Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

QuadCam Creative Commons License 2001.01.19 0 0 281
Hogy mikor alszik ki az olajnyomásmérő: azzal az olajjal, amivel vettem a verdát úgy normálisan, amint beindult a motor. A mostani ÖMV 5w40-el már önindítózás közben! Ááááh nagyon híg ez az olaj, megy bele a Castrol RS 10w60......
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.17 0 0 280
Akkor most felhoznám a dolgot:-)))

Szerintetek hol lehet a világhálon magyarországi motorolaj tipusleírásokat, és főleg LISTAÁRAKAT találni?
Kéne valamihez egy összehasonlitást csinálnom, és nencs kedvem végigjárni az összes benzinkutat.

Előzmény: capri-3 (279)
capri-3 Creative Commons License 2000.12.13 0 0 279
castrol rs!
tapasztalatbol mondom.
kb 10-12 ember hasznalja a kornyezetemben (en is).
szerelo vagyok, tudom, amit tudok.
jo, vagy frissen felujitott motorba, ha kicsit vagy nagyon kuldeni akarod , csak rs-t rakj.
evek ota hasznaljuk, es van kulonbseg.
teli hasznalatra, foleg az ara miatt kivalthato TXT-vel, ami nem olyan sportos, de hasonlo jellemzokkel rendelkezik, tovabbra is jol tartja a mocit a kovetkezo RS adagig.
Bovebb info: tuningfarm, Gabor 06-209-589-400
(tuning, kipufogo, szereles, olajcsere!)
PÍT Creative Commons License 2000.12.13 0 0 278
Sportivo!
Hát persze, mert kifolyik belőle.:O))))
Előzmény: Törölt nick (277)
Törölt nick Creative Commons License 2000.12.13 0 0 277
Na úgy tűnik nem is jó a szintetikus 0W/40 csodaolaj minden autóba.
Ilyet akartam rakni az Alfámba, de biztonság kedvéért írtam egy mailt a Mobil vevőszolgálatára. Ezt a választ kaptam:

Alfa empfiehlt bevorzugt die Verwendung von Motorenölen entsprechend SAE
10W-40, dem entspricht unser Mobil super S 10W-40. Wir sind natürlich der
Auffassung, daß auch SAE 0W-40-Motorenöle geeignet sind, wobei jedoch in
Ihrem Fall eine Anlehnung an die Herstellervorschrift empfehlenswert ist und
Mobil super S 10W-40 verwendet werden sollte.

Mit freundlichen Grüßen/best regards

Exxon Mobil
Esso Deutschlan GmbH
Anwendungstechnik Schmierstoffe

Szóval röviden: Diplomatikusan megfogalmazva azt mondja, hogy ne eröltessem a high tech olajat, hanem rakjak bele inkább "sima" 10W/40-est.

NAGU Creative Commons License 2000.12.13 0 0 276
Sziasztok,

Lecsereltem az olajszurot. Tenyleg csak minimalis mennyisegu olaj veszett karba. Az eredeti probelman is segitett, mert eddig hideginditas utan 3 seccel, most kb. 1.5-tel alszik ki az olajnyomasmero lampa.
Kosz a segitseget.

Előzmény: Macimedve (266)
avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 275
Koszi az infokat. Most meg nem aktualis, most 2000 kmnyi MOL fullszint 5-40 van asszem a gepben, de allitolag ez tul hig. Az en autom nyaron nagyon melegszik, igy az 50-es 60-as valoszinuleg nem art.
JAMES Creative Commons License 2000.12.12 0 0 274
Full szintetikus a lötyi. Van egy kistestvére is, Magnetic fedőnevű, 10-40-es. Ha nem hajtod agyon az autót pláne télre bőven elég, valamivel olcsóbb. Nekem nagyon bevállt, csendesebb a motor, hamarabb bemelegszik - viszont nem melegszik túl. / szinte sosem megy a ventillátor / Az olajfogyasztás is csökken vele. Szerintem sokkal jobban megéri mint mindenféle bizonytalan 6-8000Ft-os adalék. Próbáld ki!

Hol kapható 12 rugóért? Én 13-14-ért kapok errefelé...

Előzmény: avantage (270)
antforce Creative Commons License 2000.12.12 0 0 273
avantage: 12e ft az ara 4 liter castrol RS-nek.. Nekem most az van az auomban, fene tudja hogy jobb -e, egy biztos inditozas utan az olajnyomasjelzo lampoa hamarabb kialszik mint ezelott..

avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 272
www.gtturbo.org - de ez kizarolag Renault 5 GT turboval foglalkozik.
Előzmény: zsombi (271)
zsombi Creative Commons License 2000.12.12 0 0 271
Mi a kedvenc oldalad? Mert utána kellene néznem:
WV Polo 1.4 Milyen olaj (és szűrő) ajánlott hozzá?
Előzmény: avantage (270)
avantage Creative Commons License 2000.12.12 0 0 270
Azt olvasom a kedvenc honlapomon, hogy a gepembe

Mobil 1 15W50
vagy
Castrol RS 10W60

olajat ajanlanak. Ezek milyenek?
Full szint. vagy csak resz? Aruk? Hal isten csak 3 liter kell. (2.6 pontosan)
Tapasztalat veluk??

(Weben probaltam, de nem birtam adatlaphoz jutni.)

Grano Creative Commons License 2000.11.24 0 0 269
Szasz Mindenkinek!

Új láma vagyok az oil témában.
Végig böngésztem a 268 irást.
Azt furcsának találom, hogy FUCHS márkanév sehol sem "hangzott" el.
Pedig azért a SAE 5W-50, ACEA A3/B3, API SJ jellemzők nem mondhatók el 1 bovli olajról.
Én ui. ezt használom '94-es Ladámban (140ekm)
Enni nem eszi, az eddigi kormozódás is megszünt.
Tiszta a karbi.
(Sőt mintha a motor tisztulna az eddigi lerakódásoktól)
Választásom oka a gázüzem, télen nehezebben indúl, nyáron meg 140-en környékén nagyobb a hőterhelés.

Nem ismeri valaki véletlenül ezt a márkát?

Grano

Zak Creative Commons License 2000.11.24 0 0 268
Jóvanna, tényleg mindenkinek igaza van - így van a dízel Galanton is, csak én emlékeztem rosszul. Szorri a dezinformációért...
2.0_T_ie Creative Commons License 2000.11.24 0 0 267
Macimedvének teljesen igaza van. Az általam ismert motorok (a legtöbbje olasz) kenőolajköre a következő. A karterből egy szívókosáron és egy csövön keresztül kerül az olaj fel az olajpumpába, onnan a hűtőbe (ha van), és csak ezután jön az olajszűrő, ami ráadásul feljebb van a karternél.
Előzmény: Macimedve (266)
Macimedve Creative Commons License 2000.11.24 0 0 266
SZVSZ a legtöbb autóban le lehet venni a szűrőt az olaj leengedése nélkül. Nem folyik ki több olaj, mint normál olajcserés szürőcserekor.
A szűrő csatlakozása a legtöbb autón sokkal magasaban van, mint az oljszint teteje. Legalábbis azokon így van, amelyekre így kapásból emlékezni tudok....
Arra viszont vigyázni kell, hogy a szűrőben is van kb. fél liter olaj, meg lesz egy kis elfolyás is, amit új olajjal pótolni kell.
A szűrőből semmiképpen sem szabad az olajat a motorba visszaönteni!

Javasolt a műtétet a normál alajcserével ellentétben teljesen hideg motornál csinálni, akkor még kevesebb csöpög....

Zak Creative Commons License 2000.11.23 0 0 265
Szerintem hiába, hogy magasabban van, azért 4-4,5 liter olaj, ami normálisan benne van, felér odáig, mindenképpen kifolyik, és akkor már inkább leereszteni, mint pacsálni a szűrô körül folyó olajban. Lehet, hogy csak nálam... De megnézem, mit ír a szerelési könyv az én kocsimról.
Előzmény: Törölt nick (264)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.23 0 0 264
Zak:
De mér már?
Az olajteknő alacsonyabban van a szűrőnél, szóval elvileg nem kéne kifolynia az olajszűrő letekerésétől.
Vagy?
Előzmény: Zak (263)
Zak Creative Commons License 2000.11.23 0 0 263
Maximum úgy, hogy leereszted az olajat, aztán visszatültöd újra. De vigyázz, hogy akkor pormentes edénybe ereszd le!
Előzmény: NAGU (262)
NAGU Creative Commons License 2000.11.23 0 0 262
Koszonom a hozzaszolasokat.
Azon gondolkodom, hogy kicserelem az olajszurot, hatha segit. A kerdesem az, hogy ezt meg lehet-e tenni az olaj leeresztese nelkul? Ha jol ertelmezem az eddigieket, akkor csak egy keves olaj folyhat ki a szurocserekor.
Előzmény: Macimedve (260)
Alexis Creative Commons License 2000.11.22 0 0 261
NAGU : Ugyanilyen olajam van (120L), ugyanezt csinálja.
Előzmény: NAGU (245)
Macimedve Creative Commons License 2000.11.20 0 0 260
Minden tisztességes olajszűrőben van egy un. talpszelep, ami megakadályozza az olaj visszfolyását. A nagyon gagyi szűrőkben ez el szokott romlani, aztán indulás után másodpercekig nincs olajnyomás.
A tisztességes autókban van egy kis elektromos oljszivattyú, ami indítózás előtt teljesen feltölti a rendszert.
Ilyen pl a Ferrari 12 hengerese is...:-)))))
Előzmény: Törölt nick (259)
Törölt nick Creative Commons License 2000.11.20 0 0 259
NAGU: léteznek olyan olajszűrők, amelyek magukban tartanak egy kis olajat, ha leállítod a motort, pont azért, hogy indulásnál egyből legyen kenés, ne kelljen pár másodpercig várni. A Mazdákban pl. ilyen van, a Favoritban nemtom. Én akkor jártam így a Mazdámmal, amikor valami gagyi utángyártott olajszűrőt adtak, ami persze nem tartott magában semmit. Esetleg ez lehet a gond nálad is...

Pigmy

Előzmény: NAGU (245)
atesz71 Creative Commons License 2000.11.14 0 0 258
Sziasztok!

Nem teljesen olajtéma, de valamelyest kapcsolódik hozzá és mivel jó ez a topik, ezért ide írom le:

Ezt olvastam:

" Anti-Bakterien-Diesel-Additiv

Antibakteriális diesel-adalék:Hosszú időre leállított diesel üzemű járművekhez. Tisztítja és keni a befecskendező fúvókákat. Véd a korróziótol. Alkalmas üzemanyagtartályokhoz is. Tankolás előtt öntsük a tankba.
Baktériumok ellen:Megelőzi a baktériumok elszaporodását. Fertőtleníti a már fertőzött üzemanyagrendszert.Széleskörű és nagyfokú hatékonyság. "

Érdekes, nem!?

A kockázatok és mellékhatások tekintetében kérjük keresse fel autószerelőjét???

Mi a véleményetek?

Üdv. : Attila

gates Creative Commons License 2000.11.03 0 0 257
Azért ez nem mond ellen a fizika törvényeinek, csak szokatlan. De sok hasonló dolog van még: Höre keményedö müanyagok, vízjég, stb.
A 0W-40 és a 15W-40 a határokat jelölik
Előzmény: SERGIO (251)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 256
castrol rs..
de nemsokara mobilt is huteni fogom probakepp..

SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 255
Gondoltam, hogy nem étolajat!
A típusát.
Előzmény: antforce (254)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 254
motorolajat
SERGIO Creative Commons License 2000.11.03 0 0 253
Milyen olajat?
Előzmény: antforce (252)
antforce Creative Commons License 2000.11.03 0 0 252
na ezt nem ertem, en kiprobaltam hogy hutottem az olajat, de nekem egyre surubb lett.. akkor most mi az igazsag ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!