Sziasztok!
Fűnyíróvásárlás előtt állok, a kérdés, hogy milyet vegyek. A jelenlegi egy elektromos, amit benzines fog felváltani. A benzinesen belül felmerült az új és a használt de masszívabb (öntvényházas) gép. Tudom a használt zsákbamacska, de mégis mi a véleményetek?
Gépdoki neked mi a tapasztalatod ez ügyben?
Üdv. Almera
A tisztítás végett semmiképpen ne szedjed szét, csak törölgetésről van szó. A hengereket csak a szezon végén érdemes tisztogatni, de polírozás nem szükséges.:)
A Silent Power nem kifejezetten proffesszionális felhasználásra készült, tehát folyamatos üzemre nem alkalmas. Érdemes félóránként egy kis szünetet tartani úgy, hogy leállítás előtt legalább fél-egy percig üresen forogjon a motor annak érdekében, hogy vissza tudjon hülni, majd utána leállítani. (Ez egyébként minden elektromos kertigépre igaz!)
Ha a "leírás" alatt az értékcsökkenést (amortizáció) érted, akkor minél rövidebb idő alatt érdemes leírni. No nem azért, mert a gép nem bírja tovább, hanem adózási megfontolások miatt.:)
Egyébként, ha oda figyeltek rá, és nem terhelitek túl ( túl gyakran) sokáig fogjátok tudni használni. Alkatrész van, és lesz is hozzá. Ha bármi kell a géphez, nyugodtan szólj, mert garanciális szervize vagyunk ennek a típusnak is.
Mit jelent az, hogy tartsam tisztán? Törölgessem le? Vagy nyúljak be üvegmosóval és a kést, meg a polyamid görgőt is polírozzuk? Meg mennyit bír egy nap? Mikorra írjam le a gépet? Meg minden ilyen érdekel.
Szeretném kikérni a véleményedet, hogy az általam vett komposztaprító milyen munka utáni karbantartást igényel, milyen csapágyak vannak benne, kell-e zsírt préselni bele, tisztogassam-e, ha igen, akkor hol, meg ilyenek.
Meg olyanokat, hogy lehet-e egész nap járatni, mennyit bír (amennyit a villanyszámlánk - 2,5 kW) stb.
Próbáljad meg elindítani a kaszát. Ha indul, akkor egyelőre nincs baj, de legközelebb tél előtt lehetőleg engedd le a benzint, és még a karburátorból is járassad ki. Ha nem indul, akkor buritsd ki a régi benzint a tankból, töltsd fel friss benzinnel és próbáljad meg újra indítani. Ha így sem indul, akkor a karburátort ( a fuvókákat is) tisztítsd meg.
1. Ilyen kicsi területre megfelelő, csak a berántó szerkezettel bánjál óvatosan. SAE 30 API besorolású olajat használj. Ha nagyon kötött a talaj, akkor csak négy kapataggal használjad (bejáratási idő alatt kizárólag 4 kapataggal). Ha laza, homokos, akkor bejáratási idő után lehet 6 kapataggal is használni. Gondolom olcsón tudnád venni. Mennyiért?
2. A damil olvadás minden képpen arra utal, hogy túlmelegedik a damilfej. Ez lehet azért, mert valami szorúl. Ha hajtott szárú a kasza, akkor a damilfej felett a csapágyat meg kell kenni. Ha egyenes szárú, akkor a szöghajtás zsírzását végezzed gyakrabban oda való speciális zsírral.
1. a tecumseh motor kapálógépben sem ajánlott ( szentkirály indián 40/6) csak havi-kéthavi használatra ( kb 200 négyszögöl)?
2. a fűkaszán a damildobban a damil használatonként legalább egyszer úgy szakad, hogy a dobot is szét kell szedni, és a damil olyan, mint ha megolvadt volna. legalábbis össze van ragadva
Nehogy beégjek áthívtam egy szakavatott műszakist, aki mért a hosszabbítókon, és kinevezte az egyiket hibásnak. Abba volt bedugva. Ezek után nem vittem vissza. És itthon, az előszobában patentul indult ide is, oda is. Élesben holnap fog újra fellépni, aztán meg hétfőn, meg szerdán...
Ha valakinek kell mulcs, az mostantól keressen nyugodtan. Lesz ilyen is, olyan is.
A mulcs Pesten van a XV. kerületben. A cucc kb 10 zsák nyárfa, 2 zsák borostyán(gondolom ez a kevésbé érdekes), és lesz még egy csomó japán akácból is, mert most hétvégén azt pofásítunk egy kicsit.
Szia, Gépdoki :-))) Beleszerelmesedtem egy Gardena Hattrick Mulch-Cut (HE 36) típusú, elektrongyos fűnyíróba, amelyik bír gyepszellőztetni, illetve mulcsozni is. Ajánlod, hogy megvegyem? Nagyon nem olcsó..... Viszont nagyon-nagyon tetszik. Megbízható? Pont jó lenne a kb. 6-700 méternyi nyírandó fűfelülethez.
Én azt gondolom azok alapján amit elmondtál,hogy ebben a gépben egy egyfázisú aszinkron motor van.Ami egyrészt azt jelenti,hogy nincsenek benne szénkefék,tehát ez kilőve.
Az is kilőve,hogy az egyfázisú hálózat kevés neki,mert erre tervezték.Ha a kismegszakítód(automata) lenne neki "kevés" akkor indításkor mindig lenyomná,vagy ha bitosíték van akkor az menne ki.
Viszont van neki segédfázis tekercse ami annyit tesz,hogy segít elindulni a motornak valamerre.Méghozzá arra amerre kell!Ezt a tekercset pedig általában egy behúzómágnes vezérli és csak addig van üzemben még a motor fel nem pörög -ugyanis ilyenkor nagy neki az áramfelvétele.Szóval a zúgás pedig azért van mert a főfázistekercs csak egy pulzáló mágneses teret kelt (ellenben a 3 fázisúak forgó terével)aminek hatására a forgórész nem tud megindulni és csak zúg,vagy,ha mégis indul akkor esetleg rossz felé(mint írtad is).Szereintem a behúzómágnessel vagy az ő áramkörében van valami gáz,rossz érintkezés esetleg a kondenzátor rossz.Ami szintén az aszinkron motorokban található.
Esetleg még az lehet hogy szorul benne valmilyen alkatrész és ez akadályozza a forgás megindulását.
A sok indítási kísérlet viszont semmi esetre sem tesz jót a motornak előbb utóbb le is éghet.
Szóval én mindenképpen visszavinném a gépet és ha még 3 napon belül van akkor csere,ha nem akkor is javítsák meg garanciában.
Az van, hogy pénteken vettem egy ágdarálós komposztaprítót, egy AL-KO Silent power 5000 típusút. Szombaton be is üzemeltük, és meglepve tapasztaltuk, hogy mi mennyiséget, és méretet le bír darálni, ha...
És itt van a "ha". Az van, hogy nagyon nehezen indul el, van amikor a kapcsoló elfordítására valami kattan csak benne, van, amikor elkezd hangosan zúgni, és lassan felpörög, van amikor nem befele, hanem kifele indul csak meg. Átlagosan a tizedik, tizenötödik kapcsolóforgatás hatásos, az is csak akkor, ha lassan történik.
Szeretném megtudni, hogy miért van, lehet ez? Lehet-e ez azért, mert nagy a motor meg az áttétel, és kevés neki az egy fázis (Ezt én nem értem micsoda, de egy kollegám meg van róla győződve), lehet, hogy hosszú a hosszabbító (ez ca. 30 méter volt), vagy lehet, hogy még új és kopnak a szénkefék (mint egy fúrógépnél), vagy hibás a kapcsolópanel, és az elkövetkező 2 munkanapban vigyem vissza átcserélni egy jóra?
Sürgős segítségeteket várom, illetve fülest arra vonatkozólag, hogy kinek tudnék elsütni kb 2 köbméter nyárfamulcsot bezsákolva?
Ha 3,5 ha területet kell karbantartanod, és abban erdő is van, akkor bizony neked profi gépre van szükséged, ugyanis az olcsóbb hobby gépek nem fogják bírni azt a terhelést, amit az erdőben kapnak. Mindig mindenki olcsóbban szeretne vásárolni, olcsóbban "megúszni" dolgokat - ez teljesen természetes emberi tulajdonság. Azonban ha gyengébb gépet vásárolsz, mint amire igazán szükséged van, akkor rövidesen úgyis le fogod cserélni az olcsót a megfelelőre. Akkor pedig miért dobnád ki az ablakon az olcsó gép árát? Szvsz munkaeszközön nem szabad spórolni, hisz a Te munkádat könnyíti meg.
Ekkora területre mindenképpen olyan gép kell, amelyiknek fejlett rezgéscsillapítása van. A STIHL FS 350 pedig olyan. Egy hobby gép (megfelelő rezgéscsillapítás nélkül) ekkora területen a "lelkedet is kirázza", nem beszélve az izületek, az érrendszer által elszenvedett károsodásokról.
Az olcsóbb nem véletlenül olcsóbb. Valami hiányzik belőle. Ha az a valami benne lenne, akkor már jó lenne, és nem lenne olcsó!
Szumma szummárum: Ha eddig meg voltál elégedve a STIHL FS 350-el, akkor vegyél olyat. Nem fogod megbánni.
A Husaqvarna lánc is Oregon, ugyanis az Oregon szállítja a láncot a Husqvarna-nak. A letörött fogakat érdemes kicserélni, ha egyébként a lánc még nincs nagyon elreszelve. Stihl lánccal nem pótolható, mert mások a méretei. A szervizekben kell, hogy legyen új lánc és patentszem is, feltétlenül új patentszemmel szegecseltessed össze. Ezen nem szabad spórolni.
Minden szervízben kitudják cserélni a törött szemeket.Lehetőleg azonos gyártmányra kelll cserélni,hogy egyformán kopjon.A külöböző gyártmányok különböző keménységüek.A dobról szegecselt lánc azonos az adott gyártmánnyal.A STIHL dobozt is ad hozzá,ugyhogy ha nem látod mikor szegecselik azt is hihetnéd hogy origit kapsz.Az ő láncuk minden szemén ott van a gyári logó.
Hogy is voltunk evvel a fogtöréssel? Az van, hogy minap kigáncsoltunk egy több, mint egy méteres Populus Nigra torzót, és a vadi új láncon első körben valami szögön 3 vágó szem eltört. Első nap. Szép, mi?
Nos, szeretném megkérdezni, hogy ki az a hozzáértő szerelő, aki jól ki tudja cserélni a fiókjában marékszámra található pótszemekből a törötteket? Vagy nem érdemes? A gép 372xp, Husqvarna, a lánc asszem 3/8-os, és szokásomtól eltérően nem a gyári, hanem Oregon (nem én vettem).
Tényleg? Van különbség a láncok minősége között? Szabad-e dobról összetűzött láncot venni?
A mélységhatároló állítja be a vágófog fogásmélységét. (általában 0,65 mm) Ha nem lenne, akkor a lánc úgy beleharapna a fába, hogy az egyből le is fulladna. Ahogy a lánc kopik (utána reszeled) a mélységhatárolót is ellenőrízni és utánállítani kell!