Keresés

Részletes keresés

Zöldlomb Creative Commons License 2004.12.15 0 0 293

Na, tessék, Gépdoki!

Ezek szerint lehet tanulság az, hogy ha olcsó gépet veszünk, akkor vigyázzunk rá jobban? Meg magunkra is?

 

Amúgy meg közeleg a kellemes ünnepeket formula vészes aktualitása. Jómagam január elejéig elvonulok az erdélyi Bihar hegységbe január elejéig, ha valkinek szüksége lenne, akkor favágó-fabontó kapacitás januárban még leköthető, különben ellustulunk...

Üdv,

Zöldlomb

Előzmény: gépdoki (291)
gépdoki Creative Commons License 2004.12.14 0 0 292
Kedves Látogató!

Ha a motorfűrészekkel, kertigépekkel kapcsolatosan vannak kérdések, amik foglalkoztatnak, vagy egyszerűen a tapasztalataidat megosztanád velünk, bátran írjál.

Nem baj, ha a kérdés vagy vélemény nem lesz teljesen szakszerű. A lényeg, hogy vetődjenek fel azok a problémák, amelyek megbeszélése előbbre viheti a dolgot.


Üdv. gépdoki
gépdoki Creative Commons License 2004.12.14 0 0 291
Szia Zöldlomb!

Mindkét hozzászólásoddal egyetértek.

Az olajjal kapcsolatos hitetlenek később amúgy is rájönnek, ha hisznek nekünk most, ha nem.

A berántóegységnél leírtak valóban így vannak - azzal a kiegészítéssel, hogy minden egyes típust ilyenkor nem lehet felsorolni, meg amúgy sem az a lényeg. Most már valóban több gyártó is a modernebb profi gépeknél a jobb megoldást alkalmazzák. A hobby gépeknél viszont állnak a leírtak. Szinte minden gyártó az olcsóbbat használja - a STIHL kivételével.


Üdv. gépdoki
Előzmény: Zöldlomb (290)
Zöldlomb Creative Commons License 2004.12.14 0 0 290

 

Kedves Gépdoki!

 

Ha jól értem a berántószemináriumot, akkor azt hiszem ki kell egészítselek avval, hogy a profi Husqvarna gépek is a kímélő módon épültek, sőt, ha jól emlékszem, akkor a H350-es is már ilyen.

Javíts ki, ha nem így van.

Üdv, Zöldlomb

Előzmény: gépdoki (288)
Zöldlomb Creative Commons License 2004.12.13 0 0 289

 

Na, kedves egyet nem értők!

 

Eddig vártam, hogy az eszmecsere valami eredményre vezessen, vagy valami olyan felé mutasson. Most, hogy ez megtörtént, szerényen én is elmondanám tapasztalataimat és véleményemet, csak úgy, szakemberként és nem a téma kupecaként.

 

Azidőtájt, amikor sok nagytudású, nagyon tapasztalt nagyon HAJJAKEND árnyékában kezdtem favágó pályafutásomat, a jó gép és a vacak gép is egyaránt fáradtolajjal kenődött és benzinkútból származó kétütemű benzinnel futott. A gépek néha jól  mentek, néha meg csak szervízből szervízbe. Szervíz alatt értsd a környék ügyes emberét, akik babakocsiból és mosógépből csináltak fűnyírót, amik csak nedves fű esetén ráztak, bár ez esetre mellékeltek igazi gumicsizmát és gumikesztyűt is. Egy-egy nagyobb munka után lehetett a gépet takarítani sokáig a rákokszolódott olajos trutymáktól, de a lánccal nem kellett sokat vacakolni, nem kellett tisztítani, nemigen kellett élezni, hanem jól ki kellett dobni. A munkát mindig új lánccal tudtuk kezdeni, amit minden esetben jól ki is számlázott az illetékes a megrendelőnek. Ezidőtájt az helyes árképzés alapja az elfogyasztott láncmennyiség, és a lehetséges gép-gyorsjavítási állásidők pontos megbecsülésének kettős pillérén nyugodott.

 

A fejlődés következő fokán én visszamásztam a fára, hogy magam alatt és felett (tényleg, lásd az előzőekben a fotókat) vágjam azt, és magánzóvá váltam. Ezidőtájt és e helyzetben fokozott szempontként jelentkezett a megbízhatóság a gépparknál. Fontos mozzanat lett a karbantartás, és először tapasztaltam meg azt a felemelő érzést, hogy sz*r géppel is lehet komoly munkát végezni (lásd az előzményeket). Amióta a magam gépeivel dolgozom, nem szórom a lóvét, de a Mol láncfűrész olajánál lejjebb nem adom. Ha tehetem, akkor én is normális olajat teszek a kenésbe, sőt, ha tehetem akkor az új típusú lebomló olajakat használom, ami azon túl, hogy környezetbarátabb még a gépben sem kokszolódik ki, és a műanyag alkatrészeket sem marja el, míg a hagyományos, és híg olajok fröcsögnek mindenhova a gépházon belül is, és csak az elérhetetlen helyeken található tömítéseket és szigeteléseket teszi tönkre. Ja, és abban a piaci szegmesben, ahol én dolgozom az "adunk a környezetünkre dumát" jobban el lehet adni, mint a "szempillantás alatt kész vagyunk, és a fájának nyoma sem lesz" dumát. Értsd ezt árképzési alapnak...

 

A motorolajjal kapcsolatban meg annyit, hogy a Barkasba szánt jó minőségű kétütemű benzint, csakúgy mint a benzinkutas ásványi alapú 2t keverőolajait. Nem hiszem, hogy tartósan megbízható kenést biztosítana egy 12000-rel pörgő fűrésznek, amikor azt annak a "löm-pöm-pöm" Barkács-nak tervezték, már 5000-nél szétesik. Veszem a 2000 Ft/l szintetikus gyári olajat, és 12000-et pörög a gép, és nem pusztul le egy-két év alatt, pedig nálam heti 2-3 napot mindig mennek a gépek.

 

Odafigyelek a felszerelésemre, és a gépeimre, és így tudom a legtovább használni, a legmegbízhatóbban használni. És ha ennek ellenére tönkremegy, akkor meg legalább nem én tehetek róla. És ez szerintem nem sznobság, és nem marketingduma.

 

LE A GÁNYOLÁSSAL!

 

Üdv, Zöldlomb

 

 

 

Előzmény: gépdoki (287)
gépdoki Creative Commons License 2004.12.13 0 0 288
Tudtad?

A kertigépek és motorfűrészek berántóegységének élettartama jelentősen megnövelhető, ha azt helyesen használod.

Általában két féle berántó szerkezetet találunk a kézbentartott kisgépeken:

1./ Az indító kilincs az indítótárcsába van szerelve. Ennak nagy előnye, hogy az indító kilincs csak akkor reteszel, amikor a markolatot éppen húzzuk. Így leállításkor a kilincs nem vág rá a tárcsára - lényegesen hosszabb ennek a rendszernek az élettartama. Ezt a rendszert szereli a Stihl, Solo valamint még néhány márka profi kategóriákban.
A helyes indítás: a berántózsinórt lassan húzzad meg addig, amíg az indítókörmök be nem akadnak a lendkerék hornyaiba. Ezután egy erőteljes rántással a gép könnyen indítható.

2./ Az indítókilincs a lendkerékbe van szerelve, és egy-egy rugó húzza vissza alaphelyzetbe. Ez egyszerűbb és olcsóbb megoldás, mint az előző, de nagy hátránya, hogy leállításkor mielőtt a főtengely megáll, a kilincsek már reteszelnek, ezért a fordulat legvégén az indítótárcsába kapaszkodó körmök állítják meg a motort. Ez mindig a tárcsára való rávágással jár, a tárcsa idő előtti tönkremenetelét okozza. Főleg idősebb gépeknél okoz ez nagyon látványos rávágásokat, amikor a kilincsrugó már el van gyengülve.
A helyes indítás: hasonló mint az 1. pontban leírtak, viszont a leállítás előtt nagyon lassan húzzad ki a zsinórt kb. 50 cm-re. Ha ezt megteszed, akkor jelentősen csillapíthatod a tárcsára való rávágást.
Ilyen berántószerkezettel rendelkezik a Husqvarna, McCulloch, Partner, Jonsered, Homelite, Poulan valamint még sok olcsóbb fűrészmárka.

Motorfűrészeket - a biztonsági előírásoknak megfelelően - mindig a hátsó markolatba taposva, a földön indítsunk!

gépdoki Creative Commons License 2004.12.11 0 0 287
A katalógusokba a szöveget nem én írom, de olvastam már pár idevonatkozó tanulmányt, mind amellett rendszeresen találkozom és beszélgetek profi favágókkal, és jómagam is használok motorfűrészt, mellesleg évente több száz motorfűrészt javítunk a kollégáimmal. Tehát bátran állíthatom, hogy "láttam már" motorfűrészt és tudom, hogy mit beszélek!

A STIHL motorfűrészek olajpumpa állítócsavarja úgy van belőve, hogy az "E" állásban (lásd Ematic) kb 50%-ra veszi vissza az olajmennyiséget - persze csak akkor, ha megfelelő viszkozítású olajat használsz. A túlzottan híg olaj szinte szabályozatlanúl folyik át a pumpán, és a vezetőlap orrán rendesen ki is csapódik egy jó része.

Remélem abban egyetérthetünk, hogy az eredeti STIHL lánckenőolaj jó minőségű, ha nem a legjobb. És láss csodát: az egy literes eredeti STIHL lánckenőolaj listaáron bruttó 650 Ft, az 5 literes pedig 3.000,- Ft (600,- Ft/liter).
Ezek után is azt állítod, hogy érdemes a hajtóműolajjal kisérletezgetni?
Én ezután is a lánckenőolajat fogom javasolni azoknak akik tanácsot kérnek tőlem - és jómagam ezután is azt használom mint eddig, mert nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy kiszórjak az ablakon egy csomó pénzt nem odavaló olajokra, idő előtt láncra és vezetőlapra.

Nem minden vakítás, ami a katalógusokba le van írva, sőt. Az a gyártó, aki minőségi termékeket gyárt nem kockáztathatja meg azt, hogy hülyeségeket írjon le, mert hamar elveszítené a vásárlók bizalmát. Mielőtt egy-egy terméket piacra dobnak, hosszú kisérletek eredményeit értékelik ki, és nem érzések alapján írnak le dolgokat, hanem a leírt tények bármikor bizonyíthatóak kell, hogy legyenek, hisz a Fogyasztóvédelmi Hatóságok bármikor számonkérhetik tőlük. A piaci bevezetést követően is figyelembe veszik a felhasználók véleményét (a márkás termékeket gyártók mindenképp) és ha kell a vélemények alapján módosítják a terméket.

Csak bízni tudok abban, hogy elismered a tévedésed ha nem, hát tegyél belátásod szerint.

Szia!
Előzmény: Törölt nick (286)
gépdoki Creative Commons License 2004.12.05 0 0 285
A hajtóműolajok viszkozitása 80-as, amíg a lánckenőolajoké minimum 100. Azon kívül a lánckenőolaj tapadásnövelőadalékanyagot is tartalmaz, ezért a vezetőlap végén nehezebben csapódik ki az olaj, a hajtóműolaj pedig győnyörűen kicsapódik, tehát sokkal többet használsz el, mint a lánckenőolajból. Tapasztalati adatok szerint a lánckenőolajból kb. fele annyi fogy, mint a hajtóműolajból. Olyan fűrészeken, ahol az olaj mennyisége állítható - szinte a felére vissza lehet állítani.

A lánckenőolajok - attól függően, hogy milyen kiszerelésben veszed - 500-600 Ft/literbe kerülnek, és fele annyi fogy bebőle. Akkor melyik a drágább?

A motorolajról nem is beszélek. Lánckenőolajként használni, hát ...

Egy vezetőlapnak kb. 3-4 láncot kell kibírnia. Nézdd meg motorolajjal mennyit bír ki?!
Előzmény: Törölt nick (284)
gépdoki Creative Commons License 2004.12.01 0 0 283
Tudtad?

A láncfűrészek vezetőlapjainak és fűrészláncainak kenésre van szükségük.
Ha ez elmarad - azok idő előtt elkopnak, esetleg a jelentős hőfejlődéstől el is éghetnek.
A kenést speciális lánckenőolajjal kell megoldani, ami kapható a szaküzletekben.
Ne használj hajtómű-, vagy motorolajat, mert azok viszkozitása elégtelen, továbbá hiányoznak belőlük azok az adalékanyagok, amitől lánckenőolajok lehetnének.
Fáradtolajat soha ne önts a gépbe annak szilárd, valamint kémiai szennyezőanyagai miatt!
Ha láncfűrésszel dolgozol ügyelj arra, hogy a lánc mindig éles, és feszes legyen!


Üdv. gépdoki
gépdoki Creative Commons License 2004.11.28 0 0 282
A McCulloch PM6053SD fűnyíró fotója lemaradt, ime:

McCulloch PM6053SD
Előzmény: gépdoki (281)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.28 0 0 281
Szia Artax!

Régen jártál erre! :-(

1500 m2 területre, és időseknek (ill. kevésbé fiataloknak) már mindenképpen önjárós fűnyírót javasolok.
A terület nagysága kb 48-53 cm vágásszélességet és 5-6 Lóerős motort igényel. Ezzel a teljesítménnyel lehet gyorsan haladni még nagyobb fű esetén is.
Csakis Honda, Kawasaki vagy Briggs&Stratton motor jöhet számításba - ebben a sorrendben.

Ismered a véleményem: csakis a jobb márkák közül érdemes választani, hisz fűnyírót az ember nem egy évre vesz, tehát legyen hosszú élettartamú, biztos alkatrészellátás és szervízháttér jellemezze.

Azok közül a gyártók közül, akik a fenti kategóriájú fűnyírókat is gyártanak- a következő márkákat javasolom: Viking, AL-KO Prémium osztálya, MTD YardMan osztálya, McCulloch felsőbb kategóriái.

Mindent összevetve, a következő önjárós fűnyírókat ajánlom a figyelmedbe:

Viking MB505 Viking MB505 - a legfelsőbb kategóriába tartozó, szuper minőség, a Stihl család tagja. Gyűjt+mulcsot(opc.) Igaz, hogy az ára kicsit húzós, de megéri - 218.750,- Ft.

Viking MB505 McCulloch PM 6053 SD jó minőségű elsőkerék-meghajtású 3 funkciós fűnyíró. Gyűjt, mulcsoz és oldalra kidob. - 137.800,- Ft

McCulloch M 6053 SD hátsókerék-hajtású, egyszerűbb kivitelű, de ugyanolyan erős, mint az előző McCuolloch - 123.625,- Ft.

A következő oldalakon találsz részletesebb információkat a fenti, és hasonló kategóriájú fűnyírókhoz:


www.kerttechnika.hu
www.stihl.hu
www.mcculloch.hu
www.mtdhungaria.hu
www.alko.hu

Üdv. gépdoki

Előzmény: artax (280)
artax Creative Commons License 2004.11.26 0 0 280

Szia Gepdoki

 

Mennyi penzert lehet egy jo benzinmotoro funyirot venni.

Nem nekem kell az en FS350-esem toketetes.

Edesapamnak szeretnenk venni egyet. Csak azert kerdem nennyit kell osszszedni.

Max 1500 m2-t nyirna vele kethetente.

jakoa Creative Commons License 2004.11.26 0 0 279

Szia!

 

Köszi a választ! Szűrőt hol tudok venni?

 

A szervíz a budakalászi Hermes mögött van, ahol ezt mondták. Ott cserélték az olajszivattyút és ezzel kapcsolatban mondták ezt.

 

Még egy kérdésem lenne: Van egy fűnyírónk, valamilyen Vin* nevű motorral. Most pontosan nem tudom. Fém karburáttora van. A jelenség az, hogy nehezen indul be, alacsony fordulaton jár és elég erőtlen. Ennek mi lehet az oka és mit nézzek meg rajta?

 

üdv,

Attila

Előzmény: gépdoki (277)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.26 0 0 278
Jakoa! Bocsánat a névtévesztésért!
Előzmény: jakoa (276)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.26 0 0 277
Szia Jacoa!

Kíváncsi lennék, hogy melyik az a magát szervíznek nevező barkácsműhely, amelyik szerint a motorolaj jó a fűrészlánc kenéséhez. Tuti, hogy láncfűrészt csak képen láttak!!!

A motorolajjal éppen az a baj, hogy túl híg! A fűrészlánc kenéséhez 100-as viszkozitású olaj kell, a motorolaj pedig ennek csak töredéke (5-20).
Ezen kívül a lánckenőolajba egyéb adalékanyagokat is tesznek úgymint: tapadásnövelő, lakkosodásgátló, stb., amitől lánckenő olaj lesz.

A nevükben is benne van: a motorolaj a motorok kenéséhez kell, a fűrészgépolaj, vagy láncfűrészolaj pedig a fűrészlánc kenéséhez. Egyébként a lánckenőolaj nem drágább, mint a motorolajok!!!

A lánckenőolajakat szaküzletekben szerezheted be, vagy webáruházban, például a következő webcímen:

http://www.kerttechnika.hu/index.php?page=termekek&page2=termekek2&kat=62&


A motoros kaszának az üzemanyagszűrőjét úgy tudod kivenni, hogy egy acélosabb, de vékony drót végét hajlítsad vissza U-alakba, ezt akasszad bele a tankban lévő üzemanyagcsőhöz, így a szűrő óvatosan kihúzható. A szűrő általában nem tisztítható, azt cserélni kell!

Üdv. gépdoki
Előzmény: jakoa (276)
jakoa Creative Commons License 2004.11.25 0 0 276

Szia!

 

Nekem a szervizben pedig pont azt javasolták, hogy motorolajat használjak, mert annak jobb a viszkozitása és még olcsóbb is. Nekem egyébként tényleg "folyósabbnak" tűnik a motorolaj. Azt meg nehezen tudom elképzelni, hogy ami egy motor tartozékainak kenéséhez megfelelő, ne lenne jó a lánc kenéséhez.

A fáradtolajat értem.

Megírnád, hogy mégis mi az mi a lánc kenéséhez speciális?

 

Ha már itt tartunk lenne egy kérdésem is. Elég sokat szenvedek egy kétütemű fűkaszával. Nem igazán akar beindulni. (Használat közben leállt és azóta nem nagyon megy.) Felteszem, hogy a benzinszűrő, ami a tartályban van, eltömődött. (A fűnyíróknál is ez történt, valószínűleg trutyis volt a benzin.) Én eddig a műanyag tartályból nem tudtam kivenni a szűrőt. (Az ami a benzincső végén van.) Ez hogyan tisztítható? Vagy tartállyal együtt kell cserélni?

 

üdv,

Attila

Előzmény: gépdoki (275)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.24 0 0 275
Tudtad?

A láncfűrészek vezetőlapjainak és fűrészláncainak kenésre van szükségük.
Ha ez elmarad - azok idő előtt elkopnak, esetleg a jelentős hőfejlődéstől el is éghetnek.
A kenést speciális lánckenőolajjal kell megoldani, ami kapható a szaküzletekben.
Ne használj hajtómű-, vagy motorolajat, mert azok viszkozitása elégtelen, továbbá hiányoznak belőlük azok az adalékanyagok, amitől lánckenőolajok lehetnének.
Fáradtolajat soha ne alkalmazz annak szilárd, valamint kémiai szennyezőanyagai miatt!

Kellemes fűrészelést!
Zöldlomb Creative Commons License 2004.11.19 0 0 274

Itt a vihar, törnek, dőlnek a fák. Mi meg dolgozunk...

JFEry Creative Commons License 2004.11.19 0 0 273
Köszi, és bocs a ALKO tól.
Előzmény: gépdoki (272)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.18 0 0 272
Szia JFEry!

Az Uniropa komposztaprítónak semmi köze az AL-KO New Tec komposztaprítóhoz! Az, hogy úgy néz ki, még semmit nem jelent. Hasonló, vagy akár ugyanolyan forma takarhat egészen más műszaki tartalmat, és az esetek döntő többségében egészen más minőséget is.

Üdv. gépdoki
Előzmény: JFEry (271)
JFEry Creative Commons License 2004.11.16 0 0 271

A site befolyása miatt, tévesen írtam a nevét. A pontos név Uniropa NT 2500 R De tök úgy néz ki, eltekintve a színétől. (piros)

A véleményem viszont stabil.

 

Az etető csak a seprűnyelet hajlandó elfogadni, a paradicsomszár , a paprikaszár és a vékonyabb ágak állandóan elakadnak.

A motor csak a 0,5 Ohm belsőellenállású hálózaton üzembiztos. 40méter hosszabbítóval be sem indul.

A késeket pedig az első órai használat után meg kellett fordítani. Ezt gondolom a gyökerektől csak lerázott de nem sterilen eltávolított homok és a kés hibás széndiffúziójának összejátszása adta.

 

Szóval egy kalap...

Előzmény: gépdoki (270)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.15 0 0 270
Szia JFEry!

Az AL-KO New Tech sorozatú komposztapratói a régebbi típusokhoz tartoznak. Ebből a sorozatból létezik 2200 W és 2400 W teljesítményű. New Tech 2500 típusról még nem hallottam. Nem lehet, hogy valamelyik másik sorozathoz tartozik?

Miért vagy ilyen rossz véleménnyel a komposztaprítódról, mi a baj vele?


Üdv. gépdoki
Előzmény: JFEry (268)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.15 0 0 269
Szia Zöldlomb!

Immár 15 éve foglalkozom kerti gépekkel, de olyan permetező gépet, ami 20 m-re hord - élőben még nem láttam. Katakógusban igen, ami egy teherautóra volt felszerelve, és mint a vízágyú, úgy lövelte a permetlét. Hát gondolom ez nem jöhet szóba, hisz ez csak akkor érné meg, ha főállásban 1000-rel csak ilyent csinálnál.

A másik ipari megoldás az, hogy egy nagyteljesítményű motoros háti permetezővel permeteznek, ezek kb. 10 m-ig hordanak. Ennél magasabb fák permetezése csak kosaras autóval, vagy létrával oldható meg, szvsz.


Üdv. gépdoki
Előzmény: Zöldlomb (267)
JFEry Creative Commons License 2004.11.14 0 0 268

A lapon látható New Tech 2200 változatát a 2500 megvettem. Akciósan volt 40000.

Egy kalap szar.

Előzmény: arborescens (208)
Zöldlomb Creative Commons License 2004.11.14 0 0 267

Kedves Gépdoki, kedves hozzáértők!

 

Örömmel olvastam a permetezőkről szóló diskurzust, és ez kérdéseket szült a fejemben.

Az van ugyanis, hogy többször többen megkértek már engem, hogy jól permetezzem már le az ő igen féltve óvott kerti díszfájukat. Fiatal voltam, így hát felmásztam a puttonnyal és pumpáltam mint a kisangyal. Aztán lejöttem és azt gondoltam, hogy ez finoman szólva is ún. "női munka".

A második generációt kollegám gányolta össze, szivattyúkból, hordókból, meg magasnyomású mosóból. Ennek segítségével nagyjából 10 méterig felérünk és koncentráltan tudunk lemosó permetezéses akciókat végrehajtani. Evvel az eszközzel az az egy gond van csupán, hogy kell hozzá agregátor, meg tartály, meg mifene és ez elég macerás, meg olyan ocsmány a gép, hogy az valami gyönyörű már.

Néha-néha a hálón lézengve kajtatok permetezőgépeket  keresve, de az én céljaimnak megfelelővel még nem hozott össze a sors. Kérdezlek titeket, hogy van-e a látókörötökben olyan gyártó, vagy gép, vagy tapasztalat, ellesett technikai trükk, ami alkalmas olyan feladatokra, hogy mondjuk odatolom a vontát a fa közelébe, és egy kb. 20 méteres fát szépen le tudok tüsszenteni az aktuális reagenssel.

Látott már valaki ilyet egyáltalán? Vagy hogyan csinálják ezt azok a gazdag szakemberek, akik pl gesztenyefákat tüsszögnek az aknázómoly ellen?

Tapasztalataitokat, ötleteiteket várom,

Üdvözlettel,

Zöldlomb

Előzmény: gépdoki (266)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.13 0 0 266
Szia Zöldlomb!

Csak őszintén gratulálni tudok ehhez a teljesítményhez! Mivel az AL-KO 1600/35 képességeit ismerem - meg vagyok győződve arról, hogy itt TI VOLTATOK A NAGYOK!
Példát mutattatok sok "fakezűnek", akik még egy kis gallyal is képesek leégetni a motort.
Ismét bebizonyosodott: az ész a fontos ...

Gratulálok az egyedülálló teljesítményhez! Ezek után Téged és a Csapatodat csak ajánlani tudom bárkinek!


Üdv. gépdoki!
Előzmény: Zöldlomb (263)
gépdoki Creative Commons License 2004.11.13 0 0 265
Szia kika11!

A motoros permetező gépek kiválasztásánál elsődlegesen nem a terület nagyságát, hanem a fák magasságát és számát kell figyelembe venni. Minden motoros kerti gépre igaz - a permetező gépekre különösen - hogy gagyit nem szabad venni még akkor sem, ha a pénztárcád inkább az olcsóbb felé húzná a szíved. A vásárláshoz nem szív, hanem átgondolt számolgatás kell. Az olcsó gépek alkatrész ellátása és szervízháttere általában nem megoldott. Ezt gondold végig!
Ha elromlott a permeteződ, a kártevők 1000-rel támadnak, és az olcsó permetezőgépedhez nem kapsz alkatrészt! Na melyik az olcsóbb?

A SOLO permetező gépek a jobb minőségi kategóriához tartoznak, és az alkatrészellátás is viszonylag megfelelő.

A STIHL SR 340 motoros permetező a piacon pillanatnyilag a legjobb (szerintem) és az alkatrész és szervizháttér is a legjobban van megoldva kishazánkban. Igaz, hogy egy kicsit drágább, mint a SOLO.

Léteznek olcsóbb gyártmányok is, Pl. OLEO-MAC AM 180 (kb. 95.000,- Ft), vagy a CIFARELLI (kb. 85.000,- Ft) - azokkal a hátrányokkal, amit az előbb már leírtam.

A permetező gépek esetében a gyártók/importőrök nem nagyon szoktak akciót szervezni, esetleg a kiskereskedők helyi szervezésben néha-néha. A STIHL április-május környékén szokott kb 8-10%-os árengedményes akciót rendezni. Ezt megvárni szerintem nem érdemes, mert év elején amúgy is várhatóak áremelések.

Remélem tudtam segíteni: Üdv. gépdoki
Előzmény: kika11 (243)
kika11 Creative Commons License 2004.11.11 0 0 264

Szisztok!

Látom nem hemzsegnek a válaszok a 243-as számú permetezőgépekkel kapcsolatos hozzászólásomra.

Kérek újra mindenkit, aki infoval tud segíteni, az válaszoljon.

Köszönöm.

Zöldlomb Creative Commons License 2004.11.10 0 0 263

...a maradék döntése után már viszonylag megkönnyebbültünk. Innentől már csak a takarítás, és az aprítás volt hátra.

 

A felvételek azt hiszem, hogy 98 táján készültek, azidőtájt, amikor a három egyetemista még csak katalógusokban látott Stihl és Husqvarna fűrészt, és megannyi álmot szőtt egy valóságos benzines gép köré.Olyan volt ez akkor, mint egy XIX. századi utópia a repülő gépekről.

 

A munkákhoz egyetlen egy gépet, az AL-KO 1600/35 típusú gépet használtuk, amit akkoriban a TUSCO áruházban leértékelve vagy 15.000 helyi egységért vettünk meg, mint első komoly gépbefektetést. Mostanában azon gondolkodom, hogy ennek a fotósororatnak lenne-e értéke egy AL-KO nepper számára? Vagy egy AL-KO katalógusba beférnénk-e, mint a rendeltetés szerű használat gyűjteményes fotóalbuma.

 

Üdv,

Zöldlomb

 

Ui: Van még megdőlt fás lebontós, és vezetékek közül kivágós, ülveremegős sorozat is. Szerintem. Zl

Előzmény: Zöldlomb (262)
Zöldlomb Creative Commons License 2004.11.10 0 0 262
...Miután a lefele bontásban eljutottunk a légvezetékek szintje alá, más dolgunk nem lévén, körbebástyáztuk rönkökkel a fa tövében lévő kerti csapot és vízórát, majd nekiláttunk kigáncsolni a maradékot. A kis AL-KO masinával...
Előzmény: Zöldlomb (261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!