 3 seccel, most kb. 1.5-tel alszik ki az olajnyomasmero lampa.
Kosz a segitseget.
Koszi az infokat. Most meg nem aktualis, most 2000 kmnyi MOL fullszint 5-40 van asszem a gepben, de allitolag ez tul hig. Az en autom nyaron nagyon melegszik, igy az 50-es 60-as valoszinuleg nem art.
Full szintetikus a lötyi. Van egy kistestvére is, Magnetic fedőnevű, 10-40-es. Ha nem hajtod agyon az autót pláne télre bőven elég, valamivel olcsóbb. Nekem nagyon bevállt, csendesebb a motor, hamarabb bemelegszik - viszont nem melegszik túl. / szinte sosem megy a ventillátor / Az olajfogyasztás is csökken vele. Szerintem sokkal jobban megéri mint mindenféle bizonytalan 6-8000Ft-os adalék. Próbáld ki!
Hol kapható 12 rugóért? Én 13-14-ért kapok errefelé...
avantage: 12e ft az ara 4 liter castrol RS-nek.. Nekem most az van az auomban, fene tudja hogy jobb -e, egy biztos inditozas utan az olajnyomasjelzo lampoa hamarabb kialszik mint ezelott..
Új láma vagyok az oil témában.
Végig böngésztem a 268 irást.
Azt furcsának találom, hogy FUCHS márkanév sehol sem "hangzott" el.
Pedig azért a SAE 5W-50, ACEA A3/B3, API SJ jellemzők nem mondhatók el 1 bovli olajról.
Én ui. ezt használom '94-es Ladámban (140ekm)
Enni nem eszi, az eddigi kormozódás is megszünt.
Tiszta a karbi.
(Sőt mintha a motor tisztulna az eddigi lerakódásoktól)
Választásom oka a gázüzem, télen nehezebben indúl, nyáron meg 140-en környékén nagyobb a hőterhelés.
Macimedvének teljesen igaza van. Az általam ismert motorok (a legtöbbje olasz) kenőolajköre a következő. A karterből egy szívókosáron és egy csövön keresztül kerül az olaj fel az olajpumpába, onnan a hűtőbe (ha van), és csak ezután jön az olajszűrő, ami ráadásul feljebb van a karternél.
SZVSZ a legtöbb autóban le lehet venni a szűrőt az olaj leengedése nélkül. Nem folyik ki több olaj, mint normál olajcserés szürőcserekor.
A szűrő csatlakozása a legtöbb autón sokkal magasaban van, mint az oljszint teteje. Legalábbis azokon így van, amelyekre így kapásból emlékezni tudok....
Arra viszont vigyázni kell, hogy a szűrőben is van kb. fél liter olaj, meg lesz egy kis elfolyás is, amit új olajjal pótolni kell.
A szűrőből semmiképpen sem szabad az olajat a motorba visszaönteni!
Javasolt a műtétet a normál alajcserével ellentétben teljesen hideg motornál csinálni, akkor még kevesebb csöpög....
Szerintem hiába, hogy magasabban van, azért 4-4,5 liter olaj, ami normálisan benne van, felér odáig, mindenképpen kifolyik, és akkor már inkább leereszteni, mint pacsálni a szűrô körül folyó olajban. Lehet, hogy csak nálam... De megnézem, mit ír a szerelési könyv az én kocsimról.
Koszonom a hozzaszolasokat.
Azon gondolkodom, hogy kicserelem az olajszurot, hatha segit. A kerdesem az, hogy ezt meg lehet-e tenni az olaj leeresztese nelkul? Ha jol ertelmezem az eddigieket, akkor csak egy keves olaj folyhat ki a szurocserekor.
Minden tisztességes olajszűrőben van egy un. talpszelep, ami megakadályozza az olaj visszfolyását. A nagyon gagyi szűrőkben ez el szokott romlani, aztán indulás után másodpercekig nincs olajnyomás.
A tisztességes autókban van egy kis elektromos oljszivattyú, ami indítózás előtt teljesen feltölti a rendszert.
Ilyen pl a Ferrari 12 hengerese is...:-)))))
NAGU: léteznek olyan olajszűrők, amelyek magukban tartanak egy kis olajat, ha leállítod a motort, pont azért, hogy indulásnál egyből legyen kenés, ne kelljen pár másodpercig várni. A Mazdákban pl. ilyen van, a Favoritban nemtom. Én akkor jártam így a Mazdámmal, amikor valami gagyi utángyártott olajszűrőt adtak, ami persze nem tartott magában semmit. Esetleg ez lehet a gond nálad is...
Nem teljesen olajtéma, de valamelyest kapcsolódik hozzá és mivel jó ez a topik, ezért ide írom le:
Ezt olvastam:
" Anti-Bakterien-Diesel-Additiv
Antibakteriális diesel-adalék:Hosszú időre leállított diesel üzemű járművekhez. Tisztítja és keni a befecskendező fúvókákat. Véd a korróziótol. Alkalmas üzemanyagtartályokhoz is. Tankolás előtt öntsük a tankba.
Baktériumok ellen:Megelőzi a baktériumok elszaporodását. Fertőtleníti a már fertőzött üzemanyagrendszert.Széleskörű és nagyfokú hatékonyság. "
Érdekes, nem!?
A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérjük keresse fel autószerelőjét???
Azért ez nem mond ellen a fizika törvényeinek, csak szokatlan. De sok hasonló dolog van még: Höre keményedö müanyagok, vízjég, stb.
A 0W-40 és a 15W-40 a határokat jelölik